המסך המפוצל

CBS: זירת הפשע

ג`יימס וודס מאיים לעשות לעולם המשפט את מה שיו לורי עשה לעולם הרפואה, ריי ליוטה ינסה להמשיך לגנוב, והעולם אחרי אסון גרעיני

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-09-2006
38 תגובות
מבט חטוף בלוח השידורים החדש של CBS, מציג תמונה עגומה-משהו. קודם כל, המילה "חדש" מטעה כאן. בלוח השידורים ה"חדש" של הרשת אפשר למצוא שלוש דרמות "חדשות" וקומדיה "חדשה" אחת. עצוב? לא נכחיש זאת. היבול של "החבר'ה מרוממה, גרסת ארה"ב" נראה על פניו עלוב במיוחד, וזאת כשזוכרים ששאר הלוח מורכב ברובו מסדרות פשע למיניהן (הרבה זירות של פשע, מחשבות פליליות, מספ7ים למיניהם, פשעים מהעבר ואנשים שנעלמו ללא עקבות). באגף הקומדיות רוכזו להן יחדיו ארבעה סיטקומים ברמות גיחוך כאלה ואחרות על פני ערב "מלבב" אחד, כששאר הפריים בשאר הערבים מוקדש לסדרות הדרמה שחוקרות דברים.

מעבר לזה הזמינה הרשת (הקמצנית משהו, יש לומר) עוד שלוש סדרות למיד-סיזן - שתי דרמות וקומדיה אחת, אף אחת מהן לא נראית כמו הדבר הגדול הבא.

ובכל זאת, לא הכל אפור בממלכת CBS. אז נכון, הקומדיה החדשה לא נראית מלהיבה במיוחד, אחת הדרמות היא עוד סדרת פשע (כאילו שחסר כאלה ב-CBS), השניה היא סדרת עורכי דין כזאת או אחרת, אבל בכל זאת יש שתי נקודות אור: האחת בדמותה של סדרה המתארת עולם שאחרי שואה גרעינית כזו או אחרת (או במילים אחרות: יש פוטנציאל), והשניה דווקא בדמותה של אותה סדרת עורכי דין, שיש כבר מי שמכנה אותה ".House, J.D" (טוב, נו. מדובר ב-zap2it, אבל אנחנו מנסים כאן אופטימיות. נסו ללכת איתי).

הרשת מתגאה בכך שלוח השידורים החדש שלה כולל לא פחות משש סדרות שזוהי להן עונתן השניה על המרקע - יותר מכל רשת אחרת, מה שמעיד על ההצלחה העצומה של הרשת. זה, והניצחון המתמשך בקהל היעד של בני 25-54.

כך צפוי להיראות הלוח החדש (והמלהיב! אופטימיות!) של CBS בעונת 2006-07:

שני
20:00 - סדרה חדשה
20:30 איך פגשתי את אמא (עונה 2)
21:00 שני גברים וחצי (עונה 4)
21:30 כריסטין הישנה (עונה 2)
22:00 CSI: מיאמי (עונה 5)



את הערב הראשון של השבוע האמריקאי מעטרות ארבע קומדיות. אחת ותיקה יחסית (הסיטקום המזעזע על שני הגברים שמגדלים ילד. זה בסדר, עוד כמה עונות מצליחות כאלה ואפשר יהיה לשנות לה את השם ל"שלושה גברים"), שתיים שלהן זו עונתן השניה ("אמא" המקסימה ו"כריסטין" המעצבנת. היא מעצבנת כי איליין כל כך נהדרת שם, שהיא פשוט מתבזבזת על כתיבה לא מצחיקה ולא מעניינת) ואחת חדשה, שגם תפתח את הערב. את הערב תחתום העונה החמישית של סדרת הבת הראשונה של "זירת הפשע". ערב הבכורה של לוח השידורים הזה צפוי להתקיים כבר בעוד פחות משבועיים, ב-18/9/06.

"הכיתה" היא סיטקום שיגרתי נוסף עם פס צחוק מוקלט וכל תשעת היארדים הללו. מדובר, כמעט כמו תמיד, על בחור שאוהב בחורה. למעשה, הוא מאוהב בה כבר מכיתה ג', או משהו כזה. עשרים שנות חיים לא ממצות לאחר מכן הוא מחליט לאחד למענה את חברי אותה כיתה בפגישת מחזור. אז נכון שהסדרה היא לא רק עליו ועליה, ויש שם קאסט שלם של דמויות, חלקן אפילו מגניבות, אבל נראה שהבדיחות לא תמיד עובדות, והחלקים שאמורים לרגש, לא תמיד מצליחים לעשות את זה. ובכל זאת, יש כאן סוג של פוטנציאל, שאולי ימומש, אבל סביר להניח שלא. הקטע הזה עם האופטימיות? לא בבית ספרנו (ואני מתנצל על משחק המילים).

בסדרה משתתפים בין היתר ג'ייסון ריטר (הבן של ג'ון ריטר המנוח, שהיה האח הנכה של ג'ואן מארקדיה), לוסי פאנץ' ושון מגווייר ומפיקים אותה דיוויד קריין ("חברים", אז אולי בכל זאת יש כאן מקום לאותה אופטימיות קוסמית), ג'פרי קלאריק ("משתגעים מאהבה") וג'יימס בורוז ("וויל וגרייס").

שלישי
20:00 NCIS (עונה 4)
21:00 The Unit (עונה 2)
22:00 - סדרה חדשה

עושה רושם שהשנה הרשתות השונות מאוהבות בגנבים. אחרי "אבירי השגשוג" של ABC, ו"The Black Donnellys" המאפיונרית של NBC, מגיעה "סמית'" של CBS, המספרת על איש משפחה תמים ושומר-חוק בשם בובי סטיבנס (ריי ליוטה). כלומר, זה מה שהוא עושה ביום (או לפחות מה שאשתו חושבת שהוא עושה). מה שהוא באמת עושה זה תכנון (וביצוע) כמה "מכות" קטנות אחרונות כדי לסדר לעצמו את העתיד. כן, הוא חבר בכנופיית שודדים מתוחכמת. כן, עוד סדרת פשע, שמתוארת מהצד השני של המתרס הפעם. האם נקבל קרוס-אובר במהלך העונה של "סמית'" עם אחת מסדרות הפשע? האם בחלק השני ינסה סמית להתחמק מהעדויות המרשיעות שהשאיר לחברי אחד מהקאסטים של CSI או של "מחשבות פליליות"? ימים יגידו. מצד שני, לוחמי הפשע של CBS לא ממש מתעסקים עם גנבים "פושטים" כמו בובי סטיבנס. אולי אנשי "The Unit" המשובצים לפני סמית' (אגב, מישהו יודע למה קוראים לסדרה "סמית'"?). גם וירג'יניה מדסן - מועמדת לאוסקר על "דרכים צדדיות" - משתתפת בסדרה בתפקיד הנשי הראשי.

התחרות ל"סמית'" צפויה להיות קשה, שכן מולה משובצת העונה השמינית של "חוק וסדר: מדור מיוחד" ב-NBC, ו"בוסטון ליגל" הקופצנית של ABC. עוד משתתפים בסדרה: סיימון בייקר ("הסניגור") ואיימי סמארט (רובי מ"פליסיטי"). התחרות אולי קשה, אבל "סמית'", כמו הרבה פיילוטים השנה, מושקע ביותר, ברמה של הפקה קולנועית, גם הפיילוט (שבו לא צפיתי) שלו ארוך ועומד על כ-60 דקות נטו, כך שאו שיקצצו אותו בשידור הטלוויזיוני או שישדרו אותו בשני חלקים (או על פני שעה וחצי ברוטו).



את הערב תפתח העונה הרביעית של "NCIS", שבעונתה הקודמת המשיכה להגדיל את מספר צופיה בעקביות ראויה להערכה, במיוחד לנוכח התחרות הקשה מול "האוס".

רביעי
20:00 - סדרה חדשה
21:00 מחשבות פליליות (עונה 2)
22:00 CSI: ניו יורק (עונה 3)

יום רביעי נפתח עם הסדרה החדשה הכי מעניינת (מבחינתי) בלוח של CBS. החדשות מלאות בכל מיני דיווחים מפחידים על האיום האירני - הנה הסדרה שתכין אותנו ליום שאחרי. בבסיס הסדרה: שואה גרעינית כזו או אחרת התרחשה ותושבי עיירה קטנה ומרוחקת צריכים להתמודד עם המציאות החדשה ועם המראה המחריד למדי של פטריות ענקיות שנצפות במרחק.

השיבוץ לא קל: "רוקדים עם כוכבים" המצליחה של ABC, שתי הקומדיות החדשות של NBC, הסדרה ההיא עם דיוויד בוריאנז של FOX, ו"הטופ מודל הבאה" ב-CW. אלא שקהל היעד הוא שונה, מה שיכול לתרום למצבה הכלכלי של "Jericho". מה שעלול לחבל בה הוא דמויות פלקטיות והכריזמה השואפת לאפס של סקיט אולריץ' בתפקיד הראשי. העובדה שתושבי העיירה "יריחו" שרדו שואה גרעינית תפתיע פחות אם הסדרה תשרוד יותר מ-13 פרקים.



כדי להרגיע את העניינים שאחרי "יריחו", נבחרה הסדרה הקלילה והמבדרת "מחשבות פליליות", שעוסקת בפושעים מתועבים במיוחד, שתיקח אותנו היישר אל "זירת הפשע" אשר בניו יורק, שעוסקת אף היא בכל מיני מקרי מוות לא טבעיים במיוחד. כן, ערב רגוע ושליו נוסף בממלכת הפשע של CBS.

חמישי
20:00 הישרדות (עונה 13)
21:00 זירת הפשע (עונה 7)
22:00 - סדרה חדשה

חמישי הקלאסי של CBS ייפתח כרגיל עם העונות החדשות של "הישרדות" ושל "זירת הפשע", סדרת האם. "הישרדות" כבר חוגגת בר מצווה והיא פותחת את עונתה ה-13 עם שערוריה: העונה תיפתח עם ארבעה שבטים המחולקים לקבוצות שונות. בעוד שבשנים עברו חילקו קבוצות לנשים/גברים, מבוגרים/צעירים וכדומה, העונה הזו השבטים יחולקו לפי גזע: לבנים, שחורים, היספנים ואסייתים-אמריקאים. חלוקה זו כבר עוררה תגובות נזעמות כולל מחאה מצד עיריית ניו יורק. ספונסרים רבים פרשו מהתוכנית ביניהם גם ענקית הרכב "ג'נרל מוטורס" שנתנה את חסותה לסדרה מאז עונתה הראשונה. ב"ג'נרל מוטורס" טרחו להודיע שאין קשר בין החלטתם לבין השערורייה של העונה, "פשוט חילקנו מחדש את תקציבי הפרסום שלנו, החלטנו על כך לפני חודשים רבים אבל רק עכשיו הודענו על כך". כמובן. כך או כך, כרגיל ב"הישרדות", השערורייה הראשונית ממילא תגווע מעצמה לאחר שני פרקים לאחר שהשבטים ימוזגו ויתערבבו ביניהם.

בשעה 21:00, כאמור, העונה השביעית של "זירת הפשע" שעדיין נמצאת בין התוכניות המובילות בטבלאות הרייטינג, מה שיהווה יופי של ליד עבור הכריש, סבסטיאן סטארק (ג'יימס וודס), עורך דין הגנה בטוח בעצמו, שפתאום - בעקבות הפסד לא צפוי במשפט והארה עצמית - מחליט לעבור לצד השני, אל משרד התובע המחוזי, שם הוא יעבוד בצמוד ליריבתו משכבר הימים והארץ' נמסיס שלו, ג'סיקה דבלין (ג'רי ריאן, לשעבר שבע תשיעיות של איזה משהו). כאמור, ב-zap2it טוענים שיש מצב שג'יימס וודס לבדו יהיה סיבה מספקת לצפות בסדרה. ולנו רק נותר להגיד: "הלוואי שזה יגיע לחצי מהרמה של האוס".

בריאן גרייזר ("24", "צופן דה וינצ'י") עומד מאחורי הסדרה הזאת, יחד עם איאן בידרמן ("ג'ורדן") ואד רדליץ' ("ללא עקבות"). את הפיילוט ביים ספייק לי. התחרות: עונה 13 של "ER" והסדרה החדשה של ABC, "שש דרגות".




שישי
20:00 Ghost Whisperer (עונה 2)
21:00 קרוב לבית (עונה 2)
22:00 מספ7ים (עונה 3)

שתי סדרות חדשות מהשנה הקודמת פותחות את עונתן השניה בימי שישי המצליחים של הרשת, בהן הצליחה CBS לזכות בבכורה בכלל הצופים בכל אחד מששת חצאי השעות של הערב. תחתום את הערב העונה השלישית של "מספ7ים".

שבת
20:00 Crimetime Saturday
22:00 Hours Mystery 48

סדרות הפשע (ומגזין תחקירים) יככבו על המסך גם בשבתות עם שידורים חוזרים של הסדרות המצליחות והמרתקות של הרשת. כיף.

ראשון
19:00 60 דקות (עונה 39. ברצינות)
20:00 המירוץ למיליון (עונה 10)
21:00 פשע מן העבר (עונה 3)
22:00 ללא עקבות (עונה 5)

את השינוי הגדול ביותר עושה הרשת בימי ראשון, לשם העבירה את זוכת האמי - ארבע שנים ברציפות - "המירוץ למיליון". לאחר עונה בה שובצה התוכנית המשפחתית בשעה הפחות משפחתית 22:00, תשודר העונה העשירית בשעה אטרקטיבית יותר. גם שתי סדרות הפשע "פשע מן העבר" ו"ללא עקבות" זזו. "פשע מן העבר" זזה שעה קדימה וכעת תתייצב ראש בראש מול עקרות הבית הנואשות. "ללא עקבות" תנסה ללכוד את צופי השעה 22:00 לאחר ש"האנטומיה של גריי" של ABC עברה ליום חמישי. מול "Brothers & Sister" החדשה מקווים ב-CBS שהצופים יעדיפו את המוכר והבטוח על פני החדש.








מיד-סיזן
במהלך העונה צפויה לחזור "מלך השכונה" בעונה מקוצרת חדשה, וכנראה אחרונה, וכן שלוש סדרות נוספות: שתי דרמות וקומדיה אחת. סטנלי טוצ'י יככב ב-"" היא קומדיה בהשתתפות פטריק וורברטון (פאדי ב"סיינפלד") מבית חברת ההפקות של אדם סנדלר על חבורה של חמישה חברים (מתוכם שני זוגות) שמנסים לנווט את חייהם בעולם הקשה של דייטים, מחויבויות ונישואין.





סדרות שבוטלו: "כן מותק" (אחרי שש עונות), "עדיין יחד" (ארבע עונות), "Courting Alex" (עונת מיד-סיזן אחת), "על הסף" (13 פרקים), "Out of Practice" (עונה 1) ו"Love Monkey" המקסימה והקצרצרה (הופקו שמונה פרקים בלבד, CBS שידרה שלושה מהם, הרשת-האחות VH1 שידרה את כל השמונה).


קליפים מתוך הסדרות החדשות של CBS
הסדרות החדשות של NBC
הסדרות החדשות של ABC
הסדרות החדשות של CW