המסך המפוצל

לה-פאם ניקיטה

הדבר היחיד שיותר מהמם מניקיטה האדם, זה ניקיטה הסדרה. שגיא אישה מתענג ומביא רשמים על העונה החמישית

מאת: שגיש

פורסם: 03-10-2001
0 תגובות
ניקיטה, או פטה וילסון, אם תרצו, למען הסר כל ספק, היא האווטר. התגלמות האלוהים. הדבר הכי מושלם שאי פעם תראו על המסך הקטן שלכם, שהשד יודע איך לא הקימו לה מקדשים עוד בחייה, אבל חכו, זה רק עניין של זמן, אני מבטיח. מסובבת ראשים, מותחת גבים, עוצרת נשימה ופשוט מהממת. מהממת. ולמרות שמגיעה לה כל שניית מסך אפשרית, ולמרות כל היופי שלה שהיה צפוי לחזק סדרה כושלת (כמו נאמר ב"משמר המפרץ"), הדבר היחיד שיפה יותר מניקיטה האדם, זה `ניקיטה` הסדרה.

עשה עמנו חסד ערוץ 3, וחצי שנה אחרי ששידר את פרקי הסיום של העונה הרביעית - שהשאירו טעם מר מאוד בפה בגלל כל הבלאגן התהומי שעשו היוצרים שמהרו לסגור את הסדרה - שדרו ברצף, ככה, בליל תענוגות משהו, ארבעה פרקים חדשים של ניקיטה, יען כי ניקיטה תשמח לבב אנוש, ועכשיו סוכות, אז תמצאו את הקשר. מתלונן? חלילה.



ארבעה פרקים ברצף זה לא הולך ברגל. אחרי התנזרות מסוכר, הזרקת קלוקוז פתאומית שכזאת הישר לוריד לא יכולה שלא להביא להתקפי מרץ בלתי רציונליים. רבותיי, ההתרגשות בשיאה. למרות רגלי ההמונים שרועדות בשקיקה עד יום שני הקרוב, לשידורם של ארבעת הפרקים הנוספים והאחרונים בהחלט, העונה החמישית, בסימן הכאוס הלא נורמלי שלו, משאירה כמה נקודות מעורערות, והרי הם לפניכם:

א. קטלוג אופנה צרפתי?
ניקיטה, מעצם היותה מהממת אול-נטורל עם גוף שמימי ופרצוף מלאכי, לא בוחלת גם בהפגנתיות של מעלותיה, וכך נראים ארבעה פרקים רצופים של "ניקיטה" כמו קטלוג מהלך של אופנת חורף-סתיו פריז החדשה. או שהיא מתלבשת ממש בטוב טעם, פטה, או שיש כאן איזה קימבון עצבני עם מעצב שווה במיוחד. אם כך ואם כך, רק עוד יותר מהממת.

ב. מדלין, אל תלכי
חסרונה של מדלין, רבת-האסטרגטים של `מדור1` (שאגב, נראה כל כך קטן עכשיו לעומת כל שאר הגופים הבכירים) מורגש וצורם. הטיבו לעשות כשהחזירו אותה לטעימה אחרונה, ואפילו עם פרידה כמו שצריך, בדמות רובוטית הולוגרמית, אבל החיים בלי מדלין הם לא חיים. ואני אומר, היא היא האישה המושלמת. (אחרי ניקיטה, כמובן)

ג. קווין הביתה, פיפי ולישון
קווין, הכאילו מחליפה של בירקוף, מעלה את הסעיף אצל כל שוחר `ניקיטה` בעולם, באשר הוא שוחר ניקיטה בעולם. היא לא חכמה כמו בירקוף, היא לא סקסית כמו ניקיטה, היא לא מילטנטית כמו מדלין - ויחד עם זאת, היא חושבת את עצמה לכל אלה ויותר. המתבקש: קנסליישן לאלתר.

ד. מייקל מי?
מייקל, בעיני, אף פעם לא היה משהו מיוחד. זה שהוא הילך כמו רובוט וקיבל מבטים מתוסרטים מכל בחורה במוטל צרפתי זול, לא הופכים אותו לרב שגל. אולם, עם כניסתו של הנער האמריקני טוב הנעליים שאמור להחליף אותו, מייקל אכן חסר.

ולסיום,
ה. האירוניה בהתגלמותה
הרעים עושים סחר בנשקים ביולוגיים, ומדור1, עם כל האמצעים, מנטר, מאתר, מאלתר, מברבר, משגר, מאתגר ותופס את כל הרעים ואת כל אירגוני הטרור המאיימים. אבל בארה"ב הפילו את התאומים לפני חודש. כמה מדגדג.

שורה תחתונה: תחזיקו אותי.