המסך המפוצל

הממיר 13/3/04

הטוויסט של 24, כמה חדשות משמחות, כוכב נולד, הצלף בפוני, הבית הלבן, וקשת, קשת, קשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 13-03-2004
77 תגובות
10. מלבד הגימיק הבסיסי של "24", אחד מסימני ההיכר שלה הוא אלמנט הטוויסט. רבים הופתעו מכך שהחפרפרת התורנית ב-CTU נחשפה כבר בפרק השני של העונה. אלא שבפרק ששודר השבוע בארץ נחשפה התרמית האמיתית עם מה שכנראה היה אחד הטוויסטים היותר מתוחכמים שראינו בסדרה. הכל היה חלק מתוכנית-על להחדרת ג'ק באוור כסוכן סמוי בכנופיית האחים סלסאר. גם טוני וגם גאל, מי שחשבנו שהוא החפרפרת, היו בסוד העניינים, ושניות הסיום של הפרק השביעי לעונה היו מה שהפך את הפרק מ"עוד פרק לא רע", ל"פרק באמת מדהים".

9. כמה חדשות משמחות: רשת אכן תשדר את הפרקים הנותרים של "סקס והעיר" לפני פסח וימי הזיכרון, מה שאומר שבאחד השבועות הקרובים ישודרו שני פרקים ברצף. כמו כן, תשדר רשת את הספיישל המיוחד ששידרה HBO ונקרא "רגע לפני פרידה", שיסכם את שש העונות של הסדרה המצליחה. במקביל הודיעה יס שרכשה את הסדרה "קרניבל", גם היא של HBO, והערוץ הראשון הודיע על רכישתה של "לאס וגאס". אנחנו מחכים לשיבוץ.



8. העונה השניה של "כוכב נולד" נפתחה אמש בקשת. שום דבר עוד לא באמת מעניין, מרתק או מלהיב (אנחנו עדיין מחכים לראות מי תהיינה שירי ונינט הבאות), ובכל זאת נרשמו כמה קטעים משעשעים, כמו ההוא שסיפר שהוא הולך לשיר קטע פלצט מקורי שהכין, ושלא ניבהל, הצמד ששר יודל, הצמד שהכין קטע אומנותי מדליק, הבחורה שהתעלפה וההוא שהשמיע קולות עם הידיים. וכבר עכשיו, הרשו לי להמר על שתיים מהמתמודדות שצפויות להגיע רחוק: האחת היא סשה והשניה היא עדי כהן מעומר, שעושה רושם שהיא בדרך להיות "נינט 2".

7. ביס פלוס שודרו ביום שני האחרון שני פרקי ספיישל של "הצלף בפוני" לכבוד חג הפורים. בגדול היו כמה קטעים מאוד משעשעים - מדובר בשלוש קומיקאיות לא פחות מנפלאות, אלא שנדמה שזוהרן של השלוש קצת הועם. מדובר שוב באותם שטיקים חביבים, אך מוכרים, לא נרשם שינוי של ממש והיה נדמה כאילו ראינו את אותם מערכונים שנעשו בעונות הקודמות, רק בווריאציה שונה מעט. קצת חבל שאין התפתחות - ולמרות זאת, היה הספיישל אחד מרגעי השיא של השבוע.

6. הסדרה החדשה שמשודרת בסטאר וורלד בימי שלישי, "קלף משוגע", לא כזאת נוראית כמו שניתן היה לחשוב. היו שם כמה רגעים חביבים (במיוחד אלו שכללו את העורמה של זואי), אבל גם כמה רגעים כל כך קיטשיים שמיד גרמו לרצון להעביר לערוץ אחר. ההתרשמות הכללית עומדת על "סביר", מה שכמובן לא אומר שצריך לראות את זה.

5. לכבוד פורים שידר ביפ, ערוץ הצחוק, ספיישל מיוחד של "לא נפסיק לצחוק" כדי להצחיק אותנו יותר מהרגיל. אלא שבדרך כלל, ביום ראשון טיפוסי, שכולל את "מלקולם באמצע", "באפי" ו"תרגיע" מפלס הצחוק גבוה יותר. מזל שפורים לא בא פעמיים בשבוע.

4. נכון שהיו כמה קטעים מרגשים בפרק השבועי של "הבית הלבן", אפילו נרשם קצת צחוק בקטע אחד או שניים, אבל בשורה התחתונה זה היה פרק שהצליח לשעמם ברמות שלא הכרנו מעולם בסדרה הזאת. הקצב הרגיל של הסדרה הואט, כל הדמויות החינניות כמעט לא קיבלו זמן מסך והשנינות האופיינית של הסדרה לא באה לידי ביטוי.



3. קשת, פעם ראשונה: פרק של "המרגלים" שאמור היה להיות משודר ביום שלישי האחרון בוטל לטובת שידור נוסף של "האקדמיה לצחוק". נו, טוב. לפחות שידורו של הפרק לא הוקדם הפעם, כך שאין אף צופה שפספס את תחילתו.

2. קשת, פעם שניה: הפרסום המקורי של שעת פתיחת הפרק של "חברים" במוצ"ש שעברה: 22:17. העדכון מיום השידורים עצמו עמד על 22:07. שעת השידור בפועל: 22:05. למה? ככה. זו קשת. ולמה "חברים" לא מופיעה בלוח השידורים של היום? ככה. זו קשת.

1. קשת, פעם שלישית ואחרונה. השבוע. בתגובה לתלונות ששלח "המסך המפוצל" בשבועות האחרונים על קשת נאמר כי התקלה בעת שידור "עמוק באדמה" תוקנה במהירות המרבית. סבבה, רק חבל שלא ניתנה תשובה לשאלה מדוע הפרק לא חזר מהמקום בו הפסיק? עוד נאמר בתגובה, כי הסיבה לכך ש"עמוק באדמה" התאחרה היא בגלל התארכות "אולפן שישי" בחמש דקות ובגלל שפרק סיום העונה של "ארץ נהדרת" שצולם סמוך מאוד למועד השידור, התארך אף הוא בכשתי דקות. הכל טוב ויפה - אבל למה קשת בוחרת להתייחס לדברים עליהם לא התלוננו? מדוע אין התייחסות להקדמת תוכניות? איפה ההתייחסות להחלפה החפוזה שנעשתה בין שתי תוכניות שונות? מכיוון ששלחנו יותר ממכתב תלונה אחד, אנחנו עדיין מצפים להתייחסות גם למקרים הללו.


משהו קטנטן
בפרק של "החצי האפל" ששודר בשבוע שעבר נרשמה מחווה משעשעת לסימפסונז: החבר'ה הצעירים ששדדו את הסופר הקטן הסתערו תוך קריאות "Apu, we're coming!". משעשע.