המסך המפוצל

הממיר 3/12/06

בשורות טובות נפתחה, עונות חדשות של ארץ נהדרת ומועדון לילה, הסימפסונז קיבלו שיבוץ בערוץ הראשון וגם משהו קטן על כדורגל

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 03-12-2006
111 תגובות
10. פרק הפתיחה של "בשורות טובות" היה מצוין.

9. "החברים של נאור" הולכת ומסתמנת כקומדיית המצבים המוצלחת ביותר שהנפיקה הטלוויזיה הישראלית. הפרק השלישי הציג סיפור שמתחיל נורמאלי יחסית, על בחורה שזורקת את נאור כי הוא לא עונה לה מהר מספיק ב-SMS, ומשם העלילה הולכת ומתחרפנת, כשהכל מוקצן מאוד ומשעשע מאוד, בדיוק כמו שצריך - קאי שמדריך אנשים מבוגרים בשליחת הודעות SMS, המשימות שהוא נותן להם, האימון שהוא עושה עם נאור על חוף הים, ובכלל כל מה שהיה קשור לקו העלילה המשעשע הזה. גם קו העלילה על המספר החדש בסלולארי שיצר שרשרת אירועים שכללה גם התנקשות במחבל היה עשוי בצורה מוצלחת מאוד, ובגזרתו של דדי קיבלנו סצנה אחת הזויה ומצוינת בספריית הוידאו. עלילות חביבות, בדיחות שגורמות לצחוק בקול רם - מה צריך יותר מזה מסיטקום?

8. ביום חמישי האחרון התקיים אירוע yes Screening, יום הקרנות מיוחד של yes בו הוקרנו חלק מהסדרות החדשות שצפויות לעלות בשנה הקרובה. אז מה היה? "סטודיו 60" של סורקין שהיתה מעולה, "שארק" עם ג'יימס וודס שנותן פייט ל"האוס", "גיבורים" שהפכה להצלחת השנה בארה"ב, "Help Me Help You" שמתגלה כאחת הקומדיות היותר מצחיקות על המסך, "דקסטר" המרתקת, "30 רוק" המגניבה וגם "til Death'" שמראה שגם סיטקום מהדור הישן יכול להיות מצחיק. בין השאר הוצג גם אתר התוכן המקצועי של yes שאמור להסביר פנים לעיתונאים המסקרים את פעילות החברה. yes Screening, שכבר הפכה למסורת שנתית בחברת yes, מראה את המסירות של הנפשות הפועלות בה לטלוויזיה ולאנשים שצופים בטלוויזיה. עם היצע רכש מרשים במיוחד שמציע תוכן לכמה וכמה קהלים שונים, עם יחס חם לעובדי החברה ולאלו שעובדים בצמוד לה ועם הרבה השקעה על מראה מסביר פנים ומעורר עניין אי אפשר לטעון נגד ההצהרה של אנשי התוכן של yes שהם "פשוט אוהבים טלוויזיה". צל"ש (עידו f. כהן).

7.5. עוד פרק לא רע בכלל של "נמלטים", עם הרבה תהפוכות וקידום של העלילה. במיוחד היה נחמד לראות שסוף סוף מייקל מפסיק להתגונן ויוצא להתקפה בקרב המוחות שלו עם מאהון. השיחה הטלפונית שלהם היתה החלק החזק של הפרק. גם התגובה ההיסטרית של מאהון שהראתה שמייקל הצליח לשחק לו במוח היתה מרתקת. בליק שוב היה במיטבו, והיה כיף לראות אותו מתעלל בטי-באג. בשבוע שעבר רציתי לכתוב שאם האקסית של טי-באג נשארה בעיר אפילו יום אחד אחרי הבריחה שלו היא צריכה להיות מטומטמת גמורה, וטוב לראות שהכותבים לא נפלו בפח הזה, ונתנו לטי-באג ליפול בו. מה הקטע של לינק הזה? פרק אחד הוא ערמומי כנחש, פרק אחד הוא טיפש כמו נעל. הלו, תחליט כבר. הפעם היה תור הנעל, מסתבר. נו, מילא. למי אכפת ממנו גם ככה, הוא לא כזה חשוב. וכל הכבוד לשרה שגילתה מחשבה מקורית והרבה חכמת חיים הפעם. בכלל, זה היה פרק טוב עבור הנשים בסדרה (גם אשתו של מאהון עלתה על מייקל, בסופו של דבר). באמת הגיע הזמן. עכשיו נותר רק לחכות למפגש המיוחל בין מייקל ושרה. הצרה היא שלא רק אנחנו מחכים לזה... (איתן גשם. פורסם לראשונה בתנועת הצופים, 6/11/06).

7. ביום שישי האחרון החלה קשת את העונות החדשות של "ארץ נהדרת" ו"ומועדון לילה". זה אולי יישמע קצת מוזר, אבל למרות (ואולי דווקא בגלל) העובדה ש"ארץ נהדרת" היא הרבה יותר "שיחת היום" מאשר "מועדון לילה", הרי שהאחרונה הצחיקה אותי הרבה יותר. הבדיחות של אורי גוטליב תמיד מצחיקות, גם לאביעד קיסוס היו כמה יציאות מוצלחות ורק שי גולדשטיין לא הצליח להימנע מלהסתכל יותר מדי פעמים בדפים שלו בזמן דקלום הבדיחות שלו. קטע שלא כל כך עבד: הכריזות במקומות השונים, שפשוט לא הצחיק והיה קצת ארוך מדי.



אין 6 השבוע.

5. הדיון בנושא כבר התחיל, אבל הנה דעתי על תוכנית פתיחת העונה הרביעית של "ארץ נהדרת": התוכנית נפתחה במערכון פתיחה מאוד מאוד חלש ובלי פואנטה (אם כי, יתכן שהאשמה בנושא שייכת למשהו שדווקא לא נראה על המסך עצמו). דמותה של עליזה אולמרט משעשעת מאוד, במיוחד בזכות אורנה בנאי הנהדרת ("אלו לא צבעים, זו לשלשת"), גם דמותו של ניצב וולך (דב נבון) עושה את העבודה כמו שצריך ("בלולו הצליח לעשות רוורס עם הסוס"), אבל ניכר שהתוכנית לא זורמת: אהוד אולמרט (טל פרידמן) ועמיר פרץ (מריאנו) קצת חוזרים על עצמם מהעונה שעברה, המערכון "רשימות גאידמק" לא היה מספיק מצחיק, עורכי הדין זווילי היו חביבים בלבד, הבלוג היה היסטרי לפרקים, אבל קצת ארוך מדי, הטלנובלה המדובבת היתה עשויה בצורה מקצועית, אבל הצחיקה רק מעט, ומעל כולם התנוסס אסי כהן כאורי גלר שעשה אותו בצורה מושלמת והיה הקטע החזק בתוכנית. בסך הכל תוכנית פתיחה לא רעה במיוחד, אבל גם לא מאוד מוצלחת.

4. כמו כמעט כל תוכנית מקור, גם "החברים של נאור" מלווה בכתוביות בעברית. במהלך הפרק ששודר השבוע, כשחזרה התוכנית מפרסומות, הקדימו הכתוביות את הנאמר על המסך בכשניה ארוכה ומעצבנת. כמה זה כבר קשה לעשות את זה כמו שצריך?

3. מצד אחד, איזה כיף שסוף סוף משדרים את העונה ה-16 של "משפחת סימפסון" בערוץ הראשון. מצד שני, מדובר בשיבוץ שערורייתי - כל יום בחצות. הרבה מדי אנשים שמעוניינים לצפות בסדרה פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להישאר ערים בשעות כל כך מאוחרות בימי חול במהלך השבוע. חבל.

2. לא בטוח מה מראה יותר על חוצפה וזלזול כלפי צופי ביפ - שגם ככה כבר רגילים לטחינה אינסופית של שלוש וחצי הסדרות בערוץ - העובדה שקשת החליטו, משום מה, לשדר בלופ את פרקי העונה השמינית של "חברים" והשביעית של "סיינפלד "בכל סופי השבוע של דצמבר, או הפרומו שמלווה את הפיאסקו הזה, שסיסמתו "דבר כזה - הטלוויזיה שלכם עוד לא ראתה!". לא יודעת מה איתכם, אבל אני די בטוחה שהטלוויזיה שלי כבר ראתה אותי מחפשת את השלט בפאניקה (Queen K).

1. והנה משהו קצת לא שגרתי: בשבוע שעבר שודר בערוץ 10 בשידור ישיר משחק הכדורגל בין מכבי ת"א למכבי חיפה. מעבר לדיון ההיסטורי שהתקיים בנוגע לאחד מאירועי המשחק (סיפור הקוונים שדוסקס בכל פינה אפשרית), ושעליה דווקא לא הייתי רוצה להתעכב הפעם, הרי שהשידור עצמו של המשחק היה סוג של שערורייה. קודם כל, במהלך כל המשחק אפשר היה לשמוע בבירור איזו קבוצה היו השדר והפרשן מעוניינים שתנצח. מעבר לזה, השימוש המקומם במילה "מכבי" בתיאור קבוצת מכבי ת"א, כאילו מכבי חיפה היא לא "מכבי", והמשפט "זהו האיום הממשי הראשון של חיפה במשחק" שנאמר על ידי שלמה שרף כשלוש פעמים במהלך המשחק. כשמכבי חיפה כבר הציגה דקות (רבות) של כדורגל טוב, איש מצמד ה"שדרים" לא טרח להזכיר את זה. בכלל, ספק אם שלמה שרף בכלל ראוי להיות פרשן. יש לו תמיד רק דברים רעים להגיד, הוא אומר אותם בצורה מכוערת, וגם חוזר עליהם פעם אחר פעם. שמענו אותך בפעם הראשונה, מר שרף, תן קצת קרדיט לאינטליגנציה של הצופים.


בשולי הממיר
הפרק של "החיים על מאדים" היה נפלא - חוליה נוספת בשרשרת של פרקים נפלאים בסדרה נפלאה.

השבוע שודר פרק טוב נוסף ב"משמרת שלישית". פשוט תענוג של סדרה.

"עמוק באדמה" הציגה כמה רגעים מאוד מאוד עצובים - דבר שנכון כמעט לכל פרקי העונה החמישית ולרבים מפרקי הסדרה בכלל.


ממיר מן העבר
3. אז ב"או-סי" החליטו שסת' צריך לשנות את התדמית שלו לרעה יותר. כולי תקווה שמדובר פשוט בסוג של גימיק לפרק אחד, כי אם ימשיכו עם הקו הזה, זה עומד להיות חבל מאוד. כי אם תוציאו מסת' את המגניבות ואת התמימות, ו... כן, את הנבעכיות (ככה כותבים את זה?) הזאת - קיבלתם סוג של אוליבר. ואנחנו יודעים כמה זה לא טוב, נכון? (מתוך הממיר 19/6/05)