המסך המפוצל

סכפ``ש אנג`ל: לא ניעלם

ניתוח הפרק האחרון בסדרה \"אנג`ל\", פרק עשרים-ושתיים בעונה החמישית: Not Fade Away

מאת: JW

פורסם: 03-12-2005
27 תגובות
אומרים שאנשים צריכים סיומת. אומרים שאי אפשר לעבור הלאה לדבר הבא בלי להרגיש שהקודם נח על משכבו בשלום, חתום וגמור, לכל הפחות בליבנו. אומרים שזו טעות קטלנית לסיים סרט קולנוע מיד אחרי שהטוב מנצח את הרע כי הקהל צריך סצינת הרפיה, משהו שירכך את טראומת המעבר בין העולמות והחזרה למציאות הלפעמים משעממת של חיינו. אומרים שמן הראוי שבכל ארוחה יהיה קינוח, רק כדי לסיים במשהו מתוק ועם חשק לעוד. אבל אומרים גם שעל כל עשרה שאומרים משהו אחד, יש יוצר טלוויזיה, קצת ממורמר אולי, שעושה בדיוק ההיפך.

מישהו מאיתנו באמת יודע איך הסתיימה "אנג'ל"? היינו במתח אטומי לכל האורך, וכל מה שראינו בסוף זה קרב, וסמטה, ודרקונים. ואז זה נגמר והופיע שמו של המפיק בפועל, שממש במקרה גם כתב וביים את כל המפגן. מה בעצם קרה שם? מה התרחש? מה קרה לכל אותם גיבורינו אשר אהבנו?

הגיבורים שלנו. בעוד הם עוברים במהלך הפרק את מה שהם רואים כ-היום האחרון בחייהם, מתכוננים לסיום הבלתי נמנע, כך גם אנו כצופים עוברים את היום האחרון של הוורס, מתכוננים ל"סיומו" הבלתי נמנע.

וכזה הוא סוף הוורס. עבור חלקנו הוא נחשב בהחלט כסוף של חיים מסוימים, סופה של תקופה. תקופה שאחריה עונות הטלוויזיה יהיו נטולות ג'וס ווידון. לא עוד באפי, לא עוד אנג'ל, לא עוד... סכפ"שים.
הפרק האחרון של הוורס מסמן גם את הסכפ"ש האחרון שלו, ובהתאם לכך מן הראוי שיהיה יחודי.

אם כך, לרגל הסיום החגיגי (ויש שיגידו הלא-סיום הלא-חגיגי) התכנסו מיטב הדמויות של צוות אנג'ל לסכפ"ש מיוחד. כל אחת וניתוח נקודת ראותה על הפרק האחרון. על היום האחרון בחיי הוורס שלה.


אל הספיישל (מכיל ספוילרים לכל הסדרה, גם בתמונות)
אל הדמות הראשונה: אנג'ל