המסך המפוצל

הממיר 18/12/05

פרק מעולה של אברווד, פרקים טובים של העשב של השכן, משפחת רובינסון, הנוכלים והפמליה, ומה יהיה עם המסך המתוח?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-12-2005
124 תגובות
10. יש פרקים שאתה פשוט לא רוצה שהם ייגמרו, שכל רגע בהם הוא הנאה צרופה. כזה היה הפרק ששודר השבוע ב"אברווד", שהיה מקסים, והיווה את אחד מרגעי השיא של הסדרה. זה התחיל בפתיחה הנהדרת עם מסיבת ההפתעה לאפרם. כל הסצנה היתה עמוסה בהטעיות מכוונות: איימי שואלת את האנה אם היא בסדר (מאוחר יותר נגלה שהבדיקה הגורלית העלתה שאין לה את הגן של המחלה), אפרם שואל את ברייט אם הוא באמת פוטר וברייט עונה לו שזה אכן קרה (רק אחר כך נגלה שמדובר בעבודה החדשה של ברייט), ד"ר אבוט אומר לאנדי בראון שהם צריכים לדבר (כשבשלב זה לא ידוע על מה), והדמעה של איימי כשהיא מחבקת את אפרם (לא בגלל תוצאת הבדיקה של האנה, כפי שאפשר היה לחשוב, אלא בגלל שהיא למדה את האמת מאביה). וכל זה היה רק בסצנת הפתיחה. ההמשך של הפרק היה מרגש מאוד בגלל החלמתו המפתיעה של ג'ון (שוב נס בחסות ד"ר אנדי בראון), אבל בעיקר בגלל השיחה בין איימי לאביה, שבסיומה מנחית האב את הכוס על השולחן, ומחליט לגלות לה את האמת על מדיסון. סיומו של הפרק שחזר אל סצנת הפתיחה והוסיף פרטים נוספים, היה מרגש אף הוא, כשאיימי מחליטה לא לנהוג לפי מה שאמרה לאביה שהיא מעדיפה, ולא סיפרה לאפרם את מה שהיא יודעת. איזו סדרה קסומה.

9. ג'סטין קירק הגיע סוף סוף ל"העשב של השכן" והוסיף ים של מגניבות לסדרה המגניבה-ממילא הזאת. הקטע עם חולצות ה"כריס מת למען החטאים שלך" היה היסטרי ("היתה לו משרוקית!"), כמו גם הקטע שבו מגלה דוד אנדי על העסק הבלתי חוקי של גיסתו. ומה זה הקטע המוזר הזה בסיום עם המטוס, פחיות המשקה, והסרטן?



עוד 9. גם השבוע זוכה "משפחת רובינסון" לציון גבוה. הפרק השני בסדרה היה אחד הדברים הכי מגניבים על המסך (שבוע שני ברציפות) בזכות אד רובינסון שמחפש את עצמו (המסך שהתפצל ל-12 חלקים, "אני פרדוקס", ראיונות העבודה); המצגת על המוות לילד בן ה-6; סצנות הפנטזיה על המוות; ו-ויקטוריה, שרצתה לזרוק את פיטר, התחרטה, רק כדי לגלות שהוא זרק אותה, התחננה שיחזור אליה, רק כדי שתוכל לזרוק אותו, והוא מצידו מספר לה שבכלל יצא עם מישהי אחרת. נהדר.

עוד 9. עונה שנייה של "הנוכלים" נפתחה השבוע, וכרגיל עבור הסדרה הזאת, המגניבות נשפכה שם כמעט מכל פריים. ההתערבות על 50 פני והויכוח מי בעצם ניצח בהתערבות כשבמזוודה שוכבים בניחותא קרוב לחצי מיליון לירות שטרלינג, היה משעשע וחביב, בדיוק כמו ההצלה של המבצע לקראת סיומו של הפרק.

8. שוב פרק מוצלח של "הפמליה". מה קורה כשארי משקר לאי על כך שקיבל טלפון מג'יימס קמרון, שאמר לו שווינס הוא בר-החלפה? נקמה קטנה ומתוקה של אי בדמות שבע שעות נסיעה על חשבון הבטחה נוספת לאשתו העצבנית של ארי. עוד יהיו לזה השלכות בפרק הבא.

7. פרק מעניין השבוע גם ל"מעורב ירושלמי". אחותה של לאה הגיעה לביקור והעלתה את מפלס הדיאלוגים הדרמטיים, בעקבות הסיבוכים בהריון של לאה. גם הסיפורים האחרים בפרק היו מעניינים - ההצבעה על הקמת הועד בבית הכנסת, כל הסיפור עם יוסי והטיול בבני-עקיבא, ובסופו של דבר - סצנת החזרה של "הבן האובד" מאמריקה.

6. קו העלילה של הכוח החדש ב"מכושפות" (או בשמו היותר מוכר "הראש המעופף שמשגע את ליאו") מתחיל להיות מעניין כמו קו העלילה בעונה הקודמת "מי אתה, כריס?" מי הם אותם אנשים? למה הם רודפים את ליאו? למה הם רוצים להפריד אותו ממשפחתו? איך אייג'נט ברודי משתלב כאן? ולמה לא היתה יותר התייחסות לטרנספורמציה של האחיות למפלצות הללו? אם זה פעם ב-50 שנה, לא הגיוני שתהיה אזהרה בספר הצללים? (Mr. Wings)

5. העונה השישית של "הבית הלבן" לא מתעלה לרמה הגבוהה שהיתה מנת חלקנו בחמש העונות הראשונות של הסדרה. השבוע קיבלנו הדגמה נוספת לעובדה מצערת זו. הפרק היה בנוי משלושה חלקים: הראשון, בו וויל וג'וש מנסים למנוע מסנטוס להעביר חוק - עלילה "הבית הלבן"ית טיפוסית וממוצעת. השני - טובי, סי ג'יי והפיגוע בכפר דרום - חלק מרתק שעשוי נהדר, במיוחד כשסי ג'יי נוזפת בטובי על כך שאסור לו להכניס את האג'נדה הפרטית שלו לעסק. החלק השלישי, זה שעסק בליאו המסרב לאכול, שמעדיף להתאמץ יותר מדי, היה עייף, משעמם ולא מעניין.

4. אז מה, AXN? בכל שבוע יקרה נס אחר בשידור הפרק החדש ב"זהות בדויה"? לפני שבועיים זה היה התרגום המתמהמה, בשבוע שעבר היתה בעיית סינק, והפעם - רקע שחור. בטריק הרקע השחור בכתוביות התרגום נהוג להשתמש בתחילת הפרק, כשהקרדיטים רצים ומפריעים לקריאת התרגום. אבל אמש, אחרי כחצי פרק, השאירו ב-AXN את כל הכתוביות עם אותו רקע שחור, שממש הפריע לצפייה נורמלית בפרק. בשביל מה?

3. עונה חדשה, רביעית במספר, החלה השבוע ב"פיו'צרמה", ואיתה הגיע מתרגם חדש שהחליט משום מה להפסיק לתרגם את הכיתוב המתחלף בפתיחה. התרגום המופיע - "פיוצ'רמה" - גם מסתיר את הכתובית, מה שמפריע את הקריאה של הטקסט באנגלית בכל מקרה. ומה זה התרגום המוזר הזה לשם הפרק? איך הפך השם "Roswell That Ends Well" ל"רוזוול ועתיד מבלבל"? זה אמור להתחרז עם השם באנגלית?!



2. ב-HOT סרטים שודרו השבוע כל פרקי הסדרה "עיר הגברים", שהיא סדרה ברזילאית שצולמה בעקבות הסרט המשובח "עיר האלוהים". מדובר על 14 פרקים של כחצי שעה (חלק יותר ארוכים, חלק קצת פחות), ששודרו בשלושה חלקים על פני שלושה ימים (קצב של כחמישה פרקים בערב). למה? הספקתי לצפות רק בשלושת הפרקים הראשונים, והסדרה אכן מצליחה לשמור על האינטנסיביות של הסרט, אבל למה לא לשדר את הפרקים הללו בקצב קצת יותר הגיוני?

1. yes שוב משדרים את המסך הרחב של "הבית הלבן" בצורה מתוחה. כן, שוב תקלה. כן, שוב נזכרו שם לסדר את העניין אחרי שש דקות, אבל תסכימו איתי שכל העסק הזה נמאס לחלוטין. בפרט שבכל מקרה עדיין לא נמצא הפיתרון לבעלי הטלוויזיות הרגילות, שממשיכים לראות רק חלק מהתמונה.


עוד דברים שקרו השבוע
יכול להיות שערפד תקף את סידני בריסטו ב"זהות בדויה"? מה שזה לא היה, הדבר שנשך את סידני והותיר לה שני סימני נשיכה, גרם לה לסיוטים ששינו את ההתנהגות שלה ועזרו לפרק להיות טוב מהרגיל.

ושוב פרק מקסים ב"קארן סיסקו". זה כבר לא משהו מפתיע במיוחד, ובכל זאת, היתה סצנה אחת שאי אפשר להתעלם ממנה: הדיאלוג בין קארן לבין הבוס שלה בכל הנוגע לגביית הטובה וכמה שזה לא טוב למות עם יותר מדי טובות. מעולה.

הפרק ב"פיוצ'רמה" היה אחד הטובים בסדרה.

הסיום של "הסמויה". זהו? נפרדנו מדמות שליוותה אותנו שלוש עונות?

"משמרת שלישית" היתה מרגשת במיוחד הפעם, בעיקר בגלל הסצנה בה בוסקו אומר את השם של אריק ופיית' מבינה מה זה אומר.


בשולי הממיר
שמתם לב שהשבוע קיבלנו לא פחות משמונה פרקים חדשים בסדרות "חוק וסדר"? ארבעה ב"כוונה פלילית" בישראל 10, אחד ב"מדור מיוחד" בערוץ הראשון, עוד אחד ב"מדור מיוחד" בסטאר וורלד, פרק פתיחת העונה ה-14 של "חוק וסדר" בערוץ הראשון ופרק הסיום של "משפט וצדק" ב-yes Weekend.

ב"מדור מיוחד" ששודר בערוץ הראשון התארח סטיב סקיריפה, בובי בקלה מ"הסופרנוס".

איליין מולרייני מ"קארן סיסקו" היא איזבלה הופמן, מייגן רסרט מ"רצח מאדום לשחור" וססיל מלון מ"הקרב על הרייטינג".

ביל קמפבל הגיע סוף סוף ל"4400" כג'ורדן קולייר. אוליבר נוקס היה לי טרגסן - טוביאס ביצ'ר מ"אוז". ואפרופו ביצ'ר, בשידורים החוזרים ב-yes צץ אדוארד הרמן כאביו של ביצ'ר. הרמן הוא אביה של לורליי גילמור. ככה? טוביאס ולורליי הם אחים טלוויזיוניים?



אריקה גימפל היתה קוקו מ"תהילה" ועכשיו היא אלישה פינל מ"ורוניקה מארס". אתמול היא קפצה ל"אברווד".

אלמנתו של גילרוי ב"המגן" היתה קאת'י סיגל ("נשואים פלוס", "8 כללים פשוטים", "פיוצ'רמה").

ב"זירת הפשע" בערוץ הראשון גילמה את אשת הנרצח וונדי מאליק (נינה מ"תהרוג אותי וזהו")

פאולה עבדול התארחה ב"פחות ממושלמת" כחברתו של וויל, בעלת גלריה.

ד"ר פיל בא לעזור לבנו ג'יי מקגרו בתכנית הפיל-גוד-ריאליטי "שיפוץ משפחתי".

משפט שהכיל את המילים "Half a dozen" ב"קארן סיסקו" תורגם ל"עשרה". אף אחד כבר לא יודע לעשות חשבון?

השחקן ג'ון ספנסר נפטר ביום שישי האחרון. יהי זכרו ברוך.