המסך המפוצל

הממיר 8/3/03

על פרקי סיום העונה של "הפרקליטים" ו"משמרת שלישית", על הפרקים ב"מלקולם" וב"מכושפות", על ערוץ 3 ועל טלעד, טלעד וטלעד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-03-2003
46 תגובות
10. פרק סיום העונה של "הפרקליטים" היה נפלא, לא פחות, עם מהלך תחמני במיוחד של הלן, התובעת שאהבנו לשנוא, לאחר הרצח האכזרי של ריצ'רד. אנחנו רוצים את העונה הבאה ומהר.

9. זה לא משהו שלא ידענו קודם, אבל "מלקולם באמצע" מוכיחה בכל שבוע מחדש כמה היא גדולה מהחיים. השבוע זכינו לקבל שם את בראדלי וויטפורד (ג'וש מ"הבית הלבן") בהופעה קצרצרה, כמו גם היאבקות בוץ מטורפת במיוחד עם סוזן סרנדון.

8. ואם כבר מדברים על יום ראשון, קשה שלא לשים לב לשפע הסדרות המשובחות שמשובצות ביום זה: גם באפי וגם מלקולם בביפ, גם תיק סגור בערוץ 10, גם שבתות וחגים בכבלים וגם משפט לילי בלווין. כבר צריך יותר ממכשיר וידאו אחד בימינו.



עוד 8. (מה לעשות, כשמגיע - מגיע) "הרשות השניה" לא נותנת לערוץ 10 לשדר את "יצרים עם איה ושירלי"? אין בעיה, יש יס. הלווין רכש לשידור את תוכנית הסקס הכל כך מדוברת וישדר אותה באפריל. עוד צל"ש ללווין.

7. גם פרק סיום העונה של "משמרת שלישית" היה חזק למדי, אבל את העונה הבאה של הסדרה הזאת יהיה קשה לנו לראות אפילו יותר מהעונה הבאה של "הפרקליטים", כי גם "משמרת שלישית", כמו סדרות רבות נוספות, שייכת לוורנר.

6. אז אמנם לא מדובר במשהו שיגרום לנו להיגמל מ"חברים", "אי אר", "סופרנוס" ואחיותיהן, אבל את הרכש החדש של ערוץ 3 אפשר לתאר כמוצלח למדי. כל העונות של "מופע שנות השבעים", יחד עם "רוזוול", "דארק אנג'ל" ו"אנדי ריכטר" וסדרות נוספות שכבר ידענו על רכישתן כ"בומטאון", "אמריקן דרימז" ו"ג'רמיה" עם לוק פרי, מבית היוצר של "בבילון 5", הופכות את ערוץ "הסדרות הטובות ביותר בעולם" לערוץ "סטאר וורלד המתורגם". סביר.

5. את הפרק השבועי של "מכושפות" אפשר להגדיר כמעולה. אפשר גם להגדיר אותו כנוראי. האמת נמצאת אי שם באמצע. מדובר בפרק חשוב, מרתק ומעניין, עם עלילה חזקה, מתח, דרמה ודמעות, אבל מצד שני: הם הרגו את קול! איך עשו לנו את זה? מה גם שיש היגיון בטענה שאפשר היה למשוך את הסיפור הזה קצת יותר ולהפוך אותו למעניין יותר.

עוד 5. יום רביעי האחרון, פיגוע. ראשון עולה לשדר ערוץ 2, בערוץ 1 עוד נמים להם ובערוץ 10 מודיעים על הפיגוע אבל שולחים אותנו לקליפ של אל אל קול ג'יי לפני שחברת החדשות מתארגנת. עולה טלי מורנו שמגמגמת לה דקות ארוכות וטוחנת את הנון-מידע שיש. אבל כמו סיפור ההתאוששות של הערוץ, כך גם המשדר: הערוץ היה הראשון לשדר תמונות מהשטח וגם הראשון להעלות את המגישים הבכירים שלו, מיקי ויעקב.

4. יום רביעי, 00:53, פרק סיום העונה של "הפרקליטים" מתקרב לסיומו. לפתע מופיע קרול על המסך ("קרול" - הודעה שרצה על המסך): "התוכנית 'המשיבון' עם חני נחמיאס תשודר עוד מעט". סליחה? וואט איז?! מה כל כך דחוף לנו לדעת שהתוכנית תשודר? לא היה פה מקרה של גלישת "הפרקליטים" לשעה של "המשיבון", די להיפך האמת, ואני בטוח שבשעה כמו 00:53 אין כל כך הרבה אנשים שכוססים את ציפורניהם בציפייה מורטת עצבים לתוכניתה, שמובאת בכלל בשידור חוזר! (נו אפנס חני) ואגב, לאלה שמשום מה החמיצו את חני, התוכנית בסופו של דבר החלה ב-01:01, במקום ב-01:05. מה אומר לכם טלעד? תודה על התזכורת! באמת, לא הייתם צריכים, עוד הייתי מפספס.

3. טלעד הודיעו שהם לא משדרים רכש בפריים-טיים. "רק הפקות מקור" - זה המוטו שלהם עבור השעות הנחשבות ביותר בטלוויזיה. שתי אופציות: או שסרט התשובה של מייקל ג'קסון הוא הפקת מקור, או ש-21:05 זה כבר לא פריים-טיים, אחרת קשה להבין איך "מייקל ג'קסון משיב מלחמה" ישודר מחר באמ-אמא של הפריים טיים. וכן, אני יודע שמדובר ב"אירוע" חד פעמי. לא קונה את זה.

2. ואם כבר טלעד, אז ראוי לציין שמייד עם סיומה של העונה החמישית של "הפרקליטים" (היה נהדר, רוצים עוד, כאמור), לא משבצים את אחת ממיליארדי סדרות הרכש שמעלות אבק במדפים של הזכיינית הירושלמית, אלא את "האחרים" בשידור חוזר. רואים שזה, וגו'...



עוד 2. אתמול, יום שישי, בערוץ יס 1 בלווין, נפסק לפתע הסרט "הנשיא מאוהב" בסביבות 22:20 לטובת פרומואים. רק לאחר דקות ארוכות חזרו לשדר את הסרט.

1. "בוז השבוע" הולך למתרגמת של "האק", גלית יעיש, שהחליטה שאנדרה בראוור (פמבלטון מ"רצח לאדום לשחור") הוא בעצם אנדרה ברג'יר.