המסך המפוצל

מאחורי הקרב, 2/2/04

קארן סיסקו בוטלה, חדשות טובות לבוז`רסקי, שואוטיים רוצה עוד מהLסביות, קמצוץ מנתוני הסופרבול וידיעה ישראלית קטנה ומשמחת

מאת: assafTV

פורסם: 02-02-2004
37 תגובות
ביי ביי "קארן סיסקו". לאחר ששידרה שבעה פרקים מהסדרה, המבוססת על הסרט "רומן לא חוקי", החליטה רשת ABC להורידה מתוך מטרה להשיקה מחדש באביב. ובכן, תשכחו מזה. הרשת החליטה שלא לחדש אותה ולבטלה סופית. הסדרה, אגב, תגיע בשבוע הבא לסטאר וורלד ותשודר בימי רביעי, החל מה-11/2/04.

ובעוד ABC מבטלת, NBC מחדשת. "לאס וגאס" עם ג'יימס קאן, הסדרה החדשה הכמעט-יחידה של הרשת שהניבה רייטינג נאה העונה, זכתה להזמנה מוקדמת לעונה נוספת, ומקומה - נכון לעכשיו - בעונת 2004/5 מובטח. סדרה נוספת שקיבלה אור ירוק לעונה מלאה בת 22 פרקים, למרות ירידה ברייטינג, הינה סדרת הדרמה "חלום אמריקני" שהעונה הנוכחית שלה, השנייה במספר, קוצצה מ-22 ל-18 פרקים, דבר שלא בישר טובות. אבל החששות, נכון לעכשיו, התבדו, וג'יי.ג'יי, מג, רוקסן ויתר הדמויות יחזרו ל-NBC גם בעונה הבאה.

הסדרה החדשה מבית שואוטיים "The L Word" שעלתה שם לפני שבועיים בלבד, ועוקבת אחר קבוצת נשים, רובן לסביות, בלוס אנג'לס, כבר זכתה להזמנה לעונה נוספת. בסדרה משתתפות ג'ניפר בילס, פאם גריר, מיה קירשנר ולאורל הולומן. ואם השם הזה לא אומר לכם הרבה, נגלה לכם שמדובר בשחקנית שגילמה את ג'סטין קופר השנואה בעונה השלישית של "אנג'ל".


"האח הגדול" היא להיט בהרבה מדינות ובמיוחד בגרמניה, מן הסתם תודות לשידורים לא מצונזרים והתרחשויות כאלו ואחרות בבריכה הממוקמת בבית. בעונה החדשה של התוכנית, החליטו הגרמנים ללכת רחוק יותר מכולם. הפעם, במקום לסגור בבית אחד קבוצת אנשים לתקופה של שלושה חודשים, ישהו המתמודדים בבית - לא פחות ולא יותר משנה תמימה. וזה עוד לא הכל. תשעת המתמודדים יתחלקו לשלוש קבוצות: קבוצה ב' תשרת את כל צרכיה של קבוצה א'. לקבוצה ג' יינתן אוכל צמחוני בלבד. אם מי מחברי הקבוצה יחשוק בבשר - הוא יאלץ לשחוט אותו בעצמו. הפרס? מעט יותר ממיליון דולר. מתאים לכם?

רשת FOX תעלה בחודש מרץ סדרה קומית חדשה בשם "Cracking Up" עם יוצאת SNL מולי שאנון ועם ג'ייסון שוורצמן ("המירוץ לצמרת של מקס פישר"). הרשת עושה את כל המאמצים כדי לחשוף אותה לקהל גדול ככל האפשר. ואיך עושים זאת? פשוט: משדרים אותה מיד לאחר תוכנית מיוחדת בת 90 דקות של "אמריקן איידול". ביום שלישי ה-9/3/04, בשעה 21:30 ישודר הפרק הראשון של הסדרה ולמחרת, לאחר ספיישל נוסף של איידול, ישודר הפרק השני שלה, אף הוא ב-21:30. שני פרקים חדשים נוספים ישודרו ביום שני שלאחר מכן בשמונה בערב. המשבצת הקבועה של הסדרה מיועדת להיות בימי שני ב-20:30.

"ג'ייק 2.0" בוטלה ע"י UPN וזאת למרות ההזמנה המוקדמת לעונה שלמה. בסופו של דבר, תסתיים הפקת הסדרה לאחר 16 פרקים בלבד. בינתיים, תפסה את המשבצת שלה עונה חדשה של תוכנית הריאליטי "הסופר-מודל הבאה של אמריקה", שהביאה לרשת אחוזי צפייה גבוהים. כצפוי, הזמינה הרשת לא פחות משתי עונות נוספות מהתוכנית. בינתיים, לא מצליחה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" לשפר את הרייטינג שלה, וזאת למרות שינויים בעלילה שבהחלט הפכו אותה לטובה יותר. הסדרה תישאר בינתיים בימי רביעי, אך תזוז לשעה 21:00.

את משבצת השידור שלה תתפוס סדרת אנימציה ממוחשבת קומית חדשה בשם "Game Over", על משפחה החיה בתוך עולם של משחקי מחשב. האבא (פטריק וורברטון, פאדי ב"סיינפלד") הינו נהג מירוצים. אשתו (לוסי ליו) מנסה לאזן בין הקריירה - סוכנת-על הנלחמת במפלצות - למשפחה. לזוג שני ילדים: נער בן 13, "ראפר-וונאבי", ואליס, נערה צינית (קולה של רייצ'ל דראץ', SNL). למשפחה יש גם חיית מחמד בעלת זהות לא מוגדרת, השוקלת 150 ק"ג וחובבת אלכוהול, סיגריות וכן, פה ושם, חוטאת בעבירות פשע קטנות, כאלו ואחרות.


ביום חמישי האחרון שודר הפרק הרביעי של "השוליה", תוכנית הריאליטי שבה דונלד טראמפ יבחר מנכ"ל עתידי לאחת מחברות הבת שלו. הפרק שודר בשעה החדשה והקבועה של הסדרה, 21:00. לראשונה מזה 20 שנה ש-NBC לא משדרת בלוק קומדיות בן שעתיים ביום חמישי. התוכנית שודרה מול פרק בשידור חוזר של "זירת הפשע", שכצפוי הניב רייטינג גבוה יותר מזה שהשיגה "השוליה". ובכל זאת הצליחה "השוליה" למשוך כ-18 מיליון צופים, ואף להשיג ניצחון של ממש בקרב גילאי 18-49, שם השיגה רייטינג הגבוה מזה של "זירת הפשע" ב-48 אחוזים: 9.3 מול 6.3.

כצפוי, "אמריקן איידול" השתלטה על טבלאות הצפייה של השבוע שעבר (19-25 בינואר 2004). שלוש תוכניות פתיחת העונה תפסו את שלושת המקומות הראשונים בקרב כל הקהלים הדמוגרפיים (18-49, 18-34, 18-24, כלל הצופים 12-24, נוער 12-17, ילדים 9-14). רק בקרב גילאי 2-9 נאלצו האיידולים להסתפק במקומות השני, השלישי והשמיני (תוכניות יום רביעי, שלישי ושני). כאשר את יתר המקומות תופס להיט הילדים של ניקולודיון "בוב-ספוג מכנס-מרובע". לא שמפיקי "איידול" אמורים להיות מאוכזבים. את טבלת 30 התוכניות הנצפות ביותר בקרב ילדים בני 2-9 תופסות תמיד ובצורה בלעדית תוכניות ערוץ "ניקולודיון", כך שהשבוע נשברה מעט ההגמוניה.

נכון לרגע כתיבת הטור, טרם התפרסמו נתוני הצפייה ב"סופרבול" מאמש. אבל כידוע, הרבה מהצופים במשחק עושים זאת כדי לראות אילו פרסומות חדשות ישדרו בו. סקר שנערך לאחרונה גילה שמספר הצופים בסופרבול לשם הפרסומות בלבד ירד מ-14 ל-9 אחוזים בלבד. 36 אחוזים מצופי הסופרבול מציינים שהם צופים בו בעיקר מתוך הרגל. האם אלו אותם 36 אחוזים שציינו שהפרסומות הם הדבר עליהם הם ידברו למחרת בעבודה? ואפרופו פרסומות, השנה נחצה שיא חדש כאשר בממוצע עלתה פרסומת 2.3 מיליון דולר. בממוצע. למפרסמים יש סיבה טובה לשלם את הסכומים הנ"ל, לא רק בגלל אחוזי הצפייה הגבוהים אלא בעיקר בגלל אחוז הצופים שנשארים לצפות גם כאשר ישנה הפסקת פרסומת. 99.52 אחוזים מצופי המשחק נשארים לצפות גם בפרסומות. וכאשר הממוצע של משחקי הסופרבול מגיע ל-40 אחוזי רייטינג (יותר מכפול מהרייטינג של "זירת הפשע"), אפשר להבין את התלהבותם של המפרסמים להגיע לקהל עצום וקשוב, ולשלם בהתאם.

וידיעה ישראלית קטנה ומשמחת לסיום: רשת, שמשדרת בימים אלה את העונה האחרונה של "סקס והעיר הגדולה" קיבלה אישור ממפיקי הסדרה לשדר את החצי השני של העונה, שהתחיל בארה"ב לפני פחות מחודש, מייד בסיום שידור החצי הראשון של העונה (שישודר בשבוע הבא). הדבר יגרום לכך שהפרק ה-13 לעונה ישודר כבר ב-16/2/04, בהפרש של פחות מחודש וחצי ממועד השידור הראשון בארה"ב. מדובר ביוזמה ברוכה של רשת, שתגרום לכך שנוכל לחזות בפרק סיום סדרת הרכש המצליחה בישראל, בהפרש קטן במיוחד משידורו בארה"ב. ע"פ לוח השנה ובנימה מסוימת של "נותנים לנו אצבע, אנחנו רוצים את כל היד", ישודר הפרק הלפני אחרון של הסדרה, שבוע לפני ערב פסח, כך שאם תמשיך רשת לשדר פרק בשבוע ישודר פרק הסיום רק כחודש לאחר מכן. רשת היקרים, עשו ג'סטה, שדרו את צמד פרקי הסיום ("נערה אמריקאית בפאריז" - חלקים א' וב') יחד, כבר ב-29/3/03 וחסכו לנו, הצופים, ציפייה מיותרת.