המסך המפוצל

יומן קון - חלק שלישי ואחרון

כל האורחים שהיו, סיבוב נוסף, מההתחלה, עם ספוילרים

מאת: Slayeret

פורסם: 17-07-2003
45 תגובות


ג'יימס לירי (קלם)
ג'יימס הובא כדי לשחק את קלם באופן חד פעמי (בתסריט של הפרק "חיים סדרתיים", הוא נקרא "loose skin demon"), אבל הקסם שהוא הביא לדמות גרם לכך שהוא נקרא חזרה לכמה הופעות נוספות. או שהיו אלו האוזניים. מסתבר שאנשי הצוות נהנו מאד מהאוזניים של קלם, בייחוד אמה קולפילד (אניה) ואליסון האניגן (ווילו), ונהגו לשחק בהן. לשחק ב"באפי" היה חלום שהתגשם בשבילו, מכיוון שהוא מעריץ גדול של הסדרה. הוא נהנה במיוחד מהפרק "Older and far away" שבו הוא זכה לשחק עם כל הצוות.

ג'יימס היה מאד חביב ומהנה לשמיעה ולצפייה (דמיינו את קלם, רק בלי כל העור...).

הטריו
דני, אדם וטום סיפרו שהם מאד נהנו לשחק את הטריו ושההתפתחות של הדמויות שלהם מאתנחתא קומית לרשעים של ממש הפתיעה אותם. חבל להם שהם לא זכו להשתתף במיוזיקל, אבל הדמויות שלהם עוד לא היו בתכנון בזמן כתיבתו. טום נהנה במיוחד לעבוד על "Storyteller" ודני על "Dead Things". לאדם היה מאתגר במיוחד לשחק את ווילו בפרק
"The Killer in Me", בייחוד בעקבות העובדה שאת התסריט הם קיבלו רק שעות ספורות לפני התחלת הצילומים.



כשטום נשאל האם אנדרו הוא הומו או ביסקסואל, הוא ענה שלדעתו אנדרו פשוט נהיה אובססיבי לגבי אנשים שונים ורוצה להיות כמותם, ממש כמו ספייק. אבל, הוא מוסיף, הוא דיבר עם ג'יין על העניין ולטענתה הוא כן, רק עוד לא מודע לכך. ג'יין אישרה את הדברים מאוחר יותר. דני אמר ברצינות גמורה שמבחינתו אנדרו הוא הומוסקסואל.

טום היה בטוח שיהרגו גם אותו, אבל במקום זה, החליטו הכותבים להרוג דווקא את ג'ונתן כי הם רצו להרוג דמות שלמעריצים אכפת ממנה לשם קבלת אפקט כבד יותר. עוד הוא מספר, שהסצינה שלו עם אניה וכסא הגלגלים היתה רק סצינה אחת מתוך מונטאז' קרבות בי"ח שהם צילמו (תחרות הליכה עם קביים למשל), אולם מפאת מחסור במקום הם נאלצו לחתוך את הרוב. חבל לו גם שלא יצא לאנדרו להתמזמז עם אניה. הוא הציע, אבל הכותבים סירבו.

טוני הד
לטענתו, ג'יילס ניסה להרוג את ספייק משום שכדמות אב לבאפי הוא לא אהב אותו ואת מערכת היחסים המתעללת שלהם. השואלת העירה שהוא לא באמת יודע את התשובה ולמרות מחאתו בעניין, הרושם היה שהיא צודקת.

ג'יימס מרסטרס
ג'יימס חושב שכל הסיפור של ספייק בכל הסדרה הוא קשת עלילתית אחת ושכל מה שקרה לו משתלב יחד. אם הוא היה יודע מראש שיפתחו לו קשת עלילה של גאולה הוא לא היה משחק את ספייק עם כל כך הרבה נשמה בהתחלה והיה פחות ידידותי כלפי באפי. את הנשיקה הראשונה שלו עם באפי הוא ניסה לעשות מאד רומנטית וזה פשוט לא הלך (הסצינה דרשה 17 טייקים. ממש רחמנות עליהם...). לבסוף שרה הבהירה לו שזה צריך להיות מאד טכני ולמצלמה ולא אמיתי. היא צודקת, הדבר האמיתי לא נראה טוב (בני אדם שמקיימים יחסי מין נראים כמו קופים בפעולה לטעמו). באשר לסצינות העירום שלו הוא נתן את התגובה הקבועה - הן היו מאד מוזרות בשבילו, בייחוד כי שרה תמיד היתה לבושה.



ג'יימס, מסתבר, הוא סטאר קרוסי בנפשו. לדעתו, באפי אוהבת את אנג'ל וזה ברור מהפרק האחרון, אם כי יש בה רגש חדש של כבוד כלפי ספייק. לדעתו, צריכה מערכת היחסים בין ספייק לבאפי להישאר אפלטונית. כשנשאל אם באפי וספייק קיימו יחסי מין לפני הקרב האחרון, הוא הניד את ראשו לשלילה באופן נחרץ. מבין האנשים עימם היה ספייק, היתה דרוסילה המתאימה ביותר.

ג'יין אספנסון ודרו גרינברג
דרו נהנה במיוחד לכתוב עבור הטריו. הוא גם אמר שהוא אוהב את הסצינה של ווילו, טארה ואניה ב-"Older and far away", כאשר אניה באה בטענות לווילו שהיא לא משתמשת בכישוף להצילם וטארה מגנה עליה. סצינה שמאד חשובה לו היא הסצינה של ווילו וקנדי ב-"The Killer in Me" על מה זה להיות גיי ולהתחיל לצאת עם אנשים. "הסצינה קרובה מאד לליבו" אמר ולא פירש.

הטון של העונה השישית - תקופה אפלה של תחילת שנות העשרים - הוכתב ע"י ג'וס. דרו סבור שהסוף של הפרק "Smashed" הוא הרבה פחות חושפני מדברים אחרים בטלוויזיה. דבריו של דרו הזכירו לג'יין את הסצינה של ספייק ובאפי על המרפסת של הברונז ב"Dead Things" ותגובתה - "אלוהים אדירים!".

על קבלת הנשמה של ספייק היא מספרת שקו העלילה פותח מכיוון שהם לא יכלו לתת לבאפי להמשיך לנהל רומן עם מישהו ללא נשמה וזו היתה הדרך היחידה לפתח הלאה את הסיפור.

ברגליים רועדות ובלב הולם הצלחתי להכריח את עצמי לעמוד ולשאול את ג'יין שאלות (אפילו פעמיים!). השאלה הראשונה שלי נגעה להופעתה של ג'ויס בפרק "Conversations with Dead People". התשובה המאד נחרצת של ג'יין: היא היתה הרע הראשון. נקודה. זה היה ניסיון שלו לערער את דון ולגרום לה לחשוד בבאפי. בין היתר, הדברים שהוא אומר לה ("היא לא תבחר בך") כוונו לפרק "Potential" בו דון חושבת שהיא תיבחר כקוטלת במקום באפי ומגלה לבסוף שהיא לא. בתשובה לשאלות אחרות היא מספרת שהרע הראשון יכול להתגלות ביותר ממקום אחד בבת אחת ולכן יכול היה להופיע הן כג'ויס והן כבחורה שדיברה עם ווילו. הולדן לעומת זאת היה ערפד ולא הרע הראשון. זה היה הפרק היחידי שבו ניק ברנדון (זאנדר) לא הופיע כלל וזאת משום שהם לא מצאו לו מקום מתאים בסיפור ולא ראו טעם לדחוף אותו פנימה בכוח. עוד פיסת מידע מעניינת בקשר לפרק - את קרדיט הכתיבה קיבלו ג'יין ודרו גודרד, אך מסתבר שגם ג'וס ומרטי נוקסון השתתפו בכתיבה. כל אחד מהארבעה כתב חלק (ג'יין היתה אחראית על דון וג'ויס).

השאלה השניה שלי היתה כללית יותר. רציתי לדעת אם יש לג'יין הסבר מדוע ישנם ערפדים המפגינים תכונות אנושיות לעומת ערפדים שהם נטולי אנושיות לחלוטין, כשהדוגמא הבולטת היא אנג'לוס ודרלה לעומת ספייק ודרוסילה. ג'יין פתחה בדוגמה הקבועה של השופט ב"Becoming" ואז המשיכה קדימה ואמרה שלדעתה התהליך אינדיבידואלי ושונה מערפד לערפד. ייתכן שהוא לא תמיד מושלם ונשארת מידה זו או אחרת של אנושיות. ייתכן גם שזה תלוי באישיות של האדם הנהפך, מי הוא היה קודם לכן. היא חשבה על כך רבות ותהתה מה היה קורה אילו באפי היתה משוחחת עם הערפדים לפני שהיא הורגת אותם וכמה ערפדים "טובים" היא הרגה.

ג'יין ודרו הגיבו באופן נפרד על עניין הבלבול באשר לקו הקוטלות. ג'יין סיפרה, שזו היתה טעות של הכותבים. הם לתומם סברו שברגע שבאפי מתה פעם אחת קו הקוטלות המשיך הלאה ממנה ועכשיו הוא עובר דרך פיית'. לכן, כאשר היא מתה פעם שנייה לא נקראה קוטלת חדשה. הגיוני. אבל אז הגיע העונה השביעית והטענה של דון שבאפי תצטרך למות כדי שהיא תהיה הקוטלת. הכותבים פנו לג'וס והעלו בפניו את הטענה. ג'וס חשב על זה ואמר: "לא, זה לא ככה". "אז איפה הקוטלת החדשה?" היא נשאלת, "גם באפי וגם פיית' צריכות למות כדי שקוטלת חדשה תגיע" היתה התשובה. כל עוד פיית' היתה בסביבה לא היתה סיבה שתיקרא קוטלת חדשה. באופן אישי, אני לא קונה את ההסבר הזה, שכן אם ככה למה פיית' נקראה כאשר קנדרה מתה, הרי באפי עוד היתה בסביבה?

לדרו לא היו פתרונות מוצלחים יותר. הוא ענה את התשובה המסורתית באשר לכך שקו הקוטלות ממשיך מפיית' ואז הוסיף: "בעונה השביעית זה הסתבך, אבל זה בגלל שהרע הראשון הופיע ושינה דברים". בקיצור - אין תשובה. לפחות לא חד-משמעית.

ג'יין נשאלה על פיתוח, או יותר נכון על אי-פיתוח, מערכת היחסים של דון וספייק בעונה השביעית. היא מסבירה שכל מערכות היחסים בין ספייק לאחרים השתנו בעקבות השינוי במערכת היחסים שלו עם באפי וספציפית לדון - היא כעסה עליו. הוא היה דמות שהיא העריצה ואז הוא הלך וניסה לאנוס את אחותה. דרו ציין שהלוואי שהיה להם זמן נוסף לפיתוח דמויות ושהם מאד השתדלו.

באשר להתנהגותו המוזרה של ג'יילס - הרעיון לא לתת לג'יילס לגעת בשום דבר היה בדיחה כדי לגרום לצופים להעלות דיונים בנוגע לשאלה האם ג'יילס הוא הרע הראשון או לא ו"לשגע את הצופים". אלא שזה שיגע גם את טוני הד. היא לא סבורה שג'יילס התנהג באופן מוזר מהרגע שהתגלה שהוא לא הרע הראשון.

בתשובה לשאלה "מהו הסיפור של אניה עם ארנבים", ג'יין עונה שכל העניין התחיל כבדיחה של דיוויד פיורי והם לא חשבו שזה יילך כל כך רחוק. אחרי שאניה הפכה לשד היא דחתה כל דבר בחייה הקודמים, בהם היא למעשה אהבה ארנבים.

ג'יין ודרו נשאלו לא מעט על הפרק האחרון של הסדרה (עונה, סליחה). אז קודם כל - הסוף שבו סאנידייל מתמוטטת אל תוך פי השאול היה במקור הסוף המתוכנן של עונה חמש. על שאלת השאלות, "האם באפי אוהבת או לא אוהבת את ספייק?", עונה ג'יין בשמו של ג'וס ואומרת, שלדעתו ספייק צודק ושהיא לא באמת אוהבת אותו. "אבל ג'וס טועה", היא ממשיכה. לדעתה האישית, כספאפית נלהבת, באפי אכן אוהבת אותו. היא רק באמת עוגייה עדיין והיא לא מסוגלת לזהות את הצורך שלה להישען על ספייק ולפנות אליו לעזרה כאהבה. מה אני אגיד לכם? מבחינתי ג'וס קובע.

"האם באפי וספייק קיימו יחסי מין באותו בוקר אחרון?" - "הם שיחקו שח", עונה דרו, "ואפו עוגיות...".



הכותבים ידעו מראש מי עומד למות. אניה נהרגה כי הסוף היה חייב לבוא עם מחיר כואב. לטענתו, זאנדר מדחיק את מותה ותגובת האבל עוד תגיע.

"If only we had a season eight..." אומר דרו ומביע בכך את משאלת לב כולנו.

החיוך של באפי בסוף מסמל לדעתו את האושר שלה מכך שתהיה לה הזדמנות לחיות חיים רגילים, אבל לא נראה לו שהיא תוותר על תפקידה כקוטלת.