המסך המפוצל

לכו להצביע!

על שלושת גלגלי ההצלה, מרתון האודישנים, הטורים האישיים וההצבעות. לא יותר מ-250 פעמים, כן?

מאת: ולדי דבוייריס

פורסם: 11-04-2004
15 תגובות
כאילו שזה לא היה ברור מלכתחילה, סגרנו את יממת ה-SMS המותחת בכך שמיכל רשף וחנה גור עלו בכל זאת לשלב הבא. כאנטיתזה למסורת הלהקה הצבאית ושירת יום הזיכרון, הקיימת אצל שתיהן בוריאציות שונות, הועלתה על-ידי השופטים גם נטלי מרציאנו - שכמה מעלות טובות לה עלינו, ובין היתר העובדה שהיא לא מפחדת מגיטרה.

מעבר לכך, ובינות לעשרת המועמדים שאולצו בעל-כורחם על-ידי צוות העריכה להתקוטט בינם לבין עצמם על האופציה המפוקפקת משהו לשיר שירי מיינסטרים עבריים, הוקרנו כמה אודישנים ביזאריים במיוחד. את חלקם כבר ראינו, את חלקם אולי היה רצוי שלא נראה - אך כיוון שבטלוויזיה הישראלית קיימת עוד מימי "עלי כותרת" הנטייה למלא זמן אוויר בכל מחיר, ראינו אותם בכל זאת. במהלך הצפייה הייתי במצב אלכוהולי מאוד מסוים, אבל אפילו כך זה לא הצליח להצחיק. רק הייתי קצת עצוב בשביל האנשים שזו הדרך שלהם לגרום לנו לזהות אותם ברחוב. ואפילו בזה הם לא ממש הצליחו - חוץ מהאיטלקי הזקן, אני לא בטוח שאצליח לזהות מישהו מהם במידה שיחלוף על פניי.



למי מאיתנו שעוד לא נמאס לו מהאודישנים בתום התוכנית (מודה ומתוודה - אני הלכתי לראות "הכוכבים של שלומי", שלא במטרה לחזור) - הובטח וקוים לילה שלם של אודישנים, מחצות וחצי ועד 10 בבוקר. בזאת, הרימו כל אלפי המשתתפים באודישנים את רגליהם ונהרו לסופר הקרוב לקנות כמה קלטות, שיהיה מה להראות לנכדים. מזל שקלטות וידאו אינן חמץ. בכל מקרה, יותר מכל הזכיר לי הלילה הזה את ליל שבת של ערוץ 23 (לופ של "אינטרמצו עם אריק" - ותאמינו לי שבמקרה הזה, זה עדיף) או ערוץ 33 (לופ של "הלילה יענקל'ה לאן?" - ואני מעדיף לא לדעת לאן הלילה). אני מניח שאילו היה רצונם לספק את תאוות הפרסום של המועמדים - היו יכולים ב"קשת" פשוט לשים את כל האודישנים על אתר האינטרנט, לפי רשימה שמית, ושכל אחד יחפש שם את עצמו. נדמה לי, עם זאת, שזה היה עוד ניסיון להרוויח נקודות אצל הרשות השניה - כי גם מרתון האודישנים המיותר לחלוטין הזה הוא סוג של הפקת מקור.

ואם כבר באתר האינטרנט עסקינן - יצא לי השבוע לקפוץ לביקור באתר האינטרנט של "כוכב נולד". בין "האודישנים המצחיקים" להצבעת האינטרנט, שכללה אזהרה חמורה שלא להצביע יותר מ-250 פעם מאותה כתובת IP, מצאתי מדור של טורים אישיים, שבו מיטב כותבי התגובות באינטרנט שדרגו את עצמם לכדי כותבי ביקורת אוהדת לתוכנית, עם שלל ירידות על המתמודדים (אבל חס וחלילה לא על הצוות) כאהבת נפשו של הכותב - דברים שאפילו אני כאן לא מרשה לעצמי לכתוב. האם מדובר כאן ב"עיתונות מטעם" בסגנון "כוכב נולד"? אולי... ואולי הם מבינים משהו שאני לא מבין - אבל מצד שני, לפעמים עדיף לא להבין ולא לדעת. בריא יותר, ללא שום ספק...


ואל תשכחו להשתתף במשחק "מלך הכוכב" שלנו
אל פרויקט "כוכב נולד 2"