המסך המפוצל

מיצינו

גמרתם להתלהב משלל הערוצים הדיגיטליים שלכם? שיחקתם טטריס ושבץ-נא עד שדאבו אצבעותיכם? אתם כוססים ציפורניים בהמתנה לערוצים חדשים ומלהיבים? אם כן, צננו התלהבותכם. מה שיש - הוא שיהיה.

מאת: assafTV

פורסם: 19-03-2002
11 תגובות
אז `עליתם לממיר הדיגיטלי` כמאמר הפרסומת. יש לכם צלחת לוויין של yes. אתם משלטטים לכם בינות שלל ערוצי הסרטים, המוסיקה, הספורט וכו`. בשלב מסוים, לאחר שמתרגלים לשטף הערוצים החדשים מתחילים לזפזפ בשעמום ואומרים לעצמכם "נו? זה הכל? מעניין מתי יעלו עוד ערוצים".

אם אתם מצפים לעוד איזה `יס פלוס` או `ביפ` אתם יכולים לשכוח מזה כבר עכשיו. ימי תור הזהב של הכבלים והלוויין הסתיימו להם. המיתון הקשה והדולר הנוסק מעלה מעלה בשילוב עם החובות האדירים גרמו לחברות הכבלים והלווין להעלות מחירים. החברות נמצאות במו"מ עם גופי התוכן במטרה לפתוח את החוזים ולהפחית את הסכומים האדירים (70-100 מיליון דולר בשנה!) שמשלמים להן אבל עד שזה יקרה - אם זה יקרה – ימשיכו הוצאות התוכן להכביד עליהן.

המיזוג המתוכנן של הכבלים אמור לקצץ בהוצאות, אולם צפויות להן הוצאות על תשתיות ותחרות ב`בזק`. הלוויין נמצא במחצית הדרך לקראת איזון - איזון! לא רווח - אבל יש ספקות אם יצליח להשלים את (לא קלה היא, לא קלה) הדרך - 600,000 מנויים.

אז מה? הכל כזה רע? לא. כיום יש עשרות ערוצים מתורגמים עם שלל סרטים וסדרות. מדובר לרוב בתוצרת טרייה של מיטב ההפקות של הוליווד, אנגליה ומבחר איכותי מיתר קצוות הגלובוס.
העניין הוא שערוצים חדשים יהיו ערוצי נישה שיהוו, במקרה הטוב, מקום לזפזפ לעברו לעשר דקות. מה צפוי לנו בעתיד?


ערוץ החדשות. ערוץ המוסיקה. הערוץ ברוסית. שני ערוצי מסורת.
בעוד ערוץ החדשות צפוי להצלחה מסוימת עקב הצמא לחדשות במדינה התזזיתית שלנו, ערוץ המוסיקה צפוי להילחם קשות על שברי אחוזי הצפייה. הערוץ ברוסית פונה לקהל גדול יחסית של כמיליון צופים, אולם אלה כבר מרוצים מהערוצים הקיימים ובכל מקרה אין הוא מדבר ליתר האוכלוסייה. וערוצי המסורת יהיו המטרה החדשה לעקיצות ובדיחות ב`רק בישראל`. (דתיים? בטלוויזיה?? אוי זה כל כך מצחיק)


יש ארבעה ערוצי סרטים? אז יהיו עוד אחד-שניים. ערוץ קומדיות. ערוץ סרטי אימה. ערוץ סרטים ישראליים עם משה איבגי.
יש שבעה ערוצי מוסיקה? אז יהיו שמונה. ערוצי ספורט? תכירו את `ערוץ הגולף`. ערוצי ילדים? `ניקולודיון` מצטרף ליס. חדשות? פוקס ניוז. נישה חדשה היא ערוצי הכלכלה עם `בלומברג` בלוויין ו-CNBC בערוצי זהב.


עלות ערוץ אינטראקטיבי היא בסביבות ה-200,000$. הרבה פחות מערוץ רגיל העולה כמה מיליונים. אז תתכוננו לעוד שלל ערוצי מידע ומשחקים שגם לא `עולים` הרבה ברוחב הפס.
עוד דוגמה היא שילוב תוכן אינטראקטיבי בערוצים `רגילים` כגון `אגו` ו`מיוזיק בוקס`. הדבר נועד בעיקר כדי לגרום לצופים להישאר כמה שיותר זמן בערוץ.

אז זהו, פחות או יותר, מה שצפוי לנו. את המנה העיקרית של הערוצים כבר קיבלנו. מה שנקבל בעתיד זה השלמות קלות לתפריט. ערוץ פה, ערוץ שם. ואולי אולי, אם נתנהג יפה, גם שיפורים טכניים כמו מעבר למסך רחב ושידורי צליל בדולבי-דיגיטל.

מי שמחפש אופטימיות ימצא אותה לא לפני 2003.

התסריט האופטימי אומר מחירי תוכן זולים יותר; המיתון יבלם ואיתו עליית מחירי דמי המנוי; מעבר כל המנויים האנלוגיים לשירות הדיגיטלי אשר יפנה רוחב פס לשלל ערוצים; שיגור `עמוס 2` בינואר 2003 ירחיב אף הוא את הקיבולת של yes ויתווסף מקום לערוצים חדשים וכן רוחב פס נוסף ומשופר לערוצים הקיימים. וכמובן, מילת הקסם: `אינטרנט`. מהיר. כמובן.