המסך המפוצל

הממיר פסח, 24/4/05

פרק נהדר של ורוניקה מארס, פרקים טובים במגרש ביתי ובסמולוויל, ג`ואן מארקדיה פתחה עונה, קווין היל נפתחה ועיצבנה. חג שמח!

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-04-2005
76 תגובות
פסח (חג! איזה כיף!)
10. "ורוניקה מארס" היא סדרה שכתובה נהדר, משוחקת נפלא, ומצטלמת יפהפה. וכאילו לא די לה בכך, קיבלנו השבוע פרק סוחף במיוחד, עם המורה להיסטוריה המגניב (השיעור איתו בפתיחת הפרק היה אולי שיעור בית הספר המצולם המוצלח ביותר שראיתי אי-פעם) שמואשם שהטריד מינית את אחת מתלמידותיו. בגזרה אחרת ניסתה ורוניקה לחקור את שעלה בגורלה של אמו של לוגאן (שמפרק לפרק אני מעריך יותר ויותר את המשחק המדהים של הבחור הזה), ואפילו התקדמה מעט בחקירת מותה של לילי קיין (היתכן שאחיה קשור איכשהו למותה?). בקיצור, גם עלילה מתמשכת מרתקת, גם עלילה פרקית מוצלחת (הקטע עם ה-SMS היה נפלא), וגם עלילה מתמשכת נוספת. מה צריך יותר?

9. לפני מספר שבועות פצחה yes בסדרת טיזרים קצרים לסדרת הדגל החדשה שלהם "עקרות בית נואשות". אם להודות על האמת, אף אחד מאותם טיזרים לא היה מוצלח במיוחד, ולא ממש גירה את חוש ההמתנה. השבוע, פרץ אל המסכים הפרומו החדש לסדרה, והצליח בדיוק במקום בו אותם טיזרים נכשלו. מדובר בפרומו שנון ומלהיב, שעל אף ריבוי הפעמים בהם הוא משודר, הוא גורם לי לרצות לראות אותו שוב ושוב. ככה בדיוק צריך להיראות פרומו.

8.5. הפרק השבועי של "מגרש ביתי" היה כיפי במיוחד, בעיקר בזכות ערב המשימות המטורללות בחסות הדמות החדשה של טרי היל - פליקס. הרבה רעיונות מקוריים ראינו שם, וגם כאלה שהיו קצת פחות מקוריים (לברוח ממסעדה בלי לשלם, למשל). אחלה.

8. גם הפרק השבועי של "סמולוויל" היה מוצלח מהרגיל. הוא נפתח ברבע שעה שבעצם לא קרתה במציאות, כשקלארק ולאנה כמעט מתנשקים, לקס מגלה על הכוחות של קלארק וקלארק לא מצליח להציל בחורה מסתורית. במהלך כל אותה רבע שעה נשמע ברקע מוזיקה של REM, כרמז לכך שקלארק בעצם חולם (שם הלהקה מתייחס, כידוע, לתופעת ה- Rapid-Eye-Movement המתרחשת כשאדם חולם). בהמשך הפרק, מושמעים שירים נוספים של הלהקה - שוב, ברגעים שנמצאים בתת ההכרה של קלארק הנם. פרק לא שיגרתי, שהיה עשוי בצורה טובה.



7. החידוש של "כוכב נולד 3" - לערוך שלושה גמרים אזוריים של הופעות חיות שבסיומם המתמודד שיקבל את מספר הקולות הנמוך ביותר יעוף - הוא חידוש מרענן ומתבקש. גם בעבר היה שלב שבו המתמודד שקיבל את מספר הקולות הנמוך ביותר עזב את התוכנית, אבל השיטה בה השלב הזה מתבצע הפעם, היא מוצלחת במיוחד.

מצה (נחמד, אבל עם חורים)
6. בעבר נטען כאן שהעונה השנייה של "השיר שלנו" פחות מוצלחת מהעונה הראשונה. זה עדיין נכון, לפחות בינתיים, אבל שניים מפרקי השבוע הכילו פארודיות חביבות, שלכשעצמן מהוות הצדקה לצפייה בסדרה. הראשונה היתה ל"הבורגנים", ושחזרה במדויק את אופי ה"כן, אה?" של הסדרה עם משפטים כמו "נחי, כבר הרבה זמן שלא טוב בבית" וכאלה. השנייה היתה ל"קזבלנקה" וצולמה בשחור-לבן מתבקש. אפשר להוסיף לזה את הפרק עם מקס של yes מקס, ולקבל את השבוע המוצלח ביותר בעונה הנוכחית של הסדרה מאז הפרק שפתח אותה, עם הפארודיה על "Neighbors".

5. את הצפייה בפרק פתיחת העונה השנייה של "ג'ואן מארקדיה" סיימתי בהרגשה מעורבת. מצד אחד, כל העניין הזה שלג'ואן נמאס לדבר עם מישהו שרק היא מודעת על קיומו הוא רעיון מעניין, שהגיוני שיקרה בשלב כלשהו. גם הפתיחה היתה נהדרת במיוחד. מצד שני, כל הקטע שבו אלוהים נעלב כביכול מג'ואן שלא רוצה לדבר איתו היה מעט מטופש. נצטרך לחכות ולראות איך הסדרה תתקדם כדי לשפוט את העונה הנוכחית.



4. רשת שיווקה את פרק הסיום של "מילואים" כדבר שאסור להחמיץ כי כזה דבר עוד לא ראינו או איזו שטות שיווקית אחרת. בפועל זה היה סתם פרק, משעמם בחלקו, שהסיום שלו - דהיינו, שתי הדקות האחרונות שלו - הכיל שני אירועים מרגשים. בשביל שני אירועים מרגשים בדקה האחרונה של תוספת הזמן לא היה צריך את כל מה שעברנו עד לשם. בפעם הבאה לפחות תאפסנו את אילנית.

מרור (רואים שזה...)
3. לא שהיו לי ציפיות גבוהות במיוחד, אבל גם בלעדיהן התגלתה "קווין היל" כסדרת טלוויזיה בינונית במקרה הטוב, סקסיסטית ומעצבנת במקרה הרע. עם רעיון שחוק, ביצוע לא מלהיב ומוזיקה מרגיזה. לא לילד הזה פיללתי במרכז שידורי הערב של yes Weekend.

2. Xtra HOT היקרים. מצד אחד, כל הכבוד לכם על הבאתן של כמה מן הסדרות הכי חמות שרצות בתקופה זו בטלוויזיה האמריקאית. אבל מצד שני, אני מוצא את זה קצת אירוני שההכרזה על כך ש"אבודים" "מביאה את הקולנוע לטלוויזיה", מלווה בשידור הסדרה בפורמט המסך המלא, מה שגורם לפרקי הפיילוט, להיראות ממש לא טוב בקטעי המטוס המתרסק. בדיוק כמו שאתם אומרים, זה קולנוע, ולכן צריך לראות אותו בפורמט המתאים לו - המסך הרחב. ויפים שני פרקים קודם לכן.



1. גם ההחלטה לשדר פרק בליל הסדר היא לא ההחלטה הכי הגיונית בעולם, אבל זה עוד מילא. רוב האנשים ממילא הקליטו או ראו את השידור החוזר שהיה ב-00:10 לאחר ליל הסדר. חבל רק שהפרומו לפרק השלישי שודר בדיוק לפני אותו שידור חוזר של הפרק השני. האם בערוץ לא חשבו על כך שמי שרואה את השידור החוזר בלילה, כנראה לא ראה את הפרק ששודר שלוש שעות לפני כן, כך שהפרומו פשוט הרס לו את הצפייה בפרק השני? פשוט חוסר מחשבה (ותודה למד-דוג).

בשולי הממיר (מילו ונטימיגליה? אני יודע!)
"חלום אמריקאי" קיבלה חיזוק משמעותי בדמותו של כריס, הבן של השכנה החדשה, שמגולם ע"י מילו ונטימיגליה, הלא הוא ג'ס מ"בנות גילמור".

בפרק השבועי של "אברווד" התארחו ג'יי קיי סימונס (שילינגר מ"אוז"), וצ'ארלי וובר (בן איז גלורי מ"באפי"). הפרק עצמו היה טוב, כרגיל, וסצנת הסיום שלו היתה חזקה במיוחד.

ג'ואי נפתחה השבוע בשני פרקים חביבים למדי. התרשמות מלאה יותר - בשבועות הבאים. חג שמח לכל גולשי האתר!