המסך המפוצל

הממיר 9/4/06

ד\"ר האוס חזר לעונה שניה, סיומי עונה של זהות בדויה ושל הבית הלבן, פרק הפתיחה של ג`ייק מתקדם, ומשולש ברמודה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 09-04-2006
217 תגובות
10. "האוס" חזרה אל חיינו בפרק מוצלח, כמעט כרגיל בסדרה. קיבלנו סוגיות מוסריות למכביר - האם צריך למנוע מפושעים טיפול רפואי? האם יש טעם לטפל בחולה שעומד למות שהוא גם נידון למוות? האם זה לא סותר את שבועת הרופאים "אל תעשה נזק"? האם יש להתחשב במצב הרפואי שגרם לנידון למוות להיות אלים בבואנו להרוג אותו? ועוד ועוד ועוד. כמו תמיד, הפרק היה עמוס במשפטים משעשעים של האוס, בהתחכמויות הקטנות הללו שלו, שהן חלק ממה שגורם לנו לאהוב כל כך את הסדרה. כמה כיף ששבת, ד"ר האוס.

9.5. "הסיפור שלה" ב"סקרבס" ששודר השבוע ב-yes stars היה פרק משעשע במיוחד. לאו דווקא בגלל סיפורה של אליוט, שהיה הסיפור החלש בפרק, אלא בגלל מה שהתרחש מסביב, עם הרשמקולים של ג'יי די וטרק, ההתפרצות של קוקס על ג'יי די מול המתמחים הצעירים, והבקשה של ג'יי די שיתייחס אליו בכבוד מולם (והסיום המגניב כשקוקס קופץ על האופנוע של ג'יי די); ועם כל סיפור השינה באותה השעה של טרק וקרלה. ואיך אפשר שלא להזכיר את הרגע המגניב ביותר בפרק - לאסו האמת של וונדר-וומן.

9. העונה הרביעית של "זהות בדויה" הסתיימה בפרק סוער ואינטנסיבי שהכיל המון אירועים מעניינים, עוד לפני הסצנה האחרונה והמקפיצה. קודם כל, בגלל האווירה המצמררת בעיר הרוסית האדומה והנבואה שאירינה סיפרה, על הסוסים האדומים, שתי האחיות הצפויות להילחם כשאחת מהן תמות, אחר כך בגלל סצנת ההילכדות של נדיה, שהיתה יוצאת דופן כי היה נראה כאילו היא מצליחה להיחלץ כשנגעה בידה המושטת של סידני, ומאוחר יותר בגלל אירינה היורה באחותה וסלואן שנאלץ לירות בבתו, אחרי שסידני אכן נאלצה להילחם בנדיה הנגועה. אל הסצנה האחרונה של הפרק אני מעדיף להתייחס כאל "האירוע ההוא בסוף כל עונה שמתחיל את סיפורה של העונה הבאה". ועל העונה הבאה, בואו נדבר בשבוע הבא, כשנראה את פרק הפתיחה שלה.

8. החלק הראשון של "משולש ברמודה", המיני-סדרה המשודרת ב-Xtra HOT, היתה בדיוק מה שציפיתי לה מהפרומואים המרגשים שעלו בערוץ: מסתורית, סוחפת, עמוסה באפקטים מיוחדים מגניבים. האלמנט שלא ציפיתי לו: היא מזכירה לי במעט דווקא את "גולשים בזמן", בעיקר בגלל תיאוריית העולמות המקבילים, אבל גם בגלל ההתנהגות של מינו, שלא מזהה את אחד הילדים שלו ובטוח בכך שצבע המכונית שלו היתה שונה, בפעם הקודמת שהוא ראה אותה. שתי התייחסויות לעניינים טכניים: א. הסדרה משודרת במסך רחב. אחלה. ב. זה רק אני, או שבסצנות החשוכות, איכות התמונה היתה גרועה ומפוקסלת במיוחד?



עוד 8. "מכושפות" סיימה את עונתה השביעית בפרק טוב, שכלל הרבה מאוד אקשן, שימוש באחד מהכוחות של פרו, שימוש בכוח השלוש, וגם תרגיל אחד נחמד של המכושפות, שגם עזר לנצח את זנקו וגם איפשר להן לנהל חיים רגילים, מתחת לרדאר של כוחות הביטחון. כל האווירה בפרק היתה של סיום סדרה (השימוש בכוח השלוש, הדלת הנסגרת, ה"היעלמות" של המכושפות, שם הפרק) ובאיזשהו מקום - ומבלי לראות את העונה הבאה - קצת חבל שהיא לא הסתיימה כאן. זה בהחלט היה יכול להיות פרק סיום סדרה ראוי.

7.5. עוד דבר חיובי ב-Xtra HOT: השידורים החוזרים ל"פריקים וגיקים" ול"סטודנט חופשי" הם תענוג אחד גדול. פיצוי הולם לטלעוד הבלתי נסלח לשתי הסדרות המקסימות הללו.

עוד 7.5. "עושים צחוק" היא עוד אחד מתוכניות הסמי-בידוריות הללו שערוץ 2 כל כך אוהב לעשות (כי הן זולות ומביאות רייטינג לא רע). התוכנית עם אורנה בנאי היתה חביבה למדי, במיוחד כשאורנה עברה למצב צבירה "לימור" וסיפרה על חייה בלאס אנג'לוס, על כך שהיא כבר סבתא לבוורלי מועלם ואף ניסתה להגן על כבוד המשפחה כשצרחה שבנה עזרא "חף מפשע! חף מפשע!".

7. דווקא לקראת סיום חייה ניכרת מגמה חדשה של עניין ב"מתים במשרה חלקית". זה התחיל כבר שני פרקים קודם עם הפיכתו של ריי לגרייבלינג והמשיך בפרק של השבוע כשהוא גורם למותו של אדם נוסף מעבר למי שכתוב בפתקיות. ג'ורג' הקוצרת את נשמתו היוותה סיום הולם לקו העלילה הזה.

6. "הבית הלבן" סיימה עונה בפרק תזזיתי ומהיר שסבב סביב הוועידה הדמוקרטית לקביעת המועמד שיתמודד על הנשיאות מטעמה. אי אפשר להגיד שהיה פרק גרוע במיוחד, אבל גם אי אפשר להשוות אותו לפרקי סיום עונה קודמים בסדרה הזאת, שהיו כמעט תמיד מבריקים ו/או מותחים ו/או נהדרים. ובכל זאת, כשג'וש הציע לליאו את תפקיד סגן הנשיא עמדו לי דמעות בעיניים. כל כך נכון, כל כך ראוי, ויחד עם זאת - כל כך טראגי.

5. פרק הפתיחה של "ג'ייק מתקדם" היה חמוד ועשה שימוש נכון במסכים מפוצלים, אבל למה ערוץ 3 שידר אותו כמעט בלי פרסום מצידם ומדוע הוחלט לשדר אך ורק את פרק הפתיחה אם הסדרה כולה צפויה לעלות רק בעוד כחודשיים?

4. עילי זלצמן, עוזר נציב תלונות הציבור, ענה לפנייתי בנוגע לפופ-אפים המפריעים ל"ספיידרמן" לפני מספר שבועות בישראל 10, בזו הלשון: "מבדיקה שקיימנו מול מחלקת תוכניות ברשות השנייה עולה כי הזכיין הונחה להימנע מסוג זה של פרסום בעתיד שכן הדבר פוגם באופן מהותי בחוויית וביכולת הצפייה". אל המכתב צורף מכתב של עינה הלפרן מפניות הציבור של ישראל 10 שבו נכתב: "לקראת הסרט ספיידרמן נעשה נסיון קידומי שכלל אנימציה משוכללת. לקחנו לתשומת לבנו את מורת רוחם של הצופים שנסיון קידומי זה הפריע להם והוחלט שלא להשתמש באנימציה מסוג זה שוב". אז מצד אחד, יפה מאוד שמתחשבים בבקשות של צופים, אבל מהצד השני, קשה לי להבין את "הניסיון הקידומי" הזה. מה, אף אחד בערוץ לא ראה או חשב שזה מפריע "בצורה מהותית לחווית וליכולת הצפייה"? זה כל כך מפתיע אותם שם?



3. עניין קטן של עברית: ב"מתים במשרה חלקית" של השבוע הופיעה שורת התרגום הבאה: "שמעתי אותך בשלושת הפעמים הראשונות". זה מוגזם לצפות להגהה מינימלית בכתוביות התרגום?

2. פעמיים הוציא איל קיציס את "ארץ נהדרת" לפרסומות וציין ש"חמש פרסומות וחזרנו". בפעם הראשונה הפסקתי לספור אחרי 17 פרסומות, בפעם השנייה נמאס לי אחרי 13. שקר בפרסום, ככה קוראים לזה? ואם כבר "ארץ נהדרת", קשה לי להבין מדוע קשת מתעקשת לצמק את גודל התמונה בחלקו האחרון של קטע הפועלים הרומנים בליל הסדר לשליש מסך, דבר הפוגם בחוויית הצפייה.

1. הרבה ביקורת הוטחה בשבועות האחרונים כלפי הערוץ הראשון סביב נושא חוסר העמידה בזמנים, כשתוכניות וסדרות מתחילות דקות ארוכות אחרי המפורסם. בערוץ הראשון שכחו כנראה שהעסק עובד בשני הכיוונים, והקדמה של תוכנית, היא לא פחות - ואולי אף יותר - חמורה מאיחור. "הנוכלים" ביום ראשון התחילה ארבע דקות מוקדם מהמתוכנן, הסדרות של יום שני נפתחו בכשלוש דקות מוקדם יותר. אז מה, נגמר התקציב לשעונים?


בשולי הממיר
קודם כל, עושה רושם שהקרב על "המתארח הסדרתי" הוכרע, כשמיסיז לאנינגהם (קת'רין ג'וסטן) עשתה לא פחות משתי הופעות אורח השבוע (אחרי שבשבוע שעבר היא הופיעה בסדרה אחרת), האחת כגב' דרייק ב"אנטומיה של גריי" והשנייה כמייזי ב"בנות גילמור".

עוד שחקן שביקר השבוע בשתי סדרות שונות הוא רוברט פטריק בנדיקט, ריצ'רד מ"פליסיטי", שהיה השבוע גם אחד הנוסעים בטיסה שאמורה להתרסק ב"מדיום", וגם חזר לתפקידו כברודין ב"זהות בדויה", רק כדי שישופד קצת לפני כתוביות הפתיחה.

פרק הערפדים ב"סמולוויל" היה עמוס במחוות ל"באפי", מלבד שם הבחורה מהאחווה, באפי סאנדרס, אמר פרופסור פיין (ג'יימס מרסטרס) את המשפט האירוני והמודע לעצמו "קלארק, אין דבר כזה ערפדים".



אל "הצילו" הגיח דין ווינטרס, אוריילי מ"אוז".

אל.אל.קול ג'יי היה קלרנס הנידון למוות ב"האוס".

גלן מורשאוור, אייג'נט אהרון פירס מ"24" היה אייג'נט קיז ב"מכושפות".

אל הקאסט של "24" הצטרף שון אסטין (סם מ"שר הטבעות", מר סמית מ"ג'רמיה"), שבא לפקח על העניינים ב-CTU.

סם לוין, אחד הגיקים ב"פריקים וגיקים" ששידוריה החוזרים נפתחו השבוע התארח גם בפרק של "איך פגשתי את אמא", שם משחק בצורה קבועה ג'ייסון סיגל, המגלם את מרשל, בעלה של אליסון האניגן. ב"פריקים" הוא היה ניק. מילי שהיתה בפרק הפתיחה של "פריקים" היא שרה הגאן, אמנדה ב"באפי". איך הכל מתקשר.