המסך המפוצל

הממיר 11/12/05

הממיר הזה הוא קצת מוזר / יש בו סדרה שלא מזמן הכרתי / ואת \"אוז\" אני פוגש כל יום / בלילה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-12-2005
250 תגובות
כמעט בכל שבוע, אין בעיה למצוא את "החשודים הרגילים" - הפרק הכי טוב של השבוע (וזה שכנראה יקבל את הציון 10), הפרקים הטובים האחרים (שמקבלים ציונים בין 6 ל-9), והמעצבנים השבועיים (בדרך כלל בחסות קשת המופלאה). אלא שהפעם, נעלמו לנו החשודים הרגילים. גולשים יקרים, אנא עזרו למדור למצוא את ה-10 ואת ה-1 של השבוע, ובינתיים קבלו את ציונים 9 עד 2. שבוע טוב.

9. הדבר הכי מוצלח ששודר השבוע בטלוויזיה היה פרק הפתיחה של "משפחת רובינסון". ולא, הוא לא היה מושלם, אחרת הוא היה זוכה לציון 10. מדובר בקומדיה בריטית עשויה היטב שמאכלסת בתוכה כמה דמויות לא שגרתיות ומשעשעות. סצנות ראויות לאזכור: בחירת הקלטת לילדים ע"פ אורכה והאימה אל מול ההצעה לקלטת הקצרה-מדי, הבחור שלא אוהב את "המלון של פולטי" והליצן המתאבד. חביב.

8.5. "קארן סיסקו" היא סדרת משטרה מגניבה. כן, היא ישנה יחסית. נכון, היא שודרה כבר בסטאר, אבל השידורים הנוכחיים שלה בערוץ 3 מאפשרים סוף סוף צפייה מסודרת (עד כמה שניתן) בסדרה קצרת-הימים הכל כך מוצלחת הזאת (כן, זה שוב הסיפור הרגיל של הסדרה המשובחת שבוטלה טרם זמנה). הפרק של השבוע הכיל את כל הדברים שפרקים קודמים בסדרה מכיל, ועוד קצת. הפושע שמצליח לחמוק בכל פעם מחדש מכל מעצר אפשרי, שחקן הבייסבול שמאבד את הכישרונות שלו בגלל הרומן עם קארן, והסיום המושלם של הפרק עם האבן שנופלת על הקבר של הבורח הסדרתי המאוהב. כיף של טלוויזיה.



8. מי שמכיר אותי יודע שקשה לי להתלהב מ"הסמויה". קשה לי גם להסביר למה אני לא מצליח להתחבר לסדרה הזאת, שזוכה לשבחים מקיר לקיר על איכותה המופלאה. אני לא כל כך רואה את זה ברוב הפרקים. הפרק ששודר אתמול הצליח לעשות לי משהו. יכול להיות שזו סצנת ההתוודות על פרויקט "האמסטרדם" הלא ממש חוקי, שהיתה טעונה ומרגשת ברמות שאני לא זוכר בסדרה הזאת. אולי זו המכירה של הטלפונים החד-פעמיים עם ההאזנה בילט-אין בתוכם, שהוציאה זאת ממני, או אולי דווקא הירי חסר הרחמים וקר-הרוח בבחורה הצעירה ההיא שחזרה מקניות. אבל אין לי ספק בדבר אחד - הפרק של אתמול היה טוב מקודמיו, לפחות לדעתי.

עוד 8. "אי שם" סיפקה לנו השבוע פרק מצוין שעסק בנושא התנהלות התקשורת במלחמה. אל היחידה "שלנו" התלווה צלם שתיעד את שגרת הקרבות של החיילים ו"זכה" שלא מרצונו בסקופ של החיים שלו - החייל שהתגאה ב"רישיון להרוג" שלו ומייד לאחר מכן הרג אם ובנה. כל הסיפור - החל מהצלם, דרך הסערה התקשורתית שליוותה את הצילומים הללו והחטיפה של אותו צלם לאחר שנסע להיפגש עם האויב, וכלה באם המאושפזת של החייל היורה - היה עשוי בצורה מעניינת ומרתקת. זו אחלה סדרה, וכיאה לאחלה סדרות גם במקרה הזה לא נזכה לראות עונה שנייה שלה. שוב חבל.

7. כן, אני יודע. להגיד ש"אברווד" היתה מקסימה גם השבוע זה לא בדיוק הדבר הכי חדשני שאפשר, ובכל זאת - "אברווד" היתה מקסימה גם השבוע. בגלל הזכרונות מג'ון שהראו שלא הכל היה רומנטי כפי שאפשר היה לחשוב, בגלל החיבוק של האנה וברייט, בגלל החיבוק של האנה ואיימי, ובגלל אפרם שהולך לנחם את טופר הדחוי. מקסים.

עוד 7. אז קורדיליה שוב קיבלה תפקיד שבו יש לה חזיונות, הפעם ב"מכושפות", ומה אתם יודעים? הפרק של אתמול עם מלאך המוות היה אפילו טוב. בזכות הפיכתה הזמנית של פייפר לעוזרת של מלאך המוות וההתעסקות בכל נושא הגורל שלא ניתן לשנותו. לשם שינוי, העיסוק בנושאים הללו לא היה פשטני וצפוי-עד-דמעות כבדרך כלל, ואף היו בו כמה אלמנטים מפתיעים באמת - הרצון של פיבי למות במקום פייג', למשל. הסיום בו הוצעה עסקת הטיעון למלאך המוות כבר נראה כמו הפתרונות הקלים הרגילים ש"מכושפות" כל כך אוהבת, אבל כל מה שקדם לזה היה בהחלט מוצלח.

6. איזה יפה הפתיח של "4400", נכון?

5. אמש נפתחה עונה חדשה של "המגן", שאף קיבלה שחקנית חיזוק בדמותה של גלן קלוז כמוניקה רולינג, המחליפה של אסוודה. ואיך היה הפרק? פושר למדי, למען האמת. ככה זה כשויק, שיין ולם מופרדים זה מזה. היה נחמד לפגוש שוב את דאץ' ואת קלודט, אבל מעבר לזה היה כאמור קצת מאכזב. ורק הסיום, עם ההבטחה ליחידה מיוחדת אפשרית בראשותו של ויק, יכול להתפתח למשהו מעניין באמת. אנחנו מחזיקים אצבעות.

4. והנה חידה קטנה לפתיחתו של שבוע: איזה פרומו מתגאה בהתלהבות בכך שמדובר ב"סדרת המשטרה הטובה ביותר על המסך"? ניחשתם "הסמויה"? טעיתם. "משמרת שלישית"? הצחקתם אותנו. אולי "המגן", למרות פרק פתיחה קצת חלש? טעות בידכם. מדובר בפרומו לסדרה הטיפשית והמשעממת "המפענחת". הפרק הכי גרוע של "המגן" עוקף אותה בסיבוב, "משמרת שלישית" מנגבת איתה את הקירות, ודקה אחת של דיאלוג ב"הסמויה" גורמת לה להיראות כמו חמשיר של ילד בכיתה ג'. לעזאזל, אפילו "קארן סיסקו" המבוטלת יכולה ללמד אותה פרק או עשרה על מגניבות.

3. שני ענייני סינק: הראשון, בפרק של אתמול ב"בנות גילמור" בישראל 10 לא היה סינק (כלומר, תיאום בין תמונה לסאונד) לפחות בחלק מהפרק, ותנועות השפתיים המהירות של לורליי נשמעו באיחור (קל אמנם, אבל עדיין איחור).

2. השני, מלבד בעיית הופעת כתוביות התרגום הרגילה, נוספה אמש גם בעיית סינק ב"זהות בדויה" ב-AXN, וכל הפרק שודר שלא בתיאום בין הקול לתמונה. האם זו האיכות הטכנית שאנחנו צריכים לצפות לה מעכשיו בערוץ הזה? או שבכלל מדובר בבעיה רגילה ב-AXN, שרק עכשיו נחשפתי אליה בגלל הפרקים החדשים עם סידני בריסטו?


בשולי הממיר
סטיב מ"סקס והעיר הגדולה", השחקן דיוויד איגנברג, הגיע להיות קארל מוריסי (החדש והמשופר) ב-"4400". אשתו, גרייס, היתה קת'לין ווילהויט, שהגיחה לפני כשבועיים כאחותו של לוק ב"בנות גילמור".



ואם כבר "גילמור", אהלן דין! התגעגענו.

ואם כבר דין - דין ווינטרס, הלא הוא ריאן אוריילי האחד והיחיד מ"אוז" הגיח לפרק סיום העונה של "CSI מיאמי" (תודה, יהודה).

ואם כבר "אוז" - צפייה חוזרת בסדרה באדיבות yes גילתה לנו את ג'ודי ריאס, קרלה מ"סקרבס" בתפקיד אורח כטינה ריברה, אשתו של הסוהר שקצת עצבני על מיגל אלברז.

וויליאם מקנמרה, בראד אדוויל מ"הקרב על הרייטינג", קפץ השבוע ל"חוק וסדר מדור מיוחד" כדי להיות בלש מיחידת הרצח, סם בישופ.

סוזן קרייר, אשלי מ"שניים ועוד אחת", הגיחה השבוע כמרסי ב"מלך השכונה".

הכתב שהתלווה ליחידה ב"אי שם" היה מארק פול גוסלאר שכבר שיתף פעולה עם סטיבן בוצ'קו בארבע העונות האחרנוות של "NYPD" וכיום הוא הצטרף לקאסט של "Commander in Chief", אף היא בהפקת בוצ'קו.

השחקן מייקל מילהון, שהיה ביל לארסן ב"סיבוב שני", אביו של הילד שחזר לשנות השמונים היה ארתור ב"מכושפות", דייב טיטוס מ"טיטוס" היה השד סירק.

בלייק, החשוד ברצח שנאה של הומוסקסואל ב"המפענחת", כבר צבר נסיון על המסך כהומוסקסואל - קר סמית', שגילם את ג'ק מקפי ב"דוסון קריק" (ונמצא עכשיו גם ב"מכושפות". איך הכל מתחבר בממיר הזה. חוץ מהחשודים הרגילים, כמובן).

השחקן ג'יאנקרלו אספוזיטו, הבן של ג'י ב"רצח מאדום לשחור" התארח ב"חוק וסדר משפט וצדק", כאביו של החשוד.