המסך המפוצל

העופרים של ריקי

על שיניים, גרסת שנות ה-2000 לקזאבלן, דוד ד`אור והמרד המפתיע בריקי

מאת: ולדי דבוייריס

פורסם: 03-04-2004
22 תגובות
בשנים האחרונות, מאז שהתחלתי ללמוד רפואת-שיניים, יש לי סטייה מסוימת - אני מסתכל לאנשים בפה הרבה יותר משאחרים עושים זאת. אמנם זה לא מפריע לי בסך-הכל - אני בכל זאת שולט בעצמי - אבל אני מודה שזה קיים. לעתים אני אפילו מתעניין במצבו הדנטלי של המישהו המסוים, וללא ספק - מצב שיניו גם משפיע על הרושם הראשוני שלי ממנו.

אני מודה שלא הייתי מגלה מעל במה זו את סטיות נפשי הפרועה, אילולא היו ב"כוכב נולד" בונים אינטריגה שלמה על שיניים. לא סתם אינטריגה - אופרת סבון, סיפור בהמשכים שנמשך שנה שלמה. קודם היא היתה בלי שיניים, אחרי שנה חזרה עם שיניים (שעדיין יש בהן פוטנציאל רב לפרנסה של אורטודנט זה או אחר), ומרוב שיניים כבר לא רואים את מיתרי הקול. מרגשת שמרגשת - השאלה שעניינה את כולם היא הרי מאבק האיתנים בין צפון לדרום, בין מיקה, ילדה טובה רמת-אביב שעוברת מסך בקלות, לבין חנה - ילדה טובה לא פחות מאשדוד, שאם נהיה הוגנים - מתאימה יופי לרדיו. לפחות אם ניצמד לאידיאל היופי שאותו מכתיב ערוץ 2 - ורק לו שמורה הזכות הבלעדית להפר אותו בשביל אחוזי הצפייה וההכנסות מ-SMS.

בחורות עם כלי מיתר בידיהן הענוגות עושות לי את זה, ולכן אני שמח על הבחירה במיקה. אך אני בטוח שגם חנה תחזור אלינו, בדמות ה"ניצול" המרגשת, שלא נאמר קייט ווינסלט בסוף של "טיטאניק". היא תרכב לה על גלי האתר של אלפי הודעות טקסט, כשהיא משלשלת לקופת חברות הסלולר סכום שעשוי להספיק ליישור משננים רבים מאוד.

ובינתיים, לפני שנציל אותה ואת ניסו מחדרה, גרסת שנות ה-2000 לקזאבלן, המשיך מצעד עופרי הלהקות הצבאיות להרעיד את מיתרי הקול בפני ריקי וחבורתה. אני מודה שלעומת הבנות חל שיפור מסוים בגיוון - הן של המועמדים, והן של אלה שסוננו לשלב הבא. היה די צפוי שלאליאס, הבחור מחיפה, יימסר בשנית "אללה מעכ", ובמקומו יילקח למשבצת "האוטנטי" הבחור מפתח-תקווה שבמקרה שר בערבית. לצורך העניין, גם האחים צנחני עם היודל שלהם די מתאימים לקטע ה"אוטנטי", וללא ספק יותר מהתאומים של העונה שעברה.

ובין הקליינשטיין לדניאל סלומון-wannabe, ראינו את צוות השופטים מתמרד כנגד ריקי, והופך על פיהן את החלטותיה הגורליות. יופי, ילדים. איפה הייתם קודם, אם יורשה לי לשאול? ומה זה היה שגרם לכם לפתוח את הפה קצת יותר, ולספר לריקי גל שהיא לא הסמכות האולטימטיבית לענייני זמרה? בין לבין, היו גם פרסומות, ובפרסומות היה דוד ד'אור, שללא ספק היה נפסל על-ידי ריקי על בסיס הגימיקיות שבקולו...

וכעת, אחרי שנבחרו 26 המאושרים, ואליהם יצטרפו בהמשך עוד שניים מאושרים אף יותר (בשביל להבטיח צפייה נאותה גם צפונית לחדרה ודרומית לגדרה), נוכל להמשיך ולצפות בתוכנית, בשביל לגלות את החשוב מכל - האם הם באמת "כוכבים נולדים"? לפחות ברמה של טלנובלה ב"יס"...


אל ספיישל "כוכב נולד 2"
אל השלב השני בתחרות "מלך הכוכב"