המסך המפוצל

הממיר 20/9/03

העונה השניה של 24 נפתחה במסך רחב, באפי ואנג`ל נכנסות לישורת האחרונה ואלי מקביל נגד הכתוביות והתקציר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-09-2003
48 תגובות
10. "24", פעם ראשונה (ללא ספוילרים בכלל): לא רק שערוץ 10 שידר את פרק פתיחת העונה השניה במלואו (פרק ששודר במקור ללא פרסומות וארך מעל 50 דקות נטו), הוא גם שידר אותו במסך רחב כמו שצריך. המסך המפוצל של ג'ק באוור וחבריו מזמן לא נראה טוב יותר. דבר כזה באמת עוד לא ראינו (ואגב, "24" היא לא הסדרה היחידה. גם העונה השניה של "אנטרפרייז" משודרת במסך רחב).

9. הפרק השבועי של "אנג'ל" בסטאר וורלד הביא עימו כמה דקות של גאונות טלוויזיונית. הקרב הראשוני בין קונור לחברי "אנג'ל חקירות", ההילוך האיטי, המחשבה שהושקעה בכל פריים בפרטים הקטנים, הריצה של אנג'ל אל השמש - רגעי שיא עונתיים קלאסיים. מה שלא ממעיט מערכו של הפרק המקביל והמעולה ב"באפי". Bored Now...



8. הממשק החדש של לוח השידורים הדיגיטלי של יס הוא יפה יותר, מהיר יותר וטוב יותר. הפער בין הלווין לכבלים רק גדל. הלווין היו מקבלים ציון גבוה יותר, אלמלא דברים אחרים, שיפורטו בהמשך.

7. כבר התרגלנו לקבל מ"מופע שנות השבעים" קטעי הומור קצרים ומעולים, והשבוע לא היה שונה: הסצינה בה פז משתמש בבלון הליום על מנת לחקות אנשי כפר שבורחים מדונה הענקית היתה דקה של צחוק אחד ארוך (שלמקו GRAS).

6. חשבתם שנינט, שירי ושי עזבו אותנו לאנחות? טעיתם טעות מרה. הפרסומת הראשונה כבר מככבת על המסכים, ההופעה המתבקשת בטקס "אנשי השנה" היתה מרגשת, הדיסק יצא לחנויות, סיבוב ההופעות נפתח וקשת, רוכבת על גל ההצלחה המטורף שידרה השבוע תוכנית מהעונה הראשונה של "לא נפסיק לשיר" כשעוד היו עסוקים שם בניחושי שירים בלבד.

5. ואם בטקס "אנשי השנה" עסקינן, הרי שהטקס עצמו, למעט כמה רגעים חביבים, לא התעלה לשום שיא. עוד טקס, עוד נאומים צפויים מאליהם, שוב אותם מחוות כאילו-מרגשות ושוב רמי הויברגר פותח את הפה. רוצים לראות טקס אמיתי? צפו בטקס האמי שישודר בשידור ישיר בלילה שבין ראשון לשני בערוץ 3. והיזהרו מספוילרים.

4. הפרומו החדש למשחק הכדורגל שישודר ביום ראשון הקרוב בטלעד מקומם. הוא נעשה בסגנון הפרומו ל"כוכבי השכונה" של קשת. אנחנו כבר יודעים ששניים זה תמיד ביחד, אבל כשדני בסן, הקול שאולי הכי מזוהה עם ה"רואים שזה טלעד" מנסה לרכב על גל ההצלחה של פרומואי קשת, זה נראה לא במקום וצורם. עוד סיבה למה קשת צריכה לקחת על עצמה את ערוץ 10.

3. "24", פעם שניה (עם ספוילרים לפרק פתיחת העונה השניה): "אני פשוט לא מוכנה עדיין", הודיעה קים באוור לאביה אחרי קצת יותר משנה שלא ראתה אותו / התגוררה איתו / סיימה להתאבל על אמא שלה. למה יש לי הרגשה שבמהלך היום הבא עליה לרעה ואחרי עונה שלמה רבת תהפוכות, פתאום היא כן תהיה מוכנה? נכון, זהו ניחוש בלבד, אבל קצת טיפשי שאחרי שלמעלה משנה שהיה לה קשה להסתכל על אביה בעיניים, אירועי יום אחד - מתישים ככל שיהיו (כמה פעמים עוד אפשר לחטוף אותה? היא כבר רגילה) - יגרמו אצלה לשינוי.



2. שימו לב לתקציר הלווין לפרק של "אלי מקביל" ששודר ביום חמישי האחרון בערוץ 2: "קימי שווה לחייו של ג'ון, לאחר שהיא תובעת שדכנית, שלא השיגה לה שידוך במובטח". ממש היום תרגמו שם את שמה של להקת Muse כ"מוס". וכל מילה נוספט מיותרט.

1. מכירים את ה"שתי פרסומות וחזרנו"? זה לא כל כך נורא כשקשת עושה את זה בתוכנית מקור זו או אחרת, אלא שהפעם זה נעשה באותו פרק של "אלי מקביל" מהסעיף הקודם, ותוך כדי כך כיסה לגמרי את התרגום לעברית. מה גם שקשת עשתה את זה פעמיים בפרק הזה. מלבד הטמטום שבהסתרת התרגום של הפרק, כבר אי אפשר לצאת להפסקה אחת בלבד בת ארבע פרסומות? אולי עכשיו אנחנו כבר לא כל כך רוצים את קשת בערוץ 10.

ועוד 1 קטן לסיום: הטלעוד של "פרייז'ר" חצה מזמן את גבול הטעם הטוב: לא מספיק שהזכיינית שידרה פרקים חדשים של הסדרה אי-שם בשעות הלילה הקטנות ועוד אחרי שידור חוזר של סדרת הרופאים העבשה "בשליחות החיים", הרי שהשבוע שודר שם, מייד עם סיומה של העונה השמינית פרק מאמצע העונה, שפשוט דילגו עליו ברצף השידורים. עכשיו נותר רק לראות אם, מתי ובאיזה פרק יתחילו שם את העונה התשיעית והאם סי ג'יי, בארטלט וטוני סופרנו יזכו לגורל דומה.