המסך המפוצל

הממיר 7/8/04

סאות` פארק הבריקה, מאחורי החדשות והכי גאים סיימו עונה, מיס מאץ` נפתחה, רוזוול נקטעה, מירוץ לאתמול נעלמה וקצת על הישרדות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 07-08-2004
92 תגובות
10. פרק גאוני היה השבוע ב"סאות' פארק". לא רק כי הוא היה מאוד מצחיק (והוא היה מאוד מצחיק. אחד הפרקים היותר מצחיקים בסדרה, למען האמת), אלא גם ובעיקר בזכות הפארודיה המופלאה על "שתיקת הכבשים". אנחנו רוצים יותר פרקים כאלה, שנמצאים שם כדי להצחיק אותנו, ופחות פרקים בהם הבוטות היא העניין עצמו.

9. יאיר ניצני סיים עונה של "אחורי החדשות" בדיוק כמו שהוא יודע לסיים עונה: עם המון אירוניה עצמית, פארודיה חביבה על "קיל ביל" והרבה פאן. קטע המבחן שעשה ניצני לעובדים הזרים היה מאוד משעשע, אבל סדרת המכות עם אנשי ערוץ 2 (שנעשה ברוח סיומה של העונה הקודמת) היתה הדבר המצחיק ביותר בתוכנית, במיוחד בגלל הסצנה שכללה את האודישן של ניצני מול צביקה הדר. חבל שמעט מאוד אנשים צופים בתוכנית הבידור המשעשעת הזאת, למרות חוסר האחידות ברמה שלה.

8. עונה שלישית הסתיימה השבוע ב"הכי גאים שיש" והיא הכילה סצנה אחת מרהיבה במיוחד: קצת לפני סוף הפרק, כשנודעות תוצאות הבחירות, יוצאת החבורה כולה לחגוג את הבשורות הטובות בחוץ. הצילום הופך לשחור לבן, כשלאט לאט, עם כל שניה שחולפת, נצבע פריט כלשהו בצבע המקורי שלו, ע"פ צבעי הקשת, עד שלאחר כדקה חוזרת התמונה לצבעונית לגמרי. אפקט ויזואלי מדהים, שבוצע בצורה עוצרת נשימה.



7.5. בבסיסה, "בוקר טוב מיאמי" היא סדרה קיטשית וקלישאתית, אבל מה שמרתק בה הוא הביצוע שלה: היא כתובה בצורה קלילה, משוחקת חביב למדי, ומדי פעם יש אפילו כמה יציאות מעולות, שלא היו מביישות אף סיטקום מוביל. הפרק של יום שני האחרון הצליח גם לקדם את העלילה וגם לספק כמה רגעים מעולים שהשאירו זיכרון טוב גם לאחר סיום הפרק. מה עוד אפשר לבקש מסדרת אחה"צ? (ER)

7. טלעד הזמינה עונה רביעית מהסיטקום המצליח "החיים זה לא הכל". כבר אמרנו כאן יותר מפעם אחת שמדובר בסיטקום ישראלי מוצלח וההצלחה הנמשכת של הסדרה ברייטינג מאוד משמחת. זה גם המקום להחמיא להופעתה המלבבת של אביגיל אריאלי בפרק ששודר השבוע.

6.5 פרק הפתיחה של "מיס מאץ'" היה חביב, לא יותר מזה. הוא שידר המון כיף, דילמה קלילה אחת או שתיים, ואיזה מסר אמריקאי שולי כזה או אחר בשביל הערך המוסרי, או whatever. עדיין, כיף הוא שם המשחק והשיבוץ - שעה אחרי "גילמור" - הוא שיבוץ קלאסי ונוח.

6. אז נכון, "סטארק משתגע" היא סדרה בינונית ושגרתית, שהדבר הכי טוב בה הוא שהיא נגמרה תוך עונה אחת ופינתה את טוני שאלהוב לתפקיד מונק. אבל יש בה לפחות דבר אחד מוצלח: שרשרת המתיחות בין כל אנשי הצוות. המתיחה של השבוע היתה מוצלחת במיוחד, וכללה ארון קבורה, גופה, ראיון עיתונאי, ואת טוני בלתי ניתן לזיהוי מתחת לשכבות איפור רבות. נהניתי (שלמקו GRAS).

5. "בלבואה" הוא שם השבט המאוחד ב"הישרדות". השם נבחר במקור על שם נחש המחמד שרופרט אימץ לו, אך אירועי פרק יום ראשון הראו שמאחורי השם מסתתר גם אופי. והוא מסריח. זה התחיל כששבעת הנותרים חזרו למחנה לאחר שהצביעו בלב כבד נגד רופרט, שהיה הלב של השבט מבחינות רבות. באותו ערב, המתחרים שמים לב שכל הדגים שרופרט דג בשבילם בצהריים נזרקו לשיחים. האצבע המאשימה כוונה כלפי כריסטה, אך זו היתה סנדרה שעשתה את המעשה ונתנה לבת הברית שלה לגווע מול צרור האשמות רועשות מצידם של שאר חברי השבט. הרוע המשיך לחלחל לאחר שבאתגר הפרס, בו הובטח לזוכה 24 שעות עם יקיר ליבו שבא להתארח, ניצל ג'ון את טוב ליבם של שאר המתחרים כאשר גילה "להפתעתו" כי סבתו מתה. שאר המתחרים ויתרו על הפגישה הנכספת עם יקיריהם, ואיפשרו לג'ון לבלות זמן עם חברו וללמוד קצת יותר על סבתו שנפטרה. "סבתי בבית, צופה בג'רי ספרינגר" כך דיווח ג'ון אחר כך למצלמות בחיוך של אושר. וכך הפך להיות האדם הראשון בהיסטוריה שבאמת היה מוכן "למכור את סבתא שלו תמורת מיליון דולר". בריתות, סכינים מאחורי הגב, האזנות בסתר, בגידות, שקרים והרבה הרבה "fair play" הבטיחו לנו משהו אחד - "הישרדות: איי הפנינה", דבר כזה עוד לא ראיתם (עידו f. כהן).



4. ועוד משהו קטן על האקט של ג'וני פייר-פליי: מצד אחד, היה השקר על הסבתא של ג'ון רגע טלוויזיוני מדהים, אבל מצד שני הוא היה דוחה לחלוטין. כי מצד אחד, הוא בוצע בצורה מושלמת והיה אחד הרגעים היותר משפיעים בעונה הזאת על התפתחות העניינים, אבל מהצד האחר, השפוי יותר, מדובר באקט שפל, שמותח את גבולות המשחק הזה לכיוונים שפשוט לא רצוי להגיע אליהם.

3. באחד השידורים היומיים של העונה השנייה של "רוזוול", נקטע השבוע שידור הפרק באמצעו, ללא אזהרה וללא התנצלות. כאילו כלום לא קרה, המשיך ערוץ 3 לשדר כרגיל מייד לאחר מכן. זהירות, ערוץ 3 - מדובר בצעד אחד לפני טילעוד.

2. גם אחרי שהשכילו למתן את ההומור ההיסטרי של בראבא ב"איפה אתה חי?!" (לא מספיק אגב. הוא עדיין ממש לא משתלב בתוכנית), הוא ממשיך להעניש אותנו בשורת הסיום שלו, אותה הוא צורח לאוויר בכל פעם שמסתיים הקטע שלו. "למה סיליקון? אין לך שדיים - תלכי לעבוד" הוא בלי ספק אחד ה- Catch Phrases הדוחים ביותר שאפשר לחשוב עליהם, ובראבא לא מתכוון לוותר עליו בקרוב, לרוע המזל (Which Witch).

1. הסדרה "מירוץ לאתמול" איננה סדרה טובה במיוחד. יחד עם זאת, היא הצליחה למשוך אליה קהל צופים נאמן. לאותו קהל נגזלה הסדרה לפני מספר שבועות, עת החליטו בערוץ 3 לקטוע את הסדרה באמצע העונה רק כדי להעלות סדרת ריאליטי, במעין תשובה לא ברורה לערוץ הריאליטי של yes. הסדרה "מירוץ לאתמול", כך נמסר אז, תחזור למסך של ערוץ 3 ב-6/8 במשבצת שידור חדשה. והנה הגיע ה-6/8 ו"מירוץ לאתמול" אין. במקום זאת החליטו לשבץ בערוץ 3 את הסדרה "מיס מאץ'", סדרה חביבה ביותר בפני עצמה אמנם, ואילו את "מירוץ לאתמול" הוחלט לדחות לספטמבר. המהלכים התמוהים הללו מעלים כמה שאלות: מדוע הוחלט לקטוע בכלל את "מירוץ לאתמול"? למה היה כל כך חשוב ודחוף להעלות את תוכנית הריאליטי "הטופ מודל הבאה" שלושה ימים לפני עליית yes REAL? מה גם שערוץ 3 משדר את אותו הפרק לא פחות משלוש פעמים בשבוע - יום אחר יום! מדוע הוחלט להעלות כעת את "מיס מאץ'" ולא להמתין למשבצת אחרת שתתפנה? ואם בערוץ 3 כל כך לא אוהבים את "מירוץ לאתמול" מדוע בכלל רכשו אותה? (assafTV)



בשולי הממיר
בתור מישהו שחלק נכבד מתפקידו כולל עלעול בלוחות משדרים יצא לי לדגום לא מעט לוחות מודפסים ואלקטרוניים. במסגרת הלוחות המודפסים, שני הראשיים הם אלו של "פנאי פלוס" ו"רייטינג". "רייטינג" אולי מתיימר להיות עיתון בועט יותר וחצוף יותר, אבל בכל הנוגע ללוחות השידורים יש לו מה ללמוד מ"פנאי פלוס". לוחות השידורים של "רייטינג", למרות ששני העיתונים נסגרים באותו יום, עתירים טעויות ואי דיוקים (הטעות ה"אהובה" עלי: תקצירים לסרטים אמריקאיים בערוץ הקולנוע הישראלי של yes). מבין אלו האלקטרוניים, הלוחות של tv2day אולי משוכללים, אך הם עמוסים וכבדים ובמקרים רבים לא נותנים את הלוח שבוע קדימה. זה של ynet מתחיל את היום בחצות ונותן לוח שידורים שחציו אינו רלוונטי לאותו יום, זה של "הארץ" נוח לחיפוש אך גם הוא מתחיל בחצות, מה שמותיר אותנו עם לוח השידורים של "וואלה!" שמאפשר לדפדף בנוחות בכל הערוצים שבוע עד שבועיים מראש. חסרון עיקרי: תקצירי התוכניות לעיתים נקטעים עקב חוסר מקום ולעיתים נעדרים כליל (assafTV).

הפרסומת של yes לפרויקט Y (המראה את משתתפי הפרויקט במעין כלוב במעבדה) אמנם מציגה שם את אימאן ואת פול דרי, שני משתתפים שהודחו תוך ימים ספורים בלבד מהפרויקט (אימאן הודחה ע"י חבריה לפרויקט, פול דרי הודח לאחר שהתגלה שהוא שיקר לגבי עברו הפלילי) אך יחד עם זאת מהווה את אחת הפרסומות היותר מוצלחות שנראו כאן על מסכינו (assafTV).