המסך המפוצל

הממיר 25/9/04

שתי סדרות בית חולים חדשות עלו השבוע, כל אחת יותר מוזרה מהשניה. והיה גם טקס אמי וכמה דברים מעצבנים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-09-2004
32 תגובות
10. מברוק ל"משפחה בהפרעה" על זכייתה בטקס האמי שנערך ביום ראשון האחרון. הטקס עצמו היה חביב, וגם לזוכים האחרים הגיע (הסופרנוס, סי ג'יי, מלאכים באמריקה, קארי ומירנדה). מבין הקטעים המצחיקים בטקס: לארי סנדרס והאנק קינגסלי באיחוד מרגש ("היי נאו!") ונאום הזכייה של מריל סטריפ ("אני יכולה גם לשיר").

9. גווינת' פלטרו התארחה אצל קונאן אובריאן לעוד ראיון יחצ"ני שגרתי. אבל רגע, זה קונאן, זה הכל חוץ משגרתי. קונאן אובריאן וגווינת' מעבירים חוויות הורות וקונאן מתבדח על המונחים המקבילים ל"מוצץ" ול"חיתול" בבריטניה (פלטרו נשואה לכריס מרטין הבריטי, סולן "קולדפליי", ומתגוררת עמו בבריטניה). פלטרו מתחילה לצחקק מבדיחותיו של קונאן, צחקוק שהפך במהרה לפרץ צחוק בלתי נשלט שנמשך ונמשך. ונמשך. עד כדי כך שקונאן היה צריך להגיש לה טישו לניגוב דמעות הצחוק. גם הצופים ניגבו (assafTV).



8. היי, זה לא לם מ"המגן"? מה הוא עושה ב"בומטאון"? ועוד מהצד השני של המתרס. עקרונית, זה היה פרק ממש מצוין, עם המון אקשן וטוויסטים ועם ההתמודדות של תרזה עם המעבר מהצלת לאנשים לירי בהם. אבל קשה שלא לתהות איך זה שריי יכול היה לצאת מהקניון באור כשלהיכנס הם היו צריכים לכבות את החשמל? וצירוף מקרים קטנטן: פטריק קילפטריק, שהיה טרבור ג'נקובסקי, הרע הראשי בפרק הזה, היה גם בפרק של השבוע שעבר ב"לאס וגאס".

7. "מחלקה אלטרנטיבית", הקומדיה החדשה שעלתה השבוע ביס פלוס, התגלתה כסדרה מופרעת לחלוטין. מלבד הסגנון המיוחד שלה - אחת לכמה שניות יש הילוך איטי או הילוך מהיר, בצורה שרירותית להפליא - יש בה הומור ייחודי, מטורף, ולא תמיד מובן, מה שלא מונע ממנה להיות מצחיקה והזויה להפליא. בניגוד ל"הצלף בפוני", אליה קל מאוד להשוות את "מחלקה", כאן יש לנו אפילו עלילה - מוזרה ומופרעת אמנם, אבל בכל זאת עלילה. ראוי לציון מיוחד: הרופא המשופם, שמאוד מזכיר את ג'ון קליז. סדרה כיפית.

6. יום קודם לכן, עלתה "הממלכה", אף היא סדרה מופרעת לגמרי, אלא שאין בה חצי מהכיף שיש ב"מחלקה אלטרנטיבית". מה שכן יש בה, זה המון ביזאר, ולא ממש ברור לאן מנסה הסדרה לקחת. אם היא מנסה להפחיד, היא בינתיים נכשלת בכך, אבל כדאי לתת לה עוד מספר פרקים כדי שתנסה להסביר לנו מה הקטע שלה.



5. אחרי פתיחה חזקה, הגיע הפרק השלישי של "סדר חדש" והצליח לשעמם ביג טיים, למרות נוכחותו המלבבת של ג'יילס (טוני הד, "באפי"), יקיר האתר והזוכה בתואר "המתארח העסוק ביותר בסדרות מתח בריטיות".

4. "הבית הלבן" קיבלה שיבוץ קצת מקומם לעונה החמישית מצידה של טלעד. העונה הרביעית שודרה כזכור ב-22:30. לאחר כחצי עונה, שונתה השעה ל-23:00, ועכשיו - הזזה נוספת, ל-23:30, מה שאומר קטיעה לטובת מהדורת חדשות חצות, שהיא בדרך כלל הפסקה של כרבע שעה. חבל.

3. בביפ הצליחו לעצבן השבוע כשהשידור החוזר של "סאות' פארק" בחצות, היה לפרק של השבוע שעבר ולא לפרק של אותו ערב. למה? כי זה ביפ, כמובן. הערוץ שיודע הכי טוב איך לעצבן.

2. ביום שלישי האחרון, בדיוק ב-23:05 נקטע השידור הערוך של טקס האמי בלווין בלבד לטובת פרומואים, ממש באמצע נאום הזכייה של "הסופרנוס". אנחנו מכירים כבר את הסיפורים על המחשב שעושה בעצמו את העבודה, אבל אתם יודעים איך זה עובד - מאחורי כל מחשב עומד בנאדם שמתכנת אותו. חבל שצריך ליפול על דברים כל כך קטנים. הטקס עצמו, אגב, נגמר בדיוק שתי דקות לאחר מכן.



1. הרבה דברים מעצבנים קורים לאחרונה בטלוויזיה. דומה שאחרי תקופת רגיעה מסוימת, מצליחים הערוצים השונים לשחזר את כל הדברים שאנחנו אוהבים לשנוא בטלוויזיה (אם כי, לאחרונה לא זכינו לקבל סדר פרקים שגוי. מי מהמר על השבוע המתקרב?), אבל דומה שהדבר המעצבן ביותר שקרה לאחרונה הוא לוח השידורים החדש של ערוץ 1. רצועת השידור שבין 20:00 ל-21:00 הופקעה לטובת... נכון, עוד תוכניות אקטואליה. למה? כדי לתת לה "מימד יותר קצבי". יותר קצבי? עוד חיים יבין זה יותר קצבי? לא חבל לשנות דווקא עכשיו כשהתרגלנו שב"כל יום ב-20:00" יש סדרת רכש מוצלחת? למה לשנות קונספט אחרי שהנוכחי, והיחסית חדש, עושה טוב לערוץ? אף אחד גם לא יודע מה יקרה עכשיו לכל סדרות הרכש הבאמת מצוינות שאמורות להיות משודרות. נו טוב, רוממה. למה כבר אפשר לצפות מהם?