המסך המפוצל

הממיר 15/1/05

פרק הכריסמוכה, תוכנית נהדרת בארץ, הפרומואים לאקסטרה, מגרש ביתי, קצרים, הבלבול בספין סיטי ושלישי הלא מצחיק

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 15-01-2005
90 תגובות
10. "שמונה ימים של מתנות, שבעקבותיהם יום אחד של המון מתנות" - סת' כהן מרחיב על היתרונות של הכריסמוכה. וזו היתה רק הפתיחה של הפרק. ההמשך כלל את השחקן אדם ברודי בגדולתו, שתי בנות שמתחרות על ליבו, אחת מהן אפילו מתחפשת לוונדר-וומן, ואת ריאן מנסה להיכנס לתפקיד הגרינץ', אבל לא ממש מצליח. איך אפשר, כשסת' בסביבה? היה פרק מאוד משעשע, ובה-בעת גם דרמטי, ומציג בצורה יפה את הניגוד בין אווירת החג המשועשעת לחלק הקודר והמזויף של תקופת החגים. ללא ספק מדובר בהיי-לייט של השבוע.

9. אחרי שהתוכנית שעברה לא היתה מוצלחת במיוחד, הגיעה "ארץ נהדרת" של השבוע והצחיקה ביג-טיים. רבע השעה הראשונה של התוכנית היתה אחת המשובחות עם החיקוי המופלא של טל פרידמן למינה צמח, עוזי כהן שמארגן תפקידים בעיריית רמאלללה, והשיא - הפארודיה "חדר משקעים" שנמנעה מלשים את אלי פיניש בתפקיד פינטו והעניקה לדב נבון את ההזדמנות לחיקוי משובח במיוחד. ראויה לציון מיוחד: איילת זורר בתפקיד "החדשה". אכן נהדרת.

8. הפרומואים לערוץ הסדרות החדש של HOT מגרים, אבל לא חפים מטעויות. הספוילר הנוראי לפרק הפתיחה של "ג'ק ובובי" כבר הוזכר כאן באתר, אבל הוא לא הבעיה היחידה. הפרומו ל"דד לייק מי" הולך על קו ה"מתים במשרה חלקית", כלומר לוקח את הסדרה הזאת לכיוון אחר לגמרי ממה שהיא, וחבל. את עבודת הקריינות לרוב הפרומואים עושה קריין אחד, שעושה זאת בצורה נוראית. ורק פרומו אחד, הכללי, שמציג סצנות קצרות מכל הסדרות, עשוי בצורה מושלמת, כשניכרת העבודה הרבה שהושקעה בו - זה עם הקוביות הלבנות שהושתלו בכל הסדרות. מבריק.



7.5. הפרק השבועי של "מגרש ביתי" היה שגרתי לחלוטין עד שתי הדקות האחרונות שלו. היתה באוויר הרגשה כאילו משהו עומד לקרות לרגל שובה הצפוי של קארן, אבל כלום לא הכין אותי לקראת המכונית שהתנגשה במכוניתם של קית' ולוקאס, והסצנות שבאו לאחר מכן: דן נושא את לוקאס על זרועותיו, מבהיל אותו לבית החולים; התשובה של דן, "בני", לשאלה מה הקירבה שלו אל לוקאס; והתמונות של הרופאים שנאבקים על חייו של לוקאס. מפתיע. מאוד.

7. "קצרים" היא תוכנית מערכונים חביבה, שהשבוע סיפקה לנו פרק מצחיק במיוחד. ראויים לציון: נעלי הבאולינג, משחק השש-בש, קרן מור השחיינית, רשימת הבעד והנגד, ונגן הפסנתר במסעדה. הגורם שהפך את הפרק לטוב במיוחד הוא העובדה שאף אחד מהמערכונים השבוע לא היה גרוע, דבר שבהחלט קרה בתוכניות קודמות.

6. מזה מספר שבועות משודרות שתי סדרות בריטיות ביס פלוס העוסקות בחברויות רבות שנים. האחת - "חברים לנצח" עושה את זה עם קורטוב של דרמה ומצליחה להכיל מספר רגעים מעניינים ולא שגרתיים בכל פרק, והשנייה - "פיפ שואו" נוטה יותר לצד ההומוריסטי. מדובר בסדרה הזויה שמצולמת מוזר ומציגה לנו בכל כמה שניות את מחשבותיהם של שני החברים הטובים, מחשבות שבדרך כלל מנוגדות לדברים הנאמרים. שתי הדמויות מוזרות להפליא, ומצליחות להפתיע בכל פרק מחדש. בהחלט לא מדובר בשתי סדרות מופת בריטיות, אבל בכל אחת מהן יש איזה משהו שמצליח להדביק למסך. כדאי לנסות.

5. אחרי כל כך הרבה קטיעות לא נכונות לפרסומות, חלקיק שנייה לפני פתיחת נעימת הפתיחה של "הבית הלבן", המתינו השבוע בטלעד עד לסיומה של נעימת הפתיחה כדי לצאת לפרסומות. היתכן שבטלעד הפנימו משהו? ואם כבר בענייני שבחים לטלעד - ראוי לציין את העובדה שמלבד הקטיעה למהדורת חדשות בת 20 דקות בשל הפיגוע ביום חמישי האחרון, לא שודרה ולו פרסומת אחת במהלך שידור הפרק של "זהות בדויה".

4. בערוץ 3 שידרו השבוע את פרקי "ספין סיטי" בסדר הלא נכון. לאחר שנשלחה הודעה בעניין למחלקת הדוברות, התקבלה התשובה שהסבירה מהיכן נבע הבלבול עם הבטחה לתקנו בסבב הבא. אז קצת מעצבן שחלה טעות כה בסיסית, אבל לפחות יודעים שם להודות בטעויות והבטיחו לשפר (assafTV).



3. למרות הרייטינג המידרדר, היו שלושת הפרקים הראשונים של "דבל'ה עולמי" סבירים עד מצחיקים. לא היה מדובר בתוכנית הומור מעולה, אבל היא הכילה כמה רגעים חביבים בכל פרק, ובאופן כללי היה נחמד לראות אותה. לא עוד. הפרק הרביעי, למרות גורי אלפי שהתארח בו בתפקיד מרסל המגוחך, היה פשוט משעמם. הקטעים שנועדו להצחיק לא הצחיקו, הרגעים בהם חשב דב נבון שמבטלים לו את התוכנית והתנהג בהתאם נראו כאילו נבון באמת מגיב על האפשרות שיבטלו לו את "דבל'ה עולמי" - דבר שלא היינו אמורים לחשוב מהצפייה בפרק, ואפילו הפספוסים בסוף לא הצליחו להפיג את הטעם המר שהשאיר הפרק הזה.

2. בכלל, יום שלישי נראה כבית קברות טלוויזיוני. מלבד "אנג'ל", באף ערוץ אין דברים מספיק מעניינים כדי להדביק את הצופה על המסך, ועושה רושם שיום שלישי הוא זמן טוב להשלים שעות שינה. אני תוהה אם "ג'ק ובובי" שיגיעו ביום שלישי הקרוב יצליחו לשנות משהו ב"מאזן" השלילי של יום זה. פעמיים כי טוב, עלאק.

1. אין 1 השבוע. ככה זה כשכריסמוכה בשטח.


בשולי הממיר
ג'ון גודמן קפץ שוב להתארח ב"הבית הלבן". היה נחמד.

איך לא שמתי לב שראף מ"ניו יורק לונדון" הוא בעצם קורט מ"חדר מורים"?

ציפור קטנה לחשה לנו ידיעה משמחת לכל אוהבי טלוויזיה ישראלית איכותית. הבמאי שי כנות והכותב רשף לוי (יוצרי "תיק סגור" האהובה) מפיקים בימים אלה סדרה חדשה, בשם "הבורר". הסדרה עוסקת באנשי העולם התחתון, ומתוארת (על ידי אותה ציפור קטנה) כ"סדרה סקסית שנכנסת לקרביים של המאפיה הישראלית דרך סיפור של בורר אחד והמשפחה שלו. מאוד אפלה ורומנטית. זה גם מצחיק וגם מרגש, דומה ל"תיק סגור" אבל מופרע ומבוסס יותר על סיפורי רוחב ופחות על מקרים שנסגרים בכל פרק". הסדרה המסקרנת הזאת תוקרן ב-HOT עוד השנה.