המסך המפוצל

קוראים מגיבים: הקרב על הרייטינג

assafTV דווקא אוהב את רייטינג

מאת: assafTV

פורסם: 14-10-2001
0 תגובות
לפני הכל, דיסקליימר, מה שנקרא גילוי נאות: הכותב היה בעבר מנוי על `רייטינג` (והפסקתי רק בגלל שנפסק המנוי על `מעריב`). זהו. עכשיו האמת יצאה לאור ואפשר להתחיל בעניינים.

לפני זמן מה הופיעה כאן כתבה אשר הביעה אכזבה מ`רייטינג`. בתור דיעה סובייקטיבית זה לגיטימי בהחלט לטעון שעתון כזה או אחר לא עושה לך את זה יותר, אבל אני, כשרואה שלצורך העניין קצת מתעלמים מכמה עובדות בסיסיות זה מדליק אצלי נורה אדומה.
אז הנה, למען הסדר הטוב כמה דברים על רייטינג:


בתור עתון המסקר את עולם הטלוויזיה הישראלי `רייטינג` זכה, זוכה ויזכה בכמה ידיעות ראשוניות ולעתים קרובות בלעדיות אשר עתונים אחרים, כולל ה`אבא` `מעריב` לא זכו לגלות.
ומדובר פה להזכירכם בשבועון. העתון נסגר ביום ראשון, מודפס ביום שלישי ומגיע לדוכנים ביום רביעי. ההתעלמות המופגנת של עולם העתונות מהידיעות של `רייטינג` לא ברורה לי אבל הראשוניות והבלעדיות של העתון ברורה כשמש.


עינב גלילי, כוכבי הפרסומות, הפרויקטים של אליען לוזבסקי, שלום קיטל ועוד ועוד ועוד. ראיונות מצוינים, רחוקים שנות אור מראיונות יחצנ"יים למיניהם, בלי טיפת צהוב (ע"ע הראיון עם עינב גלילי). נכון, לא בכל גליון אפשר למצוא ראיון כזה אבל זה כבר בגלל מצב הברנז`ה המקומית ולא בגלל `רייטינג`.


במדינה שדוחפת מיקרופונים לפרצופיהם של הורים אשר איבדו כמה שעות קודם את ילדיהם בפיגוע קשה לי להבין את הטענות על הצהבהבות של `רייטינג`. מדור הרכילות של העתון, במקום לשתף פעולה עם היחצ"נים למיניהם ולצלם יפה את הסלבריטי המקומי ולתאר ולפאר בשבחי התחתונים/סלט טחינה/מסיר לכה חדש שלרגל זה אירעה המסיבה, `רייטינג` שובר את השגרה ומספק לנו זווית קצת יותר מעניינת מהגרסאות המיוחצ"נות של מדורי הרכילות.
ועוד משהו, `פנאי פלוס` משדר חזות מהוגנת, `משפחתית`, אחוז ניכר מקוראיו הם בני נוער.
זה לא מונע ממנו מלשים דוגמניות מעורטלות על השער ולפרסם ראיון עם מגיש רדיו הכולל תיאורי סקס ושאלות על נטיותיו המיניות.

`רייטינג` הינו עתון מסחרי. לפיכך יש הגיון בשער עם דוגמנית המפנה לכתבה של עמוד ורבע בעוד הכתבות ה`בשרניות` יותר זוכות להפניה מוצנעת יותר על השער. ככה זה בביזנס.
ישנם לא מעט כותבים מוכרים שניסו (שוב ושוב) להתקבל לעתון אך נדחו, אם מפאת חוסר התאמתם ואם מהסיבה הטכנית ש`רייטינג` לא יכול לקלוט אותם.

ויש עוד אבל אני חושב שהבהרתי את עמדתי. `רייטינג` הוא עתון טלוויזיה שמספק את הסחורה.

ישנן חדשות טלוויזיה ראשוניות ובלעדיות, ראיונות עמוקים ומענינים, צהבהב במידה מהנה, וטורים אישיים שיכולים לעצבן לעיתים אבל כאלו הם טורים אישיים.



הקרב על הרייטינג