המסך המפוצל

סקס וסיום העונה

תהיות, סיכומים, וצפי לעתיד עם סיום עונה נוספת של סקס והעיר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-07-2001
0 תגובות
העונה השלישית של סקס והעיר הסתיימה בקול ענות חלושה. וזה לא שהיה פרק כל כך גרוע, זה פשוט היה פרק צפוי. טוב, אולי לא הכל היה צפוי, אבל זה לא שקיבלנו איזה סיום עונה מופתי שהתפוצץ לנו בפנים המופתעות שלנו.

אז הבנו, הדבר היחיד שהצליח להרים את ה"סקונר" של טריי היה העובדה ששארלוט עזבה אותו, סמנתה עשתה את הדבר שהכי מתאים לה בעצם והפכה, אפילו אם זה לזמן קצר, לטרנסקסואלית, וגם היה רגע ממש נחמד כשהיא חטפה ביצה בפרצוף. אם היא זוכה לכל כך הרבה סקס, לפחות שתסבול קצת, מה יש? קארי הוכיחה בפעם המי-יודע-כמה כמה היא חלשת-אופי כשנפגשה שוב עם ביג, כשאפילו הצליחו להכריח גם את העצבנית האדמונית להיפגש לצ`יט-צ`ט רגוע עם האקס שלה. אה כן. וקארי וביג גם נפלו למים. ביג דיל.

אבל מה נשאר מפרק סיום העונה השלישית? נאדה. כלום. שום ערך מוסף. גם בעונה הבאה ימשיכו ארבע הרווקות הנצחיות (כן, שארלוט, החתונה הלא ממומשת שלך לא ממש עושה רושם על אף אחד) לחפש את עצמן לדעת.

עם סיומה של העונה השלישית אפשר להגיד כמה דברים בסיסיים:

1. קארי היא הדבק בחבורה. לא זכור לי שסמנתה ושארלוט ממש מסמפטות אחת את השניה. או שמירנדה נהנית לשמוע על סיפורי הסקס של סמנתה או לחילופין על חלומותיה הרומנטיים של שארלוט. קארי היא היחידה שמצליחה לתמרן בין שלוש חברותיה הכל כך שונות. היא מסוגלת לריב עד זוב-אגו עם מירנדה, אבל היא תמהר להשלים איתה עוד לפני היציאה לפרסומות. קארי גם היתה הראשונה לדעת על הבעל נטול האון שמן הסתם ראה ימים יפים יותר בעיירה קטנה בשם טווין פיקס בעבר בלא רחוק שלו.

2. זה לא סתם שהחברות האמיצה ביותר היא בין קארי למירנדה. זה לא רק בגלל שסמנתה עסוקה בלחפש את המאהב המושלם ושארלוט את האביר על הסוס הלבן. זה גם ובעיקר בגלל הדימיון ביניהן. מירנדה הג`ינג`ית וקארי השקולה-רק-לעיתים הן שתי נשים פאתטיות. מירנדה בגלל שהיא יותר מדי עומדת על שלה, וקארי בגלל שהיא פחות מדי עומדת על שלה. מירנדה תזמין כל יום את אותו אוכל מאותה מסעדה (ושלא יעבדו עלינו עם הניסיון למנה אחרת, זה לא יחזיק מעמד זמן רב), קארי תמשיך ליפול שוב ושוב לתוך המלכודת הלכאורה-תמימה הזאת שקוראים לה "פגישה-רק-לכוס-קפה-עם-ביג". מירנדה לא תמצא לעולם את הגבר המושלם מבחינתה, כי שום דבר לא יספק אותה, וקארי כבר מצאה את הגבר המושלם מבחינתה, אבל לא הצליחה להעלים מהרקע את ביג. היא גם לא תצליח, אגב. מה שמוביל אותי לנקודה השלישית.

3. אם קארי לא תתחתן עם ביג, היא כנראה לא תתחתן לעולם. אם קארי תתחתן עם ביג, זה יהיה אסון בקנה מידה כלל עולמי. אפשרות למילוט: אם קארי לא תתחתן עם ביג, ואיידן יצליח להתגבר על האכזבה המובנת שלו, אז כדאי לה מאד להתחתן איתו ולא לחשוב לעולם על דברים שמתחילים באות ב`. מצד שני, אולי קארי וביג מתאימים זה לזו. אולי מה שמגיע לביג, זה את הקארי הדפוקה הזאת, ואולי מה שמגיע לקארי זה את הביג הבוגדני והבלתי צפוי הזה.




אז מה צפוי להן בעתיד?

העתיד של שארלוט ורוד. אל תתפתו לחשוב אחרת. יכול להיות שעוד יהיו לה אכזבות, אבל בסופו של התהליך לא תהיה לה בעיה למצוא אותו. לא את הנסיך שיעיר אותה בנשיקה, אבל את הגבר הנחמד הזה שיעשה כמעט כל מה שהיא מבקשת, וגם יצליח לספק את הסחורה.

סמנתה תצליח להתפכח יום אחד. היא תבין שהחיים הם לא רק סקס וסקס וסקס וסקס. או שלא. וזה לא אמור להפריע לאף אחד. כל עוד היא נהנית מזה - אז למה לא בעצם? הגברים בניו יורק לא ייגמרו לעולם, זה בטוח. ואם היא לא תמצא אותם בגיל שלה, היא יכולה לחזור למעונות. סם ג`ונס המנוסה היא מותג חם, סחורה לוהטת, בקרב הצעירים החרמנים בארה"ב.

גם מירנדה, כמו שארלוט, תיאלץ להסתפק בסופו של דבר ברע במיעוטו. זה יכול להיות סטיב (אם המפיקים יחליטו להמשיך ולהשתמש בשירותיו) או כל גבר אחר שידע שיש דבר אחד שהוא חייב להקפיד עליו ביחסיו עם המירנדה. להתייחס אליה בכבוד המגיע אליה. היא אישה. והוא הגבר. והיא שווה לו. אפילו לא אחוז אחד פחות. לפעמים אפילו קצת יותר. אדם שיפנים את זה יצליח להחזיק מעמד איתה.

אצל קארי העסק כמובן מסובך יותר. הרבה יותר. כל גבר יושווה אוטומטית לביג, כל גבר יעמוד בצילו של איידן, כל גבר יעורר אצל קארי תהיות ושאלות רבות אפילו יותר מאשר אצל אנשים שחושבים לחזור בתשובה. קארי במילכוד. לקארי יהיה קשה מאד, אולי אפילו בלתי אפשרי, לצאת מהמילכוד הזה. התסריטאים הצליחו לסבך את הדמות שלה יותר מדי.

בכל מקרה, לא נראה שהקו המנחה לעונה הרביעית ישתנה, וגם ואין סיבה שישתנה. זה מה שהצופים רוצים. זה מה שהם יקבלו. יחסים, סיבוכים, דילמות, התחבטויות, אכזבות, תקוות, וסקס. הרבה סקס.

אולי גם קצת סמים.


חידון על העונה השלישית של סקס