המסך המפוצל

קיץ יוצא מן הכלל

ערוץ +yes בלווין פותח בעונה חדשה. בתפריט: סדרות חדשות עתירות פרסים, עונות חדשות של סדרות אהובות ועונות ישנות בסדרות מטולעדות

מאת: assafTV

פורסם: 20-04-2004
19 תגובות
ערוץ +yes בלווין חרט תמיד על דגלו להיות ערוץ שונה, כזה שמביא לנו טלוויזיה אחרת, לאו דווקא מפס הייצור ההוליוודי, עם סדרות שנבחרות בקפידה ומלוקטות במאמץ רב מכל קצוות תבל. העונה החדשה שנפתחת ב-2/5/04, ממשיכה בקו הזה ומביאה לנו סדרות חדשות ומסקרנות, כמו גם עונות חדשות ל"וויל וגרייס" וגם משהו מהשלל של אולפני וורנר - את העונה החדשה של "הכי גאים שיש".

אז מה בתפריט?

"מלאכים באמריקה"
מיני-סדרה עטורת פרסים מבית HBO. ולא רק פרסים, גם כמה כוכבי קולנוע מסקרנים במיוחד: אל פאצ'ינו, אמה תומפסון ומריל סטריפ. על כס הבמאי יושב מייק ניקולס הוותיק והמיני-סדרה מבוססת על המחזה המצליח של טוני קושניר, שאף עיבד את המחזה לתסריט הטלוויזיוני.

המחזה המצליח עובד לטלוויזיה למיני סדרה בת 6 שעות בתקציב של 64 מיליון דולר. העלילה, בתמצות שאולי לא עושה לה חסד, מספרת על שני זוגות, האחד גיי והשני סטרייט, הנאבקים במחלת האיידס, דעות קדומות, גזענות ועוד. פאצ'ינו, תומפסון וסטריפ מגלמים מספר דמויות בסדרה, בין היתר מגלמת מריל סטריפ את דמותה של המרגלת את'ל רוזנברג.

המיני-סדרה גרפה פרסים רבים, ביניהם חמישה פרסי גלובוס הזהב למיני-סדרה הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר (אל פאצ'ינו), השחקנית הטובה ביותר (מריל סטריפ), שחקן המשנה הטוב ביותר (ג'פרי רייט) ושחקנית המשנה הטובה ביותר (מרי לואיז פרקר).



הסדרה תשודר החל מה-2/5/04, בימי ראשון בשעה 22:00 ובשידור נוסף בימי שישי בשעה 22:00.





"קרניבל"
הפקה נוספת מבית HBO. סדרת דרמה המשלבת את העל-טבעי ואף הושוותה ל"טווין פיקס" המיתולוגית של דיוויד לינץ'. אמו של בן הוקינס נפטרה (לא לדאוג, זה לא ספוילר, זה קורה בתחילת הפרק ממש) והוא מוצא עצמו נרדף ע"י החוק. הוא מוצא מקלט בקרקס נודד המאכלס טיפוסים שונים ומשונים, פריקים המנודים על ידי החברה. דמות מרכזית נוספת בסדרה היא דמותו של הכומר ג'סטין קרואו, מטיף אדוק הנרדף אחר חלומות אפוקליפטיים. בתפקידים הראשיים ניק סטהאל ("האיש ללא פנים", "שליחות קטלנית 3"), קלנסי בראון ("איש הנצח"), קליאה דובל ("סיוט בחדר המורים", מרסי רוס בעונה הראשונה של "באפי") ומייקל ג'יי אנדרסון (הזכור כגמד הדובר לאחור ב"טווין פיקס").

בעונה הראשונה של "קרניבל" ישנם 12 פרקים. העונה השניה צפוייה לעלות (בארה"ב) לקראת סוף השנה.



הסדרה תשודר החל מה-5/5/04 בשעה 22:00. שידור נוסף במוצאי שבת בשעה 21:30.





"לאקי"
איידן לא יכול היה להישאר עם קארי, לא בגלל שהם לא אהבו אחד את השני, הוא פשוט היה עסוק בסדרה משלו. "לאקי" עלתה בקיץ האחרון בערוץ הכבלים FX, אולם לא זכתה להצלחה גדולה ולא המשיכה מעבר לעונתה הראשונה בת 13 הפרקים. זה לא גורע מאיכותה כמובן. הסדרה עוסקת במייקל "לאקי" לינקלטר, מהמר שאיבד את כל כספו ונותר חייב כספים להורי גרושתו ולמאפיונר.




הסדרה תשודר החל מה-5/5/04 בשעה 21:30.





"הכי גאים שיש", העונה השלישית; "וויל וגרייס", העונה השישית.

yes ממשיכה לשדר סדרות הפונות - בעיקר, אך לא רק - לקהל הגייז. לאחר היעדרות ארוכה עקב "משבר וורנר", חוזרים ההומואים מפיטסבורג בעונה חדשה, שלישית במספר, בת 14 פרקים. בריאן, מייקל וג'סטין, יחזרו לשבור לבבות, להתאהב, ובעיקר לשכב עם כל מה שזז.

בעונה השישית של "וויל וגרייס", יצטרכו וויל וג'ק להתמודד עם מה שקרה - או לא? - ביניהם בזמן ההפלגה. גרייס תצטרך להתמודד עם היעדרותו של ליאו וקארן תצטרך להסתגל לחיים לאחר סטן.

כוכבים רבים מתארחים העונה, החל מקנדיס ברגן, בארי מאנילו, ג'ון קליז, מיני דרייבר, ביבי ניוהארט ועד ג'ניפר לופז. גם בעונה זו ממשיכה "וויל וגרייס" להיות אחת הקומדיות המצחיקות שעוד נותרו על המסך.

"וויל וגרייס", החל מה-4/5/04. בשעה 21:30.
"הכי גאים שיש" בשעה 22:00. שידור נוסף בימי שישי בשעה 23:00.




סדרה מדוברת נוספת שנרכשה היא "ישנן בנות" (The L Word). הסדרה, העוסקת בחייהן של נשים לסביות בלוס אנג'לס, עלתה בתחילת השנה בארה"ב בערוץ הכבלים Showtime (המשדר גם את "הכי גאים שיש") והפכה ללהיט מיידי. בסדרה מככבים מיה קירשנר, ג'ניפר בילס ופאם גריר. העונה הראשונה מכילה 14 פרקים. עונה שנייה צפויה לעלות בארה"ב בינואר 2005. הסדרה תעלה על מסך +yes בהמשך העונה.





"בובות של נייר".
דוקו-דרמה מקורית, העוקבת אחר חייהם של שישה עובדים זרים מהפיליפינים, העובדים למחייתם כמטפלים סיעודיים. בסופי השבוע, הם חברים בלהקת דראג-קווינז בשם "בובות של נייר" (The Paper Dolls). שישה פרקים הופקו לסדרה.

יוצרי הסדרה: תומר היימן ("תומר והשרוטים") וקלאודיה (קלה) לוין.

"בובות של נייר", ימי חמישי, החל מה-6/5/04, בשעה 22:00.





"המלך היל".
לאחר טלעוד מתמשך של כחמש שנים, זוכה סוף סוף הסדרה המצוירת, מבית היוצר של מייק ג'אדג' ("ביווס ובאטהד") למשבצת שידור ראויה. הסדרה עוקבת אחר האנק היל ומשפחתו, משפחת צווארון כחול בטקסס. העונה השמינית של הסדרה משודרת בימים אלו בארה"ב וב- +yes תשודרנה ארבע העונות הראשונות בשידור יומי.

"המלך היל", החל מה-2/5/04, בימים א'-ה', בשעה 20:10.







סדרות נוספות שעולות במסגרת הלוח החדש:

"המרגלים מקמברידג'".
מיני-סדרה בריטית, קצבית ומרתקת כמיטב המסורת, בארבעה פרקים. הסדרה מכילה מבחר כוכבים בריטיים צעירים ועוקבת אחר סיפורם האמיתי של סטודנטים צעירים מקמברידג', אשר מתוך אמונה עיוורת באידיאלים שלהם, הקימו רשת ריגול שמכרה סודות לרוסיה ב-1934.

ימי שני בשעה 22:00, החל מה-24/5/04.

"הממלכה הקטנה".
תוכנית מערכוני נונסנס והומור בריטית. עם מאט לוקאס ("כוכבים נופלים").

ימי שני בשעה 21:30, החל מה-3/5/04.

"רובי ווקס פוגשת".
רובי חוזרת בסבב ראיונות פרועים חדשים. בין המרואיינים: לייזה מינלי, ג'ים קארי, ג'ואן קולינס, ג'ון מקנרו, בן סטילר וסוזן סרנדון.

ימי חמישי בשעה 22:35, החל מה-6/5/04.




"סטרדיי נייט לייב".
העונה ה-29 של תוכנית ההומור והסאטירה הותיקה, מגיעה ב-8/5/04, במוצאי שבת, כמובן, ב-22:30. כבר אין צורך להציג, הלא כן? מיטב הקומיקאים, מערכונים סאטיריים, מבזק החדשות עם ג'ימי פאלון וטינה פיי וכמובן, מיטב כוכבי וזמרי ארה"ב והעולם. וכל זה בשידור חי, מניו יורק - זה מוצאי שבת!





הלוח החדש מורכב מרצועות שידור יומיות קבועות, בעזרתן ניתן להתמצא בלוח השידורים בקלות:
20:10 אנימציה קומית
20:35 דוקו+ (בימי חמישי סרט תיעודי ארוך)
21:30 קומדיה
22:00 דרמה
23:00 לייט נייט

הלוח החדש של +yes (שיביא לנו בהמשך גם את הסדרות המשובחות Arrested Development ו-Family Guy המצוירת), הפרומואים שכבר רצים ומסמלים על שובו של "פרוייקט Y" לסבב נוסף, ההבטחה שערוץ yes REAL ישוב במתכונת קיצית, כל אלו עוזרים להפוך את העונה המיוזעת הזו שנקראת "קיץ", למשהו קצת יותר נסבל.

בברכת קיץ יוצא מן הכלל לכולנו.