המסך המפוצל

הממיר 20/11/04

חלום אמריקאי נפלאה, אנג`ל מופלאה, הרצועה משעממת וקשת שוב מעדיפה באנרים על תוכן

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-11-2004
58 תגובות
10. פרק סיום העונה של "חלום אמריקאי" הותיר את הגיבורים שלנו במצב לא טוב: מג וסאם נעצרו בהפגנה נגד גיוס החובה למלחמה, בעוד ג'יי ג'יי נלחם על חייו בקרב חסר תקווה בויאטנם. מה שהפך את הפרק לכל כך מפעים - מלבד האירועים עצמם - היה העריכה הנפלאה. זה קרה פעמיים במהלך הפרק: פעם אחת במהלך ההפגנה עצמה, כשקרב היריות הקשה בויאטנם משתלב בצורה מצמררת עם ה"!No! No! We won't go" של ההפגנה, ובפעם השנייה בסיום הפרק, כשג'יי ג'יי הוביל את החיילים בדרך אל מה שנראה כמותם, שהשתלב עם מג, סאם ודרו שנאבקים בשוטרים שבאו ללכוד אותם. העונה הזאת הסתיימה הרבה יותר מדי מהר. כבר קשה לחכות לעונה הבאה.

9. פרק מגניב לחלוטין היה השבוע ב"לאס וגאס", בעיקר בזכות שון אסטין, שהיה ענק בתפקיד הבחור המקומי שזוכה במיליון דולר. גם הפיתולים בעלילה הקשורה לאותם מיליון דולר היו משעשעים מאוד, וכללו התחזות למת, גניבה של הכסף, אישה בוגדנית וקצת טיפשה, וגשם של שטרות כסף בשמי לאס וגאס הססגוניים. היה משעשע. גם אמא של אד שבאה לבקר אותה סיפקה כמה רגעים של צחוק.

8. הפרק של "אנג'ל" ששודר השבוע בערוץ 3 היה זוכה לציון גבוה בהרבה אם היה משודר במרחק סביר ממועד שידורו בארה"ב. מדובר בפרק שלפחות מבחינתי היה אחד המרתקים, המפתיעים והמצמררים בה. עוד לפני האירוע המפתיע המופלא שבסיום והופעת האורח המדהימה של דרוסילה, היה את שלב המבחנים של אנג'ל, שעשה הכל - כולל למות - כדי לנסות ולהציל את דרלה, רק כדי לגלות שזה פשוט בלתי אפשרי. נפלא.



7. קחו אבא שיכור ומסומם שמבלה את רוב זמנו מחוסר הכרה, האמא ברחה מהבית לפני שנים, הבת הגדולה מטפלת בשאר אחיה ואחיותיה הצעירים שלא מפסיקים להסתבך בצרות. תיאור של מלודרמה קורעת דמעות? לא ולא. זהו תקציר הסדרה החדשה מבית ערוץ 4 הבריטי "לגדול בלי בושה", שעלתה ביום שלישי האחרון ביס פלוס. הסדרה מתארת את חייה של משפחת גלאגר בפרבר עני של מנצ'סטר. הסדרה מנסה לתאר את החיים שם בלי בושה ומבלי להתנצל. וכרגיל אצל הבריטים, שחקנים מצוינים, תסריט חכם ולא מעט הומור שחור. וכמעין פיצוי על היעדרה של "הכי גאים שיש", שאותה החליפה במשבצת השידור, זכינו למנה נאה של עירום גברי. אם כי לא נמצא מתחרה לבראיין קיני (assafTV).

6. למרות השיבוץ הלא הכי נוח של "הבית הלבן" ושל "זהות בדויה", צריך להגיד מילה טובה לטלעד על שידור שתי הסדרות הללו עם הפסקת פרסומות אחת בלבד במהלכה. נכון, מדובר על הפסקה של כרבע שעה, אבל יכול היה להיות יותר גרוע. מניסיון העבר למדנו שסדרה שמתחילה ב-23:25, נקטעת להפסקת פרסומות גם ב-23:40 בערך. בפרקי השבוע של "הבית הלבן" ושל "זהות בדויה", זה לא קרה. רק שימשיך ככה.

5. מפיק שקטע פרק של "זירת הפשע: ניו יורק" חמש דקות לפני הסיום כדי לדווח על מותו של ערפאת - פוטר מעבודתו. מה הסיכוי שפיטורים כאלה היו יכולים להתרחש כאן?



4. אמנם לא יצא לצפות בכל תכניות "הרצועה" עם טל ברמן, אלא רק לדגום חלק מהתוכניות, מה שראיתי היה משעמם, מטופש ופשוט לא מצחיק. אבל מדובר רק בדגימה לא מחייבת ועוד מהשבוע הראשון. אבל במסורת "גם קונן אובראיין היה גרוע בשנתים הראשונות", ניתן לטל ברמן את ההזדמנות להשתפשף קצת ולמצוא את הכיוון הנכון לתכנית (assafTV).

3. אולפני הסרטים בארה"ב מנהלים מלחמת חורמה נגד משתמשים ביתיים אשר מורידים סרטים מהאינטרנט, ובכך מפירים זכויות יוצרים. מסתבר שלא רק משתמשים פרטיים מפירים זכויות. גוף שידור גדול ומרכזי, שידר בסוף בשבוע האחרון סרט קולנוע עליו לא היו לו זכויות שידור. אותו גוף הסתפק בנזיפה בלבד מצד בעלי הזכויות. (assafTV).

2. הבוז לקשת, ושוב בגלל חוסר תשומת לב. "עמוק באדמה" מסתיימת, וכתוביות הסיום מתחילות להופיע על רקע המשך השיחה של רות' עם בת'ינה. קשת, כהרגלה, ולמעשה כפי שרגילות כל הזכייניות המאוד מוכשרות שלנו, מעלה על השליש התחתון של המסך באנר שמספר מה הולך לקרות בקשת בזמן הקרוב. אלא שהבאנר המחפיר הזה מסתיר את התרגום שממשיך להתחלף ולתרגם את השיחה של רות' ובת'ינה. גם כשהבאנרים המעצבנים הללו מסתירים רק את שם המתרגם והחברה המתרגמת זה לא בסדר, אבל כשזה ממש פוגם בתוכן עצמו ומפריע להבין אותו במלואו, זה גרוע עשרות מונים.



1. ושוב, בהעתק כמעט מושלם לשבוע שעבר, זוכים ערוץ 10 וערוץ 1 במשותף בציון הנמוך של השבוע - הפעם, בגלל אי דיוקים גדולים יותר מבשבוע שעבר: "אי אר" נפתחה ב-19:36, ארבע דקות לפני הזמן, "זיווגים" ב-20:27, שלוש דקות לפני הזמן. אולי מספיק עם זה כבר?


בשולי הממיר
בזמן האחרון עושה ראש העיר מסאנידייל סיבוב הופעות אורח בכל מיני סדרות. הפעם הוא הגיח ב"רוזוול".

דיוויד מאמט ("חניבעל", "לכשכש בכלב") ביים את ויק מאקי השבוע בפרק של "המגן".

קאת'י בייטס התארחה ב"עמוק באדמה" כבת'ינה שעזרה לאחותה של רות' להיגמל.

איזבלה הופמן (מייגן ראסרט הנהדרת מ"רצח לאדום לשחור") התארחה ב"פשע מן העבר".