המסך המפוצל

ניוזון 1, 1/11/04

ידיעות. מבזקים. חדשות

מאת: assafTV

פורסם: 01-11-2004
18 תגובות
דיוויד בוריאנז, אתם בוודאי מכירים אותו כאנג'ל, הוחתם לגלם בפיילוט את דמותו של המתנקש תחת מסווה ג'ק באלאנטי בפיילוט, נטול שם בשלב זה, שהוזמן מרשת ABC.

קוג'אק חוזר. וינג ריימס יגלם את דמות הבלש הקירח בגרסה מחודשת של הסדרה משנות השבעים. הסדרה מיועדת לעלות ברשת הכבלים USA (ביתם של "מונק" ו"4400") במרץ 2005. הצילומים יחלו בינואר הקרוב.

ההצלחה של "Wife Swap" עודדה את רשת ABC להזמין 9 תוכניות נוספות שישלימו עונה מלאה. לעומתה רשת ה-WB נפרדת מהסדרה "ככה זה בחיים" לאחר שתי עונות (שלוש נוספות שודרו קודם לכן ברשת FOX). הרשת לא תזמין פרקים נוספים מעבר ל-13 הפרקים שהוזמנו עד כה. ככל הנראה, תשבץ הרשת במקומה בתחילת 2005, את הסדרה "Shacking Up" עם פראן דראשר.

ביום חמישי הקרוב יתחילו מנהלי הרשתות בארה"ב להזיע יותר מהרגיל: תקופת הסוויפס מתחילה. אם בעונה שעברה ניצחונה של NBC בקרב קהל היעד הנחשק של בני 18-49 היה מובטח, לא כך השנה. הרשת סובלת מירידה באחוזי הצפייה, עם סדרות כמו "ג'ואי" שלא מביאה נתונים כמו "חברים" ועם הירידה ברייטינג של "חוק וסדר". אבל הרשת לא מרימה ידיים ומשבצת מספר אירועים האמורים למשוך קהל. תוכנית האיחוד של חברי "סיינפלד" היא דוגמה לכך. גם פרקי קרוס-אובר בין "לאס וגאס" ו"ג'ורדן" הם חלק מתוכניות הסוויפס. אלא שגם הרשתות האחרות מתכוננות לסוויפס.



רשת CBS מכינה פרק מורחב בן 90 דקות של "CSI: מיאמי" שישודר ב-8/11/04. אנשי "דאלאס" יזכו לאיחוד יום קודם לכן ב-7/11/04. מיני סדרה "קטגוריה שש: יום ההשמדה" השייכת לז'אנר האסונות, גם צפויה למשוך קהל רב. כמו כן, תעלה ב-16/11/04 העונה השישית של זוכת האמי "המירוץ למליון".

אצל ABC העסקים, ברובם, כרגיל. הרשת מסתמכת על ההצלחות של "עקרות בית נואשות" ו"אבודים". בנוסף, ישובצו ספיישלים כגון תוכנית בידור נוספת עם ג'סיקה סימפסון וניק לאשה וטקס פרסי המוסיקה האמריקאית.

ב-FOX ימתינו אולי עד הסוויפס הבא כדי לגרוף אחוזי צפייה גבוהים, עם שובה של "אמריקן איידול", אך הרשת מקווה לשמור על המומנטום שהניבו שידורי ליגת הבייסבול, עם שובן למסך של "משפחת סימפסון" ו".The O.C".

בעוד בשעות הפריים-טיים נהנית ABC מפריחה מחודשת, בשעות היום היא סובלת מירידה באחוזי הצפייה. כל שלוש הרשתות הגדולות סובלות מירידה בשעות היום אך ABC היא הסובלת הגדולה עם ירידה של 23 אחוזים בקרב הצופים (ליתר דיוק - צופות) בגילאי 18-49 באופרת הסבון "לחיות את החיים" לרייטינג של 1.7 אחוזים. "בי"ח כללי" סובלת מירידה בת 20 אחוזים ואחוזי הצפייה שלה ירדו ל-2.0. גם "היפים והאמיצים" של CBS סובלת מירידה בת 20 אחוזים ל-1.6. "צעירים חסרי מנוח" סבלה מירידה בת 12 אחוזים ל-2.3. אצל NBC ירדה "ימי חיינו" ב-12 אחוזים ל-2.2 אחוזי צפייה ואילו "תשוקות" ירדה ל-1.6 אחוזי צפייה, ירידה בת 16 אחוזים. האחוזים כאמור, מתייחסים לנשים בגילאי 18-49.

הירידה הגדולה באחוזי הצפייה אינה שגרתית והיא לא מבודדת לרשת אחת או לסדרה אחת אלא חוצה את כל הרשתות והסדרות. אם הירידה הזו לא תיבלם עלולות הרשתות למצוא עצמן בבעיה לא קלה: מפרסמים שהובטחה להם רמה מסוימת של אחוזי צפייה עלולים לדרוש פיצוי שיכול, במקרה קיצוני, אם כי לא בלתי אפשרי, לבוא בדמות פרסום חלופי בשעות הפריים טיים.

בניגוד לעונה שעברה, אז תהו לאן נעלמו הצופים הגברים בני 18-34, והתברר שהם פשוט נטשו לכבלים, הירידה באחוזי הצפייה של הרשתות לא התבטאה בעלייה דומה ברשתות הכבלים. ערוצי הכבלים רשמו עלייה בת 6 אחוזים בלבד בשעות הבוקר, רחוק מ-20 האחוזים שרשמו אופרות הסבון. בעונה שעברה האשימו את חברת מדידת הרייטינג "נילסן", שרעננה חלק מקהל הנסקרים, במדידה לא נכונה ובפירוש לא נכון של נתוני הרייטינג. קולות דומים נשמעים גם כעת ו"נילסן" בוחנת את הקהלים הדמוגרפים מעוררי המחלוקת.



שמונה סדרות שעלו העונה קיבלו הזמנה לתסריטים נוספים. לא מובטח שאלו אכן יופקו, אך מדובר, בדרך כלל, בסימן מעודד. רוב הסדרות הנ"ל הן סדרות שטרם השאירו חותם רציני על טבלאות הרייטינג, חלקן אף נחשבות ככישלון. רשת ABC הזמינה תשעה תסריטים נוספים מ"רודני", ששה מ"Complete Savages"; רשת UPN הזמינה ארבעה מ"קווין היל" (נרכשה ע"י yes) וכן מ"ורוניקה מארס" (נרכשה ע"י HOT) ושלושה מ"Second Time Around"; רשת CBS הזמינה עוד שני תסריטים משתי הסדרות מאותגרות הרייטינג שלה "ד"ר וגאס" ו"Clubhouse"; ואילו "The Mountain" של WB קיבלה הזמנה של ארבעה תסריטים נוספים.

סדרת הריאליטי "השותף" אשר היתה אמורה למצוא עורך-דין שאפתן ולצרף אותו כשותף לחברה יוקרתית, לא תעלה ב-FOX בסופו של דבר. המפיקים סברו שישנן מספיק סדרות בעלות ת'מה דומה על המסך והם תרים עכשיו אחר רעיונות אחרים.