המסך המפוצל

הממיר 26/2/06

סוף העונה של משמרת שלישית, פרקים נהדרים של פיוצ`רמה, הגעתה של פילדלפיה זורחת, טרנטינו בזירת הפשע ובישראל 10 התחרפנו לגמרי

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-02-2006
374 תגובות
10. היה ברור שפרק סיום העונה של "משמרת שלישית" הולך להיות אינטנסיבי, אבל האמת היא שלא ציפיתי לכזה פיצוץ: מרדף משטרתי בחסות בוסקו וקרוז, שהופך לתאונת דרכים מרובת נפגעים, שהופך לפיצוץ טראגי אחד שלוקח איתו שתי דמויות אהובות. לא האמנתי שיהרגו את אלכס, והדרך שבה זה קרה - תוך ניסיון להציל את הפצועים במכונית - הביאו לאחד הפרקים החזקים בסדרה, גם בזכות העובדה שבמשך דקות רבות לאחר מכן, דוק אפילו לא היה מודע לכך. על רקע האירועים הללו, הקליף-האנגר המותח-לכשעצמו היה מעט חיוור.

9. מתוך ארבעת הפרקים ששודרו השבוע במסגרת העונה החמישית של "פיוצ'רמה" בביפ, שלושה היו מבריקים במיוחד. זה התחיל עם פרק מהפנט ומרגש שבו פריי מת כתוצאה מעקיצת דבורה ולילה מתחילה להשתגע ולחלום חלומות מוזרים ומקסימים (Don't Worry BEE Happy) שבהם היא פוגשת את פריי שגורם לה להשתכנע שהוא עדיין בחיים ובסיומו של כל חלום מנסה לגרום לה להתעורר, כשרק בסיום הבנו מה באמת קרה שם, וזה היה מקסים ומרגש וקסום ונפלא. המשיך עם הפרק המבריק על היקומים המקבילים שהיה כיפי וחמוד, והסתיים עם הפרק שבו פריי מציל את כולם משריפה לאחר שהוא שותה מאה כוסות קפה, מה שגורם לו לנוע מהר יותר מהאור. אין ספק - "פיוצ'רמה" בוטלה כשהיתה בשיאה היצירתי. כל כך חבל.

8.5. פרק קריפי במיוחד ב"ניפ/טאק" על רקע כל הסיפור עם המבתר, שמצליח לחדור בקלילות אל ביתו של שון ולתקוף גם אותו, ותוך כדי כך להזהיר אותו שלא יעז להמשיך ו"לתקן" את העבודות שלו. אני כבר לא יכול לחכות לפרק סיום העונה (שישודר היום), שכבר עכשיו ניתן להגיד עליה שבכללותה היתה לא רעה.

8. "פילדלפיה זורחת" נפתחה השבוע ב-yes ופרק הפתיחה הציג דמויות מורכבות, שקל מאוד לחבב אותן מצד אחד, וקצת לשנוא אותן מהצד השני. זה בשילוב עם כתיבה מענגת ועם כמה רגעים משעשעים במיוחד (בעיקר סביב כל עניין הגיי-באר) יצרו פרק פתיחה כיפי למדי.

7. להוציא פרקים בודדים, העונה הרביעית של "זהות בדויה" לא הצליחה להגיע לרמת המתח והעניין של שלוש העונות הראשונות ורובה היתה מאכזבת למדי, עד שהגיע הפרק של אתמול. קו העלילה של מר סלואן הנוסף הוא מעניין לכשעצמו והביצוע של הרעיון פשוט מצוין. ההתעסקות המחודשת עם רמבלדי, הסצנה עם המעליות, הפעולה המבצעית הראשונה של סלואן עם סידני, וכמובן - רגע השיא של העונה, לפחות בינתיים, סלואן האמיתי הורג בהתקף של זעם את אחד מעובדיו של סלואן ה"מזויף". ההבעה על פרצופו של סלואן והטירוף שבעיניו הוכיחו שוב ש"זהות בדויה" טובה כשסלואן רע, וכמה שיותר רע - יותר טוב.

6. קוונטין טרנטינו הגיע לכתוב ולביים את צמד פרקי סיום העונה של "זירת הפשע". אחרי ששרדתי משהו כמו שתיים וחצי עונות מהסדרה הזאת, ובסיומן החלטתי לנטוש, חזרתי כדי לצפות בראשון מבין צמד הפרקים המדוברים הללו. היו שם כמה קטעים טובים: המסר שחבריו של ניק מקבלים והצפייה חסרת-האונים שלהם בו בתוך הארון הסגור, הפחד המשתק הזה של ניק שמבין שאין לו איך להיחלץ משם, והסצנה בסיום, שבה החוטף שלו מפוצץ - כנראה - את עצמו ומוריד אפילו יותר את סיכוייו הקלושים של ניק לשרוד. אני בהחלט מסוקרן לצפות בפרק הבא, אבל קשה לי להאמין שזה יגרום לי לחזור לצפייה מסודרת בסדרה.



5. למרות סצנה אחת טובה ב"פרשת השבוע" - המפגש בין שאול והגר לבין יונתן וגליה, האם הדורסת וההורים הכועסים, שהיה כתוב ומשוחק טוב ומעניין - הסדרה ממשיכה להיות בינונית ולא מצליחה לרתק מספיק.

4. בשבוע הבא עולה ערוץ סדרות חדש ב-yes. עם כל ההתלהבות שיש לי מערוץ כזה, שמביא גם סדרות חדשות ומסקרנות וגם עונות חדשות של סדרות אהובות, קשה לי להבין את ההחלטה שלא לשדר ברצף את העונה החמישית של "משמרת שלישית". הסדרה הזאת הסתיימה מזמן באמריקה, והפער הוא ממילא גדול, למה להתעלל עוד יותר בצופים המכורים שגם ככה נאלצו לחכות לעונה הרביעית שנים? אז נכון ש"משמרת" היא סדרה פחות "נחשקת", ועדיין אני בטוח שניתן היה למצוא לה שיבוץ הולם בערוץ החדש.

3. לכבוד אנשי השיווק של yes: במקום לנסוע לרומניה, לגייס מאות ניצבים רומנים מסכנים ולהכריח אותם לשיר צביקה פיק, קחו את הפרומו של ערוצי הבית המציג את הסדרות החדשות ותנו לריר שייזל מפיות הצופים לעשות את שלו. כרגע הפרסומת שלכם נראית כמו פרסומת לערוץ 9. אני בטוח שלא לזה כיוונתם (assafTV).

2. כל התוכניות בערוץ 3 של yes במהלך השבת, התחילו מוקדם מהרשום ב-EPG. כל ההקלטות פישלו - אפילו עם yes MAX. וזה בכלל לא משנה אם האשמה היא של HOT או של yes - דבר כזה לא צריך לקרות בטלוויזיה שלנו (אסף רזון).

1. הבאנרים בישראל 10 לא רק שלא נעלמים, אלא הגיחו במוטאציה חדשה ומפלצתית. כדי לפרסם את הסרט "ספיידרמן" ששודר בערוץ, הושתלה אנימציה של איש העכביש שהגיח ועף לו מקצה אחד של המסך לשני, על התוכניות עצמן! אפילו סצנת הסיום הנוגה בפיילוט של "ורוניקה מארס", שוספה באכזריות על-ידי פיטר פארקר המעופף בתחפושת מעל הראש של ורוניקה. ומה הלאה? מחלקה מ"פלאטון" מתקדמת על המסך לאורך השולחן של גדי ויונית? ברוס וויליס רואה אנשים מתים באמצע "נולד לרקוד"? החוצפה של המנהלים להטיל מום ביצירה ע"י השתלת פרסומת בתוכה שמה בכיס הקטן את כל הזוועות של "תוכן שיווקי", ואנו מקווים שהרשות השנייה תרים את הכפפה ותלמד את הזכיינים החוצפנים לקח (אסף רזון).


בשולי הממיר
במשך פרק שלם, לא הצליח המתרגם של "ורוניקה מארס" להבין ש"Backup" זה לא רק גיבוי, אלא גם השם של הכלב של ורוניקה (אסף רזון).

הביפר צפצף וג'וליאן מק'מהון הובהל מחדר הניתוח להופעה חד-פעמית כקול ב"מכושפות" (אולי לזה התכוון כשסיפר שעקב חטאיו נגזר עליו להיתקע בקיום חסר-ממשות במימד אחר). כשניסה לתת לפייפר הגוססת עצות כיצד להציל את חייה ואת ליאו, כמעט התבקש לשמוע אותו שואל באותה הזדמנות מה היא לא אוהבת בגוף שלה. כמו-כן נצפתה בפרק (המקסים למדי) קת'לין וילהויט, שהיתה גם קלואי, אחותה של ד"ר לואיס ב-ER, ליז דיינס ב"בנות גילמור", ואפילו מקבלת קרדיט ב"באפי", מפני ששיר שלה מתנגן ב-Consequences (אסף רזון).



בפרק של "מונק" המשודר בסטאר וורלד הופיעה השחקנית ברוק אדאמס - אישתו בחיים של טוני שהלוב (מונק), כמו גם ניקול סאליבן מ"מלך השכונה". בישראל 10 התארחו כרמן אלקטרה וסבריו גווארה מ"בקר", שגם היה ווילי המלשן ב"באפי" (גוזמאית).

ב"4400" התארחה השחקנית שרילין פן מ"טווין פיקס" (גוזמאית).

אבא של ריילי ב"החיים עם פראן" הוא לא אחר מהאבא של קלארק קנט ב"סמולוויל".

במדיום התארח השחקן ג'ואי סלוטניק, שלאחרונה נצפה במספר פרקים של "ניפ/טאק" כד"ר מריל. ב"ניפ/טאק" התארח השחקן ברונו קמפוס ("ג'ס", "מקפצת החיים") כדוקטור קוסטה.

דוקטור סינקלייר שהגיעה ל"זהות בדויה" כדי להיחטף ע"י אנשיו של סלואן המתחזה היא לא אחרת מאשר מישל פורבס, דוקטור ג'וליאנה קוקס מ"רצח מאדום לשחור".