המסך המפוצל

מי ירה במר. ברנז?

פרק בלשי מיוחד של `משפחת סימפסון` שהפך לאגדה עוד בחייו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 03-07-2001
0 תגובות
במרץ 1980, בתום העונה השלישית של "דאלאס", עצרה אמריקה את נשמתה בהמתנה מורטת עצבים כדי לגלות מי ירה בג`יי אר. 15 שנים מאוחר יותר, כמחווה אבל לא רק, סיימו יוצרי הסימפסונים את העונה השישית בפרק "מי ירה במר ברנז?"

מר ברנז, כזכור, הוא מנהל תחנת הכוח המקומית. אדם עשיר להחריד, מרושע להחריד, ששובר שיאים חדשים בפרק המדובר. במהלך הפרק מצליח ברנז לעצבן כמעט את כל ספרינגפילד ולגרום כמעט לכולם להיות חשודים בפוטנציה, עם מניע רציני ועצבני.

יוצרי הסדרה אמרו שהצופים הנאמנים של הסדרה, יכולים, ע"פ הרמזים ששתולים במהלך הפרק, לגלות מי הוא זה שירה בברנז, דבר שגרר גל אדיר של ספקולציות, ניחושים והתערבויות. הנה רק אחת הדוגמאות לאתרים שצצו כפטריות אחר הגשם, לאחר שידור פרק סיום העונה השישית. הטירוף הגיע לשיאים כאלה, שמפיקי הסימפסונז הכינו שלושה פתרונות אלטרנטיביים לתעלומה, כשאחד מהם אף זכה לדקה נוספת של הסברים (צריך להבין שלוקח כשמונה חודשי עבודה על כל פרק בן 22 דקות, ככה שעבודה על כדקה נוספת בהחלט ראויה לציון). הכל כדי שהסוד השמור ביותר של הסדרה לא ידלוף החוצה, חלילה.

במסגרת סבב השידורים החוזרים של סטאר וורלד, מגיעים אלינו צמד הפרקים הללו מחר ומחרתיים (רביעי וחמישי) בשעה 13:00. מומלץ מאד, במיוחד למי שלא ראה מעולם את הפרקים, אבל גם למי שכן. כדאי גם לשים לב לפתיחות הפרקים, כדי לגלות מה יש לבארט לכתוב על הלוח בהקשר הזה.