המסך המפוצל

מאחורי הקרב, 22/2/04

תקופת הסוויפס בעיצומה, CBS ו-UPN הן היחידות שרושמות עלייה, ומה המצב עם הסדרות שעלו השנה? מי מהן צפויה להישאר על המסך?

מאת: assafTV

פורסם: 22-02-2004
54 תגובות
חודש פברואר, חודש הסוויפס, מתקרב לסיומו. אולי זה אני, אבל כבר חסרה לי ההתרגשות מהסוויפס. בסך הכל מדובר בעוד תירוץ לדחוף ספיישלים ולנפח את הרייטינג. מה גם שהשנה הסוויפס סולידי למדי. אין שינויים מהפכניים בלוחות השידורים וכל רשת מסתמכת על הלהיטים הקבועים שלה.

הבטוחה מכולן היא רשת CBS. הרשת מסתמכת על ההצלחה של "זירת הפשע", "ריימונד" ו"הישרדות". גם לא מזיקה לה העובדה שהשנה נפל בחיקה שידור טקס הגראמי שהביא אחוזי רייטינג נאים. אבל בשורה התחתונה, הרשת נשארה עם הלוח הרגיל ולא פנתה לטריקים כאלה ואחרים לניפוח הרייטינג. ומסתבר - שזה עובד! הרשת רשמה עד כה עלייה של 13% בקרב בתי האב, 17% בקרב כלל הצופים ו-26% בקרב גילאי 25-54, בהשוואה לנתוני הסוויפס של פברואר מהשנה שעברה. רק בקרב גילאי 18-49 לא נרשם שינוי, מה שאפשר להתייחס אליו כאל דבר חיובי כיוון שבעצם גם לא נרשמה כל ירידה.

רשת CBS היא חלק מקונצרן "ויאקום" המחזיק גם ברשת הקטנה UPN ומנהלי CBS מנהלים גם את UPN. אולי זה מסביר מדוע מלבד CBS, רשת UPN היא היחידה שרשמה עלייה ברייטינג השנה. 13% בקרב כלל בתי האב, 9% בקרב כלל הצופים ו-6% בקרב קבוצות הגיל של 18-49 ו-25-54. אחד הדברים שעזר לעלייה הזו הוא להיט הריאליטי "הסופר-מודל הבאה של אמריקה" בהנחיית טיירה בנקס.



רשת אחת שרשמה ירידה מפתיעה ברייטינג הינה FOX. ניתן היה לחשוב ש"אמריקן איידול" תזניק את אחוזי הצפייה של הרשת מעלה מעלה, דבר שאכן קורה, אלא שאיידול לבדה לא יכולה לעזור לרשת בכל ימות השבוע. בשנה שעברה, לצד איידול, שידרה FOX להיט ריאליטי אחר - "ג'ו מיליונר". תוכנית הסיום של "מיליונר" שודרה אז בסוויפס ומשכה 40 מיליון צופים. יחד עם איידול הצליחו שתי התוכניות להקפיץ מעלה-מעלה את הרייטינג של הרשת ואף לעקוף את NBC. השנה, ללא להיט אחר מלבד איידול, רשמה FOX ירידה ברייטינג לעומת השנה שעברה. 15% בקרב בתי האב, 17% בקרב כלל הצופים, 24% בקרב גילאי 18-49 ו-20% בקרב גילאי 25-54.

NBC ממשיכה להוביל בקרב הצעירים אך בעוד בשנה שעברה עמד הפער בינה לבין CBS על 35%, השנה הוא עומד על 6% בלבד. הרשת נהנית בעיקר מהלהיט המפתיע "השוליה" ששובץ ביום חמישי ושבר מסורת רבת שנים של שיבוץ קומדיות בימי חמישי. מול "זירת הפשע" מצליח דונלד טראמפ למשוך לפחות 18 מיליון צופים מדי שבוע. למרות הירידה ברייטינג, ממשיכה "חברים" למשוך 20 מיליוני צופים בממוצע שבועי וגם סדרות "חוק וסדר" ממשיכות להביא נתונים גבוהים. בקרב בתי האב רשמה הרשת השנה ירידה בת 2%, וכך גם בקרב כלל הצופים וכן אצל בני 25-54. לא נרשם שינוי בקרב גילאי 18-49.

רשת ABC ממשיכה לצלוע. ללא להיט דוגמת איידול וללא סדרת עוגן כמו CSI או חברים, מקווה הרשת למשוך קהל רב עם השעשועון "מי רוצה להיות סופר-מיליונר?", שדרוג ל"מי רוצה להיות מיליונר?" שישודר במשך חמישה ערבים רצופים ויציע לא פחות מאשר 10 מיליון דולר לזוכה. עד כה רשמה הרשת ירידה בת 16% בקרב כלל בתי האב ו-18% כלל הצופים. אצל בני 18-49 נרשמה ירידה של 25% ואילו אצל בני 25-54 נרשמה ירידה בת 22%.

ולבסוף, רשת ה-WB, המרשעת הקטנה שביטלה לנו את "אנג'ל" רושמת אף היא ירידה ברייטינג. 13% בקרב בתי האב, 17% בקרב כלל הצופים, 24% בקרב גילאי 18-49 ו-20% בקרב גילאי 25-54. מותר לי לשמוח לאיד?

ואפרופו אנג'ל, הסדרה רשמה עלייה ברייטינג השנה, בת 11%. מספר הצופים עמד בשנה שעברה על 3,950,000 ואילו השנה נרשמה עלייה ל-4,410,000 צופים.







ומה מצב הסדרות שנפתחו העונה? מי עדיין עימנו? מי תשוב בשנה הבאה? מי רק מחכה להודעת הביטול? ומי כבר מזמן לא איתנו? אלו הן הסדרות שעלו בעונת 2003/4 ומצבן:

הוזמנה עונה נוספת:
NBC - השוליה, לאס וגאס
FOX - החיים הפשוטים

סבירות גבוהה לחידוש:
CBS - ג'ואן מארקדיה, Cold Case, שניים וחצי גברים
ABC - הופ ופיית'
FOX -א.The O.C
UPN - איב

צפויות לחזור:
FOX - הארוס השמן והדוחה שלי
CBS -אNavy NCIS
WB -אOne Tree Hill

על הגדר:
ABC -אIt's All Relative, I'm With Her, Married to the Kellys, קו האש
UPN -אAll of Us
WB - הזמן הגדול של סטיב הארווי
NBC - וופי, משפחה מאושרת
FOX - התפתחות מעוכבת (Arrested Development)

רק מחכות להודעה הרשמית על ביטולן:
NBC - מיס מאץ', טרייסי מורגן
FOX - טרו קולינג, דקה עם סטן הופר
ABC - מטריצת האיום (Threat Matrix)
WB -אAll About the Andersons, Like Family
UPN -אThe Mullets, Rock Me Baby

בוטלו, אין סדרה, אין עבדה:
CBS - האחווה של פולין ניו המפשייר, The Handler
UPN - ג'ייק 2.0
FOX - לואיס, עור (Skin)
NBC - זיווגים, The Lyon's Den
ABC - קארן סיסקו, 10-8
WB - טרזן