המסך המפוצל

הממיר 10/12/06

אגדת דשא נפתחה, ארץ נהדרת השתפרה, וגם: החיים על מאדים, עמוק באדמה, משמרת שלישית, אד ועוד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-12-2006
119 תגובות
10. "החיים על מאדים" ממשיכה להיות רעננה ונפלאה, והשבוע היא אפילו הצליחה לרגש. מלבד סיפור המסגרת המצוין - סאם ששומע שעומדים לנתק אותו מהמכשירים, מה שמיד מתחיל סיפור עם בני ערובה ואולטימטום, שהסתיים עם המשפט הנחרץ "אף אחד לא מת היום!" - קיבלנו רגע אחד פשוט יפהפה: ג'ין, סאם ואנני נזכרים ברגע המאושר בחייהם, וסאם לוקח אותנו אל יום הולדתו הרביעי ואל אביו. מקסים.

9. פרק אחד לפני סיומה של "עמוק באדמה" מציג לנו את בני משפחת פישר שבורים לרסיסים: דיוויד לא מסוגל לתפקד ומפחיד אפילו את הילדים שלו, קלייר פורקת כל עול, צורחת על כולם ופוגעת בעצמה ובסובבים אותה, ורק רות מצליחה איכשהו להפגין קור רוח, איפוק ושליטה. שישה שבועות חלפו מאז המוות הכואב של נייט, ורק עכשיו מנסה ברנדה להחזיר לעצמה את מיה, אבל נכשלת בכך פעם אחר פעם. היו כמה סצנות נהדרות בפרק הזה - קלייר שמבקרת את הקבר של נייט באמצע הלילה, למשל; או ההזיות של ברנדה - גם על נייט וגם על בילי (שם קיבלנו רגע מאוד לא שגרתי ומטריד). מעניין מה צופן לנו פרק הסיום בחובו.

9. העונה הנוכחית (13) ב"הישרדות" מאופיינת בליהוק נוראי של אנשים שכל קשר בינם ובין הסדרה הוא מקרי בהחלט. עונה שמתוך 20 משתתפיה, רק שלושה צפו בסדרה בעבר, לא יכולה להיות עונה טובה. ולראיה, שרשרת הפיהוקים הבלתי פוסקת שמבקרת בדירתי מדי שבוע. הפרק הזה היה שונה. בפרק הזה קיבלו השורדים את הזכות למרוד ולעבור לשבט אחר. ומי בחר לנצל את הזכות? דווקא שניים מהמובילים של הברית היחידה בעונה (מה ששוב מראה על נחיתות אסטרטגית העונה - מובילי ברית לא צריכים לשנות את הברית, אלה שבתחתית הברית ויודחו ראשונים צריכים לשנות את הברית). הצעד של קנדיס וג'ונתן שלח את הפרק לסחרור מעולה - במקום שני שבטים מאוזנים, קיבלנו שמונה אנשים שמתמודדים מול ארבעה אנשים אחרים. יותר אנדרדוג מזה כבר אי אפשר לקבל. ובניגוד לעונה 10 (הנוראית גם היא) כאן האנדרדוג ניצח. אבל האנדרדוג לא ניצח רק את האתגרים. הוא ניצח וזכה בלבבות הצופים. והטוויסטים לא הפסיקו להגיע: במקום שחבר המושבעים הראשון יהיה זה שבמקום התשיעי, גילינו שהשורד שהודח למקום ה-12 הוא כבר חבר המושבעים. מה קורה כאן? האם יש לנו עשרה מושבעים? תשעה מושבעים ושלושה פיינליסטים? רק דבר אחד בטוח - אחרי תשעה פרקים, עונה 13 של "הישרדות" הגיעה למסכים. הגיע הזמן. ציון: 9 (צפניה. פורסם לראשונה בתנועת הצופים, 13/11/06).

8. התוכנית השניה של "ארץ נהדרת" כבר הציגה שיפור של ממש מתוכנית הפתיחה, ומערכון אחד בו בלט במיוחד: התיאור ההזוי וההורס של מאחורי הקלעים בתחנת הרדיו גלגל"צ, שבסיומה זכינו להכיר את דריה פלג (עלמה זק הנהדרת) ואת הקליפ המושקע, המטורף וההיסטרי שלה. עוד ראוי לציון: החיקוי המופלא של ג'קו אייזנברג (אסי כהן) שמצטער על כל הדברים הרעים שקורים במדינה, ומתנצל במיוחד בפני... צביקה הדר, כמובן. אחלה.



8. כבר הזכרתי שבליק שולת!!!1? כי בפרק הזה - אפילו יותר מתמיד. כמעט ריחמתי על טי באג. הכניסה מחדש של אבא של מייקל ולינק למשחק הופכת את העסק למעניין מאוד, רק חבל שלינק לא מעניין, אבל לפחות יש את השתול-ששייך-לקונספירציה שבזכותו יהיה קצת מתח. המפגש בין מייקל לשרה לא הביא את הניצוצות המקווים, אבל המפגש בין מייקל למאהון - הנה ג'סטה לחובבי הסלאשים - דווקא כן סיפק את הסחורה (למרות שניצוץ זה הדבר האחרון שמאהון היה צריך בסצנה ההיא). היה מעניין לראות את ההיסוס של שרה, את חוסר האמון הבסיסי שלה במייקל מחד, והמשיכה העזה אליו מנגד. את הכניסה למכונית, היציאה ממנה, ו... קלרמן שתופס אותה. הוא כל כך סליזי שזה פשוט תענוג. יופי של דרך לסיים את הפרק. ציון: 8 (איתן גשם. פורסם לראשונה בתנועת הצופים, 13/11/06).

7.5. לא ראיתי את הפרקים הקודמים של "החברים של נאור", אבל הפרק הרביעי היה בהחלט חביב. ניכר ביוצרי הסדרה שהם יודעים "לגנוב" מהמקומות הנכונים ("סיינפלד", כמובן) אבל בהתאמה מצוינת למדינה שלנו - כך במקום הסופ-נאצי והבת של האיטלקי מהפיצריה אנחנו מקבלים תיאור מצוין של הפטיש הישראלי לחומוס והיחס הדו-משמעי של הישראלים לערבים. ובאמת הסדרה הצליחה לשקף בצורה מדויקת את יחס הפחד / הערצה של הציבור היהודי כלפי הערבים, הגישה ש"נוצרים זה לא ממש ערבים", וליצור דמויות קומיות שהן לא קריקטורות (הכי הצחיק אותי שאבו-חסן זועם על בתו היאפית לא בגלל "השתרללות" עם יהודים, אלא כי בגדה בו עם מקדונלדס וסושי). אלא מה? משהו לא עבד טוב. קבוצת התמיכה לשמנים הניבה מעט מדי רגעים קומיים, והבנייה שלה כזו שתספק את הרגע שבו כל הסיפורים מתחברים בקליימקס הקומי לא ממש הצליחה. אני חושד בעובדה שנאור ציון מקבל קרדיט גם כבמאי - קצת יותר דיוק בכתיבה ובבימוי והיה יכול להיות פה 9 בקלות (אסף רזון).

7. מתקפת הסדרות הישראליות החדשות המשיכה השבוע עם פרק הבכורה של "אגדת דשא", ששודר השבוע בערוץ 10. בניגוד ל"האלופה", קבוצת הכדורגל העומדת במרכז "אגדת דשא" היא קבוצת כדורגל בינונית מהליגה השלישית, שרחוקה מאוד מתואר האליפות. מעבר לזה, ולפחות בינתיים, "אגדת" חפה כמעט לגמרי מאלמנטים טלנבוליים קלאסיים, והפרק הראשון היה אפילו טוב, והציג סצנה מצוינת אחת - המפגש של אסי ועינת בחדר ההלבשה. נקווה שימשיכו כך.

6. העונה הראשונה של "של מי השורה הזאת" בערוץ 10 הסתיימה השבוע ביום חמישי בתוכנית לקט. התוכנית שיקפה למעשה את כל העונה - היו בה הברקות וגם רגעים פחות טובים אבל בעלי פוטנציאל גדול, כשמעל כולם בלט תומ"ש - השאר אמנם הפתיעו, אבל פיגרו מעט מאחור. החל מהשבוע הבא מתחילים שידורים חוזרים (התוכנית הרביעית מומלצת במיוחד) ובינואר מתחילים הצילומים לעונה השניה - אני אישית מחכה ומצפה גם להסקת מסקנות מהעונה שנגמרה. ואם גם אתם, כמוני, רוצים את הגרסה המקורית בחזרה על המסך עם תרגום, אתם מוזמנים לחתום כאן (eranb).

אין 5.

4. "משמרת שלישית". מצד אחד, שוב קיבלנו פרק דרמטי עם כמה רגעי אקשן מצוינים כמו שאנחנו אוהבים, אבל קצת מרגיז כל הקטע הזה עם ג'ימי וקים, כשבתחילת הפרק אנחנו מקבלים מהצמד הזה הצעת נישואין מפתיעה, רק כדי שמעט מאוד זמן אחרי זה, ג'ימי נמצא בסכנת חיים (בסדרה אחרת כבר היו מנצלים את זה כדי להרוג אותו, אגב), וקים - דואגת, אבל גם קצת אפאטית - מחליטה שזה לא מתאים לה כל הקטע הזה. היא לא מכירה אותו מספיק זמן? היא לא יודעת שאלו החיים שלו? שהוא כזה? קצת דבילי בעיניי.

3. אני יודע שכבר הזכרתי את זה בעבר, אבל מה הטעם לכתוב "התוכנית הבאה: של מי השורה הזאת" בדיוק שתי דקות אחרי שהתוכנית הנוכחית התחילה? ולא סתם "התוכנית הנוכחית" - פרק הבכורה של "אגדת דשא". האם בכל זמן במהלך הצפייה חייבים הצופים לדעת בדיוק נמרץ את לוח השידורים שלכם, ערוץ 10?

2. רציתי לכתוב את זה בעצמי, אבל אביב ברקת עשה את זה לפניי - "בני סלע והמצלמה הקופצת", או: "למה ברחת? למה ברחת?!"

1. ביום רביעי האחרון שודר, כאמור, הפרק החזק ביותר בעונה הנוכחית של "הישרדות" - "mutiny", אלא שתקציר הפרק ב-yes חשף גם את הטוויסט וגם את העובדה ששני שורדים עורקים. אני זוכר שבזמנו נאמר שאלה התקצירים שמגיעים מארה"ב, אבל אולי לפעמים יש מקום לשיקול דעת מצד אנשי yes? (צפניה).


בשולי הממיר
זו הפעם הראשונה שיוצא לי לצפות בפרקי העונה השלישית של "אד" (כמעט מיד אחרי שהעונה נפתחה בסטאר וורלד, דווח על כך שערוץ 3 רכש אותה, לכן החלטתי להמתין), ואני מוכרח לציין שאני נהנה ממנה גם היום, למרות השנים שחלפו. אה, והיה נחמד מאוד לראות את דני דה ויטו בפרק פתיחת העונה, בתפקיד שפשוט תפור עליו (וגם הפרק עם צמד שדרני הרדיו היה חמוד מאוד).



ב"מלקולם באמצע" התארח סם לויד, טד מ"סקרבס".

ב"אברווד" התארח ג'סטין קירק ("מלאכים באמריקה", "העשב של השכן").