~ot~ / idanyd / 25/04/2006
לפני שעתיים סיימתי מעין מרתון של שתי העונות הראשונות של "הבית הלבן", ואני מרגיש שאני חייב לכתוב על זה משהו.
את הסדרה ראיתי לראשונה, כמו רוב צופיה בארץ, כשהיא שודרה בערוץ 3, אי אז כשעוד הייתי צופה בטלוויזיה. בדיעבד, הבנתי שראיתי אולי 3 פרקים מהעונה הראשונה, חצי מהעונה השנייה ואת סוף השלישית. החל מעונה 4 ראיתי את הסדרה ברצף, עד לפרקים שמשודרים היו בארה"ב.
מי שקצת עקב אחרי ההודעות שלי כאן באתר יודע שאני טוען שמאז עזיבתו של סורקין, הסדרה התדרדרה לתהומות שלא נראו מאז עונה 7 של "באפי". היו כל מיני שטענו שאני טועה, שהסדרה בכלל לא השתנתה, אולי אף השתפרה, ואני התחלתי לתהות שמא הם צודקים.
ועכשיו, אחרי ש-44 הפרקים הראשונים טריים אצלי בראש, אני יכול להצהיר בפה מלא ובלב שלם אתם לא יודעים על מה אתם מדברים.
במחי חודש אחד, ארון סורקין הפך לתסריטאי השני האהוב עלי ביותר (קצת מתחת לג`וס אלוהינו. מעל צ`ארלי קאופמן. זה כמובן מבלי להכליל את עקיבא גולדסמן, שמשאיר את כולם מאחור). הוא הכניס לסדרה אחת את השנינות של "באפי", הדיבור המהיר של "גילמור" והדמויות העגולות והאמיתיות של "הסופרנוס", ערבב אותם עם עלילה סוחפת, פוליטיקה והומור משובח, ויצר לא ממתק טלוויזיוני, אלא ארוחת גורמה אליטיסטית.
שתי העונות הראשונות של "הבית הלבן" הן גאונות צרופה, לא פחות. רציתי לעשות רשימת פרקים מוצלחים. הייתי שם בה את הפיילוט, Five Votes Down, He Shall From Time to time, In Excelsis Deo, ו-What Kind of Day Has It Been מהעונה הראשונה ואת In the Shadow of Two Gunmen על שני חלקיו, Galileo, Noel, 17 People וכמובן את Two Cathedrals. אבל אז זה היה אומר שיש כל מיני פרקים שלא ראויים להיות בה, כמו Shibboleth, Bartlet`s Third State of the Union, The Fall`s Gonna Kill you ועוד רבים אחרים, ופשוט לא הייתי מסוגל לעשות את זה.
כי שתי העונות הללו הגיעו להישג נדיר שעוד לא יצא לי לפגוש באף סדרה אחרת אין בהן פרקים רעים. בכלל. מהפיילוט ועד שתי הקתדרלות, כל פרק ראוי לצפייה חוזרת, ואז לעוד אחת.
אני לא יכול להתנתק מההרגשה שהיום כבר לא עושים טלוויזיה כזו. אין אף סדרה שאני צופה בה כיום שגרמה לי לחצי מההתרגשות לפני צפייה בפרק חדש כמו הפרקים של "הבית הלבן" שראיתי בחודש האחרון. הציפייה לחזור הביתה אחרי שיעור באוניברסיטה רק בשביל עוד 45 דקות של החבר`ה מהאגף המערבי, נסיעות ברכבת ובאוטובוס שלא רציתי שיסתיימו כדי שאוכל לראות עוד פרק אחד וזהו.
יעיד עלי סקווישי, שבזמן האחרון לא הסתיימה שיחה אחת איתי בלי שאשאל אותו אם כבר אמרתי לו עד כמה טובה "הבית הלבן", ויעידו הלימודים שלי שנשכחו בארון בזמן שאני עשיתי שיעורים בפוליטיקה טלוויזיונית.
מבחינתי, "הבית הלבן" היא בית-ספר לעשיית טלוויזיה. אחרי צפייה בשתי העונות הללו, אני יכול רק לגחך למשמע אנשים שטוענים שהם מכורים ל"אבודים", "נמלטים" או "24", וחושבים שזה הדבר הכי טוב שקרה לטלוויזיה מאז המצאת הקרן הקתודית. שלא לדבר על סדרות בינוניות יותר, כמו "ורוניקה מארס", או חס-וחלילה "זהות בדויה" או "סמולוויל" המשוקצות.
ועוד לא התייחסתי כאן למשחק מצויין של כל השחקנים, לבימוי, לתפאורות, לדיוק בפרטים, לכבוד לאינטליגנציה של הצופים ולכל שאר האספקטים שהפכו את הסדרה הזו למה שהיא הייתה (ועכשיו כל-כך לא), אבל אין לי זמן לעשות את זה עכשיו. אני מניח שזה ידלוף ממני החוצה בחודשים הקרובים. אז בינתיים, כמה ציטוטים (אני מצטער מראש על הכמות. הם כולם פשוט כל-כך טובים):
עונה 1:
|ltr|
Leo: He was swerving to avoid a tree.
Donna: What happened?
Leo: He was unsuccessful.
Toby: Mrs. Landingham, does the President have free time this morning?
Mrs. Landingham: The President has nothing but free time, Toby. Right now he`s in the residence eating Cheerios and enjoying Regis and Kathie Lee. Should I get him for you?
Toby: Sarcasm`s a disturbing thing coming from a woman of your age, Mrs. Landingham.
Mrs. Landingham: What age would that be, Toby?
Toby: Late twenties?
Sam: About a week ago I accidentally slept with a prostitute.
Toby: Really?
Sam: Yes.
Toby: You accidentally slept with a prostitute.
Sam: Call girl.
Toby: Accidentally.
Sam: Yes.
Toby: I don`t understand, did you trip over something?
Bartlet: CJ, on your tombstone it`s gonna read `Post hoc, ergo propter hoc.`
CJ: Okay, but none of my visitors are going to be able to understand my tombstone.
Bartlet: Twenty-seven lawyers in the room, anybody know `post hoc, ergo propter hoc`? Josh?
Josh: Ah, post, after hoc, ergo, therefore... After hoc, therefore something else hoc.
Bartlet: Thank you. Next? Leo.
Toby: Ordinarily we get help from inside Syrian intelligence.
Bartlet: So what`s the problem?
Toby: We just blew up Syrian intelligence.
Bartlet: Oh, for God`s sake. Somebody get on the phone to CNN and find out if we hit anything.
Sam: Where are you going?
Josh: Where are you going?
Sam: I was following you.
Josh: I was following you. All right, don`t tell anyone this happened, okay?
Toby: There`s literally no one in the world I don`t hate right now.
CJ: Danny, when you flirt with me, are you doing it to get a story?
Danny: "No, I`m doing it to flirt with you.
CJ: You`re a rabble-rouser, you know that? You rouse rabbles.
Josh: Here`s one.
Mandy: One what?
Josh: A book which if I was stuck with it on a desert island I still wouldn`t read it. "The Adventures of James C. Adams, Mountaineer and Grizzly Bear Hunter of California." I believe I would eat this book before I read it.
Bartlet: If anything happens... You got a best friend?
Roger Tribbey (Secretary of Agriculture): Yes, sir.
Bartlet: Is he smarter than you?
Tribbey: Yes sir.
Bartlet: Would you trust him with your life?
Tribbey: Yes sir.
Bartlet: That`s your Chief of Staff.
Josh: Are his glands swollen?
CJ: Damn.
Josh: What?
CJ: You know what I forgot to do today?
Josh: What?
CJ: I forgot to feel the President`s glands.
Bartlet: (re: soap opera) I don`t understand. Don`t any of these characters have jobs?
Charlie: I don`t know, Mr. President. I think one of them is a surgeon.
Bartlet: They seem to have a lot of free time in the middle of the day.
C.J.: (knocks on Josh`s door) Josh...
Josh: (looks up) What the hell happened?
C.J.: I had woot canal.
Josh: What happened to your cheeks?
C.J.: I had woot canal!
Josh: Why are you talking like that?
C.J.: I had woot canal!
Josh: Yeah, I heard you the first time, I was just amusing myself.
C.J.: I can suggesht some other things you can do wif yourshelf!
Josh: Are you in pain?
C.J.: I HAD WOOT CANAL!
Josh: I denied it for half an hour, they wouldn`t take no for an answer!
Bartlet: You were clear?
Josh: I was crystal clear! They said, "Do you think that, if the President has a plan to fight inflation, it`s right that he keep it a secret?" I said, of course not!
Bartlet: Are you telling me that not only did you invent a secret plan to fight inflation, but now you don`t support it?
________________________________________
Leo: I`m perfectly calm.
Sam: You`re not calm, Leo. You`re acting like a nervous hooleilia.
Toby: A what?
Sam: It may not be a word. It may just be something my mother used to say.
Cochran: I`d like to speak to your supervisor.
Charlie: Well, I`m Personal Aide to the President, so my supervisor`s a little busy right now trying to find a back door to this place to shove you out of.
|/ltr|
עונה 2:
|ltr|
Nurse: Do you have any medical conditions?
Bartlet: Well, I`ve been shot.
CJ: We`re confirming now that a suspect is in custody, and is being questioned by federal law enforcement . At this time, we cannot, we are not releasing any information whatsover about the suspect.
Steve: Can you tell us anything, his name, where he`s from, his ethnicity, if you guys suspect a motive?
CJ: Yes, Steve, I can tell you those things, because when I said that we weren`t releasing any information whatsoever, I meant except than his name, his address, his ethnicity, and what we think his motives are.
Bartlet: Good morning, everybody. Anybody know what the word `acalculia` means?
Sam: It`s the inability to form arithmetic functions. I`m sorry, Mr. President. You wanted to answer your own question, didn`t you?
Bartlet: Yeah, but I`ll get over it.
Sam: Good for you, sir. That`s very mature.
Bartlet: Shut up.
Sam: You`re not over it yet, are you?
President Josiah Bartlet: Good. I like your show. I like how you call homosexuality an abomination.
Dr. Jenna Jacobs: I don`t say homosexuality is an abomination, Mr. President. The Bible does.
President Josiah Bartlet: Yes it does. Leviticus.
Dr. Jenna Jacobs: 18:22.
President Josiah Bartlet: Chapter and verse. I wanted to ask you a couple of questions while I have you here. I`m interested in selling my youngest daughter into slavery as sanctioned in Exodus 21:7. She`s a Georgetown sophomore, speaks fluent Italian, always cleared the table when it was her turn. What would a good price for her be? While thinking about that, can I ask another? My Chief of Staff Leo McGarry insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly says he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself or is it okay to call the police? Here`s one that`s really important because we`ve got a lot of sports fans in this town: touching the skin of a dead pig makes one unclean. Leviticus 11:7. If they promise to wear gloves, can the Washington Redskins still play football? Can Notre Dame? Can West Point? Does the whole town really have to be together to stone my brother John for planting different crops side by side? Can I burn my mother in a small family gathering for wearing garments made from two different threads? Think about those questions, would you? One last thing: while you may be mistaking this for your monthly meeting of the Ignorant Tight-Ass Club, in this building, when the President stands, nobody sits.
________________________________________
Sam: But for a brilliant surgical team and two centimeters of a miracle, this guy`s dead right now. From bullets fired from a gun bought legally. They bought guns, they loaded `em, they drove from Wheeling to Rosslyn, and until they pulled the trigger they had yet to commit a crime. I am so off the charts tired of the gun lobby tossing around words like personal freedom and nobody calling `em on it. It`s not about personal freedom. And it certainly has nothing to do with public safety. It`s just that some people like guns.
Engineer: Saturday morning radio address, take 21.
Donna: I have a really good feeling about this one, sir.
Bartlet: Is this still my first term?
________________________________________
Abbey: Okay, I`m going to the bathroom, where I am gonna change into a special little garment I think you might enjoy.
Bartlet: Abbey, you have two minutes, or I swear to God I`m gonna get Mrs. Landingham drunk.
Danny: Are you being punished?
CJ: I`m not being punished, I`m going on the trip.
Danny: If the whole bus goes off the record, will you tell us why you`re going on the trip?
CJ: I made fun of Notre Dame.
Josh: Did you steal that dress?
Donna: I bought this dress.
Josh: But you`re returning it tomorrow.
Donna: Yes, I am.
Josh: That`s stealing!
Donna: I`m giving it back.
Josh: After wearing it once.
Donna: There`s a word for this.
Josh: It`s "stealing"!
Donna: I`m a girl on a budget, Josh. I`m being thrifty.
Josh: And felonious.
Sam: Over three and a half centuries ago, linked by faith and bound by a common desire for liberty, a small band of pilgrims sought out a place in the New World where they could worship according to their own beliefs... and solve crimes.
Toby: Sam...
Sam: It`d be good. By day, they churn butter and worship according to their own beliefs, and by night they solve crimes.
Toby: Read the thing.
Sam: Pilgrim detectives.
Toby: Do you see me laughing?
Sam: I think you`re laughing on the inside.
Toby: Okay.
Sam: With the big hats.
Toby: Give me the speech.
CJ: They sent me two turkeys. The most photo-friendly of the two gets a Presidential pardon and a full life at a children`s zoo. The runner-up gets eaten.
Bartlet: If the Oscars were like that, I`d watch.
Josh: There`s a Citizen`s Stamp Advisory Committee?
Leo: Yes.
Josh: Made up of members of the There-But-For-The-Grace-of-God-go-I Club?
Leo: You wanna mock people or let me talk to Toby?
Josh: I wanna mock people.
Toby: We have some press things for discussion.
C.J.: So that leaves us with the televised classroom, the green beans, the stamps, and - depending on who those people were standing near me - the possibility of a story about me being good in bed.
Toby: Good in bed.
C.J.: Yes.
Toby: Why?
C.J.: [emphatically] Because I am.
Bernard: (to CJ) The President, on a visit to the gallery, and possessing even less taste in fine art than you have in accessories, announced that he liked the painting. The French government offered it as a gift to the White House. I suppose in retribution for EuroDisney.
Mrs. Landingham: In my day we knew how to protect ourselves.
Leo: Well, in your day you could pretty much turn back the Indians with a Daniel Boone musket, couldn`t you?
Mrs. Landingham: Ah, sarcasm, the grumpy man`s wit.
Leo: Sharpen a pencil, would you?
________________________________________
Margaret (to the Surgeon General): Red meat has been found to cause cancer in white rats. Maraschino cherries have been found to cause cancer in white rats. Cellular phones have been found to cause cancer in white rats. Has anyone examined the possibility that cancer might be hereditary in white rats?
CJ: No cameras.
Toby: You negotiated that?
CJ: Yes.
Toby: They agreed to it?
CJ: You want to make out with me now, don`t you?
Toby: Well, when don`t I?
Josh: So, now you have two choices - meeting with an unruly mob or meeting with lunatic mapmakers.
Toby: Or getting paid a lot more money working almost anywhere else I want.
Josh: I`m just sayin` - if you were in an accident, I wouldn`t stop for a beer.
Donna: If you were in an accident, I wouldn`t stop for red lights.
Donna: Knock, knock. Who`s there? Sam and his prostitute friend.
Bartlet: (on Babish) He looks down his nose at me `cause I`m not a lawyer.
Leo: Yes.
Bartlet: I didn`t go to law school. I got a PhD in economics instead.
Leo: Your parents were very proud.
Bartlet: Yeah, and all that happened was I won a Nobel Prize and got elected President so I guess that decision didn`t really pay off.
Leo: Yeah.
Bartlet: Should I run back and get my Nobel Prize?
Leo: I think he knows you`ve got one.
CJ : I think this is going really well so far, Oliver. It`s almost hard to believe that four different women have sued you for divorce.
Oliver : In my entire life I`ve never found anything charming.
Bartlet: (standing in the National Cathedral, smoking a cigarette, and talking to god) You`re a son-of-a-bitch, you know that? She bought her first new car and you hit her with a drunk driver. What, was that supposed to be funny? "You can`t conceive, nor can I, the appalling strangeness of the mercy of God," says Graham Greene. I don`t know whose ass he was kissing there `cause I think you`re just vindictive. What was Josh Lyman? A warning shot? That was my son. What did I ever do to yours except praise his glory and praise his name? There`s a tropical storm that gaining speed and power. They say we haven`t had a storm this bad since you took out that tender ship of mine in the north Atlantic last year, 68 crew. Do you know what a tender ship does? Fixes the other ships. Doesn`t even carry guns, just goes around, fixes the other ships and delivers the mail, that`s all it can do. Gratias tibi ago, domine. Yes, I lied. It was a sin. I`ve committed many sins. Have I displeased you, you feckless thug? 3.8 million new jobs, that wasn`t good? Bailed out Mexico, increased foreign trade, 30 million new acres of land for conservation, put Mendoza on the bench, we`re not fighting a war, I`ve raised three children... that`s not enough to buy me out of the doghouse? Haec credam a deo pio? A deo iusto? A deo scito? Cruciatus in crucem! Tuus in terra servus nuntius fui officium perfeci. Cruciatus in crucem. Eas in crucem! You get Hoynes!
|/ltr|
יא פסיכי / Foamy Latte / 25/04/2006
לקח לי שעה לקרוא את כל הציטוטים. לא שמים 200 מטר של ציטוטים של הבית הלבן בלי להזהיר מראש!
לגבי הבית הלבן, אמנם לא ראיתי עדיין את עונות 6+7, וגם לא את עונה 5 כמו שצריך, למען האמת, אבל אני בהחלט מחשיבה את הבית הלבן לאחת הסדרות הכי טובות שאי פעם נעשו. בבית הלבן יש כזה ריכוז של דמויות כתובות לעילא ומגניבות כל כך, שמהבחינה הזאת היא טובה יותר מהרבה סדרות אחרות, כולל האוס, באפי, סופרנוס ועוד ועוד. ומאחר וג`וש הוא הדמות האהובה עליי בבית הלבן, ואחת הדמויות האהובות עליי בכל הזמנים בטלוויזיה, נזכרתי בשני רגעים טובים שלו מהעונה הראשונה שיש לי ב-DVD.
MANDY
I worked with these people for two and a half years. They like to win and then
they like to gloat.
RUSSELL
Im sure youre wrong.
MANDY
Im sure Im not.
RUSSELL
There are very serious men and women in the White House. A blow was struck for
party unity this morning. Theres no cause to gloat.
CUT TO: INT. THE WHITE HOUSE - JOSHS BULLPEN AREA - DAY
JOSH
[comes out of his office] Victory is mine! Victory is mine! Great day in the
morning people. Victory is mine!
DONNA
Good morning, Josh.
JOSH
I drink from the keg of glory, Donna. Bring me the finest muffins and bagels in
all the land.
__________________________________________________
JOSH
Youre voting down a measure that would restrict the sale of deadly weapons because
nobody invited you to the cool kids table?
WICK
Got your attention.
JOSH
You know, Im so sick of Congress I could vomit.
מזל טוב, באמת הגיע הזמן / גם trilliane משתפכת. באמת שלא תכננתי, אבל אתם מכירים אותי... אני חסרת תקנה! / 26/04/2006
מבחינתי אתה מתפרץ לדלת פתוחה, זו הסדרה האהובה עלי ביותר שאינה מבית היוצר של ג`וס ווידון. פעם כבר כתבתי על זה באתר, שכשצפיתי בבאפי הרגשתי לפעמים שהם חברים שלי, אבל כשאני צופה בבית הלבן אני מרגישה שהם המשפחה שלי (טוב, ג`וש הוא בעלי לעתיד, כידוע). גם כשאני לא מבינה את כל התככים בפוליטיקה האמריקאית (וזה קורה לא מעט) וכשאני לא מבינה את ההמשברים בפוליטיקה העולמית (וזה קורה כמעט תמיד, הידע האקטואלי שלי והגיאוגרפי שלי מעולם לא היו מזהירים) זה לא מפריע לי. כי בבית הלבן של סורקין יש שחור ולבן מאד חדים - ברור תמיד מי הטובים ומי הרעים. אני יודעת עם מי אני מזדהה, תמיד. ההצלחות שלהם הן הצלחותיי, הכשלונות שלהם הם כשלונותיי, אני איתם בטוב וברע.
הפעמים היחידות בהן אני "חוצה את המתרס" הן כשישראל נכנסת פתאום לתמונה. או אז מתעורר בי הפטריוטיזם הפנימי שלי, ואני רוצה לוודא שמייצגים אותנו טוב (אחד הרגעים האהובים עלי בעונה 3 היה שהנשיא וליאו דיברו על זה שהם ינסו לבקש מישראל לא להגיב על פיגוע בירושלים. ליאו אמר משהו בסגנון "ואם זה היה בארה"ב, אתה לא הייתי מגיב?" או משהו כזה... ואני רק ישבתי על הספה וזימרתי "ווי אר גואינג טו ריטליאייט" באושר. ולא כי אני טיפוס נקמני או מחרחר מלחמה, אבל כשהפטרוניות האמריקאית מופנית פתאום כלפי ישראל, מתחשק לי לחרוץ להם לשון ולהגיד להם "אנחנו נגיב איך שבא לנו, כי זה בדיוק מה שגם אתם עושים כשזה קורה לכם, יפי נפש שכמוכם").
את הבית הלבן לא ראיתי מעולם בערוץ 3, קיבלתי את שתי העונות הראשונות בקלטות וידאו (לפני קצת יותר משלוש שנים) וגמעתי אותן במרתונים מענגים (שכללו הרבה יותר מפרק יומי...). את החצי הראשון של העונה הראשונה קניתי כשיצא ה-DVD בארץ (למרות שלא היה לי DVD והיא היתה יקרה למדי) והוא נמכר פחות או יותר רק במיתוס, לא ראיתי אותו בחנויות (זה היה לפני כמה שנים, לפני שכל החנויות מלאו בסדרות על DVD). פשוט הייתי חייבת לקנות את זה, לא היתה ברירה. בדיעבד זה מבאס, כיוון שמאוחר יותר הוציאו את העונה הראשונה במארז תואם לזה של העונות הבאות, ואצלי היא עדיין בשני חצאים באריזה ובעיצוב גרפי שונה לחלוטין.
בסיכומו של דבר קניתי את עונות 1, 2, 3 בדויד, את עונות 4 ו-5 הקלטתי מערוץ ~2~, את 6 קניתי בדויד וגמעתי ב-3 מרתונים של סופ"שים (היא בסה"כ לא עונה רעה כשמסתכלים על המכלול) ואת עונה 7 אני מורידה כרגע וצופה במקביל לשידורה בארה"ב (וכמובן לא מבינה הרבה דברים, אבל הסקרנות הורגת אותי). את עונות 1 ו-2 ראיתי המון פעמים - בוידאו, בדויד עם חברים, ובפעם האחרונה בשידור היומי בהולמרק בחודשים האחרונים. נשארתי אפילו עד 2:20 בלילה כדי לצפות בפרק... זו היתה הנחמה הלילית שלי. למעשה את ITSO2GM על שני חלקיו (אותם ראיתי אינספור פעמים, לא פחות מהפרקים ה"חמים" של באפי) הקלטתי על קלטת וידאו בשידור האחרון, ומאז הספקתי לצפות בהם עוד כמה וכמה פעמים, פעם וחצי מתוכן בשבוע האחרון...
אין ספק שעבור סדרות רבות העונה השניה היא ה-עונה. ולבית הלבן יש את אחד מסיומי העונות הטובים ביותר שראיתי מימי, ממש ברמה של "התהוות" של באפי. בצפיה הראשונה ב"שתי קתדרלות" בכיתי לאורך כל הפרק, גם מעצב וגם מהתרגשות. להאזין ל-Brothers in Arms מרגש אותי כמו להאזין ל-Fool of Grace. אגב, לבית הלבן יש גם פיילוט מכובד שלא מבייש את הרמה של הפרקים האחרים, הישג מרשים למדי.
אני לא חושבת שהסדרה "התדרדרה" אחרי עונה 2. נכון שהעונות הבאות כבר לא כמו שתי הראשונות, ועדיין זו סדרה מצויינת. עונה 3 קצת פחות טובה מעונה 2, אבל כיוון שבפסח האחרון ניצלתי את החופשה אצל ההורים וצפיתי (במרתונים) כמעט בכולה, אני יכולה לומר שגם היא כמובן יופי של עונה. העזיבה של סורקין לא השפיעה על העלילות הטובות של הפרקים אבל היא כן החלישה במקצת את הדיאלוגים השנונים של הדמויות. מבחינתי ההחלשות העיקרית החלה בעונה 6, כשהעלילה היתה מעניינת אבל השנינויות כבר לא מה שהיו, ומעונה 7 אני כבר לא נהנית באותה המידה (למרות שאין ספק שהעובדה שאני צופה בה ללא תרגום משפיעה לרעה, אני מחכה שיגיעו אלי הפרקים המוקלטים מ-~יס~).
(אנשים רגישים לכל שבריר מידע, וטרם צפו בעונה 6, זה הזמן לפרוש, עוד אין כאן ספויילר אבל אני יודעת שחלקכם בהיסטריה גם ממידע כללי ביותר) אחד מהדברים שמתחילים להציק בעונה 6 הם השינויים הפרסונליים בצוות - דמויות שזזות, דמויות שנכנסות, דמויות שהיו פעם מוצלחות יותר והיום כבר פחות... זה די מזכיר את מה שקרה בבאפי של עונות 6 ו-7, כשחושבים על זה.
אבל מה שהכי הפריע לי זו תוכנית ההתנתקות מהמציאות.
מכאן ~sp~ לעונה 6 ~sp~
תשמעו, הסדרה באמת שומרת על ריאליות גבוהה (למרות שכבר מזמן אין בארה"ב האמיתית נשיא דמוקרטי) אבל רבאק, שלום במזרח התיכון?! באמת? וואלה? לא הגזמנו קצת עם הפיקשן?
חוצמזה נמאס לי שמלהקים אמריקאיים לתפקידי ישראלים, והם מדברים עברית במבטא אמריקאי ואנגלית במבטא לא ברור, אבל ישראלי הוא לא.
ואני שונאת את קייט. מתעבת את הבחורה הזו.
וויל גם נורא מעצבן.
ומעכשיו ספויילרים לעונה 7 ~sp~ ~sp~~sp~~sp~~sp~
~sp~ לעונה 7 עד 718 ~sp~ ~sp~ ~sp~ ~sp~~sp~
וגם ביחד הם ממש מעצבנים.
אגב, חייבים להודות שכמה שניסו לבנות מתח בריא בין סנטוס לויניק, ברור לכל מי "הטוב" מבין השניים. למי מקדישים יותר זמן, את מי גורמים לנו לאהוב יותר... אבל הדמות של סנטוס דיי משעממת בת`כלס. הוא קצת קרטוני כזה. השבוע היתה לי "הארה" (או שמא על לומר, הצתה מאוחרת...) ש"סנטוס" הוא בעצם קדוש. מישהו חושב שזה מקרי?
ועוד פיקשן - עוד נשיא דמוקרטי נבחר? באמת? אתם רציניים? נראה לי שהסדרה עסוקה בסוף העונה השביעית בהגשמת פנטזיות...
אז הנה עוד אחת, שאני דווקא לא חולקת עם רוב העולם:
ג`וש ודונה ביחד?! למה, הו למה?
7 עונות הצלחתם לתחזק מתח מיני בריא, ודווקא עכשיו לא יכולתם להתאפק עוד קצת? מה בסה"כ ביקשתי, מה?
פרט לכך הרומן בינהם כ"כ יבש לא מדליק.
אבל מה שהיא מעצבן אותי זה שאחרי שסנטוס זכה, הייתי מצפה שהיא תעבוד תחתיו במשרה שווה (אם ג`וש יהיה ה"ליאו" החדש אני לא בטוחה שדונה היתה הופכת ל"ג`וש" החדש, אבל משהו שווה היא בטוח היתה מקבלת) וברגע שיש בינהם רומן, זה בעצם מחסל את הקידום שלה, כי זה כבר לא ממש אתי ולא ממש תקין שהוא ימשיך להיות הבוס שלה (אבל לכו תדעו, הסדרה הזו יכולה להמשיך עם הפנטזיות הפרועות על חשבון האמינות). חוצמזה דונה נראית נורא בפוני, והגיע הזמן שג`וש יסתפר.
(פתאום הפוני חזר לאופנה, גם ורוניקה מארס מתהדרת בפוני שממש לא מחמיא לה)
יצויין בזאת שלדני ולסיג`יי אני דווקא מפרגנת. באמת מגיע להם, אחרי ששמו את הרומן בהמתנה כל השנים האלה... (וחוצמזה סיג`יי נראית נהדר בחום. קלטתי את זה בעיקר אחרי שחזרתי פתאום לעונה 3, ושמתי לב כמה החום מחמיא לה לפנים לעומת צבע הקש שהיה לה בעבר).
ואם זה נשמע שאני ממש שונאת את עונה 7 ובזה לה... אני לא. אני לא חושבת שזו עונה רעה, אבל היא בהחלט מאכזבת לא מעט, במיוחד בבחירות תסריטאיות מסויימות.
אחרון חביב - פרק הלוויה של ליאו היה כנראה הפרק הטוב ביותר העונה. אין ספק שהנסיבות שהובילו ליצירתו טראגיות... ג`ון ספנסר היה שחקן מדהים שגילם דמות נפלאה, וגלריית השחקנים האורחים שבאו לעשות לו כבוד (לשניהם, אני חושבת) היתה ענקית, אני לא חושבת שראיתי דבר כזה באף סדרה. אני ממש לא מצליחה לחשוב על דמות אחת שהיתה אמורה או יכולה להיות שם ולא היתה. לא בכיתי ככה מאז שתי קתדרלות... ואולי יותר. :..(
ינוח על משכבו בשלום, אמן.
תודה על הציטוטים, היה כיף להיזכר! / pez / 25/04/2006
אישית, נהניתי גם מהעונות המתקדמות (לא מהשישית, בה לא צפיתי עדיין). אני לא חושבת שהסדרה הידרדרה, גם אחרי סורקין היו פרקים מרגשים וכתובים היטב.
תזכירו לי מה קורה עם סורקין, היתה לו בעיית סמים אם אני לא טועה..
אין ספק ששתי העונות הראשונות היו מופתיות / yaddo / 25/04/2006
בעיקר השניה, ובעיקר הפרק הראשון בו השתתף אדם ארקין (יו יו מה רולז!). גם הרביעית הייתה לא פחות טובה, אבל לטעמי אין ספק שחלה התדרדרות בעונה החמישית, אבל גם אצל סורקין זה קרה, בשלישית.
באשר להרגלי הסמים שלו - הוא היה (ואולי עדיין) משתמש כבד בקוקאין והתקשה לנווט כך את הסדרה לדעת קודקודי NBC, מה שהתבטא בין השאר באיחור מסיבי קבוע בהגשת התסריטים החדשים, מה שעיכב את ההפקה בכל פעם מחדש. הוא ויד ימינו תומאס שלאמי הו/עזבו אחרי הרביעית באופן ידידותי, ואת המושכות תפס המפיק הבכיר השלישי, ג`ון וולס רב ההוד (צ`יינה ביץ`, ER, משמרת שלישית).
סורקין (ויחד אתו שלאמי) עובד בימים אלה על פיילוט מסקרן חדש ל-NBC, מעין מאחורי הקלעים של תוכנית מערכונים כ-SNL, עם מתיו פרי בתפקיד הראשי, וכן סטיבן וובר. קרוב לוודאי אחד הדברים השווים בעונה הבאה בארה"ב.
התכנית החדשה אכן נשמעת מסקרנת / אסף רזון / 25/04/2006
אבל:
א. דומני שגם אלק בולדווין אמור להיות שם, אולי לא בתפקיד קבוע
ב. התכנית במוצהר היא בהשראת SNL - אבל אני קצת לא מרוצה מזה שהיא רצה ברשת NBC וזוכה לשיתוף פעולה ממפיקי SNL.
אמנם לא מדובר בתחקיר עיתונאי נוקב, אבל הייתי שמח אם תהיה הצצה באמת נטולת-פניות אל מאחורי הקלעים של תוכנית כזו (שרווייה גם במאבקים, אגו, התמכרויות לחומרים `משפרי תודעה` וכו`).
האם הם יעזו לעשות את דמות המפיק כאגו-מאניאק שיש לו שחקנים פייבוריטים יותר ופחות? האם תהיה שם דמות דמויית ג`ון בלושי, מלא כשרון אך מחוק מסמים, שהמפיקים מעלימים עין מנטייה זו עד למותו העצוב? הלוואי.
אז זה מה שאתה עושה במקום להגיע למפגשים / טיימר / 25/04/2006
Z-[
בדיוק מה שאני חשבתי.... / slayeret bojarsky / 25/04/2006
Z-[ גם ממני
ה-Z-[ האמיתי אם כבר / assafTV / 25/04/2006
הולך על הציטוט הזה:
"אחרי צפייה בשתי העונות הללו, אני יכול רק לגחך למשמע אנשים שטוענים שהם מכורים ל"אבודים", "נמלטים" או "24", וחושבים שזה הדבר הכי טוב שקרה לטלוויזיה מאז המצאת הקרן הקתודית. שלא לדבר על סדרות בינוניות יותר, כמו "ורוניקה מארס", או חס-וחלילה "זהות בדויה" או "סמולוויל" המשוקצות".
תרגום: אני חכם, אתם טיפשים כי אתם מעזים ליהנות מסדרות שהן לא "הבית הלבן". יה זחוחי!
אה / slayeret bojarsky / 25/04/2006
אני כבר לא מתרגשת מאמירות שכאלה של זחוחי. בגלל זה גם לא הגבתי ב Z-[ ל"אתם לא יודעים על מה אתם מדברים".
אגב, זחוחי, איפה עומדת האוס ביחס לבית הלבן? גם היא בסדרות שאתה מגחך למשמע התמכרות של אנשים אליהן?
כמה דברים: / ברק / 25/04/2006
אסף כבר כתב למטה בנוגע לחלק המזלזל בהודעה, וזה זמן טוב להזכיר שחלק מחוקי הכתיבה באתר היא שצריך לכבד גם אנשים בעלי דעות אחרות.
משזה נאמר, הנה כמה דברים ספציפיים יותר לגבי הדברים שכתבת:
1. את שתי העונות הראשונות של "הבית הלבן" אהבתי. ואז גם את העונה השלישית. ואז גם את העונה רביעית. ואחר כך - הפלא ופלא - גם את העונה החמישית (את רובה, לפחות. היה את הפרק ההוא ששנאתי במיוחד, ואף כתבתי על כך בממיר). סורקין עזב כזכור בסוף העונה הרביעית. כך שמבחינתי העונה החמישית היתה פחות או יותר ברמה של העונה הרביעית. אחר כך הגיעה העונה השישית, ואחריה השביעית, ובמבט לאחור השישית אכן היתה - בחלקה - טובה פחות מחמש הקודמות לה. גם אני לא ממש מת על הסיפורים הנוכחיים וגם על הקו המתמשך הנוכחי.
2. זה קצת לא פייר להשוות את שתי העונות הראשונות (שגם אני אהבתי) לעונות 6+7 (שכאמור הן פחות טובות בעיניי). אני לא יודע למי התכוונת בדיוק כשכתבת "היו כל מיני שטענו שאני טועה" בנוגע לרמה של הסדרה אחרי עזיבתו של סורקין. אני יודע שלגבי עצמי, הטענה הנכונה היא "הסדרה לא הידרדרה אחרי שסורקין עזב. היא התחילה להידרדר בערך עונה וחצי אחרי העזיבה שלו". עונה 5 והחלק הראשון של עונה 6 לא נפלו - לטעמי - מעונה 4 (אפשר לדבר נקודתית על כך שקו העלילה בסוף עונה 4 לא זכה לטיפול הולם בסוף עונה 5. זה לא הופך את עונה 5 לגרועה. שוב - בעיניי, כמובן)
3. ניסית לערוך השוואה בין "הבית הלבן" לסדרות אחרות (כמו "אבודים", "נמלטים", "24" ואחרות). מדובר - שוב, לדעתי - בהשוואה לא נכונה. "24" למשל, היא סדרה מעולה בתחומה. "הבית הלבן" פועלת במישורים אחרים לגמרי. השוואה כזאת דומה להשוואה בין "סמולוויל" ל"משפחת סימפסון".
4. אתה יכול לגחך למשמע אנשים שטוענים שהם מכורים לסדרות אחרות? מעבר לעובדה שכבר סיכמנו שלא מגחכים על מגיבים אחרים - יש מספיק אנשים שמכורים לסדרות טלוויזיה גרועות במודע. אני הייתי מכור ל"השיר שלנו 2" ואני עדיין לא טוען שזו סדרה טובה. ההיפך הוא הנכון.
5. מעבר לזה, אני בספק אם אנשים שמכורים לסדרות הללו חושבים ש"זה הדבר הטוב שקרה לטלוויזיה מאז המצאת הקרן הקתודית". אם נחזור רגע ל"24" - נכון, מדובר בסדרה פורצת דרך בתחומה, וכחלוצה ויחידה בגזרת הזמן האמיתי היא עושה עבודה נפלאה, לעיתים מרטיטה, תמיד מוערכת. אז הבה נימנע כולנו מהגזמות.
6. "זהות בדויה" ו"סמולוויל" המשוקצות? נתעלם משאלת ה"אז למה אתה ממשיך לראות?" המתבקשת עליה כבר ענית בעבר, אבל למה משוקצות? מישהו בהפקה פגע בך אישית? עשה לך משהו רע? שוב - בואו נימנע משימוש במילים בוטות שכאלה בתגובות כאן באתר. תודה.
7. מלבד הדברים הללו שצרמו לי, מאוד נהניתי לקרוא על ההתלהבות שלך מהסדרה. לפני עליית העונה הרביעית כאן בארץ, פרסמנו כתבה של JW, שרובה ככולה היתה ציטוטים משלוש העונות הראשונות: http://www.tve.co.il/story.asp?id=1750
עוד דבר קטן שחשוב לציין / assafTV / 25/04/2006
לא מעט סדרות מתחילות בתנופה וממריאות לפסגות. אבל אחרי עונה-שתיים נראה כאילו המאגר היצירתי של הכותבים אוזל ולמרות שאלו אותם כותבים, אותם יוצרים, אותם שחקנים, משהו בסדרה כבר לא עובד. כיון שארון סורקין היה כאמור ארבע עונות ב"הבית הלבן", הסיבה להתדרדרות צריכה להיות מופנית אליו ולא אל מחליפיו.
או, אם נהיה קצת ציניים, בדילר של סורקין שכנראה דילל לו את החומרים היקרים במהלך עונות שלוש וארבע.
ועוד משהו, שיישמע אולי מעט שמרני ומתחסד, במיוחד מאדם שמחזיק מעצמו כליברלי למדי, עם כל הכבוד לכשרונו של סורקין, הוא עצמו הודה שהכתיבה שלו היא במיטבה כשהוא תחת השפעת סמים (קוקאין אאז"נ) אז עם כל הכבוד לליברליות, אם מישהו לא מצליח ליצור משהו אלא תחת השפעה כבדה של סמים קשים, ממכרים והרסניים, אני מוכן לוותר על "בית-ספר לעשיית טלוויזיה" של סורקין.
כי עידן, בשורה התחתונה - no pun intended - את קריאות התודה וההתלהבות שלך אתה לא צריך לשלוח לארון סורקין אלא, כאמור, לספק הסמים שלו.
ואני רק אחזור על הטענה שלי / slayeret bojarsky / 25/04/2006
שעלי השפיעה הרבה יותר העזיבה של סאם (שהיתה בזמנו של סורקין) מאשר העזיבה של סורקין. אין מה לעשות, הדינימקה הנפלאה שהייתה לצוות המקורי אף פעם לא חזרה לעצמה וההבאה של מה שמו (אני רוצה לומר וויל ביילי אבל לא מצליחה להיות בטוחה) במקומו בכלל לא עזרה, להיפך. לא ברור לי למה לא העיפו אותו בסוף עונה ארבע.
חוץ מזה - אולי זו כבר לא אותה רמה, אבל ב(כמעט) סוף עונה שש, אני עדיין מאד נהנית מהסדרה.
אני לא צופה בסדרה / assafTV / 25/04/2006
כך שאני לא יכול להסכים או לא להסכים לגבי רמתה ואיכותה. אבל עידן בא ואמר ששתי העונות הראשונות נפלאות וכל השאר הרבה פחות בגלל היעדרו של ארון סורקין. ברק אמר שסורקין היה שם עד העונה הרביעית כך שההדרדרות החלה עוד בתקופתו של סורקין ומי שאחראי לה זה הוא ולא מחליפיו.
אני, מהמקום האובייקטיבי שלי, מנסה לומר שאם ישנה ירידה ברמה - ולפי התגובה שלך אני מבין שאת עדיין נהנית ממנה - אזי הירידה נובעת פשוט מעייפות טבעית של סדרות טלוויזיה.
ואני מסכימה :-D / slayeret bojarsky / 26/04/2006
ללא תוכן
רק תיקון קטן לעצמי / ברק / 26/04/2006
כשדיברתי על הידרדרות בעונות 6+7 התכוונתי בעיקר לעונה 6 ולפתיחתה של עונה 7 (שני הפרקים הראשונים, ששיעממו אותי). מעבר לזה טרם ראיתי.
יעידו על כך הציונים שקיבלה הסדרה בממירים השונים
4 על פרק 701 (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3291)
6 על 622 (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3278)
3 על 620 (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3262, ואסף רזון דווקא חשב שהיה פרק מעולה - בציון 8.5)
5 על הסדרה בכללותה, בערך באמצע העונה (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3182), כששבוע קודם לכן זכה פרק לציון 10 (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3139) וכמה פרקים קודם לכן - שוב ציון 5 על רמתה הכללית של העונה (http://www.tve.co.il/story.asp?id=3110)
אני חושב שיותר מהכל זה מעיד על עונה 6 כעל עונה בינונית (ויש שיאמרו גרועה) עם הבלחות של פרקים טובים בודדים. כאמור, עונה 5 מבחינתי היא סיפור אחר לגמרי. סתם דוגמאות מפרקים אקראיים: http://www.tve.co.il/story.asp?id=2615 - ציון 8, http://www.tve.co.il/story.asp?id=2569 - שוב ציון 8
ואולי הדוגמא הטובה ביותר: http://www.tve.co.il/story.asp?id=2517 - ציון 9.5.
עוד דברים / idanyd / 26/04/2006
וואו, אני חייב להודות שלא ציפיתי לכאלה תגובות זועמות. לא חשבתי שתגיבו ב"עידן, אתה כזה מגניב," אבל קיוויתי ליותר "אתה צודק" מ"אתה טיפש".
התגובה שלי מסודרת לפי סדר התגובות שמופיע בשרשור מעלי, למען הסדר הטוב.
yaddo אחרי ההודעה שלי אני לא חושב שמישהו יתפלא אם אני אגיד שזו כנראה הסדרה החדשה שאני הכי מצפה לה בעונה הקרובה. יותר מזה, ממש חבל לי שלא יצא לי לראות ולו פרק אחד מ-Sports Night. מה אתם אומרים, למישהו יש את זה בעותק נייד?
טיימר ו-Slayeret הסיבות לאי-הגעתי למפגשים שונות ומגוונות, ו"הבית הלבן" שיחקה תפקיד מאוד משני בהן. אבל זה באמת לא המקום להרחיב.
assafTV קטונתי מלהגיד לך איך לפרש את דברי, וברוח הפוסט-מודרניזם כל אחד יכול לפרש אותם איך שבא לו. אבל היה סמוך ובטוח שלא סתם לא התייחסתי לרמת האינטליגנציה שלי ו/או של הצופים בסדרות האחרות. על נושא ההתמכרות אני אגיב בהמשך, ברשותך.
Slayeret גם "האוס" לא נשמטה מההודעה שלי בטעות. אמרתי בעבר שזו הסדרה היחידה העונה שאני באמת מצפה לפרקים חדשים שלה, ואפילו קראתי לה "מחמל נפשי". אין לי ספק שמבחינתי זו הסדרה הטובה ביותר בשנים האחרונות, אבל בחודש האחרון הייתה סדרה שאהבתי ממנה יותר.
ברק ההודעה שלי נכתבה מתוך רגש די חזק (עד כמה שרגש שלי יכול להיחשב לחזק), ולכן נעלמו ממנה כמה חסמים שבד"כ נמצאים אצלי, בחיים האמיתיים והוירטואליים שלי. ועכשיו לפי סעיפים:
1. כמו שכתבתי, ראיתי את הסדרה בצורה מסודרת רק החל מהעונה הרביעית, שמאוד אהבתי. כבר בעונה 5 הרגשתי שמשהו חסר. ההרגשה הזו התגברה עם עונות 6 ו-7, אבל היא בהחלט הייתה שם גם קודם. אני לא חושב שאפשר להפריד בין ההרגשה שלי לגבי איכות הסדרה לבין הידיעה שסורקין עזב אותה, אבל עדיין אי אפשר להתעלם ממנה.
2. צודק. אבל כרגע, אלו העונות שטריות אצלי בראש. את עונות 4 ו-5 ראיתי לפני יותר משנתיים, ואני צריך לראות אותן שוב בשביל לקבל פרספקטיבה שונה על הסדרה. אגב, יש טענה די מקובלת שהסדרה החלה את ההתדרדרות שלה כבר בעונה 4, כשסורקין עוד החזיק במושכות, כך שאם נהנית מעונה 5 באותה מידה כמו קודמתה, זה לא בהכרח מעיד על האיכות שלה. אבל מבלי לצפות שוב בעונות 3-4 אני באמת לא יכול להפריך או לאשש את הטענה הזו. בלי שום קשר, כמובן, זו זכותך המלאה לחשוב שהסדרה החלה את מפלתה הרבה יותר מאוחר, כמו שזו זכותי המלאה לחשוב שאתה טועה.
3-5. בדיעבד, השימוש שלי במילה "מכורים" היה מוטעה, ואני מתנצל על כך. אין קשר בין התמכרות לבין אהבה אמיתית לסדרה. הם עובדים במנגנונים שונים לגמרי, גם אם הם משיקים לפעמים. זו אמורה להיות הנקודה בה אני אומר שגם לי יש את ה-Guilty Pleasures שלי, אבל לצערי אני לא יכול להצביע על אף אחת. זה לא שאני לא רואה סדרות לא-טובות, או אף גרועות, אבל אני לא נהנה מהן.
ועדיין, אני רוצה לחדד את הנקודה שלי. קודם כל, התייחסתי לאנשים שמכורים לסדרה כלשהי וגם בטוחים שהיא הסדרה הטובה ביותר. לא היה פה יחס של סיבתיות, ולא טענתי שאנשים מכורים לסדרות רק בגלל שהן טובות. מעבר לזה, ההצהרה שלי לא כוונה למגיבי המסמ"צ, אלא לאנשים הרבה פחות TV-Aware מהגולשים פה. אנשים שאני פוגש באוניברסיטה, או תגובות של אנשים בפורומים ובבלוגים שונים באינטרנט. קשה לי לבוא בטענות לאנשים שצברו אלפי שעות טלוויזיה, ואומרים לי ש"סמולוויל" היא סדרה בעלת רבדים שמזכירה ברגעיה הטובים את "באפי" (אבל אני עדיין יכול לקרוא להם אידיוטים). הרבה יותר קל לי לגחך על העמך? שיצא להם במקרה לראות "24", והרגישו שהם פגשו את אלוהים.
בגלל זה אני מרשה לעצמי לעשות השוואות חוצות-ז`אנרים. לרוב, כשאנשים בטוחים שהם צופים בסדרה "הכי טובה Ever!" ממש לא אכפת להם לאיזה ז`אנר היא משתייכת.
בקיצור אני לא פוסל אהבה של סדרות אחרות (That`s just... stupid). אני כן פוסל אהבה שנובעת מבורו?ת.
כן, זה נובע מהתנשאות. כן, אני בטוח שאני לא היחיד כאן שעושה את זה. אני פשוט היחיד שכתב על זה בכזו בוטות לאחרונה.
6. הזכרתי בתחילת התגובה שלי אליך שהדברים שלי נכתבו ברגש, וככאלה הכילו יותר סופרלטיבים ואנטיסופרלטיבים מבד"כ. זו החלטה שעשיתי כדי להדגיש את התחושה של אחרי הצפייה בסדרה, ויכול להיות שהיא הייתה מוטעית. מבחינתי, אני חושב שאם יש מקום לשמות תואר חיוביים, יש גם מקום לתארים שליליים באותה מידה, אבל אני אכבד את בקשתך להימנע ממילים כאלו בעתיד.
7. קראתי שוב את הכתבה, ושמחתי לראות שבחרנו בהרבה ציטוטים זהים כדי להעביר את רוח הסדרה. מה שכן, עלתה לי תהיה האם JW כתב את הכתבה לאחר צפייה בעונה הרביעית, או שמא הוא הפגין יכולת ראיית-נולד מרשימה, כשהוא הכניס לכתבה את הציטוט של בארטלט שמתאר את חטיפתה בסוף העונה?
assafTV יש אמת בדבריך. ולמרות זאת, אם נשווה את "הבית הלבן" לסדרה קצת שונה ג`וס עזב את "באפי" בעונה 5, ולמרות שההתדרדרות שלה החלה לדעתי בעונה 4, היא איבדה את הנשמה שלה (Hey, punnage) רק בעונה 6.
בנוגע לסמים: מאז שאני זוכר את עצמי, אני מתנגד לסמים למטרות הנאה ו"חומרים משני תודעה" מכל סוג כמובן שסמים קשים כגון הרואין או קוקאין נמצאים נכללים שם, אבל גם THC, ניקוטין ואלכוהול לא מהווים את כוס התה שלי. למרות זאת, כשאני עומד מול פועלו של סורקין, יהא זה "הבית הלבן" או "בחורים טובים" (אחד הסרטים הכי אהובים עלי, עוד מלפני "הבית הלבן"), מאוד קשה לי לטעון בכזו נחרצות נגד סמים.
Slayeret אני חשוב שסדרת אנסמבל טובה צריכה לשרוד גם אם מוציאים ממנה את אחד החברים. זה עבד ל-E.R., ואני לא רואה סיבה שזה לא יעבוד גם ב"בית הלבן". לדעתי זה לא רק זה שסאם עזב את הסדרה, זה שסורקין לא השכיל להחליף אותו במישהו מעניין (וכן, וויל ביילי הוא חתיכת צנון) או לדאוג לעלילה טובה יותר בעונה הזו.
ועכשיו דברים כלליים:
אני מתנצל אם פגעתי במישהו. לא רק שזו לא הייתה הכוונה, המלל הפוגע כביכול בכלל לא היה מכוון לקוראים.
אני מניח שחלקכם ירצו להגיב למה שכתבתי עכשיו. אז תגיבו בשמחה, אבל תדעו שלצערי, אין לי זמן לפתח דיון על הסדרה ו/או על התנהלותי באתר. כבר בפעם הקודמת שנכנסתי לדיון על סדרות טלוויזיה וטיבן לא היה לי זמן לסיים אותו, והשארתי אותו תלוי באוויר, עם נצחון טכני של Foamy. אגב, מאז לא החלפתי איתה מילה, והנחתי שהיא עדיין כועסת עלי בגלל השרשור ההוא, אבל היא קראה לי פסיכי, אז אני מניח שהכל בסדר בינינו עכשיו.
אבל הי, יש פיקניק בשבוע הבא. הביאו את כלי הנשק החביב עליכם.
(טוב, התגובה הזו היא לחלוטין ארוכה מדי, ואני באמת מתנצל בפני מי שקרא אותה עד הסוף. אני צריך לבקש מטובי שישכתב לי אותה).
לאור דברייך על האוס / slayeret bojarsky / 27/04/2006
הכל טוב ביננו (אני אפילו אסלח על אי הגעה למפגשים) 8-)
זה לא ששכחתי את דברייך על האוס, פשוט תהיתי איפה היא עומדת אצלך כרגע לאור הסגידה לבית הלבן.
נכון, סדרת אנסמבל טובה צריכה להיות מסוגלת לשרוד עזיבה של דמות - הבית הלבן שרדה, אבל נפגעה. וזו כל הפואנטה - ההתדרדרות החלה עוד בתקופתו של סורקין.
אני אישית לא נפגעתי ממך, אבל זה כי אני מכירה אותך ואני יודעת שלא הייתה כוונה לפגוע. וגם די צחקתי בעניין המפגשים, אם כי אתה באמת חסר.
גם אני / טיימר / 27/04/2006
חבר אתה חסר
אני מניח / ברק / 27/04/2006
שכשכתבת "עותק נייד" בנוגע ל-Sports Night התכוונת לדיסקים. אז התשובה היא, כן. חלק מהפרקים קיימים אצלי על דיסקים. חלק מהפרקים קיימים בוידאו. ביחד - סך כל הפרקים הקיימים ברשותי בשני הפורמטים אמורים לכלול את כל הסדרה, אבל א. זה לא בטוח. ב. זה לא מסודר ג. אני חושב שכדאי מאוד לצפות בסדרה הזאת בצורה מסודרת, מבלי לדלג על פרקים. אבל אם תרצה, אני אוכל להעביר אליך לפחות חלק מהפרקים.
לגבי הכתבה של JW - עד כמה שאני זוכר, הוא כתב אותה אחרי צפייה בעונה הרביעית, ולכן הכניס את הציטוט המדובר.