המסך המפוצל

הממיר 25/12/05

אמאל`ה נפתחה, ניפ/טאק השתפרה, לוחות השידורים משתנים בקשת, וקדחת הבאנרים הגיעה - לצער כולנו - גם ל-yes

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-12-2005
145 תגובות
10. אליסון ג'אני היא שחקנית נהדרת כסי ג'יי קרייג ב"הבית הלבן". השבוע היא קפצה להתארח כעורכת דין קצת מחופפת ב"העשב של השכן" ועשתה תפקיד פשוט מדהים. היא נראתה כל כך שונה ממה שהיא עושה בכל שבוע לצידו של נשיא ארה"ב, שאי אפשר היה להאמין שמדובר באותה שחקנית. כל הכבוד.

9. "הפמליה", רגע לפני סיום העונה, סיפקה השבוע שני שיאים עלילתיים. הראשון, המשבר הצפוי בין וינס למנדי מור על רקע חזרתה של מור לחבר הקודם שלה. השני הוכיח שוב כמה דמותו של ארי הסוכן היא אחת הדמויות היותר משובחות שמרצדות (בתזזיתיות, במקרה של ארי) על מסך הטלוויזיה. החל מהישיבה אליה איחר, דרך הפעלת מילת הקוד, החשיפה של הניסיון לגנוב איתו את עמיתיו לעבודה, וכלה בפיטורים, בשביזות ובתקווה המחודשת - קו העלילה המושלם הזה הביא לכמה מהרגעים היותר מגניבים השבוע.

8. לפחות עבורי, "ניפ/טאק" היא סדרה קשה לצפייה. בעיקר בגלל צילומי הניתוחים הכל כך ברורים שלא מותירים שום מקום לדימיון. אלא שדומה שהעונה השנייה מלאה בקווי עלילה מעניינים יותר מבעונה הראשונה. כך סיפורו של מאט, ה"חונכת" שלו ובנה הקריפי, אדריאן, שבסיומו חושף מאט את האמת על אביו האמיתי ובמקביל מסרב לחלוק את המידע עם אביו. גם קו עלילה שהחל בפרק שעבר ונראה קצת מאולץ ומרגיז - התביעה של בובי ברודריק את צמד המנתחים - הפך השבוע למעניין בזכות אנדריאה הול הכתבת, שהבינה שהסיפור האמיתי הוא נעמי גיינס, קורבן האונס (בגילומה המפתיע של לסלי ביב, שהיתה ברוק מקווין ב"פופיולר").



7. "אמאל'ה" של אורנה בנאי נפתחה השבוע והיתה חביבה למדי. אם כי, חשוב לציין שדנה מודן עשתה את זה טוב יותר ומעניין יותר ב"אהבה זה כואב" (והיא גם היתה שם קודם). אז נכון, ב"אמאל'ה" הולכים לכיוון קצת שונה, בגלל כל סיפור ההריון, אבל לפחות ע"פ הפרק הראשון - לא מדובר בטלוויזיה שלא ראינו בעבר, ויותר מפעם אחת. כולי תקווה שההמשך יהיה טוב יותר.

6. כמה עניינים חיוביים נוספים שחייבים לציין בכל הנוגע לסדרות משטרה: עושה רושם שסוף סוף התחילה העונה של "המגן" - שיין ולם מצטרפים (כנראה) לצוות המיוחד של ויק, מוניקה נכנסת לתפקיד שלה בנאום מרגש, מלחמת כנופיות גובה המוני קורבנות, החקירות של דאץ' הן שוב תאווה לעיניים (למרות התוצאה המצערת-משהו הפעם); "הסמויה" סיימה עונה נוספת, שלישית במספר, מבלי להותיר עליי רושם מיוחד, ועכשיו אני בטוח לגמרי - זו לא את, זה אני. אין לי שום דרך להסביר את זה, אבל אני פשוט לא מצליח להתחבר לסדרה הזאת; סוף הפרק של "משמרת שלישית" - וואו.

5. זה כמעט לא קורה לי, אבל השבוע יצא לי לזפזפ לכיוון ערוץ HOT בידור ישראלי וליפול על "צהבת" - שעשועון על סלבריטיז של HOT. באופן כללי, מדובר בטלוויזיה שניתן לצפות בה (אם אין משהו יותר טוב לעשות, ובדרך כלל יש), אלא שדבר אחד מפריע בתוכנית הזאת, ולדבר הזה קוראים ברוריה. אני מבין שהבחורה מתמצאת בטורי הרכילויות של כל העיתונים (בעצם, יכול להיות שהיא פשוט כותבת אותם), אבל מי אישר את הנוכחות הקבועה והמעצבנת שלה באולפן?

4. אז מסתבר שנינט טייב ששיחקה את נינט לוי שהיא חברה של רן דנקר ששיחק את זוהר להט, היא בעצם נינט טייב ששיחקה ב"השיר שלה" את נינט טייב, ואילו זוהר הוא בעצם רני אביב, אותו בכלל נינט ממש שונאת. מופרך? מטופש? דבילי להפליא? בהחלט. אבל זו צפויה להיות עלילת העונה השלישית של "השיר שלנו".

3. שוב בעיית סינק ב"בנות גילמור" בישראל 10 והסאונד נשמע כחצי שניה לאחר שהשפתיים מתחילות לזוז. מה יהיה, חבר'ה? גם אם מדובר בבעיה אזורית בלבד - זה עדיין מעצבן.

2. מישהו בקשת מאד אוהב לשחק עם לוחות המשדרים. מזיז, משנה, דוחה, מקדים, מבטל. קחו למשל את תוכניתה של עדי אשכנזי. על פי לוחות המשדרים כלל לא אמור היה להיות בשישי פרק בתוכנית - הפרק האחרון אגב - אלא הסרט "האח של דריקס". בפועל מה שודר? נכון, "מה זה השטויות האלה?", שזה בדיוק מה שיש לנו לומר על הלוח של קשת. ומה עם הסדרה החדשה "אמאל'ה"? לאחר קידום מסיבי של הסדרה החליטו להקדים בקשת את שידור הפרק בעשר דקות. אלו שלא הספיקו לצפות בפרק ב-VOD, שם שודר הפרק במשך מספר ימים כחלק מקידום הסדרה, פספסו את הפתיחה. אלו שקיוו לצפות בפרק בשידור חוזר סימנו לעצמם את מוצ"ש ב-22:25 רק כדי לגלות שקשת הקדימה את מועד השידור הנוסף לשישי ב-19:15. כותב שורות אלו כבר מזמן הפסיק לצפות בתוכניות בערוץ 2. ואם בקשת שואלים את עצמם למה, אז סימן שבאמת אין עם מי לדבר (assafTV).

1. זה מופיע בכל מקום, בכל זמן אפשרי; זה מפריע במהלך הפרק, באמצע שידור של סרט; זה צץ בלי שום אזהרה ובלי שום סיבה מוצדקת. yes, ברוכה הבאה לעידן הפופ-אפ והבאנרים. אני באמת לא מצליח להבין את זה. חמש שנים הסתדרו צופי yes בלי ופתאום מישהו שם למעלה החליט שצריך? שהצופה מטומטם מדי מכדי לדעת במה הוא צופה? שהוא לא מכיר את ה-EPG ולא יודע לבדוק מתי משודר פרק חדש של "הבית הלבן"? זו החלטה איומה, נוראית ומטומטמת שמכעיסה המון המון צופים נלהבים. אז כן, אני מכיר את התירוץ "אבל גם הם עושים את זה", כי הרי כל גוף שידור אחר בארץ שם את הבאנרים הללו (מי יותר, מי פחות. בישראל 10 שמים באנרים ופופ-אפים בכל חזרה מפרסומות, כך גם בערוץ 2, ב-HOT יש פרומו על כתוביות הסיום של כל פרק), אבל תמיד חשבנו שב-yes יודעים טוב יותר, שב-yes מתנהגים טוב יותר לצופה. אז לא, חבר'ה, מידע על התוכנית הבאה אינו "שירות טוב לצופה", הוא "שירות דוב לצופה". עשו לנו טובה, והיפטרו מהשטות הזאת, ויפה שבוע אחד קודם לכן.

ואחרי שכל זה נאמר, עוד כמה מילות ביקורת: אם אתם כבר שמים את המידע הזה בסיומה של תוכנית - דבר, שכאמור הוא מיותר ולא רצוי בכלל - לפחות המתינו חמש שניות. תנו לאירועי הפרק לשקוע, תנו למשפט האחרון להפסיק להדהד, תנו ליוצרי הסדרה את הכבוד המגיע להם - ורק אז, אם אתם ממש ממש חייבים (ואתם לא), שימו את הבאנרים שלכם.


בשולי הממיר
וורן לייטל מ"4400" הוא מארק וואליי, בראד צ'ייס מ"בוסטון ליגל".

סוכן ה-FBI הלא ממש מוצלח דוני פפר מ"קארן סיסקו" הוא לא אחר מגיל בלואס, בילי מ"אלי מקביל".

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארח השחקן אריק ון דטן ("פראיים לגמרי") כדרו, הנאשם. הקורבן הקודם שלו, ג'ני רוצ'סטר, היתה שרה ווין קליז, שתגיע עוד מעט ל-yes ב"Prison Break".

שימו לב לשחקני האורח שהגיעו בשישי האחרון ל"פראיים לגמרי": מל גיבסון (שהוא גם מפיק הסדרה), שלי לונג ("חופשי על הבר") והשחקנית הותיקה ג'ון לוקהארט ("ג'נרל הוספיטל" למשל)

השחקנית רוזנה ארקט התארחה ב"חוק וסדר כוונה פלילית" (גוזמאית).

השחקן ג'סי האץ' (ג'ימי ריילי מ"חלום אמריקאי") התארח ב"סמולוויל" פעמיים כטרוי טרנר (בשתי העונות הראשונות). השבוע הוא חזר לשם בתפקיד אחר לגמרי - בילי דרדן. מוזר.

ג'ון או'הארלי ייזכר לנצח כמר פיטרמן של "סיינפלד". השבוע הוא קפץ להופעת אורח ב"חמישייה".



שרה מישל גלר וג'יין קצמרק (בפעם המי יודע כמה) תרמו את קולן לפרק של "הסימפסונז" ששודר אמש בערוץ הראשון.

בריג'יט מ"8 כללים פשוטים" רוצה להשתתף בפרסומת ורקל וולש באה להתארח כמנהלת סוכנות הדוגמניות.

כריס חזר להופעת אורח ב"מכושפות".

אנריקו קולנטוני (אליוט מ"תהרוג אותי וזהו" וקית' מ"וורוניקה מרס") התארח ב"מונק" בתור איש ביטחון (גוזמאית).