המסך המפוצל

ראש לשועלים

הסדרות החדשות של אנג`ל, זאנדר, וויל טיפין, וג`יי ג`יי פריור הן רק חלק מהעונה החדשה והמסקרנת של רשת FOX

מאת: assafTV

פורסם: 28-07-2005
26 תגובות
לפני שנפצח בסקירת לוח שידורי FOX לעונה הבאה, כדאי להפנות את תשומת הלב למה שאין בו: סדרות ריאליטי. רשת FOX שהביאה לעולם תוכניות כמו "ג'ו מיליונר", "פרדייז הוטל" ו"הברבור", שלא לדבר על "Who’s Your Daddy’" ו"The Littlest Groom", מציגה לוח ללא אף סדרת ריאליטי, לפחות לא מהז'אנר הידוע לשמצה. תוכניות כמו "נני 911" שהן יותר בכיוון של לייף סטייל, יקבלו ייצוג בלוח, אם כי גם זה רק במיד-סיזן. אבל ריאליטי סליזי כמו שרק FOX יודעת לעשות, לא הפעם, לא בעונה הקרבה. מה כן יש בלוח? מבחר מרשים של סדרות דרמה וקומדיות שלפחות על הנייר, נראות כמבטיחות ביותר ומציבות את הרשת מעל כולם, מבחינת היקף הסדרות ואיכותן.

בשנה שעברה הציגה הרשת לוח תלת-ראשי עם חלוקה לסדרות קיץ, סתיו וחורף, השנה היא מסתפקת בהצגת לוח סתיו (מספטמבר) וחורף (מינואר). באוקטובר ימשיכו לככב בלוח משחקי הבייסבול שיגרמו לכל הסדרות בלוח להיעלם לחודש. הרשת תחל כבר ב-29/8 להנחית אט אט את הלוח שלה, כדי שלצופים יהיו מספיק פרקים לצפייה עד אוקטובר, וכך הקהל לא יתחיל לצפות בסדרה שתיעלם לו לחודש לאחר שני פרקים. כך הם מקווים למכר אנשים לסדרות ולגרום להם לצפות לשובן בנובמבר ליתרת הפרקים.



שני
20:00 משפחה בהפרעה (עונה 3, החל מה-19/9)
20:30 - סדרה חדשה (החל מה-19/9)
21:00 - סדרה חדשה (החל מה-29/8)

מינואר 2006
20:00 האוס (המשך עונה 2. בפתיחת העונה תשובץ הסדרה בימי שלישי)
21:00 24 (עונה 5)

"משפחה בהפרעה", שקיבלה את פרס ה"אמי" לסדרה הקומית הטובה ביותר וחיבוק עז ממבקרי הטלוויזיה, חודשה ע"י הרשת, למרות רייטינג נמוך, ללא פחות משתי עונות מראש (אם כי רשמית הוכרז על עונה אחת). גם מכירות נאות של העונה הראשונה ב-DVD אותתו שיש לסדרה הזו פוטנציאל רווחי עתידי. אפשר לקוות שהרייטינג יעלה ועוד אנשים יגלו את הפנינה, ובינתיים אפשר לשמוח שהסדרה קיבלה הזדמנות נוספת. ברשת מאמינים שהשיבוץ בפתיחת הערב מתאים יותר לסדרה.

לאחר בני משפחת בלות' תעלה "Kitchen Confidential", הסדרה החדשה של דארן סטאר, שעוקבת אחר מסעדה יוקרתית. בראדלי קופר ("זהות בדויה", "ג'ק ובובי") מגלם את השף ג'ק בורדיין, שלאחר הצלחה מסחררת בעולם המסעדנות, הידרדר לסמים ושתייה. במצבו הנוכחי הוא לא מצליח להגיע ליותר מתפקיד של שף במסעדה זולה. ביום בהיר אחד מקבל ג'ק הצעה מפתה: לעמוד בראש מסעדה ניו יורקית חדשה ויוקרתית. הבעיה? המסעדה נפתחת תוך 48 שעות ועל ג'ק לשכור צוות עובדים שיצליח להגיש 300 מנות, כולל למבקרת המסעדות של ה"ניו יורק טיימס", שהיא במקרה גם אקסית של ג'ק. גם העובדה שבתו של בעל המסעדה מתעבת אותו ומייחלת למפלתו, בוודאי לא עוזרת. הקאסט שלצידו כולל את בוני סומרוויל כמימי, בתו של הבעלים; ג'ון פ. דיילי כשף צעיר; ומיודענו ניקולס ברנדון, כאחד השפים בצוות. הפיילוט של הסדרה ממצב אותה כדרמה-קומית מתובלת בהומור שחור והיא בהחלט נראית כאחד הדברים היותר מרעננים שצפויים לנו בעונה הבאה.



"Prison Break" מסתמנת כאחד הדברים היותר מסקרנים בלוח. מייקל סקופילד (וונתוורת מילר, "צעירים לנצח", הפרק "Go Fish" ב"באפי", "דינוטופיה") הוא בחור צעיר, ללא עבר פלילי, שמחליט יום אחד לבצע שוד רק כדי להיתפס ולהיכנס לכלא. ולמה לעזאזל להיכנס למקום שאף אחד לא רוצה להיכנס אליו מבחירה? אחיו של מייקל, לינקולן בורוס יושב בכלא, ממתין לביצוע גזר דינו - עונש מוות. מייקל, הבטוח בחפותו של אחיו, נכנס לכלא במטרה לסייע לאחיו להימלט מהכלא. הפיילוט בוים ע"י במאי הקולנוע ברט ראטנר ("דרקון אדום", "אקס-מן 3") והוא מציב בפנינו דרמת מתח עם דמויות מרתקות והשאלה היחידה שעולה לאוויר היא איך הם ימשכו את עניין הבריחה על פני סדרה שלמה? אחת הסברות היא שבאיזשהו שלב תהפוך הסדרה למשהו בסגנון "הנמלט". כך או כך, הפיילוט מרתק והתקווה היא שהסדרה תמשיך לשמור על הרמה הגבוהה שהוצגה בפיילוט. הרשת תולה תקוות רבות בסדרה והתחילה לקדם אותה כבר במאי, בתקופת ה"סוויפס" של סיום עונת 2004/5.

"האוס" היתה אחת ההצלחות המפתיעות והגדולות בעונה הקודמת והרשת משבצת אותה ביום שלישי בתקווה שהצופים יבואו עוד קודם לכן ל"Bones" החדשה. בינואר תעבור הסדרה לימי שני ותהווה מקפצת רייטינג ל"24", שעונתה הרביעית זכתה לשבחי הביקורות, כמו גם להצלחה גדולה ברייטינג, גם ללא מקפצת הרייטינג של "אמריקן איידול", מה שעזר לרשת לחזק את יום שני.

שלישי
20:00 - סדרה חדשה (החל מה-13/9)
21:00 האוס (עונה 2, החל מה-13/9)

מינואר 2006
20:00 אמריקן איידול (עונה 5)
21:00 Bones




דיוויד בוריאנז כבר לא צריך לחשוש מהאור, ולכל היותר הוא יזדקק למשקפי שמש אופנתיים. בסדרה החדשה "Bones" הוא מגלם חוקר FBI, סיליי בות', העובד יחד עם ד"ר טמפרנס ברנו (אמילי דשאנל), המכונה "Bones", עצמות, עקב עיסוקה באנתרופולוגיה (אז כנראה שהיא לא מעריצת "מסע בין כוכבים"). אותה "עצמות" היא מומחית העוזרת ל-FBI. היא יכולה לדעת פרטים רבים על הקורבנות מהסתכלות על עצמותיהם בלבד. יפה. עימם בצוות נמצאת חברתה הטובה אנג'לה מונטנגרו (מיקאלה קונלין), שפיתחה מערכת חדשנית המדמה בתלת מימד את הקורבנות לאחר סריקת עצמותיהם. במרכז הסדרה עומדים בות' ו"בונז" וכרגיל, מערכת יחסים של שותפים ששונאים-אוהבים אחד את השני, עקיצות הדדיות וכדומה.

אם הסדרה היא סדרת מתח, הרי שלפחות ע"פ הפיילוט היא די נכשלת בזה - אין שם שום מתח. היא גם לא מצליחה לתפקד כסדרה קלילה ומהנה. לפחות לא לטעמי. אולי בהמשך, אם צוות הסדרה יהדק יותר את הקצוות ויתאפס על כיוון, והדמויות תיכתבנה לא בצורה קלישאית, הסדרה תוכל להפוך למשהו מקורי ומרענן באמת. גם זו סדרה שהרשת מאמינה בה והיא משבצת אותה בצמוד לשני להיטי הרשת - "האוס" עד המיד-סיזן, ו"אמריקן איידול" החל מינואר 2006. אם תקוותיה של הרשת יתממשו, דייוויד בוריאנז יוכל להיפטר אולי סוף סוף מתדמית הערפד המיוסר, אך זה גם אומר שאנחנו מתרחקים עוד יותר מסרטי הטלוויזיה של "אנג'ל".

רביעי
20:00 מופע שנות השבעים (עונה 8, החל מה-2/11)
20:30 Stacked (עונה 2, החל מה-2/11)
21:00 - סדרה חדשה (החל מה-14/9)

מינואר 2006
20:00 מופע שנות השבעים
20:30 Stacked
21:00 אמריקן איידול (תוצאות)
21:30 - סדרה חדשה



בלי אשטון קוצ'ר, בלי טופר גרייס - האם יש סיכוי ל"מופע שנות השבעים"? חברת ההפקות של הסדרה קרסי-וורנר, התפרקה ותתמקד מעתה בהפקות קולנוע. החברה שהפיקה סיטקומים רבים בשני העשורים האחרונים, נפלה קורבן למצבו העגום של הז'אנר ולמעשה "מופע שנות השבעים" היא ההפקה הטלוויזיונית היחידה שלהם כעת. "Stacked" עם פמלה אנדרסון היא עוד סיטקום שגרתי אך כזה שזכה להצלחה, מן הסתם עקב צמידותו ל"אמריקן איידול", אך כנראה שהוא הצליח יותר משאר הניסיונות הכושלים להדביק סדרה ל"איידול" בתקווה שתצליח, כי הנה, פמלה שבה לעונה נוספת.

חובבי הסיטקום יאלצו להמתין עד 2006, אז תעלה "The Loop", סיטקום מהדור החדש, Single-Camera וללא פס-קול צחוקים. סאם הוא בחור צעיר בן 23, עובד צעיר ונמרץ בחברת תעופה גדולה. אלא שסאם הוא היחיד מבין חבריו שעובד. השאר עסוקים עדיין בבטלה ורביצה בביתו, בעיקר אחיו (הגדול) סאלי וחברתו האפלטונית (בה הוא מאוהב, לא שהיא קולטת) פייפר, שמצידה מחזיקה בחבר נאה אך סתום. בסדרה צריך סאם לזגזג בין מחויבותו לחברה, שם הוא מתמודד עם הבוס (פיליפ בייקר הול) שמחזיק את כולם ב... עניינים, ועם סגנית נשיא החברה מריל (מימי רוג'רס), פאם פאטאל שזוממת על סאם ולא מסתירה זאת, לבין חבריו שטרם מצאו עצמם בחיים. הסדרה מבדרת, מהנה והפסקול שלה עתיר בשירים מצוינים. היא לא הסדרה הכי מקורית שתראו, אבל היא בהחלט קומדיה מוצלחת שתספק לכם צחוקים בריאים ומוסיקה משובחת. ואחרי צפייה ב"אמריקן איידול", מוסיקה משובחת זה בדיוק מה שתחפשו.

"Head Cases" היא עוד סדרה שמצוותת שני הפכים. ג'ייסון פיין (כריס אודונל) הוא עורך דין שעבר התמוטטות עצבים שלאחריה הוא מפוטר מעבודתו. שולץ (אדם גולדברג) הוא עורך דין המתקשה להשתלט על זעמו (Anger Management). השניים חוברים לאחר פיטוריו של ג'ייסון פיין ומנסים להסתדר יחד. בפיילוט זה די עובד ואף משעשע לפרקים. השאלה היא האם השטיק לא יחזור על עצמו בהמשך. כיוון שכבר בינואר הסדרה תוחלף באחרת, אפשר להמר שגם ב-FOX לא ממש בטוחים אם זה יעבוד.




חמישי
20:00 The O.C (עונה 3, החל מה-8/9)
21:00 - סדרה חדשה (החל מה-8/9)

בשנה שעברה היתה רשת FOX הראשונה ש"זרקה" עצמה לשדה הקרב של יום חמישי. היום שעד לא מזמן היה דו-קרב בין שתי ענקיות - NBC ו-CBS - הפך עם הסתלקותה של "חברים" לנחלתה הכמעט בלעדית של CBS. ב-FOX זיהו פוטנציאל למשוך צעירים שצפו ב"חברים" אל עבר "האו-סי" - והצליחו לא רע בכלל (רק חבל שקריאטיבית, הסדרה הצליחה פחות). למרות אובדן צופים, דבר צפוי כיוון שהסדרה נפרדה מהשיבוץ החמים של "אמריקן איידול", נתוני הרייטינג של יום חמישי עלו בעשרות אחוזים ובקרב הצעירים (גילאי 18-34) הסדרה שובצה לרוב במקום השני, אחרי "הישרדות" ולפני "ג'ואי". בעונה הקרובה יצטרפו לשדה הקרב סדרות כמו "זהות בדויה", "סמולוויל" ו"כולם שונאים את כריס" של כריס רוק. האם סת' עדיין יהיה שולת'?

ב-21:00 תעלה "Reunion", סדרה שעלילתה נשמעת מסקרנת ביותר, אם כי הפיילוט לא היה חף מקלישאות. על מה המהומה? הסדרה נפתחת בשנת 2005 בהלוויה של מישהו (או מישהי) ובלש המשטרה מרג'ורינו (מתיו סנט פטריק, קית' ב"עמוק באדמה") מתחקר אחד/ת משישה חברים. הסיפור עובר לשנת 1986 שם ששת החברים בדיוק מסיימים את לימודי התיכון ומתחילים את צעדיהם הראשונים בחיים האמיתיים. כל פרק בעונה מתרחש בשנה אחרת, החל מ-1986 ועד 2005 והסדרה עוקבת אחר חייהם של השישה תוך כדי ניסיון לגלות מי הנרצח/ת - ואיך זה קרה. בסדרה משתתפים וויל אסטס ("חלום אמריקאי"), דייב אנאבל, שון פאריס ("מה בנים רוצים"), שיילר לי ("קטע מהסרטים"), אלקסה דאבאלוס (גוון ב"אנג'ל") ואמנדה רייהטי ("החוף הצפוני", היילי ניקול ב-"האו-סי"). הפיילוט בוים ע"י הבמאי הבריטי הותיק ג'ון אמיאל, שביים את יצירת המופת של דניס פוטר "הבלש המזמר", אך מנגד גם סרטים שגרתיים כ"שעת האפס", "סומרסבי" ו"קופיקאט". על הסדרה אחראי ג'ון הרמן פלדמן, שברזומה שלו נמצאות הסדרות "דוסון קריק", "רוזוול", "המירוץ לאתמול" ו"חלום אמריקאי", משם "סחב" את וויל אסטס.




שישי
20:00 ברני מק (עונה 5, החל מה-23/9)
20:30 מלקולם באמצע (עונה 7, החל מה-23/9)
21:00 - סדרה חדשה (החל מה-23/9)

הדרך הכי טובה אולי לתאר את הסדרה "Killer Instinct" (שבמקור אמורה היתה להיקרא "The Gate") היא שהיוצר שלה הוא ג'וש ברמן, מכותבי ומפיקי "CSI”, שכנראה חשק בסדרת משטרה/גופות משלו.

שנה לאחר שפרש במפתיע מהמשטרה בעקבות מותו העקוב מדם של שותפו, חוזר הבלש גראהם הייל (ג'וני מסנר) למשטרת סן פרנסיסקו, למחלקת הפשעים המיוחדים (למעשה "סוטים", Deviant). הוא מצוות לבלשית צעירה, אווה ליפורד (מרגוריט מוריאו) כזו שעובדת לפי הספר ומדווח לבוס, פקד מאט קוואנה (צ'י מקברייד, "בוסטון פאבליק"). על פי הדיווחים, מדובר בסדרה גראפית מאוד המציגה פשעים ברוטאליים ואלימים. האם זה בדיוק מה שמחפשים הצופים ביום שישי בערב לאחר שבוע עבודה מפרך? מצד שני, גם "CSI" התחילה בקטן ביום שישי ואתם יודעים איפה היא עכשיו.




מי שמחפש משהו קליל יותר, כדאי שיסתפק בצפייה בין 20:00 ל-21:00 בסדרות "ברני מק" ו"מלקולם באמצע". זו עונתה השביעית והאחרונה של "מלקולם" ומן הסתם זו היתה מתנת הפרידה של נשיאת FOX לשעבר גייל ברמן, שחידשה את הסדרה רגע לפני פרישתה. ברמן עבדה בעבר ב"ריג'נסי" שהפיקה את הסדרה והיתה מעורבת בהפקתה ופיתוחה. איך המעבר החד מהקומדיות המשפחתיות אל סדרת המשטרה ישפיע על הרייטינג של הרשת? נדע בקרוב.

שבת
20:00 שוטרים (החל מה-10/9)
20:30 שוטרים (החל מה-10/9)
21:00 המבוקשים של אמריקה (החל מה-10/9)

ימי שבת ממשיכים להיות ימים מחוסרי השקעה אצל הרשתות. ל-FOX אין ממילא מה לשנות, בתור המובילה ברייטינג. רצף סדרות הריאליטי המשטרתי ימשיך לעונה המי-יודע-כמה.

ראשון
19:00 שידורים חוזרים לסדרות האנימציה
19:30 המלך היל (עונה 10, החל מה-18/9)
20:00 משפחת סימפסון (עונה 17, החל מה-11/9)
20:30 - סדרה חדשה (החל מה-11/9)
21:00 איש משפחה (עונה 5, החל מה-11/9)
21:30 American Dad! (עונה 2, החל מה-11/9)

במאי האחרון השיקה הרשת את בלוק ה"Animation Domination" עם שובה של "איש משפחה" ועם הצגתה של "!American Dad". שתי הסדרות זכו להצלחה גדולה, בעיקר בקרב הצעירים, הצלחה שראויה לציון מיוחד אם זוכרים שמולן משודרת סדרה בשם "עקרות בית נואשות".

את הערב יפתחו שידורים חוזרים של סדרות האנימציה ולאחר מכן העונה העשירית של "המלך היל", שמעולם לא היתה להיט אך מניבה אחוזים סבירים ויציבים.

ב-20:00 העונה ה-17(!) של "משפחת סימפסון" וב-21:00 בלוק האנימציה ממשיך כאמור עם "איש משפחה" ו"!American Dad". הסדרה היחידה שמפירה את שליטת סדרות האנימציה היא גם הסדרה החדשה היחידה באותו ערב, הסיטקום "The War at Home" שעל הנייר נראה כמו שיבוט של "ככה זה בחיים". דייב ו-ויקי (מייקל רפפורט ואניטה בארון) הם הורים לשלושה ילדים שבצעירותם עשו וראו כבר הכל. מבחינתם, כל עוד הילדים שלהם יצלחו את גיל ההתבגרות ללא תיק במשטרה או הריון בגיל צעיר, אזי הם עשו את עבודתם כהורים על הצד הטוב ביותר.

שלושת הילדים הם הילארי, בת 16 ומתחילה יותר ויותר להיכנס לעולם הדייטים; לארי בן ה-15, שלא ממש נחשב לאחד המקובלים בבית הספר ומייק בן ה-13 שעולמו מתמצה במשחקי הוידאו שלו. הייחוד של הסדרה, אותה יצר רוב לוטרסטיין ("וויל וגרייס", “אלן", "כמו בסרטים") הוא "תא הוידוי" בו שופכים בני המשפחה את ליבם, בדיוק כמו בסדרות ריאליטי, שם הגיבורים נכנסים ל"תא וידוי" כזה ומדברים למצלמה.




בין שתי סדרות להיט, וכסדרה שלא ממש שוברת את החוקים ודי שומרת על כללי הז'אנר, הסדרה צריכה להיות ממש גרועה כדי לאבד צופים. אם היא תתגלה כסדרה סבירה, הרייטינג שלה יהיה נאה למדי. ואם היא תתגלה כסדרה טובה? זה אפילו יותר טוב.





השועל המבוטל
ג'וני זירו
Life on a Stick
החוף הצפוני
פוינט פלזנט
Quintuplets
מירוץ לאתמול