המסך המפוצל

סכפ``ש אנג`ל: מפרנס

פרק שניים-עשר: Provider

מאת: שלמקו GRAS

פורסם: 27-10-2003
9 תגובות
בעוד ב"באפי" פרקים בעלי עלילה מתמשכת נמצאים בדרך כלל אחד אחרי השני, בלוס אנג'לס העניינים יגעים יותר, מה שמעניק לרעיונות זמן רב יותר להתפתח. "מפרנס" מתאים ברעיונות שהוא מעלה ל"אבא", אפילו ש"יום הולדת" שבא ביניהם יכול להטעות.

ב"אבא" אנג'ל למד את חשיבות המשפחה המורחבת לטיפול בתינוק. במהלך הפרק ההוא הוא למד שקונור נמצא בידיים טובות גם כשהן לא שלו. בפרק הזה, הוא משאיר את הטיפול בקונור בידיה האמונות של קורדי, השד למחצה, ונוטל על עצמו את התפקיד ה"גברי" יותר, המתאים יותר לדימוי של אבא מאשר החלפת חיתולים, תפקידו של המפרנס.

כאשר אנג'ל קיבל לראשונה את המשימה, הוא לא חשב לגבות כסף מהנפשות אותן הוא מציל. רק התערבותה של קורדיליה והחשבוניות שלה הצליחו לשכנע את אנג'ל לפתוח משרד חקירות כדרך להרוויח את לחמו. אבל במהלך שנותיו בלוס אנג'לס, תפקידו של משרד "אנג'ל חקירות" נשכח. חזיון פה, מלחמה בעורכי דין שם, לילות לבנים עם באפי ודרלה, כולם הצליחו להשכיח ממנו את העובדה שמשרד נועד להכניס כסף. אבל לא עוד.

הולדתו של קונור הכניסה לראשו של אנג'ל, לבסוף, את העובדה שיש באחריותו פיות שצריך להאכיל. כאשר מדובר בפיות של ווסלי, גאן או קורדי (הידועה כמובן בפה הגדול שלה), קל לשכוח את זה. אבל כשהפה המדובר הוא פה של תינוק, של מישהו שתלוי באנג'ל לחלוטין, הוא פתאום מבין את זה. וכפי שאנג'ל כבר הוכיח ב"אבא", כשהוא מגלה רגש חדש אצלו, הוא הופך לקיצוני. כשהוא היה צריך להגן על קונור, הוא הגן עליו גם כאשר זה היה מיותר ומזיק. עכשיו, כשקונור בטוח פיזית, אבל צריך מישהו שיפרנס אותו, שיאכיל וילביש וילמד אותו, לאנג'ל יש רק משימה אחת: להשיג כסף. להשיג כסף ולגלות מה שאפשר על הולץ. שתי משימות. טוב, להשיג כסף, לגלות מה שאפשר על הולץ ולעזור לחסרי הישע שהכוחות מפנים אליו דרך החזיונות של קורדי. שלוש משימות. הוא בטח לא ציפה לכזו אינקוויזיציה ספרדית.

הפרק מתחיל בסיטואציה קומית, בה אנו רואים עד כמה אנשים באמת צריכים את אנג'ל, וכמה צריך לדייק במספר הטלפון בפרסום (וגם מגלים עד כמה תוכנית שצולמה במסך רחב נראית רע במסך רגיל, כאשר עוברים בה למסך מפוצל). אבל ברגע שברחבי לוס אנג'לס מפוזרים העלונים המתוקנים, משרדי אנג'ל חקירות מתמלאים בעבודה. בלוס אנג'לס יש הרבה חסרי ישע שצריכים עזרה על-טבעית, ורק שיווק לא נכון מנע מהם להשתמש בשירותיו של אנג'ל עד עכשיו. אבל התנהגותו של אנג'ל מתחילה להדאיג: בדרכו האובססיבית החדשה כלפי כסף, הוא לא דואג לסכנות או למסכנו?ת של הלקוח, אלא רק לעובדה שהלקוח יכול לשלם. והוא מוכן להעביר את קונור לידיה של קורדי, על מנת לאסוף כסף שמוגש לו או שמונח על הרצפה.



וכאשר כסף עומד בראש מעייניו של אנג'ל, כמובן שאין טעם להשקיע כוח אדם מיותר בכל משימה. משאבי "אנג'ל חקירות" מתפרסים על פני שלוש חקירות שונות, כל אחת מהן בלתי קשורה לאחר. באופן מוזר וקומי, שלוש החקירות מסתיימות באופן בלתי צפוי.

בזמן שכל חברי "אנג'ל חקירות" נמצאים במשימות שלהם, קורדי נשארת במלון, חוזרת לתפקיד המזכירה שבו היא התחילה (רק שהפעם היא גם מקבלת הודעות מהכוחות), וכמו כן מטפלת בקונור, בתפקיד האמא. לא נראה שזה מפריע לה, לקורדי, שפעם היתה מלכת הכלבות.

ווסלי וגאן יוצאים לחקור גבר מת שמטריד את חברתו לשעבר. כמובן, בסופו של דבר מתברר שהגבר מטריד את חברתו בגלל שהיא זאת שהרגה אותו, והם עדיין אוהבים אחד את השני, והוא למעשה זומבי רגיש שמעדיף לבכות על מר גורלו מאשר להטיל מום וללבוש בשר אדם. אבל לאותו סיפור של אהבה מעבר לקבר ישנו תפקיד משני חשוב. מאז שפרד הצטרפה באופן רשמי ושפוי לצוות "אנג'ל חקירות", גם גאן וגם ווסלי התאהבו בה. ווסלי התאהב בה בגלל ראשה החכם, גאן בגלל ראשה היפה, שניהם כנראה בגלל שהם עובדים איתה כמעט 24 שעות ביממה. אפשר לראות את זה בכל מחווה שהם עושים: אצל גאן המחוות הן ישירות, כמו התייחסות לפרד כאל "אמא חמה". אצל ווסלי הן עקיפות יותר, כמו הכחשה מהוססת וגורפת כשלורן קורא לה "החברה שלו". המאבק בזומבי המאוהב ושמיעת הסיפור שלו גורמת לשניהם להבין סופית שהם מאוהבים בפרד, ושהם מתגעגעים לסקס, הו הסקס. עכשיו רק נותר להם להבין ששניהם מאוהבים בה ביחד, על מנת להביא למיצוי את משולש האהבה השגרתי הזה.



אנג'ל הולך לטהר קן ערפדים בשביל הכסף. אותם ערפדים, שמעדיפים לשדוד את קורבנותיהם ורק אחר כך לאכול אותם, משמשים כמראה דרכה אנג'ל (וגם הצופים) מבינים עד כמה המצב שבו נמצא אנג'ל מגוחך - ערפדים שמעדיפים כסף? מלבד זאת, עיקשות המוחין שאנג'ל מפגין בנושא הכסף נחשפת במלואה. אותו ערפד עם נשמה שפעם שוטט ברחובות במטרה למצוא מישהו להציל, לא מוכן עכשיו להילחם אלא אם כן יתנו לו כסף. אנג'ל פתאום מבין לרוחו של האיש ששכר אותו, שמה שהוא מחפש הוא נקמה והשלמה עם מותו של חברו הטוב. במוכנותו למות בניסיון לנקום את מות חברו שעליו הוא לא הצליח להגן, הוא מזכיר לאנג'ל שיש גם לו סיבה למות למענה, ומזכיר לו למה הוא חיפש את הכסף מלכתחילה. בסופו של דבר, אנג'ל נשבר ושומר על זה ששכר אותו, אבל הוא עוזב ברגע שהאיש בטוח. אחרי הכל, יש לו דברים יותר חשובים לעשות.

עבודתה של פרד מול השדים המצקצקים במסיכות היא זאת שמורידה לאנג'ל את האסימון. בטירופו להשיג כסף, אנג'ל שלח את פרד לעבודה שהתבררה כמסוכנת, וכמעט שגרם לה לאבד את ראשה (ובניגוד ללורן, אצלה זה לתמיד). ווסלי וגאן, שבדרך כלל מהווים את סכום השרירים של "אנג'ל חקירות" (כפי שהיה אפשר לראות ב"יום הולדת"), נמצאו במשימה שלהם, שאותה אנג'ל עודד אותם לקחת, והצליחו להציל את ראשה של פרד רק בשנייה האחרונה. אנג'ל, בעצמו, הגיע כבר אחרי השנייה האחרונה, רק אחרי שווסלי וגאן הצליחו להחמיר עוד את המצב. בסופו של דבר הכל בא על מקומו בשלום, ו"אנג'ל חקירות" הרוויחו את שכרם ביושר, כל חמישים אלף הדולרים; אבל פרד, וגם לורן, קורדי וקונור, היו כולם בסכנה ממשית, סכנה שלא בהכרח היתה קיימת אם כל החבורה היתה עובדת ביחד במקום להתפצל.



בניגוד לסופו של "אבא", לא בטוח שבסוף "מפרנס" אנג'ל עבר שינוי. לא בטוח שהאובססיה שלו לכסף בשביל לטפל בקונור נעלמה. אבל כסף, בניגוד להגנה, הוא משהו ממשי, משהו שישנו. אנג'ל היה חייב להיווכח שקונור בטוח גם כשהוא מחוץ לידיו לפני שהיה יכול להפקיד אותו בידי קורדי (וסצינת הסיום, שבה קורדיליה, קונור ואנג'ל שוכבים ביחד על המיטה מקבעת סופית את קורדיליה כאמו האלטרנטיבית של קונור). אבל אנג'ל לא צריך להיפטר מהאובססיה שלו לכסף על מנת להפסיק לדאוג לו - חמישים אלף הדולרים שהכמעט-מוות של פרד תרמו למאזן של "אנג'ל חקירות" יספקו מרווח נשימה גדול, ויורידו את ענייני הכסף מעל השולחן. כל צרכיו המיידיים של קונור יסופקו מעכשיו והלאה. אנג'ל יכול להרשות לעצמו להקדיש מעכשיו את כל מרצו להולץ ולכוחות. הוא עוד ימשיך לקבל עבודות בשכר, אבל עכשיו בתנאים טובים יותר ובבטיחות גדולה יותר, ולעולם לא יסכן את חיי עובדיו שלא לצורך. "אנג'ל חקירות" יוצאים מהפרק הזה מחוזקים יותר, ומוכנים להתמודד מחדש עם הולץ.

והולץ, גם הוא, מתכונן להתמודדות עם אנג'ל, על ידי בחינת נאמנותה של ג'סטין. על ידי הענשתה כשהיא לא מקיימת את הוראותיו, ג'סטין לומדת לסמוך על הולץ ולכבד את מטרתו. וכשהיא סומכת עליו, ומוכנה ללכת אחריו למותו, היא מבינה מה צריך על מנת לגייס להולץ צבא מאמינים. התוכנית הגדולה של הולץ מתחילה להתגלגל.