המסך המפוצל

מפלצות לפורים

תוכניות פורים של "זהו זה" היו תמיד אירוע מיוחד. הן תמיד היו מושקעות יותר מתוכניות רגילות. אבל "תוכנית המפלצות", שתשודר ביום שלישי, היא הגדולה מכולן. המלצה נוסטלגית מיוחדת לחג

מאת: דובי שרגא

פורסם: 25-02-2002
11 תגובות
תוכניות פורים של "זהו זה" היו תמיד אירוע מיוחד. מעבר לכך שהיו ספיישלים לחג, הם גם היוו את התוכנית האחרונה של העונה לפני היציאה לחופשה בת ארבעה חודשים. לכן, אלה היו תוכניות מושקעות באופן מיוחד, שכללו יותר שירים מקוריים משאר התוכניות, כל מיני כוכבים אורחים ושאר ירקות. אז להרבה אנשים "סרט ערבי" זו התוכנית הכי גדולה של "זהו זה" - בשבילי זו "תוכנית המפלצות".

התוכנית הזאת שודרה לראשונה ב- 25.3.86. במיטב מסורת הפרודיות נבחר הפעם עולם האימה: גידי גוב גילם את דרקולה (או משהו בסגנון); דובל`ה גליקמן שיחק מומיה; שלמה בר-אבא שיחק מין איש-זאב; ומוני מושונוב שיחק שלל דמויות. הדבר הראשון שעושה את התוכנית הזו מיוחדת ממש, הוא שכל אחד מהשחקנים שיחק תפקיד כפול: הם שיחקו גם את עצמם בנוסף לאלטר-אגו המפלצתי שלהם. דברים נוספים שמרימים את התוכנית הזו הרבה מעל האחרות: תפאורה מאוד מרשימה של טירה מפחידה כמו בסרטים ממש, ואיפור מאוד מושקע לתפקידי המפלצות. ויש גם קריין עם קול עמוק ומפחיד... (יעקב בנאי הוא הגירסה הישראלית לוינסנט פרייס מ"מותחן" של מייקל ג`קסון).

בשנות ה-80 היו ב"זהו זה" הרבה שירים מקוריים שהביא לתוכנית שלמה גרוניך, ועסקו בנושא הספציפי של אותה תוכנית. התוכנית הזאת היא ממש מיוזיקל, ויש גם אמנים אורחים. אבל יותר מהכל, אני בעיקר זוכר את התוכנית כי בתור ילד בן 6, כל הדברים שהזכרתי די הפחידו אותי בתוכנית שכל השנה היתה מאוד מצחיקה ומבדרת. הניגוד הזה נצרב לי בזיכרון, והפך את "תוכנית המפלצות" לאירוע המיתולוגי של "זהו זה" בכל הזמנים. שימו לב גם לכותרות הסיום, כשכל צוות התוכנית נאסף מול המצלמה (דבר שעושים בסדרות בעיקר בפרק האחרון של הסדרה).





זהו זה - תוכנית המפלצות, יום שלישי, 25/2/02, ערוץ 10 בשעה 16:00. "מערבון", תוכנית מיוחדת נוספת לפורים, יום רביעי, 26/2/02, ערוץ 10 בשעה 16:00.