המסך המפוצל

הממיר 31/1/04

הסופרנוס, היוזמה המבורכת של פנאי פלוס, סיבוב שני, 24, אודיסיאה 5, אמריקן איידול, ואניטה - בבקשה, אל תעני

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 31-01-2004
53 תגובות
10. שום דבר לא הכין אותי לסצינה המדהימה אצל "הסופרנוס", שבה טוני התחרפן (ובצדק) וחיסל במכות נמרצות את ראלפי (ג'ו פנטוליאנו התזזיתי). סצינה מפתיעה, אלימה, מקפיאה, קודרת, ועשויה היטב. גם האירועים שהגיעו לאחר מכן, כשכריס עזר לטוני לקצץ את הגופה ולהיפטר ממנה היו מרשימים ומצמררים. מדובר בעונה מצוינת (שוב) של סדרת המאפיונרים החזקה הזאת.

9. תנו לראות בשקט - יוזמה חדשה ומבורכת במיוחד של "פנאי פלוס". הדבר לו חיכו כל שונאי הפופ-אפים, הקרולרים, הבאנרים ושאר ההמצאות של ערוצי הטלוויזיה בארצנו.

8.5 חציו השני של פרק האש ב"פרנקו וספקטור" סגר יפה את כל סיפור יהוא. אמנם הסוף הפך לצפוי בשלב כלשהו, אך הוא עדיין היה עשוי היטב. בעיקר ריגשו, שוב, מרק איווניר ורונית אלקבץ במשחק החתול והעכבר שלהם, שהסתיים בסצינה רומנטית להחריד של אמבטיית קצף. החלק המבאס הוא, שזה הפרק האחרון שהופק עד כה לסדרה הכל כך מצויינת הזו והסוף הדרמטי משאיר אותנו עם המון המון חשק לעוד. הלוואי שתהיה עונה שנייה (Slayeret).

8. "סיבוב שני" היא סדרה חביבה למדי, שכשלה בארה"ב ובוטלה אחרי קצת פחות מעונה - וחבל. הסדרה עוקבת אחר ג'ואל לארסן, איש מכירות משועמם, שחוזר עשרים שנה אחורה, אל ימיו כתלמיד תיכון ממוצע, ומקבל הזדמנות לגרום לשינוי משמעותי בחייו. הפרק ששודר השבוע (בשבת שעברה, ב-18:05) עסק בשיר שכתב ג'ואל (בגילומו של פן בדג'לי, שחקן קומי כשרוני להפליא, אגב) במסגרת שיעורי הבית שקיבל. השיר היה כל כך מוצלח שג'ואל נתבקש ע"י המורה לנגן את השיר בהפסקת האוכל. ג'ואל, שחשש שהשיר שלו לא מספיק טוב, נכנס לפאניקה קטנה והחליט לשיר להיט מהעתיד - את Time of Your Life של להקת Green Day. ההצלחה בה התקבל על ידי תלמידי התיכון הובילה אותו לתחרות כשרונות צעירים ולדילמה של ממש האם "לגנוב" את השיר או להשתמש בחומר המקורי שלו. ההחלטה שקיבל היתה, כמובן, לשיר את השיר שלו במקום את להיט העתיד, אבל שלא כבסדרות קיטש רגילות - הפסיד ג'ואל בתחרות עצמה. יופי של פרק בסדרה חביבה מאוד, שלא הצליחה לשרוד כאמור.



7. השבוע חזרנו לבקר את ג'ק באוור, ביום השלישי הארוך בחייו. אם נסכם את שרשרת האירועים ממש בקצרה: הנשיא פאלמר נשאר בחיים, אבל מבלה עם רופאה צמודה (מאוד צמודה, יש לציין), קים עובדת ב-CTU ועדיין מעצבנת (ברוב שעות היממה), ג'ק עזר ללכוד ברון סמים כזה או אחר, והוא נאבק בדחף להזריק לעצמו סמים בהפסקת הצהריים. בקיצור - עסקים כרגיל בלוס אנג'לס. אבל כמו בעונות הקודמות, גם בפרק הראשון של העונה השלישית נראה כי הסדרה בעיקר מכינה את הקרקע לאירועים הגדולים יותר שיתרחשו שם אחר כך. אף אחד (חוץ מג'ק) לא לחוץ יותר מדי, איום ביולוגי לא מטריד אף אחד כמו פצצת אטום, וב-CTU אפילו לא מעלים את דרגת הכוננות. היינו מתלוננים על זה, אבל אנחנו מעדיפים לתת להם קצת זמן להתחמם קודם (BS).

6. פרק הסיום של "אודיסיאה 5" היה נפלא כפרק סיום עונה - הוא ענה על המון שאלות שנשאלו במהלך העונה ופתח שאלות חדשות, הוא היה מותח, מהיר וסוער במיוחד ואפילו הסתיים בקליף-האנגר, אלא שלא היה מדובר סתם בפרק סיום עונה, אלא בסדרה שבוטלה בטרם עת. וכך נשארו המעריצים בלי תשובות של ממש ביד. מקרה נוסף של סדרה שלא נתנו לה לפרוש בכבוד. עוד קליף-האנגר שכבר לא ייפתר לעולם. חבל.

5. כבר ראינו הרבה זבל טלוויזיוני בעבר: פריס הילטון חולבת פרות, דודו טופז זורק כדורי שוקולד לפיה של חלי האנורקטית, אבל שום דבר לא ישתווה למה שהיה ביום חמישי בתוכניתו של שמוליק טיאר. הצופים ה"מאושרים" זכו לצפות בקרב איגרוף מרובע, בין אניטה פללי, לימור דגני מורת הפלייבוי, איש שמן וחברו הגמד. כמובן שקרב כזה לא יהיה מושלם מבלי שדגני ופללי ינצלו את הבמה לפרסום הספר שלהן, שאחראי לתספורת הנהדרת של פללי. אניטה, אם זה מעניין מישהו, ניצחה את כולם בקרב המאוד מזויף הזה, ובירכה את עצמו בקריאות "אניטה תעני - זאת אני" (איילון צפון).

4. יש סיבה מיוחדת מדוע שם הסדרה "ככה זה בחיים", שכבר משודרת כאן כבר זמן רב תחת התרגום הזה, תורגם מחדש ע"י יס ל"מרותקים לנצח"? העובדה שהשם המקורי של הסדרה הוא אכן Grounded for Life לא נותנת ליס את הלגיטימציה לבלבל את צופי הטלוויזיה עם שם אחר. זו טיפשות, שגובלת ברצון להטעות את הציבור ו"למכור" לו מוצר חדש, כביכול.



3. ביום חמישי הקרוב מגיעה לסטאר וורלד ההיסטריה שנקראת "אמריקן איידול". סוף סוף גם הצופים בארץ יוכלו לצפות בלהיט שכבש בסערה את אמריקה. אלא שהטרוניה שלי היא לאנשים שאחראים לתרגם את הערוצים הזרים. בלוחות השידורים מתעקשים לקרוא לתוכנית "כוכב אמריקני נולד" וחלקם אף מעיזים לכתוב בתקציר "הגרסה האמריקנית לכוכב נולד". אני רוצה להבהיר מעל לכל ספק - "אמריקן איידול", אם היא כבר גרסה למשהו, היא גרסה אמריקאית, שנרכשה כחוק, ל"פופ איידול" הבריטית ואפילו ייבאה מהמקור את השופט הקשוח סיימון קאוול. כיוון שקשת לא רכשה את הזכויות לפורמט של "איידול" אלא - בואו נקרא לזה - "פיתחה פורמט ייחודי משלה" (והיעדר יועצים משפטיים באתרנו מונע מאיתנו מלכתוב "גנבו ללא בושה פורמט מצליח, אנסו אותו לתוך פורמט קיים והצליחו להתחמק מתביעה משפטית"), כל השוואה בין "כוכב נולד" ל"אמריקן איידול" לוקה בחסר, לא כל שכן לקרוא ל"אמריקן איידול" - "גרסה אמריקנית לכוכב נולד" (assafTV).

2. לאנשי "חדשות ערוץ 2" יש הרגל חדש יחסית, לספר לצופים מה עומד להיות משודר אחרי החדשות. אין שום בעיה עם זה, אבל לפחות שילמדו כמו שצריך את לוח השידורים. יונית לוי נפרדה במוצ"ש שעבר מהצופים עם המשפט "אחרינו אסתי, אחר כך שמש, ואחרי זה דאבל דייט". הלו? מה עם ה"חברים" של שבת? יונית שלנו לא אוהבת את רוס, ג'ואי ורייצ'ל? ובאותו הקשר: ביום רביעי האחרון התארכה מהדורת חדשות חצות בגלל שידור הראיון עם אלחנן טננבוים. בסביבות 00:15, תוך המתנה לסדרה "הפרקליטים", הודיע דני קושמרו שהמהדורה תימשך עד חצות. כלומר, תסתיים רבע שעה קודם לכן. המהדורה עצמה הסתיימה ב-00:30. טיפה שימת לב לפרטים, זה כל מה שאנחנו מבקשים.

1.5 גם בערוץ 10 לא חוסכים מהצופים העייפים את הפרומואים בתחתית המסך על רקע סיומי תוכניות למיניהן. כל עוד זה לא מפריע לתוכנית המשודרת - הבעיה עם ההתנהגות הזאת אינה נוראית במיוחד, אבל כשזה עולה על סטנד-אפ הסיום של ג'רי סיינפלד באחד הפרקים היותר טובים בסדרה, "ההתערבות", והפרומואים לא מאפשרים לצופים לקרוא את התרגום - זה כבר עניין של זלזול בצופים. שימת לב לפרטים, כבר אמרנו?.

1. שוב יום חמישי, שוב משחק של מכבי, שוב רשות השידור. בתחילת הרבע השלישי מובילה בולוניה ב-7 נק'. מכבי פורצת לסל ופתאום - הפסקת חסויות. בסיום השקופיות התברר שמכבי קלעה 2 נק' מהעונשין. הסיבה ליציאה הברוטאלית הזאת לחסויות היתה איחוד השידורים של ערוץ 1 עם ערוץ 33. הגיוני שעקב אירועי היום ישודר המשחק בערוץ 33, אבל מדוע היה צורך להראות לצופי ערוץ 33 שהמשחק משודר מעכשיו גם בערוץ 1? חוסר מקצועיות (טיימר).


ועוד שני דברים, חסרי ציון
עמנואל רוזן, קצת לפני פרק פתיחת העונה השלישית של "24": "האם הנשיא פאלמר עדיין בחיים? ומה לעזאזל קורה עם הבת המעצבנת שלו?". משעשע.

אתם חושבים שערוץ 2 וערוץ 10 מתאמים בכוונה את היציאה שלהם לפרסומות בזמן "הבית הלבן" ו"24"? זה כדי לבלבל את המקליטים למיניהם?