המסך המפוצל

הממיר 27/11/05

סדרות חדשות השבוע: 4400, העשב של השכן, על בנים ועל בנות. וגם: הקאמבק, סאות` פארק, AXN, קשת, ואפילו סו תומאס. כן, סו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-11-2005
85 תגובות
10. "4400" נפתחה השבוע, וצל"ש מגיע לערוץ 3 על השידור המבורך במסך רחב. בעידן שבו בעלי טלוויזיה רגילה המחוברים ל-yes "זוכים" לקבל תמונה חלקית בסדרות שאמורות להיות משודרות במסך רחב, זה לא דבר מובן מאליו. מלבד זה, היה חלקו הראשון של הפיילוט מרתק ומעניין, וכלל לפחות אירוע אחד מרגש - הפגישה בין אורסון לאשתו, שהזדקנה בצורה ניכרת וחיכתה לו במשך כל הזמן הארוך הזה בו נעדר.



9. הפרק השני של "הקאמבק" היה מוצלח יותר אפילו מהפרק הראשון, שהיה מעניין בפני עצמו. שתי תוכניות הריאליטי שהציגה "הרשת" שמתכננת לשדר את הסיטקום החדש של ואלרי (האחד היה "כוכב הפורנו הבא של אמריקה" ובשני התבקשו בני זוג להכות זה את זה) היו גם משעשעים וגם היוו ירידה מכוונת היטב על תרבות הריאליטי של ימינו. אחד הדברים היותר מעניינים בסדרה הוא לגלות כמה מזויפת היא דמותה של ואלרי צ'ריש, כמה שהיא פגיעה ואיך היא מנסה להסוות את זה. קטע כזה קיבלנו בהליכה לארוחת הערב, כשחבריה בעצם נטשו אותה, אבל היא ניסתה ליפות את המציאות ולהציג את זה בצורה אחרת. אבל הקטע הטוב באמת היה כשהציגו את חברי הקאסט הצעירים מבלי להציג אותה, מה שגרם לה להתפרצות של כעס מהולה בעצב, רק כדי ששניות אחר כך נגלה שלא באמת שכחו אותה. "הקאמבק" היא תוכנית שמציגה עולם קר ואכזרי, שמשתמש בשחקנים לצרכיו וזורק אותם כשהם הופכים להיות לא רלוונטיים - וזה עשוי בצורה טובה ומעניינת.

8. "העשב של השכן" נפתחה השבוע בפרק חביב, קצבי, ומעניין. רוב מבקרי הטלוויזיה בארץ עשו מאמצים להימנע מההשוואה המתבקשת ל"עקרות בית נואשות", ואכן שתי הסדרות הללו שונות במהותן זו מזו, הקצב שלהן שונה, ובעיקר פס הקול שלהן שונה. אבל אם מתעלמים מהאלמנטים הללו, מדובר בעצם בשני מוצרים דומים, שעשויים היטב ומעניינים לצפייה, ומתרחשים בפרבר אמריקאי כזה או אחר. בניגוד לקונצנזוס בתגובות באתר, שיר הפתיחה של הסדרה מצליח לעצבן אותי בכל פעם מחדש, במיוחד כי הוא מצליח לא לצאת מהראש משהו כמו יממה אחרי שידור הפרק. וזה מעצבן.

7. פרק סיום העונה של "סאות' פארק" היה עמוס בשלל בדיחות משעשעות עד דמעות, במיוחד בסצנות שהיו קשורות במאבק בין המספר לבין סטן שסירב לעשות את מה שהמספר סיפר. בהמשך, כשהתברר מיהו אותו מספר מסתורי, העניינים התחברו והפכו את הסיפור ההזוי הזה למצחיק אפילו יותר. בכלל, נראה לי שהעונה השמינית היתה אחת המוצלחות יותר בסדרה הלא-אחידה-ברמתה הזאת. ביפ, אנחנו מצפים לקבל במהרה את העונה התשיעית.

6. יפה עשו בערוץ 3 שהחליטו להוסיף שידור חוזר לסדרת הדרמה המרכזית של 20:45. בעידן הרב-ערוצי של ימינו קל מאוד לפספס שידור של פרק בסדרה אהובה. גם שידורים נוספים בסוף השבוע (ביום שישי "4400", במוצאי שבת "מלך השכונה") הם אקט מבורך. צל"ש נוסף מגיע גם ל-Xtra HOT על המשך שידור פרקי "אבא אמריקאי", שמצמצמים את הפער מארה"ב לחודשיים בלבד.

5. בפרק האחרון (לעת עתה) של "סו תומאס" היה קטע אחד מרגש באמת, כשסו תומאס הטלוויזיונית פוגשת את סו תומאס האמיתית (שמדברת על כך שחלתה בטרשת נפוצה) והן מחליפות תפקידים - השחקנית דיאן בריי שמגלמת את דמותה ממשיכה לתפקד כ"סו תומאס האמיתית" (Mr. Wings).



4. היה רק קטע אחד טוב בפרק הפתיחה של "על בנים ועל בנות". הקראת השיר "Close to You" של הקרפנטרס שנעשתה בצורה משעשעת. יתר הפרק היה די משעמם ואני בספק אם יהיה לי חשק להמשיך ולצפות בסדרה, שאת רוב מרכיביה ראינו מבוצעים טוב יותר בסדרות אחרות.

3. יש בעיה עם כתוביות התרגום ב-AXN. אתמול בשידור של הפרק החדש ב"זהות בדויה" בשעה 18:00 הופיעו רובן המכריע של הכתוביות באיחור. חלקן באיחור של פחות משנייה, חלקן באיחור של שנייה והיו גם כאלה שהופיע באיחור של שתי שניות. נורא מבלבל ומעצבן למדי.

2. תגידו, אתם שם ב-HOT, יש לכם עוד חובות שאנחנו צריכים לדעת עליהם? סתם שנתכונן נפשית לערוץ הבא שיירד (assafTV).

1. עובד קשת א': וואו. גם השבוע אנחנו נהיה מקום ראשון בממיר!
עובד קשת ב': על מה אתה מדבר?
עובד קשת א': כמעט כל שבוע אנחנו מקום ראשון בממיר, עדות מוחצת לכמה שאנחנו טובים, וזה גם טור של הצופים הנאמנים, זה אפילו יותר חשוב. הנה, עם כל ההייפ שלה, "בטיפול" הגיעה בשבוע שעבר בסה"כ למקום העשירי והאחרון.
עובד קשת ב': ולמה אתה חושב שהשבוע נגיע למקום הראשון?
עובד קשת א': ביום רביעי, גם התחלנו לשדר פרק של "החשוד העיקרי" לפני הזמן, זה גם היה הפרק הלא נכון ואחרי עשרים דקות - הפסקנו אותו ועברנו לשדר קליפים של "כוכב נולד". אני אומר לך, בליינד אנחנו מקום ראשון.
עובד קשת ב': רגע, אז על מה הגאווה?! זה איום ונורא! זו התעללות בצופים!
עובד קשת א': עובדה שלא, הם מתים על זה. כמו שאמרתי - כמעט כל שבוע אנחנו מקום ראשון ב"ממיר". איך ההוא כותב שם? "וה-1 של השבוע הולך לקשת...". כן כן, טלוויזיה מספר 1 אנחנו, מספר 1!
(assafTV)


בשולי הממיר
קאג' אריק אריקסן מ"הקרב על הרייטינג" הופיע ב-"4400" כדני, אח של שון, אחד מה"חוזרים".

זאק בראף, ג'יי די מ"סקרבס" בא לעזור לידידו ג'ייסון בייטמן מ"משפחה בהפרעה". זה לא עזר לרייטינג.



ריאן ווילסון, שהתארח לפני שבועיים ב"מספ7ים", הגיע השבוע ל"הפמליה" כאר ג'יי, העיתונאי חורץ הגורלות. ווילסון היה גם ארתור ב"עמוק באדמה". גם להקת "יו-2" קפצה לבקר את וינס, אריק, ג'וני וטרטל.

דוגי האוזר, השחקן ניל פטריק האריס, גילם ב"מספ7ים" גאון מתמטי.

הומר סימפסון שוב מגיע להופעת אורח. הפעם התארח קסטלנטה ב"פראיים לגמרי" המצחיקה-לפרקים.

אחותו של לוק מ"בנות גילמור" היא לא אחרת מקת'לין ווליהויט, שהיתה בשתי העונות הראשונות של "אי.אר" ובסרטים כמו "תעביר את זה הלאה". גם בנה, ג'ס, שב לבקר בסטארס-הולו.

השחקן אובה בבטונדה, מי שהיה מנהל בית הספר ב"דוסון קריק", וגם דניאל מ"קארן סיסקו", הגיע ל"אברווד" השבוע. ג'סיקה קולינס, מרדית', אחות של טרו מ"טרו קולינג" היתה קמרון, הארוסה של ד"ר ג'ייק. אח אחר של טרו, כלומר של אלייזה דושקו, נייט, אחיה במציאות, שיחק את השודד בפרק של אתמול ב"אנג'ל" בו השתתפה מלבד פיית' גם ווילו. כאריזמה קרפנטר, קורדיליה ב"באפי" וב"אנג'ל" הגיעה אמש גם ל"מכושפות". איך שהכל מתחבר.