המסך המפוצל

הממיר 12/3/06

ערוץ חדש נפתח והביא עמו מבול של סדרות, פיוצ`רמה הגיעה לסיומה המקסים, וגם בשבוע עשיר שכזה, מקומם של הדברים המעצבנים לא נפקד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-03-2006
133 תגובות
10. וונטוורת (assafTV).

10. "פיוצ'רמה" הסתיימה השבוע בפרק מרגש, מצחיק ומקסים. כבר ראינו שיוצרי הסדרה יודעים איך לעבוד על הרגש במספר לא קטן של פרקים, רובם מהעונה הזאת, אבל דומה שהפעם, אולי בגלל הידיעה שזה הסיום, האימפקט היה חזק יותר. עלילת הפרק היתה מתוחכמת ומעניינת ואפילו שילבה בתוכה מחזמר מקסים בו שרו כל הדמויות הקבועות וגם כמה אורחות (רובו-שטן היה למעשה דן קסטלנטה, הומר סימפסון הנצחי). הסיפור המרכזי של הפרק - פריי המאוהב בלילה - שהילך כחוט השני לאורך כל הסדרה, קיבל סוג מסוים של סיומת כשלילה ביקשה מפריי לדעת איך זה נגמר. מקסים ומענג. נתראה בערוץ אחר?



9.5. פרק הכדורסל של "המשרד" היה ללא ספק המצחיק ביותר עד כה. סצנות המשחק עצמו היו מופרעות והזויות, ומאוד מהנות לצפייה. כבר אמרתי שהבוס הוא אחד השחקנים הקומיים המבריקים ביותר בטלוויזיה?

9. איזה כיף היה לראות את חברי "סקרבס" שבים אל המסך. ממש כמו להיפגש עם חברים ותיקים שלא ראיתי הרבה זמן. גם טרק וג'יי די התרגשו זה לקראת זה לאחר שלא התראו שבועיים בהם היה טרק עם קרלה בירח דבש, והדרך אל החיבוק המתרגש עברה ברוב האגפים של בית החולים, כולל סיור על הגגות ("אוקיי, מעכשיו נקרא לזה גג א'"). עוד דברים משעשעים בפרק: השרת שאומר לג'יי די שהוא מפסיק להתעלל בו, ג'יי די אומר למולי (ברוכה הבאה, הת'ר גראהם) שקוראים לו ג'וני ומתחרט על כך, אך לא עושה דבר ("ג'וני, ג'וני, ג'וני" - "דאמיט, דאמיט, דאמיט"), וכל סצנה ששילבה בתוכה את הקטנועים.

8.5. ושוב פרק טוב של "זהות בדויה". עושה רושם שלקראת סיומה של העונה, הצליחו היוצרים להביא סוף סוף קווי עלילה מעניינים שמבוצעים בצורה מעניינת. זה קרה לפני שבועיים וזה קרה שוב אתמול. כל הסיפור של ג'ק שמדמיין שהוא מטופל ע"י רופא מומחה אותו החביא למעשה לפני יותר מעשרים שנה היה עשוי נהדר, והפיתרון של סידני והחבר'ה למצב היה אפילו טוב יותר כשסידני גילמה את אמא שלה בהצגה הקטנה שהם ארגנו כדי להוציא את המידע מג'ק. רק שימשיכו ככה.

8. עונה חדשה של "סמולוויל" (עם פתיח חדש ויפה) נפתחה בפרק טוב, שבו סוף סוף גילתה קלואי לקלארק שהיא יודעת על הכוחות שלו. היה מעניין לראות איך יוצרי הסדרה מתקרבים צעד נוסף אל הסרטים בסדרה, כשקלארק הצעיר הצליח לגבור על שני יריבים מקריפטון (אחד מהם היה פורסט מ"באפי") ולשלוח אותם לשוטט לנצח בחלל (עלאק לנצח. כולנו ראינו "סופרמן 2"). קטעים יפים נוספים בפרק: מבצר הבדידות נבנה, קלארק בוחר להציל את סמולוויל ולאבד את כוחותיו. מעניין מה יקרה אחרי המפגש הראשון עם ספייק שצץ לו ככה במפתיע בסיום הפרק.

עוד 8. מסיבות הרווקים ב"הכל אודות ג'ורג'" היו אחד הדברים ההזויים ביותר שנצפו השבוע בטלוויזיה; העיסוק עם איבוד הבתולים של צמד הילדים במשפחה היה מעניין ועשוי בצורה מרתקת; וכמה שסצנת הסיום של הפרק - ההתמוטטות של גורדון - היתה לא אופיינת לסדרה.

ועוד 8. באופן עקרוני, הפרק השבוע של "רומא" לא היה מוצלח יותר או פחות משאר הפרקים בסדרה, אבל שווה לאזכר אותו בגלל הסצנה בה טיטוס פולו המאוהב מחליט לשחרר את אירני מהעבדות ודקה אחרי זה משתולל מעצבים והורג בהתקף זעם את אהובה. מצמרר.



7.5. אחד הדברים שהכי שבו את ליבי בפרק הפתיחה של "האנטומיה של גריי" היה המוזיקה הטובה שליוותה את הפרק. היו שם גם דברים טובים נוספים, כמובן. כל הקטע עם 007, למשל, שבו כל המתמחים צופים בניתוח הראשון של או'מאלי, שמפשל; או הסצנה עם המעלית; כמו גם סצנת הסיום עם אמה של גריי. נכון שחלק מההתפתחויות העלילתיות נראות כמו הרבה דברים אחרים שכבר ראינו בטלוויזיה, אבל לפחות על פי פרק הפתיחה, מדובר בסדרה שעשויה טוב.

7. "על טבעי", הסדרה החדשה עם צמד הדינים, הציגה פרק פתיחה מותח ומפחיד. כן, זה מזכיר קצת את "תיקים באפלה" עם כל השדים ורוחות הרפאים והצמד הלוחם בדרכים, אבל לסדרה יש את הייחוד שלה, ויש בה אפילו הומור. הפתיח הקריפי שהתחבר אל הסיום הלא פחות מפחיד ובו נשרפות דמויות נשיות חשובות בחיי הגיבורים על התקרה השיגו את האפקט המתבקש. וגם תעלומת היעלמותו של האב מצליחה להיות מעניינת. וקוריוז קטן: ג'ארד פאדלקי, שמשחק בתפקיד סם (ופעם היה דין ב"גילמור") צריך לבחור בין ג'ס (חברה שלו, ג'סיקה) לדין (אחיו, שמבקש את עזרתו במציאת אביו). משעשע.

עוד 7. "איש משפחה" הבריקה השבוע עם פרק מופלא: סטואי בבועה, לינדזי לוהן בהליכת עקרב, מגאפון אהרון נוויל, וכל הקטעים עם כנסיית הפונז. Let us איייי...



מה, עוד 7? יאללה, שיהיה. "מתים במשרה חלקית" סיפקה פרק משעשע, עם התגובות של ג'ורג' לאובדן בתוליה (כולל שיר קאנטרי), שהגיע לשיאו עם נאום "חמש הסיבות שגברים הם חלאות ונשים לא יכולים בלעדיהן" של אריק מק'ורמק, בתפקיד גבר-גבר שונה במקצת מ"וויל וגרייס" (שלמקו GRAS).

6.5. פרק פתיחת העונה השלישית של "האו-סי" היה מוצלח למדי. כיף לראות את הרביעייה המרכזית מבלה יום על החוף, רגע לפני הצרות שנחתו עליהם מכיוונו של טריי. אהבתי גם את העובדה שאילצו את מריסה לדבר עם האדם שאנס אותה כדי שיספר מה שבאמת קרה בעקבות השוחד של ג'ולי קופר, מה שהוסיף עומק מסוים לפרק. ועניין מוזיקלי אחד לסיום: השיר שהושמע בסוף הוא של Bloc Praty. מדובר בעיבוד מקסים שלא הכרתי לשיר "Blue Light".

6. אני מכור ל"השמיניה". אמרתי את זה כבר כמה פעמים בעבר. בדרך כלל, אין לי שום בעיה לקבל את חוסר האמינות המלווה לעיתים את העלילות בסדרה, אבל אירועי הפרק של יום רביעי האחרון הוציאו ממני את כל "כוחות הסיספונד" שלי. זו היתה סצנה אחת בלבד, אבל היא היתה איומה: מולי שולף את האקדח בבית ראש הממשלה (מאוד "אמין" לכשעצמו), חוטף את "הגברת הראשונה" (המאבטחים הרי כבר יודעים שמולי הוא רע, אז הם לא אמורים לאפשר את התפרצותה לחדר ככה סתם), מולי מתחיל לסגת איתה והיא מצליחה לירות בו (נכון), ושניות לאחר מכן הוא כבר נעלם מהמקום (היא ירתה בו! הוא פצוע! יש שם מאבטחים! איך הוא ברח?). אז למה ציון כל כך גבוה, אתם שואלים? כי הפרק של יום חמישי, "טוויסט", פיצה על זה בענק. כל ההתעסקות הזאת עם משחקי הזמן מזכירה לי פרקים מסוימים ב"זהות בדויה". הרעיון עצמו - חצי פרק שבו חושפים לנו רק חלק מהתמונה, ובחצי הפרק השני מראים שוב את אותם אירועים עם פרטים נוספים על מה שקרה - הוא רעיון מוכר וידוע שבוצע במקומות רבים וגם בסדרה הזאת, ועדיין הביצוע הנוכחי היה מוצלח במיוחד. גם הטוויסט העלילתי הצפוי כשלילי לא באמת הרגה את דדי היה טוב, כמו גם האיחוד המרגש בין איה לאביה.

5. פרק הפתיחה של "טירוף בבית" היה חביב, לא יותר. לארי הוא דמות הזויה לחלוטין, הרעיון לצלם את הדמויות על רקע לבן כשהן מדברות אל המצלמה הוא רעיון חמוד, ובהחלט היו גם כמה קטעים נחמדים - ה"חבר" השחור, הימים שנותרו לקולג', ההחייאות - אבל בסך הכל לא ממש התלהבתי מהפרק. גורלה של הסדרה ייחרץ מבחינתי אחרי צפייה בפרקים נוספים.



4. מישהו כתב על "גברתי הנשיא" שהיא נראית כאילו לקחו את "הבית הלבן" והוציאו ממנה את כל הקטעים המגניבים. אני נוטה להסכים. למרות כמה דברים מעניינים, כמו הקונפליקט עם טמפלטון על רקע המוות של הנשיא, שמבקש ממנה להתפטר. אבל בסך הכל, הפרק הראשון היה איטי. נכון, דונלד סאתרלנד וג'ינה דיוויס משחקים מעולה, ובסדרה יש אלמנטים של דרמה טובה, אבל היא חוטאת באובר-דרמטיות, אובר פטריוטיות ואובר-קיטש. וגם חלק מהדיאלוגים לא כתובים טוב ולא מעניינים.

3. השידור הנוסף של MI-5 בשבת אמור היה להתחיל בשעה 15:30 ע"פ הממיר הדיגיטלי של HOT. בפועל הוא התחיל בסביבות השעה 15:50, כלומר באיחור של עשרים דקות. לא יפה.

2. שש דקות בתוך פרק הסיום של "המדרגות" הפך המסך לפתע פתאום למתוח. מדובר בסדרה המשודרת בצורה אנמורפית ולצופה יש אפשרות לבחור בין צפייה בטלוויזיה 4:3 כשהתמונה חתוכה בצדדים, לבין צפייה במסך מותאם ל-16:9, וכך טלוויזיות שלא תומכות בכך מציגות את התמונה כשהיא מתוחה לאורך המסך. אישית, אני לא מסוגל לראות סרטים וסדרות כשהדמויות מתוחות ולכן אני בוחר באופציית ה-4:3. במקרה הזה, התמונה עברה בצורה אוטומטית לצורה המתוחה אחרי שש דקות בהן שודרה בצורה החתוכה. לא מספיק שאופציית הלטרבוקס עדיין לא קיימת, אנחנו צריכים לסבול גם מטעויות טכניות שמונעות מאיתנו לבחור? ככה אי אפשר לראות טלוויזיה (פעם ראשונה).

1.5. מרוב התרגשות מ"אבודים", החליט מישהו בישראל 10 לשדר יומיים לפני עליית הסדרה ספיישל ששודר בזמנו בערוץ 3 של הכבלים. אבל מה? הספיישל שודר במקור קצת לפני סוף העונה הראשונה, והיה משופע בספוילרים, מהסוג שגורם לאלה שלא ממש מחמירים להחוויר ולמחמירים באמת להתעלף. ממש אפשר להאמין שמי שעובד בערוץ לא נוהג לצפות בטלוויזיה, בכלל. ככה אי אפשר לראות טלוויזיה, פעם שנייה (Merlin).



1. הזמן: יום ראשון, 5/3/06. המקום: yes 4. הסרט: "שר הטבעות: שיבת המלך". 80 דקות אחרי פתיחת הסרט (שנמצא בערך במחציתו), ומי מגיע? נכון, הבאנרים. בנוהל הרגיל. התמונה מוקטנת, והבאנרים מפריעים לתוכן עצמו(!) למשך כדקה וחצי. תסכימו איתי שככה באמת שאי אפשר לראות טלוויזיה, נכון? (פעם שלישית ואחרונה. להשבוע)

עוד 1. חשבתם שפרסומת המהפכה לסדרות yes היתה גרועה? עכשיו הגיעו הפרסומות לסדרות שהורגות כל חשק לצפות בסדרה אותה היא מפרסמת (עד כה נתקלתי בפרסומות ל"נמלטים" ו"האנטומיה של גריי"). מי אישר אותן? ככה אתם רוצים למשוך צופים? הפרסומות האלו באמת הצחיקו מישהו? הן הציגו את הסדרות נכון? עשו להן כבוד? האם מי שעשה את הפרסומות הללו צפה בסדרות? שלא לומר מחזיק בכלל מכשיר טלוויזיה? אם אנשי FOX מיתגו את "נמלטים" עם פרצופו של וונטוורת מילר ותו לא אז זה צריך להיות מספיק טוב גם בשבילכם. הפרסומת המביכה לסדרה היא משהו מעורר חלחלה. אני רוצה להבהיר דבר אחד חשוב: אנשי "מקאן-אריקסון" היקרים, כשאתם מתעסקים עם מילר, אתם מתעסקים איתי. וכפי שאמר הפילוסוף הדגול באגס באני:
Of course you know this means War!
(assafTV)


בשולי הממיר
ב"חוק וסדר מדור מיוחד" הופיע מיודענו גייל הארולד, בריאן קיני מ"הכי גאים שיש".

נינה סוסאניה, ג'ני פייג' מ"חדר מורים" היתה בלינו, האישה שהתחזתה לסריס ב"קזנובה" וכמו אלפי נשים אחרות, גם היא עברה דרך מיטתו.