המסך המפוצל

הממיר 3/9/06

שתי סדרות חדשות: קרוב לבית והפנטגון. עונה חדשה לחצי האפל, פרקים טובים של המגן ובבטלסטאר גלקטיקה וממיר מן העבר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 03-09-2006
113 תגובות
10. לסדרה הכי טובה היום בטלוויזיה קוראים "המגן". אחרי הסיום המסעיר של הפרק הקודם היה ברור שויק וחבריו ינסו לשחרר את לם בערבות, אבל רמות המתח והלחץ של הפרק הפתיעו אפילו אותי. כבר דיברנו בעבר על הנוסחה הזאת של "ככל שהלחץ על ויק גובר, הפרקים נעשים טובים יותר", אבל הלחץ הנוכחי על חבורתו של ויק כל כך גדול, שאני פשוט כבר לא יכול יותר. זה מדהים אותי בכל פעם מחדש, איך הסדרה הזאת גורמת לצופים להזדהות כל כך עם שוטר מושחת כמו ויק, שגונב בלי בושה כדי להציל את עצמו, את חבריו ואת משפחתו. למרות כל הפשעים שהוא מבצע, אנחנו עדיין לטובתו, ובזאת חלק מהגדולה של הסדרה הזאת. ראויה לציון מיוחד, סצנת המרדף אחר הכסף כששיין ורוני מצליחים לברוח בשניה האחרונה לפני שדאץ' וקלודט נכנסים לדירה. היסטרי.

9. עושה רושם ש"בטלסטאר גלקטיקה" פשוט משתפרת מפרק לפרק, והפרקים עם הספינה החדשה שפתאום הגיעה, "פגסוס", היו פשוט נפלאים. הסדרה הזאת עשויה נהדר. החל מהעיצוב הכללי שלה, האפקטים המרשימים של הקרבות בה, דרך העלילה וסיפור המסגרת המתפתח, וכלה בסוגיות המוסריות המעניינות שהיא מעלה.

8. פרק ההמשך לפרק הסופרבול של "האנטומיה של גריי" הכיל, כמו קודמו, מספר סצנות מצוינות. הראשונה - ג'ורג' מנסה לשכנע את ביילי ללדת בכל זאת ומצליח לעשות זאת בזכות העדינות והרגישות שלו. הרגע בו הוא מחבק את הסטאז'רית הקשוחה ייחרט אצלי להרבה זמן כאחד מרגעי השיא בסדרה. השניה היא כמובן הפיצוץ המפתיע, שתפס אותי לחלוטין לא מוכן. ואיך אפשר בלי סגירת המעגל המקסימה של הפרק, כשג'ורג' בסוף מקבל את סצנת המקלחת המשותפת שלו, אבל בנסיבות עצובות, עליהן היה שמח לוותר. יפה.

7. אהבתי את פרק הפתיחה של "קרוב לבית", הדרמה המשפטית החדשה המשודרת ב-Xtra HOT. ככה זה כשלוקחים מקרה פלילי פשוט לכאורה (אם שמציתה את ביתה כששני ילדיה נמצאים בו) ומציגים אותו בצורה מעניינת ואמינה, עם כמה טוויסטים עלילתיים שבנויים טוב. אז נכון, מפרק אחד קצת קשה לשפוט בצורה מספיק מדויקת, אבל כתיבת הדיאלוגים המעניינת מעניקה תקווה שגם ההמשך יהיה מעניין לצפייה.



6. אם לוקחים את "מכושפות" בתור סדרה כיפית ולא רצינית שמודעת לעצמה, אין בעיה ליהנות ממנה. אמש, פרק אחד לפני סיום הסדרה, קיבלנו סוף סוף את "הקרב" לו חיכינו במשך חצי עונה: האחיות נגד האחיות, והתוצאה עדיין לא ברורה (אבל ליאו חזר). נחמד, ואפילו עושה קצת חשק לצפות בפרק הבא.

5. "החצי האפל" שבה אמש לעונה חדשה. אז מצד אחד - סיבה לחגיגה. מצד שני - קצת היה קשה "לחזור לעניינים" כשפרק הסיום של העונה שעברה שודר כאן לפני שנה וחצי. במהלך כל הפרק מצאתי את עצמה מעודד דווקא את רבקה, שתצליח לחסל את סטילסון, במקום את ג'וני, שלא כל כך רציתי שיצליח לעצור אותה. נראה, אולי הפרקים הבאים "ירגישו" עבורי טוב יותר.

4. עוד סדרה חדשה שנפתחה אמש היא "הפנטגון", שלמרות המתח שניסתה לבנות סביב השאלה האם יצליחו או לא יצליחו לחלץ את הסוכנת שהתגלתה, הצליחה קצת לשעמם אותי. קשה לי להסביר מה בדיוק לא עובד שם, ויכול בהחלט להיות שהפרקים הבאים ישנו את דעתי, אבל "הפנטגון" ממש לא מצליחה להוות תחליף הולם לג'ק באוור ואויביו.

3. שני ענייני שמות לא נכונים בגרסה הערוכה של האמי ששודרה ביום רביעי האחרון בערוץ 3: באחד הקטעים שהראו מתוך "24" (עונה 5, פרק 1) קלואי תורגמה לקולין; כשמרישקה הרגיטיי זכתה היא הודתה ליוצר ומפיק "חוק וסדר" דיק וולף ש"תורגם" לדיק וול (Mr. Wings).

2. ביום רביעי בלילה, התחיל הפרק של "מתחילות מחדש" בערוץ 3 חמש דקות מוקדם מכרגיל. מילא זה, אבל בהתאמה, חמש דקות לפני סוף הפרק, הוא נקטע באכזריות וללא הינד עפעף לטובת פרומו של "כוכב נולד" (מכל הדברים בעולם לשים בערוץ 3!) ומיד אחר כך, אבל ממש מיד אחר כך, התחיל הפרק של "פלורנטין" שהיה אמור לבוא בתום "מתחילות מחדש". אז נכון שאני האדם היחיד בישראל שרואה את סדרת הריאליטי-לעקרות-בית הזאת, אבל בכל זאת, קצת כבוד! אגב, זו סדרה מאוד חביבה, למרות הפתיח המטופש שלה. כדאי לנסות (Which Witch).

אין 1 השבוע.


ממיר מן העבר
בעקבות בקשתו של Mr. Wings, חונך הממיר תת-מדור חדש שירכז דברים שנכתבו על פרקים שכבר שודרו בעבר, אחרי שהם משודרים בערוצים הפתוחים לכלל האוכלוסייה. אמש שודר (אמנם בשידור חוזר) בישראל 10, פרק הפתיחה של "24". הנה מה שנכתב כאן אחרי שהפרק שודר ב-Xtra HOT.

10. וואו. פשוט וואו. פתיחת העונה החמישית של "24" זוכה בקלות, ובהפרש ניכר, בתואר "פתיחת העונה הטובה ביותר של 24 עד כה". ללא כל הכנה, נאום מרגש או תפקיד משמעותי אחרון לשחק, בחוסר רגישות ההו-כה-אופייני לתסריטאי הסדרה, נרצחה אחת הדמויות החשובות ביותר בעולם של 24. וקצת אחר כך, נרצחה עוד אחת. מצבה של השלישית קריטי ולא יציב. כמו לחץ הדם שלי (BS).
(מתוך הממיר 19/3/06)


בשולי הממיר
גם ב"קוראים לי ארל" קיבלנו השבוע פרק כיפי ומשעשע, "באג 2000". והסדרה הזאת ממשיכה להסתמן כמו אחד ההיי-לייטים של שבוע טלוויזיוני ממוצע.

אצל "הסופרנוס" הגיעה להתארח ג'וליאנה מרגוליס בתפקיד סוכנת הנדל"ן החדשה של טוני סופרנו (עידו f. כהן).

ביום שלישי התארחה בפרק של "המשפט של איימי" בקי וולסטרום, גרייס מ"ג'ואן מארקדיה", בתור בייביסיטר, והתנהגה כמו בת דמותה מארקדיה (Mr. Wings).

שני אורחים ב"בטלסטאר גלקטיקה". הראשון הוא מייקל טרוקו, שהיה קופר ב"מגרש ביתי", שגילם את סמואל אנדרס, מנהיג המורדים בקפריקה הכבושה. השניה היא מישל פורבס המצוינת שהיתה האדמירל קיין.



ב"אברווד" התארח סטיבן ספינלה (הוא היה מיילס בעונה החמישית של "24") בתור האב פטריק.

ב"בנות גילמור" הגיחה אתמול ליאן הנלי (שהיתה דיינה קרינגטון ב"שושלת" וכמובן המורה תמרה ג'ייקובס ב"דוסון קריק"), כאמו של לוגאן (אסף רזון).

ו-assafTV מתעקש: כאילו שלא חסרות לנו מספיק סיבות טובות לצפות ב"בטלסטאר גלקטיקה", סיפק לנו השבוע ג'יימי במבר (לי "אפולו" אדאמה) סיבה נוספת לצפות בה. אין צורך להכביר במילים מעבר למה שרואים בתמונה.