היא עשתה "קורדיליה מרשימה"? מתי? / trilliane עצבנית באמת / 21/03/2003
באפי היתה בסה"כ בת 15 טיפוסית - קצת צפונבונית ושטחית, נכון, אבל בזה מסתכם הדמיון שלה לקורדיליה.
קודם כל, קורדיליה מוצגת לנו מהפרק הראשון בבאפי כהרבה יותר מזה - היא לא סתם בחורה שטחית, היא מלאה באהבה וחשיבות עצמית, היא עשירה מאד, והיא דורסנית כלפי הסביבה שלה - היא יורדת על כל מי שהיא מוצאת "לא ראוי", היא ממש מתאכזרת לווילו וכו`. איפה היא ואיפה באפי?
מה הספקנו אנחנו ואנג`ל לראות מבאפי שאתה ככה מכריז שהיא היתה "קורדיליה מרשימה" - דקה של קטע בו היא הולכת עם חברות ומרכלת על החבר? נו באמת! הרי אחרי הדקה הזו החיים שלה כבר השתנו לנצח, ברגע בו הגיע הצופה הראשון שלה לבשר לה על גורלה ולקרוא לה לתפקיד.
נכון שאנג`ל הגדיר זאת אח"כ כ"אהבה ממבט ראשון", אבל בואו נהיה ריאלים ונצא מהקטע המילולי של ההגדרה הזו, שכמו הצהרות אהבה רבות סביר שהיתה בה מין הפואטיות וההגזמה, בפרט שהיא נאמרה בסיטואציה שמטרתה היתה לנחם את באפי ולהעלות לה את המורל.
ההיכרות הראשונית שלו עם באפי לא הורכבה רק מה-2 דקות תצפית האלה מהרכב - הוא ראה אותה מאבקת את הערפד הראשון שהיא קטלה, ראה את חייה האישיים האומללים על רקע הנישואים המתפוררים של הוריה - מדובר כאן על מכלול של דברים.
אז כשהיא היתה מבואסת שאין בה שום דבר מלבד הקוטלת ושאלמלא זה היא היתה בדיוק כמו קורדיליה (שקר וכזב כמובן, אבל כמו רבים אחרים גם באפי ביקורתית כלפי עצמה ושופטת את עצמה לחומרה, שלא בצדק) אנג`ל עודד אותה ואמר לה שהיא יותר מזה (נכון) ושכשהוא ראה אותה בפעם הראשונה היא "החזיקה את הלב שלה כך שכולם יוכלו לראות אותו" או איזושהי אמירה קיטשית אחרת בסגנון, שאף פעם לא ממש קניתי. אז הוא אמר לה את מה שהוא היה צריך להגיד כדי לנחם אותה, וסביר להניח שבזמן שהוא אמר לה את זה, אחרי כמה שנים שהם כבר ביחד, הפרספקטיבה שלו על מה שהוא ראה אז כבר לא בדיוק אובייקטיבית, ואולי הוא זוכר את זה שונה ממה שזה היה - הוא הרי לא באמת הכיר את הלב שלה אז. אבל הגיוני שבעונה 3 הוא באמת חשב את זה, והוא היה צריך לעודד אותה, אז זה מה שהוא אמר (וכאמור, ייתכן באמת שממרחק השנים נדמה לו שהוא חשב כך כבר אז).
ברור לי שהוא לא הכיר אותה כשהוא ראה אותה לראשונה, ואני גם לא חושבת שהוא באמת התאהב בה מהבחינה הרומנטית, ממבט ראשון. אני כן חושבת שהוא התאהב בה כאדם - אפשר לאהוב מישהו גם לא באופן רומנטי, אתה יודע. הוא ראה נערה צעירה ותמימה נקראת להיות קוטלת, הוא ראה אותה ברגעי המשבר הקשים שלה, ומשהו בה שבה את ליבו והוא החליט שהוא רוצה לעזור לה להתמודד עם הגורל הזה, לקשור את הגורל שלו בגורלה, כמו שאמר לו וויסלר. הוא מצא מטרה לקיום שלו, ל"חיים" שלו, שעד אז היו מבולבלים ונטולי תכלית. כשהוא ראה אותה אז, אני *בטוחה* שהוא לא חשב לעצמו "וואלה, זאת, איך הייתי מת להכניס אותה למיטה שלי!". לא ולא. הוא ראה בה משהו הרבה מעבר לזה - הוא ראה בה מטרה, קרש הצלה, ואם להשתמש במילה יותר חזקה, כמעט דתית אפילו - גאולה.
וויסלר הינחה אותו וכיוון אותו לזה (להזכירך, זו היתה משימה שהונחתה עליו מה-PTB) - לעזור לבאפי היה הייעוד החדש שלו, והוא קפץ עליו בשתי ידיים. זה היה כרטיס היציאה שלו מ-100 שנים של בדידות, של התגלגלות חסרת מטרה ממקום למקום, לחיים עם מטרה נעלה: לעזור לאנשים, לעזור לבאפי, לעשות טוב לעולם, לכפר על חטאיו - משימה שהוא המשיך בה גם לאחר שעזב את סאנידייל, גם בלי באפי.
כשהוא נפגש מחדש עם באפי, בסאנידייל, היא כבר היתה באפי אחרת. לא עוד הנערה ה"שטחית" בת ה-15, אלא קוטלת עם (קצת יותר) נסיון, בת 16 וקצת, אך בוגרת לגילה. היא כבר לא היתה אותה באפי. הוריה התגרשו, היא עזבה את המקום בו גדלה וחיתה עד אז - את ביה"ס, החברים, הסביבה שהכירה אותה, החברה בה היתה פופולרית, ועברה עם אמה לגור לבד בסאנידייל, מקום חדש ומאיים. מעבר לכך, ברור שעיניה נפקחו ואחרי הדברים שהיא ראה במסגרת חודשי הקטילה בלוס אנג`לס היא התבגרה הרבה בשנה הזו, ללא ספק.
*זו* היתה הבאפי שאנג`ל למה להכיר עכשיו, זו שהוא ניסה לעזור לה בלי להתערב יותר מדי, לעבוד לצידה אבל לשמור על מרחק בטחון. כי כשהוא כבר עבד לצידה, כבר היה קרוב, הכיר אותה עכשיו באמת, הוא התאהב (וקשה לי להאשים אותו, לא משנה מה תגיד מהקטגוריה). ולמרות זאת, הוא לא ניסה "להתעסק" איתה, נהפוכו - חרף הנסיונות שלה להתקרב אליו, הוא דחה אותה, התאמץ לשמור על מינימום מגע הכרחי. הוא גילה בגרות ואיפוק במקומות בהם אחרים היו קופצים על ההזדמנות בשתי ידיים - אז איך לעזאזל אתה קורא לו פדופיל?!
לפי הטענות שלך, אפשר היה לחשוב שהוא מאונן עם תמונות של ילדות קטנות במסתרי הדירה שלו...
אבל לא: אנג`ל שפגשנו בסאנידייל תמיד הוצג לנו כבוגר, שקול, מנומס, ג`נטלמן אמיתי ואף משכיל - כזה שכשהוא לא עסוק בחיסול כוחות הרשע, יושב לבד וקורא ספרים.
הפעם היחידה בה הוא נשבר בעונה הראשונה היתה כשהוא היה חייב להתערב באופן אקטיבי - החיים של באפי היו בסכנה והוא נכנס לתמונה ועזר לה להלחם ב"שלושה". עקב השתלשלות העניינים באותו ערב הוא מצא את עצמו איתה לבד בחדרה, בטווח קרוב מדי, ולאחר שהיא אותתה שגם היא מאוהבת בו, נתן לרגש להשתלט עליו והתנשק איתה. בהמשך הפרק היה את כל הגילוי, נשיקת פרידה, ובזה הסתכם ה"רומן" שלהם בעונה הראשונה. לאחר אותו פרק הוא שמר על מרחק עוד יותר מתמיד, כמו שהוא אמר לג`יילס - זה היה לו קשה מדי לראות אותה, וכיוון שהוא לא חשב שמגיע לה מישהו כמוהו, הוא המשיך לעזור רק מרחוק.
גם בעונה השניה, כשהיא חוזרת מהחופש, הוא לא נכנע להפצרותיה ולא מסכים אפילו לשבת איתה על כוס קפה. רק אחרי "נער תולעת", כשווילו צועקת עליו שבאפי הלכה למסיבה, נהגה בפזיזות וסיכנה את חייה (בין השאר) בגלל שהוא בורח ממנה ושלא יהרוג אותו לצאת איתה לדייט, הוא נכנע. רק בסוף הפרק הבא, בהאלווין, זו הפעם הראשונה שהם מתנשקים מאז "אנג`ל", והנשיקה השלישית שלהם בסדרה בסה"כ.
מעבר לנשיקות וחיבוקים הם לא עושים כלום - אנג`ל לא מנצל את מעמדו ומצבו, לא לוחץ, לא יוזם ולא מציע דבר. ג`נטלמן מושלם. הפעם הראשונה שהם "עושים אהבה" (וגם הפעם האחרונה למרבה הטרגיות, אם לא מחשיבים כל מיני חלומות, ימים אבודים וכו`) קורה כשבאפי כבר בת 17 (שזה כבר לא קטינה עפ"י החוק בישראל, אגב) וביוזמתה.
אם תשים לב, דקה לפני זה, כשהיא מחליפה בגדים, אנג`ל מסובב אליה את הגב (וזה אחרי שהם כבר חברים מזה זמן מה, כן?).
הבחור הזה, שמוצג לנו ב"באפי" כהתגלמות הג`נטלמן הגברי עלי אדמות, מהסוג שלא מיצרים באמת במציאות (סדרה פנטזיה, כבר אמרנו), הוא אותו בחור שאתה מכריז עליו בנחישות ועקשנות כ"פדופיל" או "נמשך לילדות קטנות". למה?
הכל בגלל שבפעם הראשונה שהוא ראה את באפי, ובכלל לא נאמר לך שהוא הסתכל עליה כעל אובייקט מיני, היא היתה נערה בת 15?
למעשה, כל העובדות כפי שהן מוצגות בסדרה מראות שמין לא היה בראש מעייניו, שאין ספק שכשהוא ראה את באפי לראשונה זו לא היתה משיכה פיזית, ולא זה מה שגרם לו להתחיל להתקרב אליה, ושהוא לא עשה דבר באופן אקטיבי כדי להציע לה "הצעות מגונות". איך, איך בדיוק אתה מוצא אותו סוטה?! אתה ראית פעם סוטים אמיתיים בחיים שלך?
לא משנה שהעובדות כולן מראות ומוכיחות אחרת. אתה תמשיך לצעוק את הסיסמה הנבובה מתוכן "בת 15, בן 26" כאילו יש מסביב זה ואקום, ואין עוד עובדות מלבדה. אז זהו, שיש, והרבה, ולמרות זאת אתה בשלך. מילא זה שאתה מתעלם מכולן וטוען שכולם טועים; אבל אח"כ אתה עוד מעז לטעון שאתה אובייקטיבי?
היא עשתה ``קורדיליה מרשימה``? מתי? / darth-ziv / 22/03/2003
דווקא לקורדיליה גילו שיש יותר אופי בסוף
הוא כן התאהב בבאפי שהוא ראה באותו הרגע ולא במי שהוא ראה אחר כך, המעקב לביתה היה חצוף ואובססיבי ונועד לעקוב אחרי מישהי שהוא מרגיש כלפיה רגשות
ויסלר שלח אותו לבית הספר ולא לבית שלה... הוא "השקיע" יותר מדיי
הוא כן התכוון למה שהוא אמר שהוא התאהב בה באותו הרגע
כשהוא נפגש בה שוב (בשני העולמות) הוא היה עדיין מאוהב בה
בין אם היא באפי או יותר גרועה מפיית
הסיבה להתרחקות שלו עד עונה שניה הייתה שהוא ערפד... הוא לא יכול היה סתם להתקרב אליה
גם לו זה חדש ממש יחסים של ערפד ובת אדם
בבקשה אל תעשי ממנו גנטלמן...
בתור אחד זה מפריע לי אישית
גנטלמן לא עוקב אחרי בת זוגו
הוא מתעניין בחיה גם בלי להוות סטוקר
הסיסמא שלי היא בעצם האמת
הגיל לא משקר... זה משהו שאכן קרה
מישהי לא מוכנה לקבל את זה
בעוד שאתה מצליח לשמוע, לעבד ולקבל... / nerf / 22/03/2003
אני לא מסכימה איתך, הרבה אנשים פה לא מסכמים איתך.
אני יכולה לכתוב למה, אבל יש 150 פלוס הודעות שכבר מסבירות את זה וברהיטות גדולה משלי.
רק תן לי לציין אי התאמה בינך ועצמך בהודעות האחרונות-
אמרת: "...בחיים האמיתיים כשמישהו רואה מישהי שמתנהגת בשטחיות (והיא עשתה קורדיליה מרשימה).."
ואז: "דווקא לקורדיליה גילו שיש יותר אופי בסוף..."
ובכך סתרת את הטיעון המקורי שלך...
(זה פשוט צרם לעין).
דרכ"ג, שאלה לי אליך:
אתה טוען את אותם טיעונים, בקנאות דתית ממש, כבר זמן רב (האמת זה יותר כמו "טיעון" שאפשר לקווצו ל- "בן 26! בת 15!") ואתה נעינת ע"י אין ספור נימוקים שסותרים את מה שאתה אומר.
צא מנקודת הנחה שכמו שאתה ב-ט-ו-ח שאתה צודק, גם כל אותם האנשים האחרים בטוחים שהם צודקים ושהנימוקים שלהם יותר הגיוניים משלך, עכשיו תנסה להסתכל על זה בצורה אובייקטיבית, האם אין סיכוי קטן שאתה טועה והרוב צודק?
(בבקשה, תמנע מלהשוות אותי למפלגות סוציאליות למראה)
הגיל לא צריך לשקר, פה הטעות שלך / trilliane / 22/03/2003
אתה משליך הכל על הגיל, כאילו פה מתחיל ונגמר הכל, ומסרב להבין שבחיים, גם האמיתיים ובפרט אלה שבסדרת טלויזיה ועוד סדרת פנטזיה, זה לא שחור לבן ואתה לא יכול לכמת את כל היחסים שלהם על בסיס מספרי צר של הפרש גילאים. אפילו במציאות זה לא עובד ככה (ונתתי לך כמה וכמה דוגמאות שאני מכירה אישית, רק שאתה כמובן ממשיך להתעלם מהעובדות) אז סדרת פנטזיה? למה אתה ממשיך להחיל את החוקים הרגילים שלך על סדרת פנטזיה?
וסליחה, זה לא "מישהי" לא מוכנה לקבל את זה - נדמה לי שיש פה פתיל של עשרות תגובות שלא רק אני יצרתי... אז אולי זה "מישהו" שלא מוכן לקבל את העובדה שהוא טועה? אני לא זו שמיעוט (מוחץ!) פה, אם טרם שמת לב.
בקשר לזה שהוא עקב אחריה - רואים שהוא עוקב אחריה לקטילה הראשונה שלה, וזה הגיוני מאד; רואים אותו מציץ לחדר שלה, אבל לא בתור "פיפ" - הוא לא יושב עם משקפת ומחכה שהיא תתפשט או משהו כזה, הוא מנסה להכיר את הנערה הזו שהוא הולך לשנות עכשיו את כל החיים שלו בגללה, אני חושבת שמותר לו לדעת עליה קצת יותר לפני שהוא עושה תפנית כזו חדה ומחליט לשנות את כל אורחות חייו כדי לעזור לה. מניין לך, אגב, שוויסלר אמר לו רק לראות אותה בביה"ס? זה נאמר לך באיזשהו מקום בסדרה? לא. לפיכך ההשערה שלך שהוא לא אמר לו טובה בדיוק כמו ההשערה שלי ושל אחרים, שהוא כן אמר לו לצפות בה מעבר לביה"ס.
הסיבה להתרחקות שלו ממנה היתה כי הוא ערפד, נכון, והוא אפילו אומר לה שהוא מבוגר ממנה בהרבה... אבל לא בגלל שזה חדש לו, אלא מאותה סיבה שהוא עוזב בסופו של דבר בסוף העונה השלישית - הוא לא חושב שמגיע לה חבר ערפד. היא זו שרודפת אחריו ומשכנעת אותו שזה מה שהיא רוצה, ואז הוא נכנע.
אני לא זו שעושה ממנו ג`נטלמן, הסדרה עשתה ממנו כזה, פקח את העיניים!
נכון שעל כל בחור אחר שהיה עוקב אחרי החברה שלו הייתי חושבת דברים רעים, אבל בנסיבות הספציפיות האלה, לא. הוא עושה את זה כדי שהוא יוכל להגן עליה, והוא מרחרח במה שקורה לה בחיים בשעות היום פשוט כי הוא לא יכול להיות שם בעצמו.
בדיוק כמו שאתה לא יודע כמה ואיפה וויסלר אמר לו לעקוב אחריה, אתה לא יודע אם הוא התאהב בה בשניה שהוא ראה אותה בבי"ס, או שזה היה אחרי שהוא צפה בה גם במקומות האחרים. יש לך איזה מידע אחר פרט למה שאנג`ל אומר לה כדי לנחם אותה? ומי בדיוק אמר לך שהוא התאהב בה אז בצורה רומנטית? אין לך שום הוכחות... ההשערה שלי ושל רבים כאן, שהוא ראה בה גורל, ייעוד, ואהב אותה כאדם תקפה לא פחות. זו נקודת השקפה, לא עובדות.
אבל עובדה היא שב"באפי" אנג`ל בעל הנשמה מעולם לא הוצג כסוטה. הוא הוצג כג`נטלמן, הוא הוצג כגיבור הירואי, הוא הוצג כחוטא המכפר על העבר והוא הוצג באופן מאד חיובי. הסדרה מעולם, אבל מעולם לא התייחסה אליו כאל סוטה או כאל משהו לא בסדר - ברור לנו שלא כך ג`וס והיוצרים האחרים ראו אותו, ועובדה שלא כך הם בחרו לתאר אותו. את כל מה שאתה חושב עליו, אתה עושה על סמך שפיטה לא במסגרת החוקים והנסיבות שבסדרה, אלא בעולם האמיתי, ואין דבר מגוחך מזה. זה פשוט לא תופס... אתה לוקח דמות מעולם אחד ושופט אותה לפי חוקים של עולם אחר... כולם שמים לב לעובדה הזו שזו אל הסתכלות הגיונית, כולם, חוץ ממך.
לסיום אני אתייחס לטענתך הראשונה - "לקורדיליה יש יותר אופי"? אופי תמיד היה לה בכמויות, השאלה היא איזה אופי... :*D
ומתי זה ה"בסוף" שלך? באנג`ל?
קורדיליה לא באמת השתנתה לאורך באפי, היא נעשתה קצת יותר אכפתית אליהם אחרי שהם הצילו את החיים שלה, ועזרה להם בתמורה (כל עוד זה הסתדר לה עם התוכניות האחרות, כמובן).
כל ההשוואה המגוכחת הזו לקורדיליה מתבססת על ירידה עצמית של באפי, שבסה"כ נועדה לומר שפעם היא היתה יותר שטחית והתעניינה בעיקר בבנים וכו`, מה שלא שונה אגב מהרבה מאד בנות אחרות בגיל הזה. מעבר לעובדה הזו, אין בינהן שום דמיון... אין לך שום אסמכתה שבאפי התאכזרה וירדה על החלשים חברתית בלוס אנג`לס למשל, ולמעשה, אני די משוכנעת שהיא לא עשתה את זה. היא היתה יותר שטחית, בסדר, לא היה לה את הקטילה בחיים, אבל היא לא היתה סנובית נטולת טאקט ומרושעת לחלשים. היא בפירוש לא היתה קורדיליה.
בחיי, חצי מהזמן אני שואלת את עצמי אם אנחנו בכלל צופים באותה סדרה...
לא פה הטעות שלך / darth-ziv / 22/03/2003
הסידרה באה לשקף דברים בעולם האמיתי... היא מייצגת אותם
באמצעות הפנטסיה אנחנו נחשפים לעולם האמיתי
הבעיות שלהם מוצגות אמיתיות
העובדה שרוב התגובות הסוערות באות מאנשים שלא מסכימים ברורה וצפוייה (לא תראי אנשים יוצאים להפגין למען צעד חיובי שעשתה הממשלה... לעומת זאת יצאו לרחובות להפגין נגדה)
להיות אובססיבי חולני לא אומר שהוא חייב לבטא את זה בצורה מינית
הוא השקיף אליה לחדרה הפרטי כשאם היא הייתה יודעת את זה היא הייתה כועסת (היום כבר לא כי הם מכירים אבל אז כן)
תהיי בטוחה שוויסלר לא נתן לו הוראות להציץ לחדר השינה שלה בלילה אלא רק לבית הספר (ואולי לקטילה הראשונה) מה שאנגל עשה בחוצפתו היה מיוזמתו שלו
בחור שלא יכול להיות שם... בואי נראה כל בחור שיוצא עם מישהי שלומדת בתיכון לא נמצא שם איתה במהלך היום... כמה מהם מתגנבים ומבררים דברים מאחורי גבה... זה כל כך חולני, באפי מה חדש בבית הספר?
עושה הרוב הנורמלי
א-ת חושבת שהוא אמר את זה כדי לנחם אותה... הוא אמר את זה וראו את זה, בעולם המקביל ראו זאת שוב
בעוד שלך יש ספקולציה לי יש הוכחות
באפי דה אז התעניינה בדברים שטחיים, בכמה שהיא מקובלת ובלהיות מלכת התיכון, זה הוצג יפה ממש ואת לא רואה את זה
היא מודה שהיא הייתה קורדיליה
היא זכתה לצאת מזה לפניה
שוב ספקולציה שלך שזה שהיא אמרה את זה היה ירידה עצמית
העובדות אומרות שהיא הייתה כזו גם לטענתה, וגם לפי ההיסטוריה שלה
המעודדת מלכת התיכון... נשמע כמו
קורדיליה ובזאת הוא התאהב
ספוילר לאנגל
מה הפלא שהוא היום מאוהב בקורדליה
ה"ספקולציות" שלי הן לא פחות עובדות מה"עובדות" שלך / trilliane / 22/03/2003
נדמה לי שאתה תופס יותר מדי דברים ברמת השטח, ולא בודק מה מסתתר מאחורי הסאבטקסט.
האם כשמישהו אומר על עצמו "אני כמו X" הוא בהכרח מתכוון שהוא שכפולו הגנטי וכל תכונותיהם זהות הם? אם מזה שבאפי אומרת על עצמה "אני הייתי כמו קורדיליה" אתה מבין שהיא וקורדיליה זה 1:1, ולא מבין איפה מתחילה ואיפה נגמרת ההשוואה... טוב, אני מודה שהתייאשתי.
אם אתה מבין את זה שהסדרה באה לשקף דברים בעולם האמיתי אבל לא יודע לעשות את השיקוף נכון ותופס את הדברים ברמה השטחית שלהם בלי לראות את התמונה הכוללת, את הפרשנות, לנסות להבין *מה* מנסים להגיד לך (ואם תקרא את דברי היוצרים תבין שהם בהחלט *לא* מנסים להעביר לך שאנג`ל הוא סוטה), חבל, אבל זה מה יש. אני יוצאת מגישה ריאלית שכל מה שהיה צריך להאמר נאמר, וזה כנראה לא פקח את עיניך, אז אין לי יותר יומרות לעשות זאת.
הכי משעשע אותי שבתור מישהו שלא צופה באנג`ל אתה נותן לי דוגמה מהסדרה... (ספוילר לסוף עונה 3 תחילת 4 בהמשך לזה של זיו):
בתור הוכחה אתה נותן לי דוגמה של משהו שאתה בכלל לא מבין בו. הקורדיליה של היום, זו שאנג`ל התאהב בה, רחוקה שמים וארץ (היהי, אפילו מילולית, אפשר לומר) מהקורדיליה ההיא. אין משפט מופרך יותר מ"לא פלא שהיום הוא מאוהב בקורדיליה"...
אם היית קצת יותר מבין היית יודע שקורדיליה של היום היא סוג של מלאך עלי אדמות, מתחרה רצינית באמא תרזה, הרבה יותר צדיקה מבאפי, למשל, ממש עד כדי בחילה (לפחות לטעמי).
חבל שאתה לא בודק את הדוגמאות שאתה נותן לפני שאתה מפזר אותן כלאחר יד.
לא נכון / darth-ziv / 23/03/2003
כשהיא אומרת הייתי כמו קורדליה
היא מתכוונת שטחית פופולרית ומתעניינת בדברים טיפשיים
אני רואה בדיוק מה השיקוף לחיים האמיתיים... בחיים האלה בחורים לא עוקבים אחרי החברות שלהם כשאין סיבה... אין דרך להצדיק את זה הוא עקב אחריה סתם ככה לבית הספר ובירר פרטים עליה שלא דרכה
נכון שאני לא צופה באנגל... ואל דיברתי על קורדיליה של היום
היא השתנתה בעונה שלישית ונהפכה לבחורה רגילה ופגיעה
היא לזמן קצר ומרוב שנפגעה חזרה להתנהג לא יפה אבל ראו שזו לא היא ושהיא מנסה להחזיר לזאנדר
העקיצה "מה הפלא שהוא התאהב בה" באה להראות שהנה הוא כל כך מסוגל להתאהב בחיקוי שלה עד שמה הפלא שהוא נמצא עם המקור
כבר בהלואין ראו שיש להם כימיה ממש
וכן התרגום שלך הוא ספקולציה
אני מסתמך על דבריה, התנהגותה בפרק וההתנהגות שלו ודבריו
מה שתגיד / trilliane / 23/03/2003
בכל מקרה, אולי כדאי שתנהל את הויכוח הזה עם ג`וס ולא איתי.
גם אם אתה חושב שמה שאנג`ל עשה היה בלתי ראוי, הרי שיוצרי הסדרה לא חושבים כך ולא מציגים באופן זה את הדברים, וזה חלק ממה שאני וגם אחרים ניסינו להגיד לך.
אולי עפ"י קנה המידה שלך הוא סוטה, אבל הפואנטה היא אחת: היוצרים לא חושבים כך, זה לא מה שהם התכוונו להעביר לצופים, וב-3 העונות שבהן הוא השתתף אנג`ל הוצג כדמות חיובית להפליא (למעט התקופה בה הוא איבד את הנשמה, וג`וס טרח לעשות הפרדה מאד חדה וברורה בין אנג`ל לאנג`לוס באותה תקופה).
אתה יכול להאשים את ג`וס, שכתב וביים את 2 הפרקים של "התהוות" שהוא אדם לא מוסרי אם כך הוא מתאר את אנג`ל ועוד מראה לנו שזה בסדר, אבל אתה לא יכול להאשים את הדמות, תאשים את היוצר שלה. תרצה או לא תרצה, אנג`ל מוצג כדמות חיובית. נקודה.
יודע מה? אתה צודק. / שלמקו GRAS / 23/03/2003
בחיים האמיתיים בחורים באמת לא עוקבים אחרי הבחורה שלהם כשאין סיבה.
בחיים האמיתיים בחורים גם לא עומדים בסמטה אפילה ונושכים את הצוואר של בחורה שבמקרה עוברת שם.
בחיים האמיתיים, בחורים גם לא הופכים להיות רשעים אחרי שהם שוכבים עם מישהי ומתחילים להרוג את חיות המחמד של חברים שלה ואת החברים שלה באותה הזדמנות. הם רק מתחילים להתנהג אליה כמו חמורים, עכשיו כשהם קיבלו את מה שהם רוצים.