המסך המפוצל

הממיר 16

תיק סגור חוזרת, סדרת משטרה מעולה חדשה מגיעה, מתיחה משעשעת בפספוסים - אלה החדשות הטובות. מה החדשות הרעות? ערוץ 1, כמובן. התגעגענו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-01-2003
31 תגובות
10. רשמו לעצמכם: יום שלישי, 28/1/03, יום הבחירות, "תיק סגור" חוזרת ללוח השידורים של ערוץ 10, מההתחלה.

9. הרופאים שאיבדו את בקי אצל "הפרקליטים", הצליחו להציל את העלילה מהקלישאות הרגילות של "מישהי נכנסת לקומה, חייה בסכנה, היא ניצלת וכולם מאושרים". הסצינה בה בקי מתעוררת וכולם אומרים לה מזל טוב על ה"לידה" שלה ועל התינוק החדש של בובי ("מה, כולם ילדו?"), היתה משעשעת במיוחד. חבל רק שיתר הפרק לא נמנע מקלישאות.

8. הסכסוך עם "וורנר" טרם נפתר אבל המאגר המדולדל של "הסדרות הטובות בעולם" מקבל היום חיזוק משמעותי עם "המגן". הסדרה זוכה לתשבחות מקיר לקיר והיא לכל הפחות מסקרנת. קלארק ג'ונסון (מלדריק, "רצח מאדום לשחור") ביים מספר פרקים וגם ריד דיאמונד (קלרמן) ומקס פרליך (ברודי) מבליחים. סוג של העברת שרביט?

7. אין עוררין על כך שהמתיחות של יגאל שילון ב"פספוסים" הן מטופשות במקרה הטוב ונבזיות במקרה הגרוע, אבל דווקא המתיחה של אתמול, בה גרמו לשימי תבורי ולסופי צדקה לחשוב שבחורה אחת צנומה אוכלת כמו שלושה אנשים (כשלמעשה היה מדובר בתאומות שפשוט התחלפו ביניהן באמצע) היתה חביבה להפליא ולא הביכה את הנמתח. שוב הוכח שאפשר לעשות את המתיחות גם משעשעות וגם לא פוגעות. ככה זה כשהרעיון הוא של עידן אלתרמן.

6. ב-Star World, הערוץ שכולם מעדיפים להתעלם ממנו, החלו לשדר פרומואים לעונה החמישית והאחרונה של אלי מקביל, בה משתתפים, בין היתר, כריסטינה ריצ'י, מת'יו פרי, ג'ון בון ג'ובי וג'יימס מרסדן. ורק ב"קשת" עדיין לא מצאו שיבוץ לשידור הסדרה.



5. יכול להיות שלא באמת כולם רואים את גדי, יונית ודודו? האם יתכן שהמערכת שמודדת את הרייטינג לא עושה את העבודה כמו שצריך? התקלות במערכת המידרוג נמשכות, "אנחנו בודקים את המערכת בקפידה בעקבות כשל טכנולוגי שהתרחש ב-6 בינואר" אומרים הגורמים הרשמיים. בסוף עוד יתברר שדווקא יש אנשים שצופים בערוץ 10.

4. שש דקות 1: טלעד ממשיכה להתעלל בצופיה. יום רביעי, הפרקליטים. שעת שידור מיועדת: 23:40. שעת שידור בפועל: 23:53. רק כדי לשדר שש דקות ולצאת להפסקה של רבע שעה. מעצבן.

3. שש דקות 2: "זירת הפשע" בערוץ 1 יוצאת להפסקת חדשות קצרצה, רק כדי לחזור לשש הדקות האחרונות. וזו לא סדרת המשטרה היחידה שמעוללים לה את זה.

2. באחת הכתבות של הערוץ הראשון במהלך פסטיבל "אילן רמון ממריא לחלל" נאמר שלאב-טיפוס הראשון קראו "אנטרפרייז" על שם הספינה מהסדרה "מסע בין כוכבים". טעות איומה, כמובן. מדובר, במסורת של מתן השם "אנטרפרייז" לספינות שאמורות להיות פורצות דרך בצורה זו או אחרת. (ותודה ל-Zafod)

1. ככה סתם, כאילו כלום, החליטו לשדר בערוץ 1 את הפרק האחרון לעונה של הסימפסונז בשעה 19:02. טוב שמשדרים, אבל למה לא לפרסם את זה מראש? במיוחד כשמדובר לא בשעה הרגילה של הסדרה.