המסך המפוצל

הממיר 8/11/03

זה היה שבוע סוער במיוחד, עמוס בתופינים ובהפתעות: הסרט על ערוץ 2, ערב אדיר, ארץ נהדרת, עמוק באדמה. אבל לא הכל היה מושלם

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-11-2003
64 תגובות
10. וואו. משחק: הקטע בו האמא מקבלת את ההודעה על מות בעלה. "היתה תאונה. רכב הלוויות החדש נהרס, אביך מת, וגם הרסתי את הצלי". עריכה: הקטע בו נייט מדמיין שהוא מתאבד בזינוק אל מעבר חצייה אליו מתקרב אוטובוס מהיר במיוחד. דרמה מרגשת: כל הפרק, אבל בעיקר הסצינה בלוויה של מר פישר. רגעים קומיים מרירים: "אני מסטולית ואבא מת!", "יש לי דברים יותר חשובים על הראש". סרקסטיות: הפרסומות למוצרי יסוד בכל בית לוויות מצוי. דיאלוגים שנונים, כל השחקנים נותנים את הנשמה, פיילוט מרשים מאוד לסדרה שרק מקבלת שבחים. "עמוק באדמה". פשוט נפלא.

עוד 10. "הקהל הישראלי פותח קודם כל ערוץ 2. אם אין משהו מעניין בערוץ 2 - מחפשים בערוצים אחרים. זה משהו יקר ערך", ארז טל, "ערוץ 2: עכשיו הסרט". זו כנראה המסקנה הכי חשובה מסרטו המצוין של יובל נתן על ערוץ 2 ששודר השבוע בטלעד. סרט על עשיית טלוויזיה, על ההצלחה האדירה, על מחיר התהילה, על הפרסומות, על הביקורות, ששילב בתוכו קטעים מעשר השנים של ערוץ 2 וראיונות עם האנשים שעשו ועושים את ערוץ 2. כמעט כל משפט שם ראוי לציטוט, כמעט כל אמירה שם מרתקת ומעניינת. הפקה מצוינת עם עריכה משובחת. סרט שראוי שכל מי שמנסה לעשות טלוויזיה מסחרית בארץ יראה, ילמד, יפנים וינסה לשחזר.

9. דומה שקשת היא הזכיינית היחידה שמסוגלת להעמיד ערב שישי ראוי לצפייה כל הזמן. את "עמוק באדמה" כבר שיבחנו, עכשיו הגיעה תורה של "ארץ נהדרת". בתור תוכנית הומור וסאטירה שמסכמת את אירועי השבוע היא מצליחה לעבור טוב. בתוכנית הפתיחה היו כמה יציאות מבריקות ממש (התיעוביזיון עם הצמד אורנה ומשה דץ, פר ההרבעה של שרון, חברת הכנסת סיגל עזריאלי ו"העוזרים הפרלמנטריים" שלה, הזמנת המשך הבדיחה ב-19.90, להקת תשע), כמה סתם חביבות (שובה של שלי יחימוביץ', הכתב המדיני אודי בן דוד פדרבוש והעובדה שאין לו כותרת מדינית - קטע דב נבון-י טיפוסי, שהזכיר את "החמישייה הקאמרית", כל הקטע עם מריאנו כרודריגו, הקטעים עם "הנשיא קצב") וגם קטע אחד ממש "לא מצחיק" (מבקרי התרבות אלברט וניסים), שזה בסדר גמור. מדובר בתוכנית של שעה, עם המון אייטמים קצרים יותר או פחות וקשה לשמור על רמה אחידה לאורך כל הפרק. ריבוי האנשים המוכשרים האמונים על המלאכה הוא אחד היתרונות הגדולים של "ארץ נהדרת", אבל עלול גם להיות בעוכריה, מפאת קוצר הזמן שעלולים לקבל כמה מהכוכבים שם. ראוי לציון מיוחד: הספיקה תוכנית אחת בלבד כדי שאורנה בנאי תצליח להוכיח שהיא יכולה לצאת מהתדמית של לימור. סחתיין.



8. הפרומו החדש של טלעד לשתי סדרות הרכש הנחשקות שלו "הבית הלבן" ו"הסופרנוס", מעבר לזה שהוא מעודד כי הוא מבשר על בואן הקרוב, עשוי פשוט נפלא. דקה וחצי של סצינות קצרות משתי הסדרות הללו, שלא מספרות שם דבר ולא הורסות כלום, על רקע השיר "Milk". פשוט מושלם. גם הפרומואים לעונה החדשה של "ערב אדיר" היו משובחים. מדובר על קונספט פשוט, הומור לא מורכב במיוחד, וביצוע חינני. "אתם לא תצאו מהבית בימי חמישי", "הופה! עוצר! אנשים מסתגרים בבתים כי הוא החליט". וגם: "הקריין הכי טוב מקריין בפרומו!". בכלל, עושה רושם שבזמן האחרון, מחלקות הפרומו של רשת ושל טלעד ביצעו זינוק משמעותי ביותר והן משתוות לזו הכל כך משובחת של קשת.

ועוד 8. גידי גוב מוכיח בפרסומת החדשה בהשתתפותו שאפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הוא גם מוכיח בפעם המי יודע כמה שקונספט פשוט וחכם יוצר פרסומת פשוטה, מהנה וכיפית לצפייה, ושלא תמיד חייבים להכניס סקס כדי למכור. ונעים מאוד, אני מר שפיגלמן.

7. כבר ידוע לנו שקונאן או'ברייאן הוא קפיץ מתוח בפני עצמו, אבל מה קורה כשהוא פוגש עוד קפיץ מתוח, כמו למשל קוונטין טרנטינו. השניים נפגשו בתוכניתו של קונאן ופצחו בשיחה ביזארית במיוחד על איך הסרט החדש של טרנטינו, על איך להפוך בית קולנוע ליותר "גטו סטייל" ועל הרמיזות ההומוסקסואליות ב"אי של גיליגאן". אפילו האורחים האחרים לאותה תוכנית, השחקנית מולי סימס ומחבר "מועדון קרב" צ'אק פלניק נסחפו לשיחות המוזרות של קונאן וקוונטין ובכך הפכה המהדורה היומית הנ"ל ליצירת מופת בתחום הקומדיה. (עידו f. כהן)



6. תוכנית פתיחת העונה השלישית של "ערב אדיר" הכילה כמה קטעים משעשעים במיוחד, למשל הפארודיה "קחי אותי, שני", בהשתתפות ילדי גן הילדים, וביניהם סנטיאגו, הצעיר שבחבורה, אותו כל שבוע תזרוק שני וכל שבוע הקהל יחזיר בחזרה. הכי היסטרי: הילד שחולה על שי רביזדה. "אורי וסנטיאגו, אנחנו נשלח אתכם עכשיו למטבח, ונצלם אתכם בשחור-לבן לצורך הדרמה. אני רק מבקש שתדברו ביניכם שם, כאילו שאתם לא יודעים שמצלמים אתכם. מין טריק שכזה". גם הראיון של פרוספר עם שגריר אנגליה בישראל היה מאוד מצחיק (פרוספר שואל את השגריר מדוע הם נתנו ל"חי" באירוויזיון רק ארבע נקודות, "האו מני פיפל קאן גט אינטו לונדון אין סטנדינג, איף דיי ממש נצמדים?", "באנגליה אתם נוהגים הפוך, נכון? אז איך אתם מגיעים למקומות? האם זה נכון שבאנגליה האיש שיושב ליד הנהג, הוא הנהג?"), אפילו שכלל כמה קטעים מביכים (ההצקות על הנסיכה דיאנה, למשל, אז נדמה היה שהשגריר ממש נמצא במצוקה).

5. המשחק סביר, הצילום עשוי טוב, פס הקול מהורהר כפי שהוא צריך להיות, התסריט מעניין, אבל "פרנקו וספקטור" לא מצליחה לרתק במיוחד. אולי זה משה איבגי, שאף פעם לא היה שחקן אהוב עלי (למרות כישרונו הלא מוטל בספק), אולי זו הסדרה שמגיעה אחר כך ופשוט מעמידה את קודמתה בצל (ובינינו, כל דבר אחר שקשת היתה משדרת היה עומד בצילה של "עמוק באדמה"), אולי זה סתם בגלל שנמאס מסדרות בתי משפט - אבל "פרנקו", לפחות על פי פרק הפתיחה, לא נראית כמשהו שחייבים לראות. ולא שזה רע במיוחד. וסתם משהו שחשוב לציין: בני לוי! בלי שפם!! תישאר, תישאר, תישאר!

4. עזבו הכל, נתקו את הטלפון, נעלו את דלתות ביתכם, רוצו אל מול מסך הטלוויזיה, התמקמו לכם, וחכו. כי ב-10 בנובמבר, נגלה, "מי... ירה... בנועה... תשבי...?". כך מכריז הפרומו החדש בכבלים ל-CSI מיאמי של יום שני הקרוב. אז ציניות הצידה, תמיד נחמד לראות השקעה רב פעמית בפרומואים, והיי, אם ערוץ 10 יכול לפמפם את אקי... אבל האם ביסמין טי.וי באמת חושבים שאובר-דרמטיות של גאווה לאומית זה מה שימשוך את הצופה הישראלי הממוצע אל השיעמומון הפלורידיאני? אז מי באמת ירה בתשבי לצד הבריכה כשנועה שלנו, אגב, לבושה חוטיני? אולי היא גרמה זאת לעצמה כדי לסיים את ייסוריה על הסט? ולמה, בעצם, זה אמור להיות אכפת לנו? (JW)

3. "המופע של סטיב" הבטיח המון וקיים מעט מאוד. קודם כל, מדוע קיבלנו פרומו שלם שנמתח על פני שעה שלמה ביום שני האחרון? האם לא קיבלנו כבר מספיק פרומואים בשבוע שקדם לעליית הסדרה לאוויר? למה אי אפשר להתחיל עם הדבר האמיתי? גם הרעיון לקחת מתיחה אחת ולמתוח אותה על פני קרוב לחודש נראה תמוה במקרה הטוב, וטיפשי במקרה הפחות טוב, במיוחד כשהמתחן הלאומי מודה שהרעיון נשאב מתוך "המופע של טרומן" שהמסר שלו לאומה הוא הפוך לחלוטין מהבייבי החדש של האיש והסיגר. עצוב. גם בגלל העובדה שהרייטינג של תוכנית הפתיחה הרקיע שחקים וקיבל את המקום הראשון השבוע (לפני הגעת נתוני סוף השבוע) לתוכנית שאינה "חדשות ערוץ 2".



2. בביפ החליטו לשדר ביום ראשון האחרון פרק של "סאות' פארק" במקום "באפי". אין לי בעיה עקרונית עם זה, רק חבל שלא מעדכנים את לוחות השידורים בהתאם, ושהאתר של ביפ, שאמור להיות המקום בו מקבלים את האינפורמציה הזאת, לא ממש מספק אותה.

1. אוי, קשת, היית כל כך בסדר עד עכשיו: גם לוח שישי חדש, מגוון וטוב למדי, גם תוכנית סאטירית טובה, גם סדרת דרמה מקורית סבירה וגם סדרת הרכש המסקרנת ביותר האפשרית, אז למה, הו, למה היה צריך להתחיל את "עמוק באדמה" חמש דקות לפני הזמן? עם סדרה כל כך טובה שיש לכם ביד, לא יפה לעשות דברים כאלה, בטח לא בערב הבכורה החגיגי.