המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג, 23/2/06

FOX משיקה רשת חדשה; HBO חוסמת הקלטות; אקווה-מן עוד לא עלה וכבר הוחלף

מאת: assafTV

פורסם: 23-02-2006
53 תגובות
לא מזמן התבשרנו שרשתות ה-WB ו-UPN יתמזגו לרשת אחת, ה-CW, וכעת נודע שרשת FOX זוממת על הקמת רשת נוספת. חלק מהתחנות בעלות הזיכיון על UPN הולכות להישאר ללא תכנים. כיוון ש-FOX הינה הבעלים של 10 תחנות UPN בעשרה שווקים גדולים בארה"ב היא החליטה לרתום את משאביה לצורך הקמת רשת חדשה שעל פי אנשי הרשת "תהיה רווחית כבר מיומה הראשון", בניגוד ל-UPN שעד כה לא רשמה רווחים, וזו אחת הסיבות העיקריות למיזוגה עם ה-WB.

FOX תציע לתחנותיה, ולתחנות נוספות שיהיו מעונינות בכך, שידורי פריים טיים בימים שני עד שבת כאשר בימים שני עד שישי ישודרו בין 20:00 ל-22:00 טלנובלות מקוריות באנגלית, שיהוו את טבילת האש של הרשת בעולם הטלנובלות. זהו הימור לא קטן כיוון שהפורמט של הטלנובלות לא הכה שורשים עדיין בארה"ב, למעט בקרב האוכלוסיה ההיספנית הצופה ממילא בטלנובלות בספרדית. הטלנובלות ימותגו תחת מותג-על של "Desire", שישובץ ב-20:00, ו"Secrets" שישובץ ב-21:00. תחת מותגים אלו ישודרו סדרות שיעסקו מן הסתם בתשוקות באחת ובסודות בשנייה.

"Table for Three" תהיה הטלנובלה הראשונה שתשודר ברצועת ה"תשוקה" והיא תעקוב אחר שלושה אחים הנמלטים מהמאפיה המתאהבים באותה אישה. "Fashion House" היא הראשונה ברצועת ה"סודות" והיא תביא מבט של אחורי הקלעים בתעשיית האופנה.

הפקת הטלנובלות החלה עוד לפני הידיעה על הקמת ה-CW, ובכל טלנובלה יהיו 65 פרקים שייפרסו על פני 13 שבועות. הרשת, שתיקרא My Network TV כבר פנתה לחברות הפקה ועודדה אותן להציע הפקות עבורה. הפקות נוספות הנמצאות כעת בשלבי פיתוח כוללות ריאליטי דוגמניות "Catwalk"; את "Celebrity Love Island", המבוססת על פורמט בריטי בו שישה סלבריטאים ושישה רווקים מנסים להשתדך באי רומנטי; "On Scene" בה תעקוב הרשת אחר מקרי פשע בזירת הפשע עצמה (והיי, זו FOX, בסוויפס הם יבצעו בעצמם איזה רצח כדי להעלות את הרייטינג, אל תפסלו את הרעיון על הסף); כמו כן נמצאת הרשת במגעים עם "פרימנטלמדיה", בעלת זיכיון "איידול" על פורמט ריאליטי תואם. הרשת צפויה להיות זמינה בכרבע מבתי האב בארה"ב ובכוונת FOX לחתום על הסכמים עם תחנות נוספות כדי להגיע לכיסוי של 80 עד 90 אחוזים מבתי האב. הרשת צפויה להשיק את שידוריה ביום שלישי ה-5/9/06, לפני מועד השקתה של רשת ה-CW.

מה סיכויי הרשת? מומחים למיניהם (אנשי פרסום, אנליסטים וקנייני מדיה) מביעים דעה חיובית אך זהירה. הטלנובלות הן הימור גדול - או שהן יהפכו ללהיט או שייכשלו. אין אמצע. יחד עם זאת, שרי כהן, סגנית-נשיאה בחברת "Mindshare" אמרה שיצא לה לצפות בקטעים מהסדרות ב-NAPTE ונראה כי יש להן ערכי הפקה גבוהים. כיוון שהרשת תהיה זמינה רק בכרבע מרחבי ארה"ב היא עשויה להתקשות להציג עצמה כרשת ארצית עם תעריפי פרסום הנלווים לכך. יחד עם זאת, בהתחשב בכך שחלק מבעלי התחנות בעלות הזיכיון על UPN ממורמרים מהמיזוג ייקל על FOX להעבירם לרשת החדשה ובכך להגדיל את פריסתה.





רשת HBO פנתה ל-FCC בבקשה לאשר לה לחסום ממנוייה הקלטות של שידורי ה-VOD שלה. החשש של הרשת הוא שעותקי היי-דפינישן של תכניה הזמינים ב-VOD ידלפו לאינטרנט ושאר מקומות שבהם הרשת לא יכולה לגבות כספים עליהם. בעוד שההתנגדות של הרשת מובנת, הבקשה לא: הרשת מבקשת לחסום כל אפשרות הקלטה של שידורי ה-VOD כולל הקלטה רגילה למכשיר וידאו לצרכים ביתיים.

חדשות מ"אקווה-מן". וינג ריימס לוהק לתפקיד מקאפרי, המנטור של אקווה-מן בסדרה, מאת יוצרי "סמולוויל", אלא שאקווה-מן עצמו כבר לא אותו שחקן. וויל טואלה הוחלף בשחקן "תשוקות" ג'אסטין הארטלי. התחלופה מסמלת גם את התחלופה מאחורי הקלעים. כשהסדרה הוזמנה על ידי ה-WB לוהק טואלה. כעת, תחת הנהגת ה-CW ולסלי מונבס מ-CBS, הוחלט להחליף את השחקן הראשי. מונבס עצמו הוא זה שהציע את הראטלי. ואם גם הארטלי לא ימצא חן בעיניהם, תמיד אפשר לפנות לאדריאן גרייניר.



"Psych" היא סדרה חדשה שתעלה ברשת USA, ביתה של "מונק", בקיץ הקרוב החל מה-7/7/06 אז תתפוס את משבצת השידור של "מונק". הסדרה תעקוב אחר אדם המשכנע את המשטרה שהוא מדיום בעל כוחות על טבעיים (ולא, הוא לא כזה) כדי שיוכל לעזור להם לפענח פשעים.

אנדי טננט, במאי הלהיט הקולנועי "היץ'", יביים עבור FOX את הפיילוט "Wedding Album" על צלם חתונות ועוזרו. הפיילוט נשלף ממחסני FOX שהסדרה הוצעה לה עוד ב-2001. עכשיו רק צריך לחכות שמישהו יגיע לארכיון של 2002 וישלוף משם את הסדרה ההיא על מבריחים בחלל.

קים רייבר מציקה עכשיו לג'ק באוור ב"24" (אנא, החזירו את קים כדי שג'ק יוכל להרוג את שתיהן יחד, תודה) אבל בעונה הבאה היא תציק לצופי ABC בדרמה "Without a Face" (טייטל מעודד, האם פניה של ראביר יהיו מכוסות?) על תשעה אנשים וקורותיהם לאחר שהיו בני ערובה בבנק בו בוצע שוד.

עוד מ-ABC: הדרמה "Enemies" על שני חברי ילדות שכיום ניצבים כל אחד בצידו השני של החוק. טיי דיגס ישחק ב"Day Break" על שוטר שמואשם ברצח אותו לא ביצע ויבלה את העונה בניסיון להוכיח את חפותו ובמציאת הרוצח האמיתי (האיש עם היד האחת?). קלי וויליאמס בילתה שבע עונות ב"הפרקליטים" וכנראה שהיא התגעגעה לשחק עורכת דין, כי היא לוהקה לסדרה "Women in Law" על נשים שהן... רגע, חכו - הפתעה! עורכות דין! וכולן עובדות באותו משרד.

רשת ABC תעלה בקיץ הקרוב את "Masters of Science Fiction", סדרה בת ארבעה פרקים שתציג בכל פרק יצירה של סופרי מד"ב חשובים כאייזיק אסימוב, מייקל טולקין וריי בראדבורי.

ג'ינה גרשון לוהקה לדרמה "Lipstick Jungle" של NBC על נשות עסקים חזקות בעולם העסקים הניו יורקי.

אין לי מושג על מה הסיטקום "Till Death" (התעלצת לגגל אסף? בשביל זה חיכינו שבוע לטור שלך?) אבל תשמחו לדעת שהכפיל של בוסקו - או להיפך - אדי קיי תומאס ("אמריקן פאי", "על גבול השפיות") לוהק לסדרה.

קרי - הו ווסלי! - אלווס לוהק לתפקיד הראשי ב"Sky", סדרה קומית של NBC. אלווס יגלם את הפוליטיקאי מארק הסקט שמת ומקבל הזדמנות נוספת לחזור לחיים, כאדם אחר, כדי לתקן עוולות עבר.





נכון למועד כתיבת הטור לא פורסמו נתוני הרייטינג המלאים בארה"ב. כשאלה יהיו זמינים הם יפורסמו כאן. בראש הרשימה נמצאות כרגיל תוכניות "אמריקן איידול" עם 28 ו-26 מיליון צופים. במקום השלישי "האנטומיה של גריי" עוקפת שוב את "עקרות בית נואשות" עם 24.3 מיליון צופים לעומת 23.4 מיליון. "רוקדים עם כוכבים" במקום השביעי עם 19.2 מיליון צופים משקיפה מעל "הישרדות 12: אי הגלות" במקום ה-16 עם 16.9 מיליון צופים.

משחקי אולימפיאדת החורף תופסים את מקומות 5-9 ואת העשירייה הראשונה חותם "האוס" עם 19.1 מיליון צופים.