המסך המפוצל

אז למה לי לווין עכשיו?

על רקע הירידה באחוזי ההתחברות ללויין ועליית השאלה הציבורית שוב, אנו מציגים בפניכם חמש סיבות למה כן להצטרף וחמש סיבות למה לא

מאת: המערכת

פורסם: 16-07-2001
7 תגובות
5 סיבות טובות לעבור ללווין: (ברק דיקמן)

1. כשאומרים לאדם הממוצע את המילה לווין, עולות אצלו בראש מיידית כמה סטיגמות. "השירות גרוע", "ממילא אין מה לראות", ו"זה נורא נורא יקר" הן העיקריות. בגלל מסע פרסום ראשוני שבטעות יסודו, ובגלל חוסר היערכות ראשונית להצפה המדהימה של האנשים שרצו את הפלא החדש בבית, נוצר מצב שזמן ההמתנה לחיבור הגיע לחודשיים, זמן ההמתנה על הקווים עבר לעיתים את החצי שעה (במקרה הטוב בו היה מענה), והרושם הכללי שנוצר אצל הציבור היה שלילי. מאד שלילי. תוסיפו לזה את העובדה שילדים חמודים, צפרדעים, ואנשים על אופנוע עם מוזיקה חביבה ברקע, לא ממש הסבירו לאנשים מה הלווין משדר, ותבינו איך נוצרו הסטיגמות הללו.

בפועל, היום, המצב שונה לחלוטין. זמן ההמתנה להתקנה עבור אנשים שיש להם צלחת על הגג עומד על שבועיים, זמן ההמתנה לשירות לקוחות קצר מאד, המחיר דומה למחיר של הכבלים, והתוכן, למרות מה שנדמה, ממשיך להיות מצויין. אבל על כך בהמשך.

2. נוחות הצופה: גם בכבלים הדיגיטליים וגם ב"יס" יש מדריך שידורים אלקטרוני. זה של הלווין עשוי בצורה חכמה. הוא נוח מאד לתפעול, מהיר מאד, ואפשר לדפדף בו, ועדיין לשמוע את המוזיקה של MTV לדוגמא. בכבלים הדיגיטליים הכל איטי יותר, כבד יותר, מסורבל יותר ומבלבל יותר. מי שרואה פרק של סיינפלד ורוצה לבדוק מה קורה בו, ובמקביל להמשיך לשמוע את הסאונד, פשוט לא יכול לעשות את זה. קודם צריך לצאת מהמסך אל מסך התפריט המיוחד, ורק אחרי סיור מרתק של כדקה, מגיע התקציר הנכסף.

3. אפשר לחלק את רוב צופי הטלוויזיה לשתי קבוצות: בקבוצה הראשונה יש אנשים שחולים בטירוף על הסדרה הגאונית "רצח מאדום לשחור", ובקבוצה השנייה יש אנשים, שכל מה שצריך לעשות זה להראות להם פרק ב"רצח מאדום לשחור" והם יעברו לקבוצה הראשונה. אנשי הלווין עשו לנו מצווה גדולה כשרכשו את זכויות השידור לכל הפרקים ולסרט הקולנוע והם משדרים אותם, החל מהפרק הראשון מדי יום שישי. עונג שבת אמיתי.

4. אהבתם את "החיים האלה" הבריטית שהסתיימה השבוע? ערוץ "יס פלוס" מביא דברים שהם לא בדיוק, אבל הם בסגנון. והוא מביא אותם בתדירות גבוהה. סדרות משובחות כ""רגליים קרות", "הקרב על הרייטינג", "ליגה משלהן", "הצלף בפוני", "קוויר בעיר", "בנאים", "טינסל טאון", "קריוקי" ו"לזרוס הקר" של דניס פוטר, כמו גם התוכניות הליליות של קונאן אובריאן וג`יי לנו, ערב ערב, בפער קצר יחסית ממה שמשודר באמריקה.



5. שפע של ערוצים: אתם רוצים ספורט? קחו חמישה ערוצי ספורט. רוצים מוזיקה? קחו חמישה ערוצי מוזיקה. רוצים סרטים? קחו שלושה ערוצי סרטים ייחודיים של הלווין וקחו גם את אלה של הכבלים. וכשיש כל כך הרבה אופציות על השלט, יש מה לראות כמעט בכל שעה נתונה.


5 סיבות למה לא צריך להתחבר ללווין: (שגיא אישה)

1. עם כל הכבוד לשפע הערוצים של הלווין, דווקא הערוצים שמקורם בישראל הם הכי חשובים, וככאלה ערוץ הנוער "ביפ" שמשודר בכבלים בלבד, הפך לקלף מיקוח חזק ביותר. קיציס ופרידמן שם (עם הטלנובלה המעולה "לגעת באוכל"), שרון קנטור שם, דנה מודן שם, וגם תוכניות לא רעות בכלל שם.

חוץ מזה, על כל הערוצים שהלווין דאגו לרכוש לעצמו, אולי את הערוץ החשוב מכל הם שכחו ו/או לא יכלו להשיג. "סטאר וורלד" הוא הערוץ הכי ישראלי בערוצים הלועזיים. משודרת שם העונה החדשה של "באפי" (שזו סיבה מספיק טובה בעד עצמה לא לעבור ללווין), משודרות גם "סברינה", "דרו קארי", "משפחת סימפסון", "תיקים באפלה" ושאר סדרות שטעמנו, וגם כאלה שלא טעמנו והערוץ פותח בפנינו דלת בפניהן ("אנג`ל", "פירסט וויב", "העורב" ועוד)



2. אפשר לטבוע בים הערוצים. למרות הנטייה לראות בזה יתרון, מבט מעמיק להשלכה של ים הערוצים בזה מעלה תמונה מזעזעת: קרה לכם פעם ששודרו שתי תוכניות שאתם אוהבים בשני ערוצים שונים באותו זמן? עכשיו דמיינו לכם את זה עם חמש או שש תוכניות. גם אם תקליטו תשרפו את כל היום רק על השלמות, שלא לדבר על הפיגור החדש שיווצר (מקרה אמיתי). לא עדיף לחיות בכפר?

3. אם עד עכשיו דאגתם שהילדים צופים ביותר מדי טלוויזיה, אז הרי סיבה למסיבה עבורם. לא רק טריליון התוכניות החדשות שמציגות להם סיבה חדשה להישאר ממוגנטים למרקע, אלא גם בחופש הגדול, במקום שיצאו ליהנות קצת בחוץ (תזכרו כמה זה חסר לכם), הם נשארים דבוקים ל"יסבבה" ולא מוכנים לזוז ולו בסנטימטר. שלא לדבר על ערוצי התועבה שבטוח, לא משנה מה תעשו, הם יגיעו אליהם. מילה של ילד בדימוס.

4. יתרה מכך, למרות שבלווין משודר ערוץ 3, נעשה שם עוול מזוויע. הפקות המקור המיוחדות והאיכותיות של ערוץ 3 לא מגיעות לשם, כמו גם מגזין הבידור הנחשב "ערב טוב עם גיא פינס". כל כך הרבה לעז וכל כך פחות ישראלי (עד שכבר יש) זה פשוט התבוללות (והתמסחרות).

5. אנחנו שונאים מונופולים. כמו שאנחנו שונאים את בזק עכשיו, אם ניתן ללווין את כל הכוח שבעולם, לא ירחק היום שבו נצטער על ההחלטות שלנו. אז עכשיו יש טלוויזיה בלווין, בקרוב תקשורת לוויינית בכל בית וגם אינטרנט מלווין. בסוף זה תמיד חוזר כמו בומרנג. הידד למאבק הכוחות.