המסך המפוצל

רגליים קרות

יש משהו מאוד אמין בלראות על המסך שלך לא רק אנשים יפהפיים, אלא חבורה של אנשים שנראים כמוני וכמוכם והם רבים וצוחקים ואוהבים ואפילו עושים מעצמם צחוק לפעמים. רגליים קרות - אתם חייבים את זה לעצמכם

מאת: Mika Gill

פורסם: 07-01-2002
0 תגובות
האמת היא, שבהתחלה שמעתי המון על רגליים קרות. שמעתי שזו סדרה מעולה, שהיא זכתה בפרסים, שאמילי מ"חברים" מככבת בה, אבל האמת היא, שזה לא הזיז לי כהוא זה. נכון, בזמן ששמעתי על הסדרה, עוד לא הייתי מחוברת ליס, ואחר כך לא מצאתי
לנכון לראות את הסדרה שלא מההתחלה, אבל ברגע שהתחילו לשדר אותה מחדש, החלטתי שאני חייבת לראות אותה.

והתאהבתי.

יש משהו מאוד אמין בלראות על המסך שלך לא רק אנשים יפהפיים, לבושים בקפידה במיטב האופנה וכל שערה אצלם במקום, אלא במקום זאת, חבורה של אנשים שנראים כמוני וכמוכם, חלקם יפים יותר, חלקם יפים פחות, לפעמים הם מתלבשים יפה ולפעמים מסתובבים בבית עם פיג`מה, והם רבים וצוחקים ואוהבים, ואפילו עושים מעצמם צחוק לפעמים, ולא בצורה משעשעת כזו, אמריקאית ומטופשת, שכל מטרתה היא להצהיר "תסתכלו עליי! איזה מותק אני!" אלא באמת עושים מעצמם צחוק, כמו לשיר באמבטיה בזיופים (אדם), לגהור מעל הבעל תוך קריאות "הויסה!" (ג`ני), להבין מהעוזרת הספרדייה שלך שמנסה לספר לך שלאשתך יש רומן, שהיא בעצם רוצה אותך (דיוויד), ועוד רשימה ארוכה של דברים מביכים ומגוחכים, מהסוג שלכולנו ייצא או יצא לעשות.





כדרכם של הבריטים, הסדרה מאוד אמינה. אין דמויות מלוקקות או יפות מדי, המשחק מאוד אמיתי, והמבטאים של החבר`ה ממנצ`סטר מדהימים.

הסדרה עצמה מתחילה, אם להיות מטפוריים, בשתי עגלות שיש להן גלגל חמישי, כלומר שני זוגות נשואים, שלכל אחד מהם יש חבר רווק. קארן ודיוויד, נשואים שלא ממש באושר, יש להם תינוק בן חצי שנה, וחברה אחת טובה, רייצ`ל.

מהצד השני יש לנו את פיט וג`ני, העסוקים בנסיונות להביא לעולם צאצא, השכם והערב. לפיט יש חבר מאוד טוב, אדם, שאינו מסוגל להתחייב לשום דבר ואף אחת, ומערכת היחסים הארוכה ביותר שלו, ארכה שלושה שבועות. אדם מטפס לפיט, אבל בעיקר לג`ני, על העצבים, עד שנשבר להם.

כבר בתחילת הפרק הראשון, ננטשת רייצ`ל, לאנחות ע"י החבר שלה לאחר שהוא מקבל הצעת עבודה וטס לחו"ל. במקביל, אדם נפרד מהבחורה החודשית שלו ומגורש ע"י פיט וג`ני לעשות קניות, ושם הוא מתנגש ברייצ`ל. כלומר, ברכב שלה. האמת חייבת להיאמר: רייצ`ל היא זו שמתנהגת כמו כל נהגת ממוצעת ומתנגשת באדם.

רייצ`ל מחפשת איפה לרשום לאדם את מספר הטלפון שלה, בשביל הביטוח ומחליטה לרשום אותו על האבק בחלון האחורי של המכונית שלו, תוך ששניהם שוכחים שהם גרים באנגליה, ארץ הגשמים הבלתי פוסקים, ותוך שניות, אכן נמחק לאדם המספר. רק בגלל הגשם.

כך שכבר בפרק הפתיחה, מספיק הזוג שלנו להכיר, להיפגש מחדש, להיות יחד, להיקלע למשבר, להיפרד ולחזור זה לזרועות זו, עד שיחיו באושר ועושר. פרק זה, כשלעצמו, עומד בקריטריונים של סרט. לאחר צילומו התלבטו אם להשאיר אותו כסרט עצמאי, או להמשיך עם הסדרה. בסופו של דבר החליטו לתת לסדרה להימשך, כאשר הפרק השני צולם לאחר מעל לשנה. ג`ני הפכה מאחת שכרגע גילתה שהיא בהריון, לאחת שנמצאת מי יודע כמה חודשים אחרי הלידה, קארן כבר הספיקה ללמד את המטפלת שלה אנגלית ברמה מספקת ולאדם צמח שיח שלם על הראש.

באופן טבעי, נוצרת התקרבות גם בין שני הזוגות הנשואים, בתור החברים הכי טובים של, ומעכשיו הסדרה תעסוק בשלושה זוגות, כל אחד מהם נמצא במצב אחר לגמרי, ומתמודד עם בעיות שונות לחלוטין.

קארן ודיוויד איבדו את הריגוש בחיי הנישואים שלהם, והם מנסים לשחזר את האהבה שפעם שררה ביניהם. באופן אישי, נשגב מבינתי למה קארן מתאמצת, שכן היא הרבה יותר יפה, חכמה, סימפטית ומוכשרת מדיוויד, שבנוסף לכל הצרות, הוא גם האדם המתנשא
ביותר עלי אדמות. בין יתר הצרות שינחתו על ראשם של השניים יהיו מכות כלכליות, נושא חזרתה לעבודה של קארן, וגם אפשרות לרומנים משני הצדדים.

אצל פיט וג`ני, המצב אחר. באופן כללי, הם עדיין נמצאים בשלב בו האהבה פורחת, אבל יש להם תינוק קטן וצורח על הראש, שמסבך את העניינים קצת מעבר ללילות ארוכים ללא שינה. פיט למשל, מחכה בקוצר רוח לשכב שוב עם אשתו, אבל ברגע המכריע, קשה לו להתמודד. הוא עכשיו רואה אותה כ"אמא", ו"אמא" זה לא בדיוק סוג של אישה שעושים איתה סקס פרוע. בעיה נוספת היא ההורים של פיט, שכמו כל זוג הורים טוב מצוי, נטפל לחיי הילדים ומציק להם, עד כדי להכריח אותם לקרוא לבן שלהם בשם מזעזע כמו "אלג`רנון".






ומה בעניין הזוג שבתחילת הדרך, רייצ`ל ואדם? רייצ`ל, שבאופן אירוני להחריד היא בדיוק, אבל בדיוק אמילי של חברים, וקיבלה את השם של האקסית המיתולוגית של רוס, יודעת להרגיז. היא מתחילה מלג`נגל את אדם ואת החבר לשעבר שלה שפתאום רוצה לחזור, ואחר כך תסמכו עליה שהיא תמצא איזושהי שטות להיטפל עליה לאדם, ואיכשהו מצליחה ליישם על הבחור החביב הזה את "שיר הסמרטוטים" של אביב גפן. במיוחד את השורה "כשאת בוגדת בו, הוא מבקש סליחה". ככה זה עם אדם ורייצ`ל: היא עושה בלאגנים, היא עושה שטויות, והוא תמיד זה שמתנצל. מן חוק חיים שכזה, אני מניחה.

בכלל, ראוי לציין שמלבד הפרק הראשון בו קארן עדיין כנועה למדי וסרה למרותו של בעלה, עד שהיא מתעשתת ומתחילה להתעלל בו בחזרה, הסדרה מאוד "גירל פאוור" במהותה. הנשים הן הדומיננטיות יותר, הן אלו שמחליטות ואלו שמסדרות את העניינים.

כמו בחיים עצמם.





"רגליים קרות", ימי שני, בשעה 21:30 בערוץ יס פלוס בלוויין (מספר 12 בממיר). העונה השניה (מתוך ארבע) מתחילה ביום שני הקרוב, 17/12/01.