המסך המפוצל

הממיר 12/4/03

פרוספר מראיין את נטלי אימברוליה, לימור במפגש עם הראשון בבידור, פרק המופת אצל באפי והאם יש הבדל בין חדשות ערוץ 2 לחדשות ערוץ 10?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-04-2003
43 תגובות
10. הראיון של פרוספר (אונר טו מיטר יו) ב"ערב אדיר" עם רואן אטקינסון ונטלי אימברוליה (כוכבי הסרט החדש "ג'וני אינגליש") היה הדבר המשעשע ביותר שנראה על המסך מאז הראיון האחרון של פרוספר עם כוכב הסרט "מותק, השודד מת מצחוק", עם שאלות כמו "מה עדיף לראות - את הטריילר או את הסרט?" (תשובתה של נטלי, במילרע כמובן: "את הטריילר, כי הוא יותר קצר"), "אתה אוהב East music?" (תשובתו של אטקינסון: "What?!"), "איסט מיוזיק, נו. Confusing?" (כשבתרגום מופיע "בלבלי אותו") ו"קניתי לך את הדיסק שלך מתנה, תוכלי לחתום לי עליו? (תגובתה של נטלי: "רשמתי לך שם את מספר הטלפון שלי"). היה אדיר.

עוד 10. איזה כיף היה לקבל עונה חדשה של "רגליים קרות", ללא ספק הדרמה הקומית הטובה יותר בטלוויזיה. תודה, יס פלוס.

9. בתוכנית ה"רגילה" האחרונה של "רק בישראל" היו כמה קטעים מצוינים: "שמעון החדש" בגילומו של "הראשון" (בבידור) היה משעשע, האטרף של לימור כששמעון זרק עליה בוטנים היה מופלא והאווירה הכללית, כדברי ארז טל, היתה אווירת סוף קורס. אבל היו גם קטעים פחות טובים, ועל כך בהמשך.

8. סוף סוף קיבלנו את "הגופה" אצל "באפי" בביפ. הצילום, העריכה, האווירה, החוסר המוחלט במוזיקת רקע, ההלם, הכאב והדמעות עושים את הפרק לאחד הגדולים ביותר בסדרה. ובתחילת מאי בסטאר וורלד אמורה להגיע העונה השישית. האם ביפ יקבלו שכל וישדרו אף הם את העונה הבאה בצמוד לעונה החמישית?



7. "הכלב של דואי" במלקולם, הגם שלא היה יוצא דופן באיכותו, הביא כמה רגעים קלאסיים במיוחד, בעיקר ברגעי הנקמה המועטים של דואי בשני אחיו.

6. בפרק החמישי של "24" היה נדמה שיש ירידת מתח מסויימת. קצת יותר מדי רגעים מתים שנמרחו, פחות מדי אקשן. ובכל זאת, האירועים בתחנת המשטרה נתנו פיצוי מסויים. ואולי פשוט התרגלנו לשני פרקים ברצף?

5. אירוע מוזר במיוחד קרה השבוע במהלך שידורי החדשות בשני הערוצים המרכזיים. באותה השעה בדיוק החלה גם בערוץ 2 וגם בערוץ 10 כתבה על האירועים הפליליים שקדמו למשחק הדרבי בכדורגל בין מכבי להפועל ת"א. שתי הכתבות נראו זהות לחלוטין, הציגו ראיונות עם אותם האנשים, רק בסדר שונה, ולמשך עשר שניות, ראו בערוץ 2 ובערוץ 10 את אותן התמונות של המכוניות השרופות וכתובות הנאצה באותן השניות בדיוק.

4. מצפייה בתוכנית הראשונה של "יצרים עם איה ושירלי" קשה לי להבין מדוע נפסלה התוכנית לשידור בערוץ 10. האם לא שמענו דברים יותר "גסים" אצל, נניח, דנה מודן?

3. הקטע שבו יהורם גאון הנחה תוכנית שמתרחשת 25 שנה מהיום, בה אירח את שמעון ולימור הזקנים היה מביך, מטופש ולא מצחיק. קצת הרס את הטעם הטוב שהשאירה תוכנית הסיום של "רק בישראל".

2. עוד קטע מביך מתוכנית שבדרך כלל היתה סבירה היה הקליפ של שירי רמי קלינשטיין עם התמונות מתוך טרזן ב"ערב אדיר" האחרון. ווט דה פאק?

1. ערוץ 10 מתעלל בצופים שלו. נכון, המצב הכספי גרוע, אבל זה לא תירוץ מספיק טוב. נתחיל מהעובדה שבמוצ"ש האחרון לא היה שידור חוזר לצמד הפרקים של שבוע קודם לכן ב-"24" ולרבים מהצופים שרצו בכך, לא היה איך לראות כי הם סמכו מלכתחילה על השידור החוזר. גם המעבר מיום שני ליום רביעי שעקרונית אמור להיות צעד נכון (יום שני הוא יום הכדורגל של הערוץ והסדרה היתה אמורה להתחיל באזור 22:45), אלא שהוא נעשה בדקה התשעים. גם הדחייה (או אולי הביטול?) של עליית העונה החדשה של "ג'ורדן", לא ממש תרם. זה בדיוק הזלזול בצופים שפחדנו ממנו. חבל, כי מתחילים לחשוב שזה טלעד.