המסך המפוצל

בלוג יצירתי

בלוגים הם יומנים אישיים מקוונים, שמהווים קריאה מעניינת ומהפנטת. הנה הדובדבנים שבקצפת (ויש גם שירים מתוכניות חינוכית ישנות)

מאת: שגיש

פורסם: 21-09-2001
0 תגובות
לפני זמן מה, שנה שנתיים או אפילו שלוש, היה כאן ברשת הישראלית, דאז מקום תמים ומקלט חם לנוער ולעולם שרק מגלה את החיוג לרשת, אתר קצת עלום, אבל רב-רמה, מה קראו אותו "טיפטופ". הוא, כמובן, לא איתנו כאן היום, אבל זה לא הרעיון. בראשו של אותו אתר, שהציע מגוון רחב של מטעמי רשת שהיו משאת נפשנו בימים פשוטים יותר, עמדה מישהי אחת, רותם אזולאי שמה, שבזכות אתרה ההוא (ואתר מקביל אחר שלי, ששמו לא חשוב כרגע) נתוודעתי אליה, וכך ניהלנו (ועדיין מנהלים) מערכת יחסים מאוד מורכבת ומדהימה, של הודעת אייסיקיו אחת לארבעה חודשים, שמכילה שאלה טכנית קטנה ו`ביי ושלום`. אומנם הקשר ביננו לא הדוק, אבל שמה של רותם, כמו גם חוסנה האמנותי, השאירו בי רושם לימים ימימה, וכך קרה שברבות הימים מצאתי די והותר מקומות בהן השאירה את חותמה.

היום, מקץ כל הזמן שעבר, דומה שחיפשה לה את הנחלה, וכך בנתה לה אתר בית מהמם בעיצובו (בהחלט יש לה את זה), שמן הראוי שאני, כעמיתה משכבר הימים, אתן עליו את הפוקוס, וזאת כי על אף שהיא מצהירה (או מודעת) שמספר הגולשים בו הוא מועט, היא לא מפקירה ולא מזלזלת, ודואגת לעדכנו בלי הרף; והוא, אתר ששווה ביקור. פרט לפינות של תוכנות, פונטים, לינקים ויומן אישי, יש באתר גם דף די מיוחד, שנושא את השם "קישקשתא וחברים", בו תמצאו אוסף מכובד של שירי תוכניות מתקופת הטלוויזיה החינוכית (וגם קצת תמונות של סטארים נושנים). כפי שאמרה עדי נוימן, האיידל שלי, סה לה בומב!







"בלוג" הוא קיצור של מונח אינטרנטי לא חדש במיוחד, הוא "ווב-לוג". משמעותו, בצורה די לא מפתיעה, "יומן רשת". ביקור במחוזה של הגברת דלעיל (וגם לינק מאוד מעניין שמצאתי שם), הביאו אותי לנבירה מתבקשת בterm הזה, שגם לו מגיע הפוקוס. אם עד עכשיו נהנו אנשים לכתוב יומן אישי במחברת מקומטת (או בספרון שעולה הון בקרביץ, ולא בכדי), הרי שעם הפצעתו של שחר הרשת הגולובית, יש כאן גימיק (או: טרנד, אם תרצו) חדש. אפשר לעשות יומן אישי ולשתף אותו עם כל העולם! כמה כיף, שהרי ידוע שלשתף בנבכי הלב והנפש זה הדבר הכי מתבקש בעולם, והרשת, הרשת היא הכלי האידיאלי.

רחלי.נקודה.נט הוא בלוג שכזה, אותו כותבת - ניחשתם נכון - רחלי, בחורה בת 23, בוגרת הטכניון ועוד כל מיני מקומות לא חשובים, שמשתפת במהלך חייה, ביקורים אצל ההורים, הגיגים שונים ובעיקר לינקים טעימים ביותר. האתר מתעדכן פעמיים בשבוע (כך היא מצהירה, לפחות), וגולת הכותרת שלו היא ההצהרה בגירסא האנגלית שלו (כן, יש גם כזאת. משקיענית הילדה) ש"Smart is sexy". כן, עוד לא הכל אבוד.







החיים ברשת הם כמו לולאה אחת גדולה שלא נגמרת לעולם. הנה התחלנו באתר של רותם, משם לונקלנקו לרחלי, ומרחלי אנחנו מלונקלנקים לאתר הבא, שהוא - הידד - "אתר הבלוגים הישראלים". כן, כמו ששמעתם, מקום מקסים ומופלא שמרכז תחתיו שפע לינקים לבלוגים שונים ומשונים בעברית, כי, כידוע, זה לא שחסרים אתרים ברשת, ודי קשה למצוא (ובכלל לדעת שקיימים) אותם בלוגים. בעלי בלוגים, כמובן, מוזמנים להוסיף את עצמם לטבעת.





אה, גם באתר של `ביפ` יש יומנים מקוונים בשפע. סתם לפרוטוקול.

קריאה מהנה.