המסך המפוצל

מאחורי הקרב, 8/9/04

"אבי הלהקה" מושכת קהל, "סקרבס" מאבדת אותו ו"מליבו" מרחיקה אותו. עונת הטלוויזיה בארה"ב מתחילה להתעורר. מאחורי הקרב 2004

מאת: assafTV

פורסם: 08-09-2004
34 תגובות
כל הדיבורים על עונת טלוויזיה שנמשכת כל השנה לא היו רק דיבורים - תכנים חדשים נראו במהלך הקיץ - אבל רשמית, עונת הסתיו בארה"ב נפתחת ביום שלאחר טקס האמי - יום שני ה-20 בספטמבר. המרוויחה הגדולה של הקיץ היא NBC. לא רגע, בעצם CBS. לא, זו לא פרסומת גרועה של ג. יפית.

NBC הכריזה, עם תחילת שידורי האולימפיאדה, שזהו, החלו שידורי הסתיו. CBS הגיבו בעוקצנות, שאם כך, אז CBS היא המנצחת ברייטינג הקיץ, עם הצלחות ריאליטי כמו "האח הגדול 5" ו"המירוץ למיליון 5". גם ל-NBC נרשמו הצלחות כמו "Last Comic Standing" (ההשראה ל"האקדמיה לצחוק") שאף תמשיך לסבב נוסף בעונת הסתיו, אך CBS הצליחה לגבור עליה ברייטינג. לפחות בתקופה שעד האולימפיאדה.

רשת FOX, הרשת שהציגה את התוכניות השאפתניות ביותר בכל הנוגע ללוח-כל-שנתי, רשמה כמה הצלחות נאות, לצד כישלונות צורבים.

"חבר המושבעים" (The Jury)
בארי לבינסון ופרנק פונטנה הם יוצרי הסדרה. זה כל מה שצריך אוהב טלוויזיה כדי להיצמד למסך. כנראה שבארה"ב, לפחות בקיץ, זה לא מספיק. בקיץ הצופים עדיין מעוניינים בסדרות קלות לעיכול. סדרה על חבר מושבעים, עלילות של רצח וקאסט לא מוכר (שלא לדבר על 12 המושבעים המתחלפים בכל פרק) היו אולי ניסיון ליצור טלוויזיה מאתגרת ומעניינת, אבל צופי FOX הצביעו בשלט נגד הסדרה: עם מעט יותר מ-3 מיליון צופים בשידור הראשון ורק 1.6 מיליון צופים בשידור החוזר - מדובר בכישלון צורב.



"הקומפלקס: מליבו"
כבר עם עלייתה של התוכנית היא הוכרזה ככישלון, עם מקום רביעי בדירוג של אותו ערב, הרחק משאר הרשתות. "הקומפלקס: מליבו", גרסה אמריקאית ל"הבלוק" האוסטרלית לא הצליחה לבנות לעצמה קהל.

"החוף הצפוני" (North Shore)
אם סדרה כבדה על חבר מושבעים לא הצליחה, אז אולי סדרה קלילה על מלון בהוואי, עם נופים מרהיבים ואנשים יפים לבטח תצליח יותר? אז זהו, שלא כל כך. "החוף הצפוני" הוזמנה ע"י FOX לאחר שמנהליה צפו בפרזנטציה בת 15 דקות בלבד מהתוכנית. "הסדרה הזו היא ה'מלרוז' של ה'OC'” הכריזו אנשי FOX. אם הם מתייחסים לעונה הראשונה והיבשושית-מה של מלרוז, אזי הם צודקים.

למרבה המזל, לא לקח לאנשי "החוף הצפוני" הרבה זמן כדי להתעשת. כבר בפרק השני הוצגה לצופים דמות חדשה (שתוכננה מראש אך נכנסה לסדרה רק בפרק השני), דמות הכרחית בכל סבוניה שמכבדת את עצמה - הביץ'. ויש קשר ל-OC: אמנדה ריגטי המגלמת את טסה, מגלמת את היילי ניקול, אחותה של קירסטן כהן, אמו של סת', ב-OC.

אט אט גם החלו עלילות הסדרה לנוע מ"יש אורחים במלון ואנו נתרכז בסיפוריהם המתחלפים והמייגעים" ל"יש פה צוות מלא הורמונים, בואו נתרכז בתככים". הרייטינג הגיב בהתאם וטיפס אט אט. הסדרה השיגה עד כה ממוצע של 4.6 מיליון צופים. לא רע, אך את "Skin" ביטלו בעונה שעברה לאחר שהשיגה 5.1 מיליון צופים. נו, כנראה שנרגעו קצת עם גרזן הביטולים ב-FOX.

עתידה של "החוף הצפוני" ורוד, לעת עתה. השיפור היחסי ברייטינג שכנע את אנשי הרשת להאריך את ההזמנה לסדרה מ-13 פרקים ל-22, שיהוו עונה מלאה. בהמשך העונה תצטרף לצוות ביץ' אמיתית: שאנן דוהארטי. תפקידה בסדרה הוא סוג של ספוילר, אז לא נגלה לכם אותו כרגע. נותר רק לראות אם גם הרייטינג יטפס צפונה.



"איש משפחה"
הסדרה שבוטלה וסולקה בבושת פנים מלוח משדרי הרשת, שבה אליה, נישאת על גבי ההצלחה ברשת ה-Cartoon Network ובשוק ה-DVD. כחלק מהשיבוץ הנגדי (Counter-Programming) לשידורי האולימפיאדה ב-NBC, שיבצה רשת FOX ארבעה פרקים נבחרים בסדרה, שהצליחו להגיע למקום השני בדירוג של אותו ערב, בקרב גילאי 18-49. שלושה מתוך ארבעת הפרקים נכנסו לטבלה השבועית - האחד למקום ה-20 והשניים האחרים ל-23 - בקרב גילאי 18-49.

ומהי ההצלחה הגדולה ביותר של FOX הקיץ? מסעותיהן של פאריס הילטון וניקול ריצ'י מחוף לחוף ב"החיים הפשוטים 2". הרשת מיהרה להחתים את שתי הריץ'-ביץ' על חוזה לעונה נוספת.

הצלחה נוספת, למרות ביקורות פושרות (במקרה הטוב), היתה לסיטקום "חמישייה" (Quintuplet) בכיכובו של אנדי ריכטר. סדרה זו היא הראשונה שקיבלה הזמנה לעונה מלאה בת 22 פרקים. הצלחה מתונה היתה גם לסיטקום "מת'וד ורד" עם הראפרים מת'וד מן ורד-מן. אלא ש-FOX היססה אם לחדשה או לא. הדבר גרם לסכסוך קל בין ההפקה לרשת והראפרים אמרו שאם הסדרה תבוטל - הביטול יבוא מהם ולא מהרשת.





NBC, נישאת על גבי ההצלחה של שידורי האולימפיאדה, השיקה בשבוע שעבר שתי סדרות חדשות וכן את העונה הרביעית של "סקרבס". האחת היא "אבי הלהקה", סדרת אנימציה תלת-מימדית מבית "דרימוורקס", שהושקע בה הון עתק (ההערכות השמרניות מדברות על מיליון דולר לפרק, הערכות אחרות מדברות אף על 2 מיליון דולר לפרק בן חצי שעה).

הביקורות קטלו את הסדרה וטענו שהיא משעממת ולא מצחיקה. כמו כן חזו המבקרים שהסדרה תתאייד מלוח השידורים עוד לפני שתספיקו להגיד Mid-Season Replacement. אבל ביקורות לחוד ורייטינג לחוד. הסדרה זכתה לאחוזי צפייה גבוהים והגיעה למקום הראשון בדירוג הכללי ובדירוג גילאי 18-49 בערב בו שודרה. העונה הרביעית של "סקרבס" הושקה מייד לאחר "אבי הלהקה" אך הרייטינג הגבוה של "אבי הלהקה" לא נשמר. קרוב לשליש מהצופים עברו לצפות בזוגות שמתרוצצים מסביב לעולם ב"המירוץ למיליון 5" ב-CBS ובמשפחות שאבותיהם התחלפו ביניהם ב"Trading Spouses: Meet Your New Daddy" ברשת FOX.



ביום רביעי עלתה הסדרה החדשה "הוואי", סדרת שוטרים וגנבים שלא ממציאה מחדש את הגלגל. יש שוטרים, יש פושעים, צריך לתפוס אותם. מה הייחוד של הסדרה? היא בהוואי ויש אחלה נופים. בקיצור, סדרת קופי-פייסט שקמה ונופלת על הביצוע. זה יכול להיראות כמו ה"ווקר" הבא, אבל זה גם בהחלט יכול להיראות כמו "פאסטליין". מינוס העניין הפעוט של הביטול, כמובן. הקאסט בהחלט שווה הצצה: מייקל ביהן, איוון סרגיי ואריק בלפור, שבטח מוכר לכם מסדרות כאלו ואחרות. פרק הפתיחה השיג אחוזי צפייה נאים אך לא מדהימים. לעומת זאת, נתונים ראשוניים של הפרק השני מעידים על עלייה לא קטנה ברייטינג.

מול "הוואי" שידרה רשת FOX את תוכנית הפתיחה של "Renovate My Family", תוכנית ריאליטי חדשה בה משפחה שלמה עוברת מהפך. התוכנית בת השעתיים זכתה לאחוזי צפייה גבוהים שגדלו בעקביות בכל מחצית השעה.





ב-9/9/04 עולה ב-NBC העונה השנייה של "השוליה" עם דונלד טראמפ, פרק הפתיחה של הסדרה החדשה "חקירות רפואיות" ישודר במשבצת של "אי.אר" וג'ואי טריביאני ינסה להוכיח שהוא לא חייב עוד חמישה חברים כדי להצליח. ביום ראשון הקרוב (12/9) תחזורנה האחיות לבית האליוול לעסוק בקסמים וכדאי שיהיה להם איזה קסם טוב בכיס: "ג'ק ובובי", ה"סמולוויל" של "הבית הלבן" עולה לשידור. עד כה - אף סדרה לא הצליחה לשרוד במשבצת השידור שלאחר "מכושפות". האם הנשיא העתידי של אמריקה ישבור את הקללה?