כבר די ענו בשמי / ofer j. simpson / 06/02/2007
אבל למה לא, אני אסביר.
דבר ראשון, בקשר לפרק של יום ראשון- רובו היה מצוין, מצחיק, מבדר, הילארי, מרגש ויאדה יאדה יאדה. החמש דקות האחרונות שלו, עם הנאום של לורליי השיכורה והתאונה ה"אלוהים, איזה שוק, רק אל תתנו לי התקף לב" של לוגן- זוועה. בעצם, התאונה הייתה רק צפויה בצורה מעצבנת, הנאום היה הדבר הנוראי.
עכשיו, בקשר לפרק של אתמול. תקשיב, מאז שלורליי גילתה על אפריל היא לא ממש מתנהגת כמו לורליי. ובהתחלה קיבלתי את זה כי בכל זאת היא רוצה לעזור ללוק להתמודד והוא צריך להיות המרכז שם, לא היא. ואז הגיע הפרק ההוא שהיא, לוק, לוגאן ורורי נסעו לחופשה בבית של הסבים של לוגאן. ושם זה התחיל: לוק כל הפרק רק רטן, והתלונן, והתרגז, ממש בלי שום סיבה, לא אחת שקשורה ללורליי לפחות, ומה היא עושה כל הפרק? סופגת וסופגת, ולא אומרת לו כלום. ומה קורה בסוף הפרק? אין לי מושג איך או למה, אבל *לורליי* מתנצלת בפני לוק. לורליי, שלא עשתה דבר, מתנצלת בפניי לוק שהיה עסוק כל הפרק בלעלות לכולם על העצבים.
ואוקי, בסדר, זה מעצבן, נעבור הלאה.
אבל ראבק! כמה האישה הזאת מסוגלת לסבול? כאילו שזה לא מספיק שהיא שומרת את הכעס שלה בפנים כבר איזה 10 פרקים (לורליי שומרת משהו בפנים? ברצינות?), לא מספיק שהיא צריכה לעמוד בפרק הזה מול לוק בזמן שהוא זורק לעברה עוד עלבון ועוד עלבון, עוד בסוף הפרק באה אליה האנה נרדיני הזאת שככל הנראה הגיעה אלינו היישר מ"הרקיע השביעי", ונותנת לה נאום שכל מילה בו אמורה להרתיח את לורליי יותר ויותר, עד שבסופו לא יישאר זכר לחנות הזאת או לתיקים המעאפנים שהיא מוכרת שם, אבל... זה לא קורה. ולמה זה לא קורה? אין לי מושג. כי לורליי יכולה להזדהות עם נקודת המבט של אנה? ממש לא (ואם היא התכוונה לזה ברצינות, אז המשחק של לורן גראהם צריך שיפור וישא"ק, וכולנו יודעים שזה לא המקרה).
כי לורליי של העונה הזאת, כמו שאמרו כאן כבר, היא סמרטוט. ממתי לורליי נותנת לאנשים לדרוך עליה? ממתי היא נותנת לאנשים להשפיל אותה שוב ושוב? למה לעזאזל היא פשוט עומדת ומקשיבה לשטויות שיוצאות אחת אחרי השנייה מהפה של אנה? אז אולי אפשר להגיד שהיא לא רוצה להרוס את הקשר איתה כדי שללוק לא יהיו בעיות עם אנה ואפריל, אבל גם במקרה הזה זה מעצבן, ואני עדיין לא מאמין שלורליי השולטת של פעם הייתה שותקת.
אני אישית אשמח אם בפרק של היום (שאני מקווה שהקלטתי) לורליי חוזרת לשם ומראה לאנה "מי את שתגידי לאנשים לשים טבעת על האצבע?" נרדיני הזאת מה זה ללכת נגד לורליי.
אבל אני לא מרים ציפיות. לא עם הלורליי הזאת.
LOL / מורן / 06/02/2007
מסכימה.
למרות שאני חושבת שהיא כן היתה יכולה להבין אותה. הרי בתחילת הסדרה היא היתה בדיוק ככה - מגינה על הבת שלה מדברים כאלו, מסרבת לתת לגברים להיכנס לבית עד שהיא לא בטוחה שזה "זה"... זה היה כל הענין עם מקס, לא?אבל אז דברים השתנו - היא כן נתנה למקס להיכנס, ובסוף זה לא עבד, ורורי כן תפרקה ולקחה את זה קשה. ואז זה עבר, רורי והיא התגברו על זה יפה. רורי גדלה, ועכשיו היא עוברת את האכזבות של עצמה - דברים שלורליי לא יכולה להגן עליה מפניהם (כמו כל הסיפור הדבילי עם מיצ`ם - וכשחושבים על זה, אולי אם היא כן היתה נותנת לרורי להיפגע ולהגבר על זה קודם רורי כן היתה מצליחה לקחת את זה יותר בבגרות - ואולי לא).
אני חושבת שלורליי שתקה כי היא הבינה שמה שאנה אמרה נכון. לא בקשר לאפריל אלא בקשר לאירוסים. אולי היא גם הבינה שהזעם של אנה על המעורבות שלה לא נובע מהסיבות שהיא מצהירה עליהן אלא מזה שאולי היא חושבת על לחזור ללוק (הדרך שבה היא הזכירה לו שהיא היתה שם כשהוא פתח את הדיינר השאירה פתח לזה, לדעתי, למרות שזה כמובן לא מחייב). גם איך שלוק אמר לה את זה - "אנה כעסה על זה שהיית מעורבת", וזה שהוא אמר לה שהם ערכו את מסיבה ביחד, בלי להזכיר את העובדה שהם באמת ביחד ושהוא לא רואה שום סיבה שארוסתו לא תהיה מעורבת בחיי הבת שלו - לא מעודד במיוחד.
מצטערת על הפסיכולוגיה בגרוש, נפל עלי משהו מוזר היום. אבל אני מסכימה בקשר לתקוות לעתיד (בעיקר סצינת "לורליי משמידה את החנות של אנה בדיבורים").
אני לא ממש רואה את זה כמוך. / ברק / 06/02/2007
איזה כעס בדיוק היא שומרת אצלה בפנים כבר עשרה פרקים? הכעס על זה שהוא לא סיפר לה? לא נראה לי שהיא באמת כועסת על זה (אולי כן, אבל לא ברמה כזאת גבוהה). החופשה בבית הסבים של לוגאן? לוק היה פשוט נבוך שם, ולא ידע איך בדיוק הוא אמור להתנהג. אני לא זוכר את לורליי סובלת שם יותר מדי מהרטינות שלו (למען האמת, אני גם לא זוכר שהיא התנצלה בפניו אחר כך. על מה, תזכיר לי?)
ולגבי השתיקה של לורליי אל מול הדברים שאנה אמרה לה, אני מסכים עם מורן. היא הבינה שמה שאנה אמרה נכון. מעבר לזה, היא גם הבינה בדיוק באיזה מקום היא נמצאת בכל הקטע של להגן על אפריל. אחרי הכל, לורליי היתה בדיוק בנקודה הזאת לפני כמה שנים. אני גם חושב שבאיזשהו מקום היא ראתה אצל אנה בעצם את עצמה, והבינה בדיוק למה היא מתכוונת. עדיין לא ראיתי את הפרק של היום, אבל בהחלט יתכן שאנה תתנצל על האובר-תוקפנות בפני לורליי (איכשהו אני לא רואה את לורליי מתפרצת על אנה. אולי על לוק, אבל גם זה לא נראה לי הגיוני).
לורליי סמרטוט לאורך כל העונה? אני עדיין לא רואה את זה. אני כן רואה שינוי מסוים בהתנהגות שלה, וחלק מהשינוי הזה נובע מהאירוסים עם לוק. נכון, חלק מהשינוי הזה הוא רע (כמה היא עוד תסבול את ה"אין-תאריך-לחתונה" הזה?), אבל חלק ממנו גם מבורך - בכל זאת, היא מאוהבת ועומדת להתחתן עם הבחור בו היא מאוהבת. עדיין, לורליי יודעת להיות גם תוקפנית כשצריך, למשל כשהיא היתה צריכה לעמוד מול ההורים שלה בכל מיני עניינים במהלך העונה, ועשתה את זה כמו שצריך.
לורליי מעולם / slayeret bojarsky / 06/02/2007
אבל מעולם לא הייתה במצב של אנה. לורליי לא העלימה מהאבא של הילדה שלה את עצם קיומה ואז עשתה סנצקיות בקשר לקשר שלו איתה. לורליי מאז ומתמיד נתנה לכריס כל אפשרות להיות בקשר עם רורי, גם כשהוא היה מאורס למישהי אחרת. אנה לא סיפרה ללוק מעולם שיש לו בת, מנעה מהבת שלה קשר עם אבא שלה ועכשיו כשהבת שלה מצאה את אבא שלה בכוחות עצמה היא מעזה לתת ללוק תנאים בקשר להימצאות שלו בקשר עם אפריל?! הבחורה מנעה ממנו קשר עם הבת שלו כל השנים שהיא גדלה ומותר לה לקבוע עבורו שבת הזוג שלו חייבת להיות אשתו כדי שהיא תוכל להיות באותו חדר עם הבת שלו? שטויות מוחלטות. האישה הזו חוצפנית ובינה לבין ההגינות של לורליי מפריד אוקיינוס שלם.
ולורליי אכן סמרטוט מוחלט בעונה הזו. כואב לה שלוק לא סיפר לה על אפריל, כואב לה שהוא לא משתף אותה בכל מה שקשור לאפריל, כואב לה שהוא דחה את החתונה שלהם והיא לא אומרת כלום. וזה נוראי וזה לא מתאים לדמות וכל מה שעופר אמר על הפרקים האחרונים ששודרו בהולמרק - יאדה אחד גדול.
ג`יז, אני כל כך עסוקה עכשיו בלהיות מאוכזבת מעונה 7 ולקוות שהסדרה פשוט תיגמר לפני שהיא תהרס לגמרי, ששכחתי לגמרי כמה רע היה בעונה 6.
אני לא מסכים. / ברק / 07/02/2007
ברור שלורליי, שלא כמו אנה, לא מנעה מאבי בתה את הקשר איתה, ובטח שלא הסתירה זאת ממנו. לא על זה אני מדבר. אני מדבר על הדימיון בהיותן אמהות חד-הוריות. אני חושב שלורליי, כאם חד-הורית, יכולה להבין מאיפה נובע הרצון של אנה לגונן על בתה. יתכן שהיא חושבת שאנה קצת מגזימה בתגובה שלה ויתכן שהיא עוד תדבר על זה בהמשך (עדיין לא ראיתי את 621 ששודר אתמול), אבל השתיקה שלה בסוף 620 נובעת מהבנת מצבה של אנה. אני לא מנסה להגן על או להצדיק את התנהגותה של אנה (ומצד שני, אני גם לא מנסה להגיד שהיא היתה לא בסדר), אני רק אומר שהתגובה הספציפית של לורליי לדברים הללו, שגרמה לך ולעופר להרגיש שהיא לא אופיינית לדמות, דווקא לא היתה בעייתית עבורי, ואני יכול להבין את לורליי.
ולגבי סוגיית לורליי - סמרטוט או לא סמרטוט. נכון, כואב לה שהוא לא סיפר לה על אפריל ושהוא דחה את החתונה. ונכון, היא לא אומרת כלום. אני חושב שזה נובע ממקום אחר. ללורליי אכפת מלוק. היא אוהבת אותו. נראה לי שמהמקום שבו היא נמצאת היא מבינה שהבחור שאכפת לה ממנו נמצא במצב מבלבל, שהוא אינו מכיר. את מה שהיא עושה (או אולי בעצם, לא עושה), היא עושה ממקום של אכפתיות, מניסיון אמיתי לעזור למצבו. לא ממקום של "אני אבטל את עצמי לגמרי כי אני מאוהבת בו". היא מבינה שקשה לו, היא מבינה שזה תהליך שהוא צריך לעבור לבד, או אולי ביחד איתה, אבל בלי שהיא תתחיל להתעצבן עליו. ככה נראה לי, וזו ההרגשה שלי. לפחות כרגע.
עכשיו אני בעצם מבין, שיש הקבלה מסוימת לקשר של רורי עם לוגאן. היא כועסת עליו, לא אומרת לו כלום, אבל סתם מתנהגת אליו מגעיל (הנקודה השונה ממערכת היחסים של לוק ולורליי), ואז היא פתאום נחמדה אליו בגלל התאונה שהוא עבר. גם כאן, "בת גילמור" שותקת, משאירה בפנים את הבעיות שלה. אבל בעוד אצל לורליי אני יכול להבין ולהצדיק את זה, הרי שבמערכת יחסים הזאת אני דווקא יכול להבין את הכעס שלך, עופר, על לוגאן, וכן על היחס היותר-מדי-מתחשב של רורי.
(אני לא בטוח שאני שלם לגמרי עם כל הדברים שכתבתי. ויכול להיות שיש אמת גם בגרסה שלי לדברים וגם בגרסה שלכם. אבל אני חושב שזה חלק מהקסם של סדרות טלוויזיה. הגוונים האלה של האפור)
בוא נדבר אחרי שתראה את 622 / slayeret bojarsky / 07/02/2007
ללא תוכן
ואחרי שאני ראיתי את 622 / ofer j. simpson / 07/02/2007
~sp~~sp~
נכוווון שהיה פרק די חלש וממש לא חזק כמו שפרקי סיום אמורים להיו, ונכוווון שהגישה של לורליי לא הייתה הכי בוגרת, אבל היי, מ`כפת לי? הגיע הזמן! ולמען האמת, אחרי כל מה שלורליי עברה בעונה הזאת, אחרי כל הזמן הזה שהיא שומרת את הכאב בפנים, ההתפרצות הזאת הייתה לגמרי במקום (ואני לא מבין, הנאום של לוק לטי.ג`יי בפרק הקודם על כך שצריך לשים לב לסאבטקסט של האישה ולא לטקסט שלה, היה אמור להיות אירוני? כי אם כן- חרא של אירוניה).
ואני יודע שזה לא הכי הגיע ללוק שבכל זאת לא ידע שלורליי מרגישה ככה (כנראה פיספס את האירוניה), בטח לא עם לורליי שלא דיברה איתו על איך היא מרגישה, אבל אני כ"כ לא אוהב את לוק עכשיו שגם מזה לא הכי אכפת לי.
אוף, לא בא לי להתחיל את עונה 7... (אוי, על מי אני עובד? הפרק הראשון כבר בביטקומט. אני רק מקווה שבעקבות הפרק הזה לורליי תחזור להיות לורליי. דיוויד?).
ואחרי שגם אני ראיתי את 622 / ברק / 08/02/2007
ממש הרגע, שני דברים: ~sp~, מן הסתם:
1. אני דווקא כן חושב שזה סגר את העונה בצורה מעניינת.
2. אני יכול להבין את ההתפרצות הזאת של לורליי, אבל מהצד השני, אני לגמרי יכול להבין את ה"רק רגע, בואי נדבר על זה" של לוק. אי אפשר לעבור מקיצוניות אחת לשניה במהירות של 160 קמ"ש.
אני מסכימה ~sp~ / slayeret bojarsky / 09/02/2007
גם שיחסית לעונה, פרק סוף העונה היה בסדר וגם שלורללי עברה מקיצוניות אחת לקיצוניות שנייה. אבל הקיצוניות השנייה מוכיחה שהייתה קיצוניות ראשונה - כלומר, שאכן היא מאד סבלה ומאד כאב לה בהמלך העונה והיא סתמה את הפה ולא אמרה כלום והייתה סמרטוט. ואני לא אוהבת את אף אחת מהקיצוניות וחבל לי שעשו את זה לדמות.
חצי מסכימה / מורן / 07/02/2007
בקשר לשתיקה שלה - גם אני חושבת שכדאי לראות עוד פרק כדי להחליט.
בקשר ל"האם היא סמרטוט" - זה שאכפת למישהי ממישהו לא אומר שהיא צריכה לבטל את עצמה (ולורליי די מתקרבת לזה, אם לא מגיעה). אני לא מדברת על להתעצבן עליו, אבל בהחלט הגיע לו לשמוע כמה דברים. ולא רק לו - היא שתקה כשאמא שלה האשימה אותה בכך שהיא לא רוצה להיות חלק מחיי הילדה. זה כבר ביטול עצמי ואפילו ההסבר שלך לא מספיק כדי להסביר את זה. לא רק זה - כשלוק החליט שהוא צריך אותה כי המסיבה לא הלכה טוב, היא פשוט קפצה ובאה בלי לצייץ על "כשאתה צריך אותי פתאום זה בסדר שאני אכיר אותה?" - וזו לא לורליי. אפשר לדבר ולהביע דעה גם בלי "להתעצבן עליו".
ורוי, נו. ממנה בכלל עשו סמרטוט בעונה הזו. אולי בגלל זה קיבלנו את גרסה 2 - בנות נרדיני?
(ונו? ג`יג`י הפכה לילדה למופת אחרי "לא" אחד - מתי היא כבר מפצחת את סודות האטום?)
זה שהוא התקשר / darthziv / 07/02/2007
דווקא שימח אותה
היא קיבלה הזדמנות להתקרב אליה
לא רואה סיבה לכעוס עליו
הסיבה שלו לאי הרצון לקשר מיידי ביניהם הייתה מובנת
היא חדשה עבורו והוא רוצה קצת להיות אבא שלה לפני שהוא הופך בעיניה לחבר של הלורליי המגניבה הזו...
זה שהוא לא הצליח לבדו, בלע את כבודו והתקשר להתחנן לעזרה זה מספיק ולא צריך לתת לו על הראש בגלל זה
את רוב מה שרציתי לומר בתגובה / ofer j. simpson / 06/02/2007
כבר אמרה סליירט, אז אני פשוט אסכים איתה.
אבל כמה דברים:
האמת שלא הסתכלתי על עניין השתיקה של לורליי מבחינת האירוסים ללוק ולא מבחינת אפריל, אז למרות שזה לא ממש משנה את דעתי, תודה לך ולמורן על נקודת המבט הזאת.
אני לא זוכר איך ועל מה בדיוק לורליי התנצלה בפני לוק, ואני גם לא מוצא את התסריט של הפרק בשום מקום אז אני לא יכול לבדוק. אבל אני כן זוכר שבאותו יום התלוננתי על העניין, כך שאני מקווה שזה לא סימן מדאיג לזכרון הולך ונעלם בגיל כ"כ צעיר. בכל מקרה, לורליי אולי לא סבלה לאורך *כל* הפרק מהתלונות שלו, אבל אחד הדברים שאני דווקא כן זוכר זאת ההתפרצות הקצרה שלה עליו שיפסיק להתלונן, מה שכן אהבתי (אולי על זה היא התנצלה? 8-*).
ונזכרתי שעל ליין וזאק לא עניתי לך קודם- אני אכן מתכוון להצעת הנישואים, למה שכתבת בממיר. וגם אני חייב לציין שלמרות שלא ממש אהבתי את הסליחה של ליין וכל זה, את כל מה שהלך שם אחר כך (הלהיט שזאק כתב, ההכנות לחתונה, שיחת הסקס של ליין ומיסיס קים, והחתונה עצמה) מאוד מאוד אהבתי. אחת מנקודות האור של העונה.