המסך המפוצל

הממיר 1/11/03

הגדולה של סקרבס ושל 24, הפרזנטציה של רשת והמחדל של טלעד. וגם המגן, ביפ, נינט, מיליונר וספורט

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-11-2003
30 תגובות
10. שום דבר לא רמז על מה שעמד להתרחש בסיום הפרק ששודר השבוע ב"סקרבס". ברנדן פרייז'ר, שבא לבקר בתור בן, גיסו המופרע של ד"ר קוקס, וגילם דמות חביבה, משעשעת ומגניבה, התגלה כחולה לוקמיה באחד הטוויסטים היותר מפתיעים שהיו לסדרה להציע. במשך חלק גדול מחציו השני של הפרק ראינו את ג'יי די משתדל למצוא את הטעות בתוצאות הבדיקה שלו אצל שלל האנשים שיכולים היו לעשות זאת, מצליח בסופו של דבר למצוא את אותה טעות ולבשר לחולה את ההודעה המשמחת, רק כדי לגלות שהכל בעצם היה הזיה. מבריק, מצמרר ומרגש. שילוב מושלם של קומדיה ודרמה.


9. "24" הצליחה השבוע להצדיק את השם שיצא לה. היא הפכה להיות מרתקת, מותחת, מפותלת ומסקרנת. מה הקטע עם שרי? מה הקטע עם מארי? כמה זמן עוד יחזיק מייסון מעמד? האם קייט וג'ק בדרך לניהול רומן? ומה שבאמת עשה את פרקי השבוע זו הנועזות. העינויים של סטנטון היו שנויים במחלוקת, אבל זה היה כאין וכאפס לעומת הסיטואציה עם משפחתו של סייד עלי. לא שהיה לרגע ספק קל שבקלים שג'ק לא באמת הרג את הילד אבל עצם הצגת השאלה של מה עושים עם טרוריסטים, שמוכנים למות למען המטרה ללא הינד עפעף היתה אמיצה וכל כך רלוונטית, בייחוד במציאות שלאחר ה-11 בספטמבר. ורק קים נותרה חיונית בערך כמו ממטרה ביום גשום במיוחד. (Slayeret)

8. הפרזנטציה של רשת ששודרה במפתיע בלילה שבין שישי לשבת היתה מושקעת מאוד וכללה כמה רגעים טלוויזיוניים מעולים, לצד כמה דברים מוזרים עד מביכים. עושה רושם שלקראת החורף המתקרב השקיעה הזכיינית במספר תוכניות לא רעות בכלל, כנראה במטרה לשפר את מצבה לנוכח עונת הקיץ החיוורת האחרונה שעברה עליה.

7. ספיישל "מי רוצה להיות מיליונר" עם כוכבי ערוץ 2 היה משעשע לפרקים, במיוחד כשרפי גינת שאל את אדיר מילר שאלות כמו: "מה מהבאים הוא שיר של שרית חדד? אתה תותח, אתה פושע, אתה טרוריסט או אותך למשטרה" או "אילו חיידקים היו בחומוס?", ואדיר מילר ענה לו עם "ה-ל-לו-יה!" או עם חיקויים לקריינותו הרועמת במשחקי הבית של מכבי ת"א ("דיפנס!"). קטע היסטרי נוסף: אדיר מילר מזהה נכון את מנגינת הפתיחה של "סקס והעיר הגדולה", רפי גינת מתפעל מחוכמתו ואומר לו "יפה!" ואז נזכר לשאול אותו אם זה "סופי".

6. השבוע התבשרנו ששלוש העונות הראשונות של "הסופרנוס" ו"הבית הלבן", ששודרו בעבר בערוץ 3, נרכשו ע"י הערוץ הישראלי בשפה הרוסית "ישראל פלוס". בהחלט הפתעה נעימה ולא צפויה. הסדרות ישודרו עם כתוביות תרגום בעברית וברוסית. השבוע גם דיווח "גלובס" ש"וורנר" עדיין לא מצאה קונים לחלק לא מבוטל מהסדרות שלה ("ER" ו"בנות גילמור", למשל). אולי לב לבייב (בעליו של "ישראל פלוס") ירצה להוציא עוד כמה שקלים ולהביא לנו גם אותן? ספסיבה. (assafTV)

5. יש הטוענים שזה היה פרק משובח במיוחד של "המגן", אחרים רואים בזה פתרון לא כל כך מקורי לבעיית ה"הרגנו את הביג באד העונתי מהר מדי מכפי שהיינו צריכים", אבל אין ספק שהפרק בו החזירו אותנו כשנה ומשהו אחורנית היה עשוי היטב ועורר נוסטלגיה מסוימת הן לכמה מהחבר'ה שכבר לא בין החיים להופעת אורח והן ל"רצח מאדום לשחור" (בזכות קלרמן, כמובן). לא פרק שחף מבעיות, במיוחד כי הוא היה פחות מרתק מרוב הפרקים האחרים של הסדרה, אבל עדיין פרק מעניין לפרקים.

4. שירי מיימון ונינט טייב יככבו בסדרת דרמה יומית בהפקת הלווין - כך נודע לנו השבוע. מצד אחד, ייפי! נינט ושירי שרות לנו כל ערב. מה צריך יותר? רק שתי הסתייגויות: 1. נינט צריכה לשיר. זה מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב וזה מה שמתאים לה. הסטת הקריירה שלה לטובת משחק לא בהכרח תוביל אותה למקומות בהם היא צריכה להיות. 2. העסק עלול להפוך לפלופ עצוב אם יתגלה בטעות שלצמד הצעירות המוכשרות יש כישרון משחק לא גדול במיוחד.

3. "הדבר הקשה ביותר בעולם הזה הוא לחיות בו" כך אמרה באפי דקות ספורות לפני סיום הפרק השבועי בביפ. אך אם אתם חושבים שנזכה לקבל מחר את הפרק הבא, אתם טועים. עוד סבב של שידורים חוזרים הסתיים לו בערוץ הצחוק, ומועד שידורה של העונה השישית נותר לוט באפלה. ולא, לראות את הגרסה המצונזרת של סטאר, זה לא מספיק. רוצים את המיוזיקל בכחול-לבן.


2. "פוקר וריקודים סלוניים - סוג של ספורט". כך אמר השבוע מנכ"לה המיועד של חברת הכבלים הממוזגת HOT בדיון בבית המשפט המחוזי בת"א, בנוגע לתביעה ייצוגית נגד הכבלים שלא מנעו זליגת תכנים אטרקטיביים לחמש פלוס. כאשר אלו עברו לערוץ חמש פלוס, כל מה שנשאר לצופי ערוץ הספורט הרגיל הם "פוקר וריקודים סלוניים". עוד השבוע, משה תאומים, מבעלי הפועל תל אביב, הציע להחשיך את מסכי הטלוויזיה של ערוצים חמש וחמש פלוס בזמן שידורים ישירים של משחקים אטרקטיביים מהליגות האירופאיות, כדי שהצופים לא יתפתו לצפות במשחקים אלו במקום להזמין משחקים מליגת העל הישראלית בשיטת "שלם וצפה". רק פרט טכני בחוזה עם אופ"א מונע מתאומים לבצע דבר כזה. אם לסכם, אוהדי הספורט, זה היה השבוע שבו התייחסו אליכם כאל לא יותר מזומבים מטומטמים שיש לחלוב את כספם. (assafTV)

1. שיא החוצפה של טלעד: פרק בסדרה "להתחיל מחדש" היה אמור להתחיל (מחדש) בשעה 23:23 ושודר כמעט שעה קודם לכן, ב-22:30. זלזול בצופים ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. באמת שכבר נמאס להגיד את הדברים הללו כל פעם מחדש, אבל האירועים החוזרים ונשנים הללו לא יכולים שלא להעלות את התמיהה האם מדובר בטקטיקה מכוונת על מנת להשאיר את הצופים על הערוץ ערב שלם? או שטלעד בנו על כך שממילא כולם ירצו לראות את "ניו מודל 2003" המטופש?