המסך המפוצל

הממיר 30/4/06

עונה חדשה של ורוניקה, שתי סדרות חדשות באקסטרה, פרק מעולה של אבודים, פרקים מוצלחים בסטארס, וגם כמה תקלות טכניות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 30-04-2006
188 תגובות
10. הפרק השבועי של אבודים הוכיח לנו שאפשר גם אחרת. בשבירה מהתבנית הרגילה של הסדרה זכינו לקבל את תקציר קורותיהם המרתק של אנשי החלק האחורי על האי. הגאונות בפרק באה לידי ביטוי בשלושה תחומים עיקריים. הראשון - בניית הדמויות. בפרק אחד בלבד עשו הכותבים עם האחוריים מה שהם הצליחו בקושי לעשות בעונה שלמה עם הקדמיים - ליצור הזדהות. ממצב של "למי אכפת מה קורה אצל המעצבנים האלה, תראו לי מה קורה על החוף ובהאץ'" עברתי תוך פרק אחד לסקרנות לגבי סיפורי הפלשבקים של אנה לוסיה ואקו, להבנה מלאה של מה גרם להם להיות כל כך פארנואידים ומה בדיוק גרם להם לעשות מה שהם עשו. מה שגם שם את כל הסיטואציה בה אנה לוסיה קלת ההדק יורה בשאנון באור הרבה יותר הגיוני. השני, הוא בהתחברות עם אירועי פרקים קודמים. בין אם זה בשיחה במכשיר הקשר עם בון, או בהסבר לדברים שהאחוריים עצמם הזכירו, כמו גודווין ונדר השתיקה של אקו. השלישי, הוא ההקבלה המתבקשת בין מה שעבר על האחוריים ב-48 הימים האלה, לבין מה שעבר על הקדמיים. ההתפתחות ההדרגתית של שתי הקבוצות (במובן החברתי - בעל זבובי - רובינזוני) לכיוונים שונים, כשההבדל היחיד הוא הנחיתה במקום הלא נכון, עם או בלי כל הציוד מהמטוס. מעבר לכך הפרק היה סוחף ומותח מתחילתו עד סופו, מה שקשה להגיד על פרקים אחרים של "אבודים", והכיל לא מעט פרטים חדשים ומעוררי מחשבה על "האחרים". יש שיאמרו שהיעדר ההתקדמות בקו הזמן של העלילה עצמה, העובדה כי תוצאות האירוע עם שאנון נדחו בעוד פרק, מתסכלת אותם. אבל אני חושב שמדובר בפרק הכרחי ומבריק. אולי הטוב ביותר בסדרה עד כה (Bosco).



9. "ורוניקה מארס" פתחה עונה שנייה השבוע עם פרק תזזיתי ומבלבל. אז מי בדלת של ורוניקה? האם ורוניקה פתאום פופולרית? מה נסגר עם סטיב גוטנברג ומי בדיוק הפך אותו לכוכב? ואם זה בכלל היה לוגאן בדלת, והיא גם התנשקה איתו בערך בכל רגע פנוי בפרק, איך זה שפתאום היא חברה של דאנקן שוב? מי הפליל את לוגאן ברצח של פליקס? ומה קורדיליה עושה שם, סקסית מאי פעם? אבל כל השאלות הללו, מעניינות ככל שיהיו, נדחקו הצידה בדקת הסיום של הפרק, למראה האוטובוס המרוסק שבתחתית התהום. בדיוק ככה פותחים עונה.

8. ואחרי שבשבוע שעבר קיבלנו פרק חמוד של "איך פגשתי את אמא", הפרק של השבוע היה ממש טוב. קודם כל, בזכות הסיפור המופרך בעליל על המקק-עכבר, שהיה עשוי בצורה פשוט מהנה ומצוינת (הגם שצפויה), אבל גם ואולי בעיקר בזכות קו העלילה של טד המחפש אהבה ומתחיל לחשוש שאולי לא ימצא אותה, בגלל חישובי המתמטיקה המאיימים של השדכנית (קמרון מאנהיים בתפקיד אורח).

7. ואם הפרק של "HIMYM" קיבל ציון טוב בזכות הרגש, הפרק של "טירוף בבית" השבוע מקבל את הציון הטוב על כך שהוא הצליח במשימה שהסדרה לוקחת על עצמה מדי שבוע - להצחיק. כל הסיפור של האב המכה, והילדים שרוצים ללמד אותו לקח, היה בנוי בצורה טובה, ועם הרבה פנאץ'-ליינים מוצלחים. וזה בדיוק מה שאני מצפה מעשרים הדקות השבועיות הללו.

6. פרק הפתיחה של "מוחו של הגבר הנשוי" היה חמוד. לא משהו שלא ראינו בעבר, כמובן (פנטזיות על אנשים במציאות היומיומית? "אלי מקביל", מאץ'?), אבל משהו שם מצליח דווקא לעבוד. אולי זה הקאסט הסימפטי, אולי אלו הטקסטים החביבים - בכל אופן, אני ארצה לראות את הפרק הבא בסדרה (בניגוד לסדרה חדשה אחרת בערוץ, אבל על כך בהמשך).

5. הפרק של "סקרבס" השבוע סבל בעיקר מחוסר אחידות ברמתו. הסצנה בה ג'יי די נשרף היתה פשוט לא מצחיקה (לא כל דבר שנשמע טוב על הנייר, נראה טוב כשהוא נכנס אל הפרק עצמו. לא כל פנטזיה שיכול להיות מגניב לצלם אותה, נראית טוב במציאות. בנאדם נשרף וכולם אדישים אליו? לא מצחיק). מצד שני, הקטע בו השרת מתנדב לעזור לג'יי די רק כדי לדפוק אותו עוד יותר ואז לצחוק עליו שהוא לא לומד אחרי ארבע שנים, היה מצוין. דניס, הפרמדיקית שאהבה לדבר הרבה (מולי שאנון יוצאת ה-SNL בתפקיד אורח) היתה בעיקר מעצבנת, אבל מהצד השני, כשד"ר קוקס מגלה בסוף הפרק על הבן שלה בסוג של טוויסט שכל כך אהוב על יוצרי הסדרה (ובצדק), זה הפך את כל העסק להרבה יותר מוצלח. ועדיין - בסדרה בדרך כלל טובה מאוד, קל לשים לב לפגמים, שבפרק הזה לא היו חסרים, לצערי.

4. "קרובות" נפתחה השבוע בפרק סתמי לחלוטין, חסר מקוריות או מעוף, ובאופן כללי משעמם למדי. להוציא קטע אחד - הסצנה במסיבת האירוסין עם הגילויים ההדדיים והשיער הכחול, סצנה שהזכירה מאוד את הפרויקט הקודם של מרתה קאופמן, "חברים" - לא היה שם שום דבר שיגרום לי לחזור אליו לפרק נוסף וחבל.



3. ביום רביעי האחרון היה מיועד לשידור פרק הספיישל של "נמלטים". ביום השידור עצמו שונתה ההחלטה, והפרק הבא בסדרה, השמיני, שודר במקום. אני מאמין שיש אנשים שלא עוקבים בצורה תכופה אחר לוחות שידורים ופספסו את הפרק הזה. תארו לכם כמה היינו מתעצבנים אם קשת היתה עושה דבר דומה (נגיד, לוח שידורים מקורי שלא כולל תוכנית מסוימת, וביום השידור עצמו מתקבלת ההחלטה לשדר אותה בכל זאת). ועדיין, במקרה הנוכחי, לפחות יש מרתון של כל שמונת הפרקים שכבר שודרו ביום העצמאות, אז מדובר במקרה פחות גרוע.

2. כבר מזמן לא שמענו על בעיות תרגום ב-yes, אבל השבוע זה קרה (לפחות) פעמיים, ביום חמישי, בשני ערוצים שונים: ארבע הדקות הראשונות של השידור הראשון של "הבית הלבן" היו נטולות תרגום לחלוטין, כמו גם הדקה וחצי הראשונות של שידור פרק ב"או-סי". מה קורה?

1. ושוב, תקלה בעת שידור פרק ב-yes, הפעם מסוג שונה, כזה שאנחנו כבר מכירים מפעמים קודמות: הבאנרים שעלו לשידור דקה לפני תום הפרק ב"נמלטים" (בשידור החוזר זה כבר לא קרה). יש סיבה מיוחדת לריבוי התקלות הטכניות בזמן האחרון ב-yes? או שאולי הבעיה היא מקומית אצלי? בשני הממירים שנמצאים אצלי בבית?


בשולי הממיר
ב"פלישה" התארחה אליזבת' מוס, הלא היא זואי בארטלט מ"הבית הלבן". היי, מזמן לא ראינו אותך. מה שלומך?

ב"האנטומיה של גריי" התארחה השבוע שרה הייגן, אמנדה מ"באפי" והיא שיחקה יהודייה דתיה(!) לא פחות.

ב"נמלטים" גילינו סוף סוף מי היא בעלת הקול המסתורי - זוהי סגנית הנשיא, השחקנית פטרישה ווטיג, שהיתה ד"ר ג'ודי בארנט ב"זהות בדויה".

"הבית הלבן": קודם כל, ברונו (השחקן רון סילבר) חזר לסדרה אחרי היעדרות של שלוש שנים. הפעם, הוא ערק לנבחרת הרפובליקנים. שנית, סוף סוף נפל האסימון: בראם, איש הצוות של ג'וש, סנטוס וליאו, הוא השחקן מת'יו דל נגרו, בריאן קמארטה מ"הסופרנוס". ידעתי שהוא מוכר לי, לא זכרתי מאיפה.

ב"בנות גילמור" התארח נורמן מילר בתפקיד עצמו.

ב"מוחו של הגבר הנשוי" משתתף ג'ייק וובר, שלימים הפך להיות בעלה של אליסון דובואה מ"מדיום". ואכן, במהלך הפרק הראשון היה נדמה שהאירועים בעצם משלימים לאירועים שהתרחשו באותו שבוע ב"מדיום". הזוי, נכון?

ב"פוינט פלזנט" התארח השחקן רוברט נאפר בתפקיד הכרוז במרתון הריקודים. מאוחר יותר הוא יהיה טומי דולאן ב"קרניבל" ואחר כך הוא יהיה טי-באג ב"נמלטים". חזק הדלוריאן שלנו היום, הא?

ואם כבר "קרניבל", אז ב"24" התארח פטריק בקאו כג'ייקוב רוסלר. ב"קרניבל" הוא היה לוץ הקריפי.