המסך המפוצל

הממיר 23/8/03

סטודיו למשחק, הסניגור, סקרבס, 8 לוגי, ערוץ 3, המחזמר של פז, קשת טלעד ומופע האימים של רשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 23-08-2003
101 תגובות
10. השבוע שודר בערוץ 8 בכבלים הפרק של "סטודיו למשחק" בהשתתפות המדובבים הקבועים של "הסימפסונים". שישה אנשים מופלאים, שהביאו אל הסט כ-30 דמויות, העבירו תוכנית מרגשת ומשעשעת - במיוחד הקטעים בהם דיברו בקולותיהם של הדמויות. הגדיל לעשות הארי שירר שעבר מקולו של סמית'רז אל קולו של ברנז מבלי לעצור אפילו כדי לקחת נשימה. בשביל זה יש טלוויזיה.

9. "הסניגור" היא סדרת דרמה לא רעה, לא יותר. מוקד המשיכה שלה הוא בעיקרו הדמויות המורכבות, שהן לרוב אנשים טובים והגונים למדי, אך גם בעלי אינטרסים אישיים. אבל לעיתים מצליחה הסדרה להתעלות על עצמה ומייצרת כמה רגעי דרמה חזקים ביותר. כמו בפרק ששודר השבוע. בדרך לחתונה של ברברה, קצת לפני מימוש רגשותיהם זה כלפי זו, לומדים לולו וניק כמה החיים הם לא הוגנים. הכביש ריק, האווירה שלווה, היד של לולו נוגעת ברכות בזו של ניק. ואז - בום! ללא שום אזהרה מוקדמת פוגעת בהם מכונית בסצינה עוצרת נשימה לחלוטין, והותירה את הצופים מופתעים, המומים וחסרי אונים, כאילו הם עצמם ישבו במכונית הנפגעת. זה מרגיז, כי רצינו קצת אושר בשביל שתי הדמויות הללו, אבל זה עשוי בצורה יוצאת מהכלל. שוק ווליו מוחלט. (Slayeret).



8. הפרק של "סקרבס" ששודר השבוע היה משעשע ומקסים: ד"ר קוקס סוף סוף מודה ברגשותיו כלפי קרלה, ד"ר קלסו מתגלה כעוד יותר שטני ממה שחשבנו והחיבור בין ג'יי די לאליוט, שריחף בסדרה מהרגע הראשון, הצליח להפתיע בכל זאת. אבל מה שבאמת מקסים בסדרה הזו, זה שבנוסף להיותה מצחיקה בטירוף, תמיד מצליחים להעביר בה לפחות רגע אחד רציני ומרגש בכל פרק. (Slayeret)

7. ערוץ "8 לוגי" החדש בממיר הדיגיטלי של הכבלים החזיר לחיינו את "היה היה" - סדרת ההיסטוריה המגניבה ביותר בהיסטוריה. מוזיקת הפתיחה הנוסטלגית, "המפקד, המפקד, הוא הרביץ לי" המופלא, השנה הכתובה למעלה עם הידיים והעיניים שעוצבו תמיד בסגנון מצב הרוח - כל אלה מעלים נשכחות ומשמחים במיוחד. אפילו הדיבוב העברי המקורי נשמר והוא אכן קסום כפי שזכרנו אותו. מענג.

6. כולי תקווה שציינתם ביומנים את עליית העונה השניה של "המגן" בשבת הבאה ב-22:00, אבל מעבר לציון לשבח שצריך לציין את הערוץ שהביא את העונה הזאת מוקדם משהבטיח, ראוי להלל את הפרומו המוצלח שעשו לה. ניכר שמי שעשה את הפרומו אכן ראה את העונה הראשונה.

5. השבוע שודר הפרק המוזיקלי ב"מופע שנות השבעים" ומלבד כמה קטעים קלאסיים (רד שר במחזמר? היש דבר מגניב מזה?) מדובר בפרק סתמי למדי. רוב השחקנים בקאסט אפילו לא יודעים לשיר יפה במיוחד. בסיכומו של עניין - קצת מאכזב. מה שכן, הפספוסים בסיום הפרק היו משעשעים במיוחד. רוצים עוד כאלה.



4. הפרקים בטלנובלה היומית החדשה בערוץ 3 ארוכים יותר מאלו של "משחק החיים", דבר הגורם ל"מופע שנות השבעים" להתחיל כשתיים-שלוש דקות אחרי 20:55, מה שמביא לכך שהסדרה המשודרת לאחר מכן, "מודבקת" לסיומה של ה"מופע". חבל, כי הפסקת הפרומואים הרגילה היתה עדיפה, לפחות עבור המקליטים שבינינו.

3. השאננות של קשת ממשיכה לעצבן. חוץ מההיעלמות של "אלי מקביל" מלוח השידורים של יום חמישי, עדיין לא הוחלט, לפחות על פי "רייטינג" ו"פנאי פלוס", מה ישודר ביום שני אחרי הכספת. "מגזין" בשעה 21:40 ועוד "מגזין" בשעה 22:42. כבר כל כך קשה לשמור על הלוח הקבוע של "כוכבי השכונה" ושל "אלי נגד העולם"?

2. זה הרי היה ברור שזה יקרה מתישהו, ובכל זאת מדובר באירוע מרגיז למדי. טלעד דחו בחצי שעה את שידורה השבועי של "זהות בדויה", מה שגרם ל"סקרבס" להידחות ל-23:45. כך נפרשת לה תוכנית של 21 דקות על פני קרוב ל-35 דקות, עם הפסקה ארוכה מדי בחצות הלילה. טלעד בגדולתה.

1. משחק מוגזם, צעקני במיוחד, עידוד לגזענות בחסות סאטירה, רוב הבדיחות לא מוצלחות - ואלו רק חלק מהטענות שיש לי ל"אחד העם 1" - אחד הדברים היותר גרועים שידע הפריים-טיים של שישי בערב שלנו. נורא. אבל שגיא חושב אחרת.